هر گلی، عطر خودش رو داره، هر میوه‌ای، مزه خودش رو داره، هر محتوایی هم جذابیت‌های خاص خودش رو داره. همیشه مخاطب‌های ما سلیقه یکسانی ندارند و لازمه با توجه به اینکه هر کدوم از اون‌ها جذب چه نوع محتوایی میشن از روش‌های مختلف تولید محتوا استفاده کنیم. برای تولید هر محتوایی لازم اول اون رو بشناسیم و بعد از اینکه با ویژگی‌ها و خصوصیاتش آشنا شدیم، برای تولیدش اقدام کنیم. اگه این روزها شما هم به دنبال این هستید که با انواع روش‌های تولید محتوا آشنا بشین، بهتون پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئو کلیک کنید

تولید محتوا چیست؟

شاید بهتر باشد پیش از اینکه به سراغ انواع تولید محتوا برویم کمی در ارتباط با تولید محتوا چیست با یکدیگر صحبت کنیم. تولید محتوا همان ارائه اطلاعات در خصوص خدماتی و محصولاتی است که داشته و قصد داریم این اطلاعات را در دنیای وب با دیگران به اشتراک بگذاریم. هر چقدر که یک محتوا جزئیات بیشتری از خدمات و محصولات شما را داشته باشد قطعاً بهتر می‌تواند مشتری را به سمت شما هدایت کند. البته نباید فراموش کرد که در این بین سئو محتوا از اهمیت شایانی برخوردار است و تنها تولید محتوا نمی‌تواند به شما کمک کند تا کاربر را به سوی سایت خود بکشانید.

اهمیت تولید محتوا

متاسفانه هنوز برای برخی از افراد جا نیفتاده که اهمیت تولید محتوا به چه اندازه است. تولید محتوا به شکل مستقیم و غیر مستقیم می‌تواند روی درآمد شما اثر داشته باشد. افزایش فروش و درآمد، جلب اعتماد مخاطبان و مشتریان تنها بخشی از اهمیت تولید محتوا است. اشخاصی که در بستر اینترنت می‌خواهند کار کنند به تولید محتوا نیاز دارند؛ از این رو این محتوا باید بتواند به سئو کمک کند. به عبارتی سئو بدون محتوا اصلاً ارزشی ندارد و دیده نمی‌شود.

 با کمک تولید محتوا شما می‌توانید آگاهی از برند را افزایش دهید؛ یعنی کاربران را با برند خود آشنا کنید. نشان دادن تخصص هم از دیگر مواردی است که اهمیت تولید محتوا را نشان می‌دهد. زمانی که شما یک محتوا تولید می‌کنید مشتری و کاربر با مشاهده آن پی به اطلاعات و تخصصی که دارید می‌برد. هر چقدر که این محتوا با کیفیت‌تر و حرفه‌ای‌تر تولید شده باشد کاربر از دانش شما اطمینان حاصل می‌کند.

انواع تولید محتوا برای سایت

تولید محتوا برای سایت در قالب‌های متنوعی انجام می‌شود که هر کدام از آنها نیاز به آموزش تولید محتوا دارند؛ یعنی به راحتی نیست و هر کدام از آنها تخصص‌های ویژه‌ای را می‌طلبند. در ادامه انواع تولید محتوا برای سایت را توضیح خواهیم داد:

تولید محتوای متنی

از جمله متداول‌ترین شیوه‌های تولید محتوا برای سایت که در قالب وبلاگ، خبرنامه، پیامک، ایمیل‌ها و… تولید محتوای متنی است. معمولا موتورهای جستجو محتوای سایت شما را مورد ارزیابی قرار داده و در صورتی که کلمه کلیدی‌های اصلی را که متناسب با موضوع سایت شما است را پیدا کنند، می‌توانند هر زمان که کاربری آنها را جستجو کرد سایت شما را به او نشان دهند. در تولید محتوای متنی نگارش‌های مختلفی همچون متن صمیمی برای شبکه‌های اجتماعی، رپورتاژ، توضیح محصول، ترجمه، متن‌های عمومی، متن‌های تخصصی و… وجود دارند.

محتوای صوتی

برخی از افراد مایل هستند به جای اینکه یک متن را مطالعه کنند، محتوای صوتی را گوش دهند. نریشن و پادکست از جمله همین محتواهای صوتی هستند که به شما کمک می‌کنند با کمک یک صدای گرم و جذاب در ذهن مخاطب خود ماندگار بمانید. تولید پادکست نیاز به مراحل خاصی دارد و باید به وسیله افرادی که در این زمینه تخصص کافی را دارند، اجرا شود‌. تولید محتوای صوتی حتی می‌تواند به شکل آواز موسیقی اجراهای رادیویی هم انجام شود.

محتوای تصویری

همیشه دیدن عکس‌ها و تصاویر برای ماها از جذابیت خاصی برخوردار بوده است. از انواع تولید محتوا باید به تولید محتواهای تصویری اشاره داشته باشیم. فراموش نکنیم بهینه سازی تصاویر باید برای این نوع از محتوا حتماً انجام شود. گوگل اهمیت زیادی به تصاویری می‌دهد که بهینه شده باشند. همیشه محتواهای بصری جذابیت ۱۰ برابری می‌توانند روی کاربر داشته باشند؛ پس اگر به دنبال این هستید که محتواهای جذاب را تولید کنید قطعاً این مدل از محتوا می‌تواند به شما کمک کند تا کاربران را به سایت خود هدایت کنید و ترافیک زیادی را هم برای سایتتان در پی دارد. تولید محتوای تصویری روش‌های مختلفی دارد که شامل اینفوگرافیک، تصویر از صفحه و کاور خواهد شد.

محتوای ویدیویی

محتواهای ویدیویی این روزها طرفداران فراوانی را دارند. محتواهای ویدیویی شامل تبلیغات، کلیپ‌ها، آموزش‌ها و…. هستند. انتقال فوری پیام از ویژگی‌های محتواهای ویدیویی به حساب می‌آید. این نوع از محتواهای تصویری توانسته بازار بسیاری از صنایع و کسب و کارها را رونق بخشد. برای محتوای ویدیویی لازم است برخی از نکات رعایت شود که یکی از آنها نوشتن سناریوی جذاب است.

داشتن سناریوی منحصر به فرد موجب می‌شود شما بدانید هدفتان از تولید ویدیو چیست و کار را به چه سمتی پیش ببرید. یک عنوان جذاب را برای ویدیوی خود در نظر بگیرید. متنی مرتبط با ویدیو را تهیه کرده و فراموش نکنید که حتماً تحقیق کلمه کلیدی را انجام دهید؛ زیرا این کار موجب سئو شدن ویدیو تولیدی هم خواهد شد.

 آدرس سایت را در ویدیو درج کنید و به این نکته دقت داشته باشید که هیچ وقت به شکل مستقیم در خصوص خدمات یا محصولات خود صحبت نکنید؛ زیرا معمولاً کاربران مایل نیستند ویدیوهای تبلیغی را چندان پیگیری کنند؛ بنابراین در ویدیوی تولیدی به شکل مستقیم به تبلیغ نپردازید.

محتوای ترجمه شده

از دیگر شیوه‌های تولید محتوا، ترجمه متون مختلف است. شما با این کار می‌توانید موضوعات متنوعی را پیدا کرده و آنها را ترجمه کنید. برای این کار شما می‌توانید به شکل تخصصی عمل کنید یا اینکه نیاز مخاطبان را بسنجید و ببینید مایل هستند چه نوع محتوایی را پیگیری کنند. البته محتوای ترجمه شده نیاز به یونیک نوشتن دارد. تنها کلمه به کلمه ترجمه کردن نمی‌تواند برای کاربر جذابیتی داشته باشد. برای ترجمه محتوا سعی کنید به موضوعی بپردازید که دیگر رقبا توجهی به آن نداشته‌اند.

تولید محتوای تلفیقی

تولید محتوای تلفیقی یعنی اینکه شما در محتوای خود از تصویر، متن، ویدیو و پادکست‌ها استفاده می‌کنید. معمولاً این نوع از محتوا زمانی به کار گرفته می‌شود که موضوع آموزشی در پیش باشد. محتوای تلفیقی هم جذابیت‌های خاص خود را دارد؛ زیرا می‌تواند نگاه تمام مخاطبان را به سوی خود هدایت کند و با سلیقه بیشتر افراد هم جور در می‌آید.

تولید محتوای وبینار

اگر به دنبال این هستید که پاسخ کاربران خود را به شکل کامل بدهید و هر ابهامی که نسبت به موضوع فعالیت شما دارند را پاسخ دهید تولید محتوای وبینار می‌تواند به شما کمک کند. از انواع محتوا که توانسته رضایت حداکثری کاربران را به دنبال داشته باشد وبینار است. وبینار به شکل کاملاً آنلاین صورت خواهد گرفت.

تولید محتوای خبری

محتوای خبری محتوایی است که معمولا مجلات خبری در پی تولید آن هستند. نویسندگان این نوع از محتوا باید از اخبار روز دنیا خبر داشته باشند و بر اساس موضوع مجله‌ای که دارند به تولید محتوا دست بزنند. سبکی که برای تولید محتوای خبری معمولاً در نظر می‌گیرند یک سبک هیجانی و غالباً رسمی است؛ زیرا مخاطب معمولا به دنبال اطلاعات خاصی است که بتواند او را به هیجان وادارد.

تولید محتوای آموزشی

محتوای آموزشی همیشه دارای طرفدار است؛ زیرا معمولاً ما انسان‌ها به دنبال کسب اطلاعات و آموزش در زمینه‌های مختلف هستیم. شما با توجه به اینکه در چه زمینه‌ای مشغول کار هستید، می‌توانید محتوای آموزشی تولید کنید. فقط فراموش نکنید که مخاطب هدف خود را مشخص کنید و با توجه به اینکه چه قشری و چه سنی مخاطب هدف شما هستند تولید را آغاز کنید.

محتوای کاتالوگی

از شیوه‌های تولید محتوا آن هم برای سایت تولید محتواهای پوستر و کاتالوگی است. به عبارتی شما در این نوع از محتوا هم می‌توانید کالا و خدمات خود را به کاربر معرفی کنید و هم برای جذب آنها از جملات انگیزشی مناسبی هم استفاده کنید. کاتالوگ‌ها و پوسترها به راحتی می‌توانند کاربران را به سمت سایت شما کشانده و ترافیک سایتتان را به مراتب افزایش خواهند داد.

بازنویسی محتوا

بازنویسی محتوا از روی هر متنی انجام نخواهد شد؛ بلکه این بازنویسی باید از روی محتواهای مرجع و منبع صورت بگیرد. البته بازنویسی محتوا به همین راحتی نیست و باید قوانین خاصی همچون چگالی کلمات کلیدی انتخاب عناوین مناسب در آن پیاده شود.

انواع تولید محتوا در فضای مجازی

فضای مجازی تقریباً بخشی از زندگی ما شده است و همگی با زیر و بم آن آشنا هستیم؛ اما برای تولید محتوا در فضای مجازی باید به این موضوع توجه داشت که دقیقاً در چه قسمتی می‌خواهید فعالیت داشته باشید. در ادامه به انواع تولید محتوا در فضای مجازی می‌پردازیم.

تولید محتوا در اینستاگرام

از شبکه‌های مجازی پرطرفدار، اینستاگرام است. با آغاز فعالیت اینستاگرام تحول بسیار زیادی در کسب و کارها ایجاد شد. برای تولید محتوا در اینستاگرام باید بدانید که شما با سلیقه‌های مختلفی روبرو هستید محتواهایی که در اینستاگرام قرار داده می‌شود، نباید به شکل تکراری تولید شود؛ زیرا مخاطبان همیشه به دنبال محتواهای جدید هستند برای تولید محتوا در اینستاگرام هم بهتر است سناریویی مناسب را ترتیب دهید و سپس محتوا تولید کنید.

تولید محتوا در آپارات

آپارات را باید یکی از نسخه‌های یوتیوب بدانیم اما از نوع ایرانی. در آپارات شما می‌توانید انواع محتوای ویدیویی را بارگذاری کنید و در هر حوزه‌ای به فعالیت بپردازید. محتواهای آموزشی، محتواهای سرگرمی، تبلیغاتی و… از انواع محتواهایی هستند که در آپارات بارگذاری می‌شود.

تولید محتوا در یوتیوب

یوتیوب یکی از پلتفرم‌های دنیای مجازی است که از سراسر دنیا مردم می‌توانند در آن ویدیوهای مختلف را قرار دهند. البته به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از اینکه به تولید محتوا برای این پلتفرم بپردازید، حتماً قوانین یوتیوب برای تولید محتوا که مقاله آن را به صورت کامل در سایت قرار داده‌ایم را مطالعه کنید. در صورتی که این قوانین را نتوانید رعایت کنید یوتیوب شما را با جریمه‌های زیادی مواجه خواهد کرد.

سخن پایانی

محتوا شکل‌های مختلفی دارد که شما می‌توانید با توجه به نیازی که دارید، برای تولید آنها اقدام کنید. انواع تولید محتوا را در این مقاله به شکل کامل برای شما بیان کردیم. حال با توجه به اینکه در سایت می‌خواهید فعالیت کنید یا شبکه‌های مجازی به آسانی می‌توانید آنها را انتخاب کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که فرقی ندارد در چه زمینه‌ای می‌خواهید کار کنید و کدام از انواع محتوا را هم قصد دارید تولید کنید. مهم این است که شما پیش از آغاز کار، مشاوره‌های لازم را با تیم‌های متخصص و حرفه‌ای داشته باشید. ما در کاروکانتنت آماده‌ایم به شما در زمینه تولید محتوای متنی و تولید محتوای صوتی کمک کنیم. در صورتی که در این خصوص نیاز به راهنمایی داشتید با کارشناسان ما در کارو کانتنت ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

  • تولید محتوا چیست؟

ارائه اطلاعات در خصوص خدمات یا محصولات در قالب‌های مختلف را تولید محتوا می‌گویند. محتواهایی که تولید می‌شوند در بستر وب و فضای مجازی به اشتراک گذاشته خواهند شد.

  • انواع روش‌های تولید محتوا کدام‌ها هستند؟

محتوای تصویری، محتوای متنی، محتوای وبینار، بازنویسی محتوا، محتوای خبری، محتوای آموزشی، محتوای تلفیقی، محتوای صوتی، محتوای ویدیویی و… از انواع روش‌های تولید محتوا محسوب می‌شوند.

دسته بندی شده در: