تقریبا یه چیزی حدود ۲ میلیارد نفر توی اینستاگرام دارن فعالیت می‌کنن و همه هم در رقابت هستن که بگن از اون یکی بهترن. داشتن یک مدیر توانمند برای پیج اینستاگرام باعث میشه شما بتونین مخاطب‌های هدفتون رو جذب کنین و علاوه بر اینکه فالوور بیشتری به دست بیارین درآمد خوبی رو هم داشته باشین. اما مدیریت اینستاگرام نیاز به داشتن یک سری اطلاعات ویژه داره که ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا بهتر بتونین یک بستر مناسب رو برای جذب مخاطب هدف و رسیدن به رویاهاتون ایجاد کنین. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشین تا آموزش ادمین اینستاگرام رو با همدیگه مرور کنیم.

ادمین اینستاگرام کیست؟

شاید بهتر باشد قبل از اینکه به سراغ آموزش ادمین اینستاگرام برویم کمی در ارتباط با خود این شخص با یکدیگر صحبت کنیم. ادمین اینستاگرام شخصی است که با توجه به اصول بازاریابی و شناخت کافی که از الگوریتم‌های اینستاگرام دارد، می‌تواند وضعیت پیج اینستاگرام را بهبود ببخشد و اینگونه به جذب مخاطب و افزایش کسب درآمد کمک می‌کند. فعالیت‌های منظمی که ادمین اینستاگرام یا همان مدیر اینستاگرام انجام می‌دهد باعث خواهد شد سئوی صفحه اینستاگرام بهینه سازی شود و به آسانی در اکسپلور اینستاگرام پست‌های یک پیج به نمایش درآید.

وظایف ادمین اینستاگرام

از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در آموزش ادمین اینستاگرام باید به آن توجه داشته باشیم این است که اصلاً وظایف ادمین چه چیزهایی است؟ چه کارهایی را باید انجام دهد و در زمان مدیریت پیج چه چیزهایی بر عهده او است؟ از مهمترین وظایفی که می‌توانیم برای ادمین اینستاگرام نام ببریم موارد زیر هستند:

  • ایجاد پیج
  • تعیین کردن نام و بیوی مناسب
  • تولید محتوای کاربردی
  • تبادل کردن محتوا
  • جذب کردن اسپانسر
  • مدیریت تمامی محتواهای نوشتاری و بصری
  • اجرای کمپین‌های تبلیغاتی
  • بازاریابی و تبلیغ
  • ساخت قالب استوری و پست

نکات مهم برای مدیریت اینستاگرام

برای مدیریت پیج اینستاگرام لازم است شما با راه و روش‌هایی که اصولی هستند و می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند آشنا باشید. شناخت این قواعد به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به عنوان یک مدیر هوشمند در اینستاگرام بدرخشید در ادامه مهم‌ترین این نکات را برای شما ذکر می‌کنیم:

پروفایل پیج خود را بهینه کنید

یکی از مهمترین موضوعاتی که می‌تواند شما و برندتان را متمایز کند این است که پروفایل پیج را بهینه سازی کنید. برای این کار می‌توانید در نام و نام کاربری اینستاگرام یک کلمه اصلی جای دهید. علاوه بر این از کلمات کلیدی و بیوی جذاب و مناسبی برای پیج خود استفاده کنید. هشتگ‌ها را فراموش نکنید و از آنها حتماً استفاده کنید.

به نظرات پاسخ دهید

یکی از کارهای اصولی که شما باید نسبت به آن اقدام کنید این است که ساده از کنار نظرات و پیام‌هایی که برای شما ارسال می‌شود، نگذرید. به پیام‌هایی که به شما داده می‌شود پاسخ بدهید و سعی کنید مخاطب را از خدمات و محصولاتی که قرار است از آنها رونمایی کنید مطلع نمایید.

ارتباط عاطفی با مخاطب ایجاد کنید

از جمله روش‌هایی که می‌تواند در مدیریت پیج اینستاگرام به شما کمک کند و در آموزش ادمین اینستاگرام باید به آن اشاره داشته باشیم این است که با مخاطب خود روابط عاطفی ایجاد کنید. به عنوان مثال به شیوه‌ای رفتار کنید که اعتماد مخاطب بیشتر شود و حتماً آنها را در نظرسنجی‌های خود تعامل دهید. خیلی سریع به نظرات آنها پاسخ دهید و پس از اینکه خدمات یا محصولات شما به دست آنها رسید حتماً پیگیر آن باشید تا اینگونه بتواند از شما به عنوان یک مدیر حرفه‌ای یاد کند.

 

مخاطب هدف خود را بشناسید

مخاطب هدف افرادی هستند که مشتریان بالقوه بوده و مایل هستند کسب و کار شما را دنبال کنند. شما باید این افراد را بشناسید و قدم به قدم با نیازهای آنها پیش بروید تا بتوانید از آنها مشتریان وفاداری ایجاد کنید. برای این کار تقویم محتوایی داشته باشید و تا جایی که ممکن است خود را به علاقمندی‌های مخاطبان هدفتان نزدیک کنید.

یک ظاهر جذاب برای پیج ایجاد کنید

ظاهر چیزی است که می‌تواند روی جذب مخاطب نقش بسیار مهمی داشته باشد. برای اینکه بتوانید یک ظاهر جذاب برای صفحه اینستاگرام ایجاد کنید لازم است روی قالب پست‌ها کار کنید. این قالب‌ها می‌توانند به نظم و زیبایی صفحه اینستاگرام شما کمک شایانی داشته باشند. علاوه بر این تصویر پروفایل بسیار چشمگیر است و می‌توان گفت اولین چیزی که مخاطب با آن روبرو می‌شود همین تصویر پروفایل باشد. پس می‌توانید برای آن از لوگوی برندتان استفاده کنید تا اینگونه مخاطب متوجه شود قرار است در پیج شما با چه چیزهایی روبرو شود. هایلایت‌های پیج خود را به درستی مدیریت کنید و به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آنها یک نام مشخص کنید تا مخاطب بتواند به آسانی آنها را از یکدیگر تفکیک کند.

هشتگ‌ها را فراموش نکنید

حقیقتاً یکی از بخش‌های مهم اینستاگرام را می‌توانیم هشتگ‌ها بدانیم. کاربران با کمک این هشتگ‌ها می‌توانند به محتوای پیج‌ها دسترسی داشته باشند و محتوای مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند. البته فراموش نکنید استفاده از هشتگ‌ها علاوه بر اینکه می‌تواند روی دیده شدن پست شما کمک کند. اگر بی حد و اندازه از آن استفاده کنید، می‌تواند موجب اسپم شدن هم بشود. سعی کنید از هشتگ‌های به روز استفاده کنید تا استوری و پست‌های شما زودتر و بهتر دیده شود.

تولید محتوای با کیفیت انجام دهید

از هر چیزی برای پست و استوری استفاده نکنید. محتوای شما باید کیفیت بالایی داشته باشد و برای مخاطب در آن ارزش قائل شده باشید. هر چقدر کیفیت تولید محتوای شما بالاتر باشد قطعاً مخاطبان هم به سمت شما هدایت می‌شوند؛ به عنوان مثال در پست‌های خود از تصاویر استاندارد استفاده کنید و یک محتوای یکپارچه را برای آن در نظر بگیرید. زمانی که قصد دارید استوری بگذارید از متن و تصاویر کوتاهی استفاده کنید.

ویدیوهای شما باید کار بر پسند باشد و به آسانی بتواند روی مخاطب اثر بگذارد. شما می‌توانید برای ویدیوهای خود از زیرنویس هم استفاده کنید؛ زیرا به صورت غالب اکثر کاربران ابتدا ویدیو را بدون اینکه صدای آن را بشنوند مشاهده می‌کنند و ترجیح می‌دهند اول زیرنویس را بخوانند. در IGTV ویدیوهایی را می‌توانید قرار دهید که بیشتر از یک دقیقه باشند. در IGTV شما می‌توانید از محتواهای آموزشی استفاده کنید و اینگونه با توجه به حیطه کاری خود مخاطب را سرگرم کنید. از ایده‌های جذاب برای کپشن نویسی کمک بگیرید تا محتوای شما بهتر به چشم آید و تعامل بهتری را مخاطب بتواند با محتوای تولیدی برقرار کند.

ابزارهای مدیریت اینستاگرام

ابزارهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند در مدیریت پیج اینستاگرام به شما کمک کنند. شما با کمک این ابزارها قطعاً می‌توانید یک مدیریت موثر را داشته باشید. در ادامه برخی از این ابزارها را معرفی می‌کنیم:

Iconosquare

Iconosquare را به عنوان یک پلتفرم تحلیل و مدیریت رسانه‌های اجتماعی می‌شناسند که می‌تواند یک بینش و اطلاعات دقیقی را به شما ارائه دهد. اینگونه می‌توانید بررسی کنید که رقبا چگونه مشغول فعالیت هستند و از زمانبندی‌های بصری و مدیریت چندین پروفایل آن هم به شکل همزمان بهره ببرید.

مدیر تبلیغات

مدیر تبلیغات یا همان Ads Manager ابزاری برای مدیریت و ردیابی شیوه عملکرد تبلیغات متا به خصوص اینستاگرام است. شما از طریق این ابزار می‌توانید به راحتی تبلیغات را در برنامه‌های مختلف به اجرا درآورید، مخاطبان را هوشمندانه در نظر بگیرید، از تبلیغات جدید استفاده کنید و همچنین بودجه تبلیغات خود را به آسانی برنامه‌ریزی کنید.

ابزارهای گرافیکی

ابزارهای گرافیکی برای اینستاگرام را می‌توانیم به دو دسته ابزارهای کاربردی برای دسکتاپ و موبایل تقسیم کنیم. از بهترین ابزارهای گرافیکی که می‌توانیم برای دسکتاپ به آنها اشاره داشته باشیم فتوشاپ و ایلوستریتر است. اما از جمله ابزارهای بسیار حرفه‌ای که می‌توانید با کمک آنها در اینستاگرام بهتر فعالیت داشته باشید ابزارهایی همچونCanva, Snapseed, Adobe Lightroom ,Inshot  و… است.

سخن پایانی

آموزش ادمین اینستاگرام موجب می‌شود شما بتوانید هرچه بهتر یک پیج را مدیریت کنید. دانستن اصول مدیریت پیج قطعاً می‌تواند به شما استراتژی‌های جدیدی را نشان دهد که با کمک آن رشد بسیار خوبی را در کسب و کار خود شاهد هستید. شما زمانی که آشنایی کامل با ابزارها و تکنیک‌های مهم اینستاگرام را داشته باشید با یک دید مناسب‌تر می‌توانید مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید و آنالیز پیج اینستاگرام برایتان راحت‌ترین کار ممکن خواهد بود. فراموش نکنید تعامل سازنده با مخاطب از نکات مهمی است که برای شما می‌تواند همچون یک شاه‌کلید عمل کند. در این مقاله از سری مقالات کاروکانتنت قصد داشتیم همه چیز در ارتباط با آموزش ادمین اینستاگرام را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم ابزارها و تکنیک‌های مهمی را برای مدیریت پیج اینستاگرام می‌شناسید لطفاً آن را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

ساختن پیج، جذب کردن اسپانسر، تبادل محتوا، مدیریت وبرنامه‌ریزی دقیق برای پست‌ها، تولید محتوا، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و… تنها برخی از وظایف ادمین اینستاگرام هستند.

  • مهمترین نکاتی که ادمین اینستاگرام باید بداند کدام‌ها هستند؟

شناخت ابزارهای مدیریت محتوا، برقراری ارتباط با مخاطبان، تولید محتوای با کیفیت، استفاده از هشتگ‌ها، ایجاد تعامل عاطفی با کاربران، بهینه‌سازی پروفایل و… از نکاتی هستند که یک ادمین اینستاگرام باید آنها را بداند.

دسته بندی شده در: