فرقی ندارد که شما قصد دارید در چه پلتفرمی به فعالیت بپردازید؛ اینستاگرام، لینکدین، توییتر یا یوتیوب. هر کدام از این پلتفرم ها قوانین خاصی برای کاربران اعمال کرده اند که لازم است از آنها پیروی کرد؛ در غیر این صورت شما با جریمه های مختلفی روبرو خواهید شد. قوانین یوتیوب برای تولید محتوا به نوبه خود کمی برای برخی از افراد، ممکن است سختگیرانه باشد. اما با وجود حتی این سخت گیری ها یوتیوب از بزرگترین پلتفرم هایی است که برای به اشتراک گذاری ویدیو در دنیا از آن استفاده می شود در سال ۲۰۰۵ بود که یوتیوب فعالیت خود را آغاز کرد و البته بعد از یک سال گوگل مالکیت آن را به خود اختصاص داد. اگر شما هم این روزها قصد دارید در یوتیوب به فعالیت بپردازید به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید؛ زیرا قصد داریم از مهمترین قوانین یوتیوب برای تولید محتوا پرده برداریم.

قوانین تولید محتوا در یوتیوب

توجه! اگر قصد تولید محتوا در یوتیوب را دارید، بهترین است نسنجیده کاری انجام ندهید. صفر تا صد آموزش تولید محتوا در یوتیوب را برای شما جمع آوری کردیم که خواندن این مطلب می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

قوانین یوتیوب برای شرکت های رسمی

به صورت متداول شرکت هایی که در یوتیوب فعالیت می کنند، بیشتر با برنامه های یوتیوب پارتنر مشغول هستند و به آنها دسترسی دارند. شرکت های پارتنر یوتیوب با کمک ابزارهای تطبیق کپی رایتینگ و تیم های پشتیبانی می توانند به فعالیت خود در یوتیوب اقدام کنند. اما یوتیوب برای این شرکت های رسمی هم قوانینی را در نظر گرفته است که از مهمترین آنها می توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • لازم است در منطقه ای زندگی کنند که برنامه پارتنر یوتیوب در آن فعال باشد.
  • بیشتر از ۱۰۰۰ مخاطب داشته باشد.
  • حساب گوگل ادسنس داشته باشند.
  • در یک ساله گذشته ویدیوهای آنها بیشتر از چهار هزار ساعت مورد تماشا قرار گرفته باشد.

مهمترین قوانین یوتیوب برای تولید محتوا

اگر این روزها می خواهید به فعالیت در یوتیوب بپردازید و به جمع یوتیوبرهای معروف در دنیا بپیوندید، لازم است پیش از هر چیز با قوانینی که این پلتفرم وضع کرده آشنا شوید تا هیچ گونه اشتباهی نداشته باشید. از جمله مهمترین قوانینی که یوتیوب برای تولیدکنندگان محتوا وضع کرده است موارد زیر هستند:

مهمترین قوانین یوتیوب برای تولید محتوا

قانون کپی رایت

قانون کپی رایت یوتیوب، قوانینی هستند که برای حفاظت از حقوق مالکیت فکری و حق نشر و توزیع محتوا در این پلتفرم تعیین شده اند. بر اساس این قانون، هرگونه استفاده از محتوای دیگران بدون مجوز، به جز در صورت استفاده از قسمت های کوچکی از محتوا به عنوان استفاده منصفانه، غیرقانونی است و ممکن است منجر به حذف ویدیوها، محدود شدن حساب کاربری و حتی پیگیری قانونی شود؛ همچنین، یوتیوب ابزارهایی را برای مالکان حق نشر فراهم کرده است تا بتوانند محتوای خود را در برابر سوء استفاده و کپی برداری حفاظت کنند.

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئوکلیک کنید

با توجه به اینکه یوتیوب از سیستم های بسیار هوشمندی برای تشخیص محتوا برخوردار است، در صورتی که محتوای تولید شده توسط افراد نقض کننده قوانین باشد به آن ها اخطار خواهد داد و آن ها را پیدا می کند. برای اینکه اسیر کپی رایت نشوید لازم است محتواهایی کاملاً مجاز را در یوتیوب انتشار دهید. با توجه به این موضوع از آهنگ ها و فیلم هایی که یوتیوب اجازه نشر آنها را داده می توانید استفاده کنید.

قانون کپی رایت در یوتیوب

چگونه تولید محتوا برای سایت را شروع کنیم؟

ممنوعیت استفاده از برخی مضامین

افرادی که در یوتیوب به بارگذاری ویدیو مشغول می شوند، می توانند از موضوعات و عناوین مختلفی همچون طنز و سرگرمی، آشپزی، گردشگری بازی و… بهره بگیرند و هیچ مشکلی در ارتباط با این مضامین وجود ندارد؛ اما در صورتی که شخصی موضوعات پرخاشگرانه، خودکشی، سیاسی، توهین آمیز، خودآزاری، مذهبی و موضوعاتی که مردم را به کارهای خطرناک تشویق کند را در ویدیوی خود قرار دهد با تذکرات بسیاری از سوی یوتیوب مواجه خواهد شد.

اگر یوتیوبر نسبت به این تذکرات بی توجه باشد، یوتیوب کانال او را می بندد؛ بنابراین پیش از انتشار ویدیو لازم است تا قوانین آپلود فیلم را بررسی کنید و خلاف آن کاری را انجام ندهید. اگر می خواهید دقیقا بدانید که کدام محتواهای ویدیویی محدودیت دارند، پس بهتر است سری به قسمت ویدیوی خشن بزنید و بدانید که از چه نوع ویدیوهایی می توانید برای محتوای فیلم خود استفاده کنید.

قانون انتشار محتوا نامناسب در یوتیوب

عدم ارائه اطلاعات اشتباه

از جمله دیگر قوانینی که شما باید به عنوان یوتیوبر در شبکه اجتماعی یوتیوب به آن توجه داشته باشید این است که نباید اطلاعاتی را منتشر کنید که هیچ پایه علمی ندارند. استفاده از این گونه اطلاعات که نادرست هستند، موجب حذف محتوا یا حتی بلاک شدن آن خواهد شد. با توجه به این موضوع پیش از اینکه مطلبی را در کانال یوتیوب خود قرار دهید، حتماً از صحت و سقم اطلاعات آن مطمئن شوید تا با مجازات هایی که از سوی یوتیوب اعمال می شود، روبرو نشوید.

ممنوعیت درخواست

یکی دیگر از قوانینی که لازم است نسبت به آن اطلاعات کافی داشته باشید، این است که هیچ کس حق ندارد از بازدیدکنندگان بخواهد کاری را مانند دیدن تبلیغات انجام دهند. درست است که رد کردن تبلیغات از سوی کاربران اثری منفی روی درآمد شما و کانالتان دارد اما اگر از بازدیدکنندگان بخواهید که تبلیغات را کلیک کنند و آنها را مشاهده نمایند یوتیوب کانال شما را می بندد.

محتوای متقاعد کننده

شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که اصلاً محتوای متقاعد کننده به چه معنایی است؟ منظور از محتوای متقاعد کننده این است که شما بتوانید با کمک فیلم هایی که تولید می کنید روی مخاطب خود اثر بگذارید. این اثرگذاری باید آنقدر قوی باشد که مخاطب به راحتی به سمت شما کشیده شود. یوتیوب به صورت متداول فیلم هایی را که قابلیت اقناع کاربر را دارند بیشتر از سایر  ویدیوها می پسندد.

چرا باید قوانین یوتیوب را دنبال کنیم؟

پیروی از قوانین یوتیوب و اعمال آنها در کارهای شما به دلایل مختلفی باید انجام شود. کسب اطلاع از قوانین یوتیوب برای تولید محتوا سبب خواهد شد تا موارد زیر برای شما به وجود نیاید و بتوانید کارتان را بدون هیچ مشکلی ادامه دهید:

 اطلاع از تغییرات

اطلاع پیدا کردن از تغییراتی که در یوتیوب به وجود می آید باعث خواهد شد که شما در تولید محتوا به اشتباه عمل نکنید و از تمامی سیاست هایی که یوتیوب در پیش می گیرد مطلع شوید. با بررسی اطلاعاتی که یوتیوب از قوانین خود در اختیار شما  می گذارد، می توانید از ابزارهای جدید استفاده کنید و ویژگی های بروزی را که می خواهد در کار خود به اجرا درآورید.

پیشگیری از انسداد کانال

کانالی که شما در آن فعالیت می کنید معمولاً به عنوان منبع درآمدتان شناخته می شود. اگر از قوانینی که یوتیوب دارد مطلع نشوید ممکن است یوتیوب کانال شما را مسدود کند و اینگونه دیگر درآمدی نمی توانید داشته باشید.

مانیتایز شدن کانال

قوانینی که یوتیوب اعلام می کند به آسانی می تواند معیارهای کافی برای مانیتایز کردن کانال را مشخص کند. زمانی که شما اطلاعات کافی را در خصوص قوانین یوتیوب بدانید مطمئن خواهید شد که بر اساس همان ضوابط و شرایط فعالیت می کنید و مشکلی برایتان به وجود نخواهد آمد.

قوانین یوتیوب برای کسب درآمد

آیا می دانستید که به صورت روزانه یوتیوب درآمدی یک میلیون دلاری دارد؟ ۶۸ درصد این درآمد به حساب صاحبان اثر واریز خواهد شد. یعنی از هر ۱۰۰ دلار ۶۸ دلار آن به صاحبان آثار تعلق خواهد گرفت. اگر می خواهید در یوتیوب کسب درآمد داشته باشید، پس باید با قوانین آن هم در این زمینه آشنا شوید. از جمله شروطی که یوتیوب برای کسب درآمد اعمال کرده است موارد زیر هستند:

  • داشتن هزار مشترک: دارا بودن هزار مشترک به این معنا است که باید کانال شما دارای حداقل ۱۰۰۰ عضو باشد و این یکی از قوانینی است که یوتیوب در این باره وضع کرده است.
  • چهار هزار ساعت بازدید: شاید تصور کنید که چهار هزار ساعت بازدید خیلی زیاد است و نمی توانید این تعداد از تماشا را برای ویدیوهای خود تصور کنید؛ اما با توجه به این که یوتیوب یک پلتفرم جهانی است و همه افراد در دنیا می توانند از آن استفاده کنند، این کار به آسانی اما با کمی صبر به دست می آید. اگر ویدیوهای یک ساعته در کانال خود داشته باشید، تنها کافی است چهار هزار نفر آن را تماشا کنند و این یعنی شما ۴۰۰۰ ساعت کامل بازدید خود را پر کرده اید و می توانید به یک درآمد مناسب رسید.

قوانین کسب درآمد از یوتیوب

سخن پایانی

قوانین یوتیوب برای تولید محتوا مواردی بود که سعی داشتیم به صورت کامل و جامع در خصوص آنها با شما صحبت کنیم. فراموش نکنید برای اینکه بتوانید همیشه بروز باشید و مشکلی برای کانال شما به وجود نیاید، لازم است قوانین این پلتفرم را مورد بررسی قرار دهید. سعی کنید فیلم هایی را در یوتیوب با دیگران به اشتراک بگذارید که تکراری نباشند و از جذابیت زیادی هم برخوردار باشند. اگر در ابتدای کارتان نتوانستید خیلی دنبال کننده داشته باشید یا بازدید کننده های فیلم های شما کم است نگران نباشید؛ زیرا با کسب تجربه قطعاً می توانید همچون یوتیوبرهایی که توانسته اند به شهرت برسند و درآمد ایده آلی را کسب کنند فعالیت کنید. البته تمام این موارد به پشتکار، کیفیت کار و پیروی از قوانین یوتیوب بستگی دارد. اگر شما هم در یوتیوب فعالیت می کنید لطفاً نظرات خود را در خصوص قوانین تولید محتوا در یوتیوب با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • قوانین یوتیوب چیست؟

قوانین یوتیوب در ارتباط با مضامین محتوا، قانون کپی رایت، ارائه اطلاعات صحیح و عدم درخواست بازدید از بازدیدکنندگان خواهد شد.

  • اگر از قوانین یوتیوب پیروی نکنیم چه می شود؟

اگر قوانینی که یوتیوب وضع کرده را رعایت نکنید و به هشدارهایی که در ارتباط با آن به شما می دهد توجهی نداشته باشید کانال شما به وسیله یوتیوب حذف می شود.

  • مهمترین قوانین تولید محتوا در یوتیوب کدام ها هستند؟

عدم ارائه اطلاعات اشتباه، ممنوعیت استفاده از برخی مضامین همچون خشونت، محتوای جنسی، خودکشی، سیاسی، قانون کپی رایت و… از مهمترین قوانین تولید محتوا در یوتیوب به حساب می آیند.

دسته بندی شده در: