آیا بهینه سازی تصاویر در سئو سایت اثر دارد؟ بدون این که حاشیه برویم جواب را به شما خواهیم گفت: بله یکی از مواردی که تاثیر بسزائی روی سئو دارد بهینه سازی تصاویر است. استفاده کردن از تصاویر در وب سایت­ها را می­توان در فهرست کارهایی قرار داد که سبب جذب مشتری و باقی ماندن کاربر در سایت می‌شود. برای این که بتوانیم تصاویری بهینه داشته باشیم ابتدا بهتر است با معنا و مفهوم بهینه ­سازی تصاویر آشنا شویم و سپس به سراغ نکات طلایی برای بهینه کردن تصاویر سایت برویم. پس تا پایان همراه ما باشید.

بهینه سازی تصاویر سایت

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئو کلیک کنید

سئوی تصاویر سایت به چه معناست؟

عکس­ها یکی از عواملی هستند که موجب می­شوند کاربر دقایق بیشتری را در سایت بگذراند. اما تصاویر باید به گونه­ای انتخاب شوند که سئوی سایت بتواند آن­ها را بپذیرد و به عبارتی بهینه­سازی سایت روی آن­ها شکل گرفته شده باشد. بهینه­ سازی تصاویر سایت به معنای کار کردن روی کیفیت و کمیت عکس­ها است، تا به سرعت روی سایت آپلود شوند و تاثیر منفی روی سرعت آن نداشته باشند.

چگونه تصاویر سایت را بهینه سازی کنیم؟

آیا بهینه سازی تصاویر تاثیری در رتبه سایت دارد؟

به طور قطع پاسخ این سوال مثبت است. این موضوع را هم افراد تازه کار و هم اشخاصی که در سئو متخصص هستند، می­دانند که بهینه کردن تصاویر تاثیر مثبتی روی رتبه‌بندی­های گوگل دارد. بر اساس اطلاعاتی که از طریق موسسه Jumpshot اعلام شد، بیش­تر از 20 درصد تمام جستجوهایی که در وب‌سایت‌های ایالات متحده انجام شده، به وسیله تصاویر موجود در گوگل است.

همین آمار به خوبی نشان می­دهد که این تصاویر تا چه اندازه می­توانند روی رتبه­بندی­هایی که از طریق موتورهای جستجوی گوگل صورت می­پذیرد، نقش داشته باشند. بهینه کردن تصاویر برای وب سایت­ها شاید کمی زمان­بر باشد اما قطعا ارزش این را دارد که در میان نتایج نخست گوگل، سایت خود را مشاهده کنید.

نکات طلایی برای بهینه سازی تصاویر

بیشتر بخوانید: تولید محتوا با موبایل+ مهمترین نکاتی که باید بدانید

6 نکته طلایی برای بهینه سازی تصاویر

روش­های مختلفی وجود دارد که می­تواند به شما کمک کند تا تصاویری بهینه داشته باشید. در ادامه این مطلب شما را با 7 نکته مهم برای بهینه سازی تصاویر سایت آشنا خواهیم کرد:

1. تصاویر را فشرده کنید

برای این که تصاویر را بارگذاری کنید، نیاز است تا آن­ها را فشرده­سازی نمایید. در صورتی که تصاویر بدون فشرده­سازی روی سایت بارگذاری شوند، تاثیر منفی را روی وب­سایت خود مشاهده خواهید کرد. در صورتی که نمی­دانید باید چگونه تصاویر را فشرده­سازی کنید، می­توانید از TinyPNG استفاده کنید. البته به غیر از این ابزار، بیشتر افرادی که در وردپرس مشغول فعالیت هستند، برای بارگذاری عکس از WP smush بهره می‌گیرند. به وسیله این برنامه می­توان سایز عکس را کم کرد، بدون این که آسیبی به کیفیت آن وارد شود.

2. فایل تصاویر را با نام مناسب سفارشی کنید

IMG_722019″” این نام را قطعا دیده­ اید، لطفا دیگر از این نام­ها برای فایل تصاویر خود استفاده نکنید. شاید شما این نام را بشناسید و بدانید متعلق به چه عکسی است اما گوگل آن را نخواهد شناخت. فایل­ها نباید دارای نام پیش فرض باشند؛ زیرا در بهبود رتبه سایت هیچ کمکی نخواهد کرد. اگر در سایت خود به عنوان مثال فروش برنج دارید، می­توانید آن را بر اساس نوع نام گذاری کنید. استفاده از اسامی مانند برنج دانه بلند، برنج هاشمی و.. برای نام­گذاری عکس سایت شما مناسب ­تر است.

3. تصویر باید با عنوان و توضیحات مرتبط باشد

بهتر است در ارتباط با این نکته بدانید که گوگل طی بیانیه­ای این گونه مطرح کرد که:  از عنوان و توضیحات یک صفحه است که به عنوان قسمتی از الگوریتم پیدا کردن تصاویر کمک می­گیرد؛ بنابراین دقت داشته باشید که تمام فاکتورهای مهم در سئو وب سایت مانند تگ­های هد، متا، متن و.. روی رتبه‌بندی تصاویر به وسیله گوگل موثر است.

4. موبایل را فراموش نکنید

زمانی که می­خواهید تنظیمات تصاویر را انجام دهید، فراموش نکنید که بخش وسیعی از کاربران فضای مجازی از طریق تلفن همراه به فعالیت مشغول هستند؛ بنابراین تصاویر را به نحوی بهینه کنید که برای کاربران موبایل هم قابلیت دیدن را داشته باشد و روی صفحه موبایل آن­ها هم تنظیم شود.

5. از یک فرمت مناسب استفاده کنید

پیش از این که عکسی را به سایت اضافه کنید، دقت داشته باشید که تصویر از بهترین فرمت برخوردار باشد. به صورت متداول از دو فرمت PNG و JPEG برای تصاویر استفاده می­شود و بیشتر تصاویر از این دو فرمت بهره می­برند. در فرمتPNG  تصاویر کیفیت بهتری دارند، اما حجم فایل زیاد است. اما در فرمت JPEG کیفیت تصاویر مقداری کاهش پیدا می­کند که می­توان از طریق ابزارهای مختلف، آن را بهبود بخشید. در صورتی که عکس شما بزرگ می­باشد و با دوربین­های بسیار با کیفیت به ثبت رسیده است، بهتر است از فرمت JPEG استفاده کنید. اما برای عکس­های معمولی بهتر است از فرمت PNG بهره بگیرید.

6. تصاویر خاص و منحصر به فرد را به وجود آورید

از تصاویری استفاده کنید که اورجینال باشد. به کار بردن عکس­های کپی از سایت­های دیگر تنها باعث می‌شود که سایت را پر کنید و نقطه عطفی برای آن محسوب نخواهد شد. بهتر است همیشه عکس­هایی را استفاده کنید که خود شما آن­ها را به ثبت رسانده­اید. تاثیر عکس­های اورجینال موجب می­شود، که سایت شما بهینه گردد و کاربران بیشتری را به سمت خود بکشد.

بیشتر بخوانید: محتوای ویروسی چیست و چگونه آن را تولید کنیم؟

حرف آخر

بالا بردن رتبه سایت در میان نتایج گوگل همان چیزی است که تمام کاربران به دنبال آن هستند. برای این که سایت رتبه خوبی را به دست آورد، لازم است تا بهینه­سازی شود. یکی از روش‌های بهینه کردن وب­سایت استفاده از تصاویر مناسب است. البته برای این که تصاویری بهینه به دست آورید، نیاز است تا نکاتی را که بیان کردیم مورد توجه قرار دهید. نکات طلایی بهینه­سازی تصاویر سایت، همان مطالبی است که می­تواند به شما در زمینه ایجاد بهترین تصاویر برای وب سایت کمک کند. اگر شما هم روشی برای بهینه‌سازی تصاویر دارید لطفا تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا بهینه سازی تصاویر در سئو سایت اثر دارد؟

بله بهینه سازی تصاویر در سئو اهمیت زیادی داشته و نقش موثری روی سایت دارد.

در بهینه سازی تصاویر باید به چه مواردی دقت کرد؟

فشرده سازی تصاویر، استفاده از تصاویر با کیفیت، بهره گیری از فرمت مناسب و… برخی از مهمترین نکات برای بهینه کردن تصاویر هستند.

دسته بندی شده در: