بچه که بودیم کتابایی که بهمون می دادن همیشه پر از عکس بود؛ حتی کتابای دبستان. چقدر با اون عکسا کیف می کردیم و از متن کتاب هم برامون جالب تر بودن. اما تا حالا به این فکر کردین چرا هر چقدر بزرگتر شدیم این تصاویر کمرنگ و کمرنگ تر شد؟ چون سیاست هر سن و قشری بر جذب مخاطب هستش. قطعا اگه یه کتاب خشک و بی تصویر رو به بچه بدی از اون خوشش نمیاد. در حالی که حتی اگه سواد هم نداشته باشه وقتی بزرگترش از روی همون صفحه عکس دار براش حرف بزنه و داستان رو تعریف کنه، بدون شک بعدا بچه با دیدن اون عکس می تونه راوی اون مطلب برای بقیه هم باشه.

 خب الان اینجا نیستیم که درباره دوره دبستان صحبت کنیم. فقط خواستم بهتون بگم محتوای تصویری چقدر می تونه توی ذهن قرار بگیره و اهمیتش رو روشن تر کنیم. در تولید محتوا، برقرار کردن تناسب بین متن و تصویر خیلی مهمه دوست من. اگه می خوای توی تولید محتوای تصویری حرفی برای گفتن داشته باشی باید انواع اون رو بشناسی و بدونی کجا از چی استفاده کنی که مخاطب تحت تاثیر قرار بگیره و جذب کسب و کارت شه. تا آخر با ما باش و مخاطب رو درگیر کارهای حرفه ای که قراره از این به بعد با کمک تو تولید شه، کن.

بررسی انواع تولید محتوای تصویری

امروزه می توان گفت تولید محتوای تصویری را میتوان در اشکال گوناگونی مانند تصاویر محصولات، انواع ویدیوهای کوتاه، اسکرین شات، اینفوگرافیک، لوگو، اسلاید و حتی تصاویری که به اجرای خدمات مربوط است را در نظر گرفت. معمولاً تصاویر همیشه برای جذب مخاطب می تواند گزینه ایده آل تری باشد. همان گونه که احتمالا بدانید، تولید محتوا حوزه های مختلفی را در بر می گیرد که عمدتاً محتوای تصویری توانسته در کنار تولید محتوای متنی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد؛ به همین دلیل ما در ادامه شما را با انواع مختلف محتوای تصویری به صورت مختصر ولی مفید آشنا خواهیم کرد.

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئو کلیک کنید

·تصاویر

عکس و تصویر را می ‌توان یکی از پرطرفدارترین و مهمترین گزینه ها در معرفی انواع مختلف تولید محتوای تصویری معرفی کرد. شما اگر بتوانید از تصاویر با کیفیت استفاده کنید، همچنین متن مرتبط با عکس خود را بیابید، محتوای شما صد درصد قادر خواهد بود، بازدید بالایی را به خود اختصاص دهد.

 امروزه در بحث بازاریابی و طراحی سایت معمولاً تصاویر با کیفیت با ظرافت بالایی تولید می شوند؛ چرا که می‌توانند هویت اصلی کسب و کار را به راحتی معرفی کنند. ناگفته نماند که تولید تصاویر باکیفیت و خارق العاده صددرصد ملزم به صرف هزینه است؛ زیرا ظرافت و دقت بسیاری می طلبد و به همین دلیل، آن دسته از افرادی که از تصاویر تکراری و به دور از خلاقیت استفاده می کنند، به هیچ عنوان نمی ‌توانند در این حوزه مربوط به تولید محتوا به صورت تصویری حرفی برای گفتن داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه:بهترین فونت فارسی که برای تولید محتوا

· ویدیو

ویدیو را می توان یکی دیگر از شکل های محبوب تولید محتوای تصویری در نظر گرفت که معمولاً در بازاریابی محتوا کارایی ویدیو در کنار محتوای متنی را یک تکنیک و استراتژی معرفی می کنند. امروزه بسیاری از کسب و کارهای موفق را میتوانید مشاهده کنید که تنها به خاطر تولید ویدیوهای هدفمند و اصولی خود توانسته چگونه پله های موفقیت را در بازار دیجیتال طی کند.

 معمولاً برای معرفی بسیاری از محصولات مخاطبان به ویدئو و پادکست بیشتر اعتماد کرده و همین امر باعث می شود تا صاحبان کسب و کار فروش بیشتری را تجربه کنند. در ویدیوهایی که از کلمات کلیدی، تصاویر تاثیرگذار و موسیقی های مرتبط استفاده می کنند، قطعاً محتوای ویدیویی می تواند حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد.

بیشتر بدانید: قوانین تولید محتوا در یوتیوب

·اینفوگرافیک

اینفوگرافیک نیز در دسته بندی تولید محتوای تصویری قرار می گیرد که شما می توانید برای نمایش بسیاری از داده ها و آمارهای دشوار و پیچیده از اینفوگرافیک استفاده کنید. می توان گفت دریافت اطلاعات به صورت بصری باعث می شود تا انتقال اطلاعات به ساده ترین شکل ممکن انجام پذیرد که شبکه ‌های اجتماعی نیز از این نوع تولید محتوا بیشتر استقبال می کنند.

 با این حساب در بازاریابی محتوا اینفوگرافیک جایگاه بسیار مهمی را از آن خود کرده است؛ چون که شما می توانید حجم گسترده ای از اطلاعات را به راحتی در یک شکل خاص و تصویر قابل فهم جا داده، تا بتوانید آن را به مرکز توجه تبدیل کنید. تنها باید طرح مناسب و خلاقانه را با توجه به مفهومی که مد نظر دارید طراحی و در تبلیغات خود به نمایش بگذارید.

آموزش تولید محتوا با موبایل با ترفندها و تکنیک های روز

·اسلاید

  اسلایم و اینفوگرافیک تقریباً یک ساختار را دنبال می کنند، اما شما باید بدانید که در اسلاید معمولاً رنگ تاثیر پذیری بیشتری داشته و به جذب مخاطب بیشتر کمک می کند. معمولاً اسلاید را با کیفیت بالایی تولید می کنند تا اطلاع رسانی را به بهترین شکل ممکن بتواند انجام دهد و همین امر می تواند، مخاطب را برای دریافت اطلاعات و مفهومی که اسلاید مدنظر دارد ترغیب کند.  

·اسکرین شات

در حال حاضر استفاده از اپلیکیشن های گوناگون را می توانید در فضاهای گوناگون مشاهده کنید. همین امر باعث شده است که  اسکرین شات نیز یکی از شکل های متفاوت، متنوع و بسیار کاربردی تولید محتوای تصویری معرفی شود، استفاده از اسکرین شات باعث شده است تا مخاطب با اعتماد بیشتری بتواند به آنچه که شما در مورد آن صحبت می کنید، فکر کند. در حال حاضر حتی در هنگام استفاده از ابزاری مانند اسکرین شات حاشیه نویسی نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد که این خود به تاثیرپذیری بیشتر انتقال اطلاعات کمک می کند.

نرم افزار کاربردی تولید محتوا به صورت تصویری

  شما برای انجام تولید محتوای تصویری قطعاً به نرم افزارهای گوناگونی نیاز خواهید داشت. هرکدام از این نرم افزارها قابلیت های متفاوتی را ارائه می دهند. در این میان، شما باید این نکته را به خاطر بسپارید که اگر حرفه ای فعالیت می کنید، باید از نرم افزارهای تخصصی تری استفاده کنید و گرنه برای افراد مبتدی هم امروزه نرم افزارهایی تولید شده اند که محیط کاربری ساده تری را می توان انتظار داشت. در ادامه شما را با 2 نمونه از معروف ترین نرم افزارهای کاربردی برای تولید محتوا در انواع گوناگون تصویری آشنا خواهیم کرد.

آموزش تولید محتوا در یوتیوب معرفی ایده ها، ابزارها، روش ها و توصیه ها

1.کانوا

کانوا(Canva) یکی از نرم افزارهای عالی برای تولید محتوای تصویری به شمار می آید. این نرم افزار به خاطر قابلیت هایی که به صورت رایگان ارائه می دهد امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. شما می توانید به سادگی به ساخت انواع افکت بپردازید و حتی تصاویری بسیار جذاب و خلاقانه ای را در حوزه های گوناگون تولید کنید.

2.Venngaga

تا حدودی می توان گفت Venngaga ساختاری شبیه کانوا دارد. شما اگر به فتوشاپ بیشتر برای انجام تولید محتواهای تصویری نیاز دارید، باید از این نرم افزار کمک بگیرید. حقیقتاً برای ساخت اینفوگرافیک این برنامه می تواند انتخاب قابل قبول و البته بسیار هوشمندانه ای باشد.

بیشتر بخوانید:نرم افزارهای تولید محتوا، یکی از تأثیرگذارترین عوامل در کیفیت محتوای تولید شده است.

سخن پایانی

تولید محتوای تصویری نیاز به ذهن خلاق داره که بدونه کجا و چجوری، چیکار کنه که مخاطب بهش جذب شه و به قول معروف روی خوش نشون بده. انواع تولید محتوای تصویری رو توی این مقاله توضیح دادیم که بدونید هر کدوم رو کجا استفاده کنید و اصلا مخاطب پسند هستن یا نه. اگه بازم درباره تولید محتوای تصویری سوالی داشتی، فقط کافیه کامنت بزاری تا خیلی فوری جواب بگیری.

سوالات متداول

  • تولید محتوای تصویری جذاب تر است یا تولید محتوای متنی؟

تولید محتوای تصویری با توجه به اینکه با جذابیت های بصری همراه است، نسبت به محتوای متنی از جذابیت بیشتری برخوردار است. بر اساس آمار، مخاطبان بیشتر جذب محتواهای تصویری می شوند و گاهی توجهی به محتوای متنی ندارند.

  • آیا تولید محتوای تصویری به تخصص نیاز دارد؟

بله محتوای تصویری نیاز به تخصص دارد و تنها نباید آن را کنار هم قرار دادن چند عکس دانست.

دسته بندی شده در: