تکنیک‌های بازنویسی محتوا را تا چه اندازه می‌شناسید؟ به نظر شما تکنیک‌های بازنویسی می‌توانند راضی کننده باشند؟ ما قصد داریم در ادامه به بررسی تکنیک‌هایی بپردازیم که صد درصد در بازنویسی محتوا به آن‌ها نیاز داریم. امروزه با توجه به پیشرفت صفحات وب، دیگر کمتر کسی با اهمیت و ضرورت تولید محتوا بیگانه است. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم به صورت مختصر ولی مفید به بررسی تکنیک‌های مهم و کلیدی در بازنویسی محتوا بپردازیم که البته کاملاً مختصر است؛ چرا که از حوصله کاربر در غیر این صورت چه بسا بحث خارج شود.

تکنیک‌های بازنویسی محتوا

بیشتر بخوانید:انتخاب کلمه کلیدی در تولید محتوا

ایده پردازی و خلاق بودن

یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های بازنویسی محتوا این است که شما باید ایده‌های جدید را به متن خود اضافه کنید. یعنی موضوع کار را در اختیار دارید و سپس از محتوای سایت‌های دیگر هم کمک می‌گیرید و نباید تنها به حاشیه‌نویسی بپردازید. بلکه با اضافه کردن برخی نکات و ایده‌ها می‌توانید عملکرد بازنویسی را به عملکردی استاندارد و ایده‌آل تبدیل کنید. اینگونه است که یک محتوای یونیک را تولید کرده و می‌توانید از خلق تولید محتوای جدید خود خوشحال باشید. متأسفانه برخی افراد در بازنویسی ازسایت‌های دیگربه هیچ عنوان به ایده و خلاقیت توجه نمی‌کنند و به همین دلیل آن چنان که باید و شاید نمی‌توانند در کار تولید محتوا موفق باشند.

مهم‌ترین تکنیک‌های بازنویسی محتوا

ترکیب محتوای چندین سایت

ترکیب کردن محتوای چندین سایت با یکدیگر هم می‌تواند یکی دیگر از تکنیک‌های بازنویسی محتوا به شمار آید. می‌توان گفت استفاده از محتوای یک سایت به تنهایی نمی‌تواند آن‌چنان که باید و شاید بازدهی خوبی داشته باشد. برای اینکه بتوانید محتوای کامل‌تری را به مرحله تولید برسانید، بهتر است به کیفیت آن توجه کنید و ترکیب محتوای چند سایت صد درصد به شما در این امر کمک می‌کند. البته موارد و تکنیک‌های زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند تا کیفیت کار شما تضمین شود که این مورد تنها یک مورد به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: تولید محتوا چیست؟

به کار بردن منابع خارجی

استفاده از منابع خارجی هم از جمله دیگر تکنیک‌های بازنویسی محتوا به شمار می‌آید. این‌چنین شما قادر خواهید بود، مطالبی کاملاً بروز را در اختیار کاربران قرار دهید؛ چرا که بسیاری از مطالب ترجمه شده باید به صورت تألیفی نگارش شوند و هیچ‌گاه نباید مطلب ترجمه شده را به صورت مستقیم در تولید محتوا به کار برد. به هر حال باز هم خلاقیت داشتن در این شرایط می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

پیاده سازی محتوا به زبان و لحن اختصاصی خود

متأسفانه برخی از افراد کلمه به کلمه شروع به بازنویسی می‌کنند. در صورتی که این کار کاملاً اشتباه است، بلکه شما باید با توجه به تکنیک‌های بازنویسی محتوا سعی کنید، مفهوم یک پاراگراف را متوجه شده و سپس به لحن و زبان مختص خود آن را پیاده کنید؛ چرا که روش کلمه به کلمه تنها باعث می‌شود که بیشترین درصد محتوا کپی محسوب شود و این‌چنین محتوا از حالت یونیک بودن خود خارج خواهد شد.

بازنویسی محتوا چیست؟

تغییرات ساختاری دستوری جملات

تغییر ساختار دستوری جملات هم یکی دیگر از تکنیک‌هایی است که می‌توان به واسطه آن به بازنویسی محتوا پرداخت. توجه داشته باشید که معمولاً تغییر ساختار دستوری در جمله به 2 روش پیاده سازی می‌شود که در روش اول شما باید افعال را تغییر دهید. یعنی از افعالی استفاده کنید که مترادف و مشابه یکدیگر هستند. در روش دوم جمله را از معلوم به مجهول تغییر می‌دهید؛ یعنی باید فاعل را حذف کرده و فعل را به صورت فعل مجهول بازنویسی کنید.

عدم کپی محتوا

تکنیک‌های بازنویسی محتوا به شما می‌آموزد که نباید یک محتوا را کپی کنید و تنها تغییراتی را روی آن اعمال کنید؛ چرا که این کار اشتباه محض است. علاوه بر اینکه اعتبار و سابقه شما زیر سؤال می‌رود، زمان و انرژی بسیار زیادی را هم از دست می‌دهید. شما باید محتوایی را مطالعه کرده و سپس به آن بازنویسی آن بپردازید؛ این چنین است که محتوای یونیکی را می‌توانید خلق کنید. متأسفانه برخی از افراد تصور می‌کنند که با اضافه کردن چند کلمه که به اول و آخر محتوا اضافه کنند و تغییراتی به واسطه نقطه و ویرگول می‌توانند محتوا را بازنویسی کنند. در صورتی که بازنویسی حرفه‌ای این گونه نیست.

به کار گیری اعداد و ارقام

به کار بردن اعداد و ارقام و انواع کاراکتر هم می‌تواند یکی دیگر از تکنیک‌های بازنویسی محتوا به شمار آید. می‌توان گفت ۷۰% محتواهایی که بیشتر از اعداد و ارقام استفاده می‌کنند با بازدهی بالاتری روبرو می‌شوند؛ همچنین کاربر می‌تواند ارتباط بهتری با محتوا برقرار کند. توجه داشته باشید که این چنین محتوایی همیشه ورودی بسیار بالایی داشته و در بازنویسی محتوا زمان کمتری را از نویسنده می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:پیدا کردن ایده برای تولید محتوا

برطرف کردن نیاز کاربران

گوگل تنها به برطرف کردن نیاز کاربران فکر می‌کند و می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های بازنویسی محتوا این است که شما ایده اصلی را از محتوای یک سایت دریافت کنید و سپس با سبک و قلم خود آن را پیاده کنید. سعی کنید در هر نوع تولید محتوا تنها به نیاز کاربران در ابتدا بیندیشید.

قطعاً این چنین با ذهن خلاق خود قادر خواهید بود به بازنویسی محتوا بپردازید. اگر شما سبک خاصی را برای خود طراحی کنید، تنها با الهام گرفتن از محتوای چند ساعت می‌توانید یک محتوای یونیک و همگام با نیاز کاربر را تولید کرده و امتیاز بالایی را در گوگل برای محتوای خود به دست آورید.

تغییرات ساختاری دستوری جملات

سخن پایانی

در مورد تکنیک‌های بازنویسی محتوا به صورت مختصر ولی مفید با شما صحبت کرده‌ایم. شما ضمن به کارگیری تکنیک‌هایی که گفته شد می‌توانید در کمترین زمان ممکن بهترین محتوا را به صورت یونیک خلق کنید. در این بین، کارو کانتنت یکی از بهترین مجموعه‌هایی است که شما برای سفارش تولید محتوا می‌توانید روی تیم ماهر و کاربلد آن حساب کنید.

سؤالات متداول

  1. چگونه می توان بدون کپی از بازنویسی محتوا برای تولید محتوایی یونیک استفاده کنیم؟

نباید از روش کلمه به کلمه استفاده کنید، بلکه باید از محتوای چندین سایت الهام و ایده گرفته و با سبک اختصاصی خود محتوایی جدید را خلق کنید.

  1. به کار بردن محتوا از منابع خارجی چگونه است؟

از منابع خارجی به صورت ترجمه شده استفاده می‌کنید و معمولاً نباید به صورت مستقیم محتوای ترجمه شده را به کار ببرید، بلکه باید با لحن و سبک خاص خود، محتوا را کنترل کنید.

دسته بندی شده در: