قطعاً شما هم تاکنون بارها با کلیپ‌ها، عکس‌ها یا محتواهایی که توسط بیشتر کاربران در یک بازه زمانی بسیار کوتاه به اشتراک گذاشته شده روبرو شده‌اید. گاهی هم پیش می‌آید که این محتواها در شبکه‌های اجتماعی مختلف باز نشر می‌شود. قطعاً این محتواها می‌توانند بار تبلیغی و بازاریابی بسیار خوبی را برای برندها و اشخاصی که قصد دارند توسط این نوع از پست‌ها معروف و مشهور شوند به همراه داشته باشد. اگر شما هم مایل هستید با این دسته از پست‌ها بیشتر آشنا شوید و آنها را تولید کنید پس بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید؛ زیرا در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که وایرال چیست و چگونه می‌توانید وایرال شوید.

وایرال چیست؟

وایرال چیست یکی از سوالاتی است که بیشتر کاربرانی که در فضای مجازی مشغول فعالیت هستند با آن روبرو خواهند شد. وایرال یعنی ویروسی شدن؛ به عبارتی زمانی که یک ویدیو یا یک پست توسط افراد بسیار زیادی دیده می‌شود و با دیگران به اشتراک گذاشته خواهد شد، به آن وایرال می‌گویند. این نوع از پست‌ها از جذابیت بسیار زیادی برخوردار هستند و همین جذابیت است که سبب شده مانند یک ویروس در فضای مجازی منتشر شوند.

وایرال در اینستاگرام چیست؟

وایرال در اینستاگرام

وایرال چیست را توضیح دادیم، حال بهتر است کمی اختصاصی‌تر در اختصاصی‌تر  وایرال در اینستاگرام صحبت کنیم. منظور از وایرال در اینستاگرام این است که یک محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام ویروسی شود و دست به دست میان کاربران بچرخد؛ از این رو پخش سریع محتوا در پلتفرم اینستاگرام را وایرال در اینستاگرام می‌گویند.

با توجه به اینکه روزانه بیش از ۹۵ میلیون عکس و ویدیو در اینستاگرام منتشر می‌شود، هر پستی شانس وایرال شدن ندارد. برای اینکه بتوانید در اینستاگرام محتوای خود را به شکل ویروسی پخش کنید، باید نکات بسیار زیادی را در نظر داشته باشید.

چگونه پست وایرال منتشر کنیم؟

روش‌های بسیار زیادی وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد، بتوانید شانس خود را برای وایرال کردن پست‌ها افزایش دهید. از مهمترین این راهکارها می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

مخاطب خود را بشناسید

همیشه بررسی اینکه مخاطب شما چه کسی است و ارزیابی اینکه بتوانید به یک شناخت درست از او برسید ابتدایی‌ترین گامی است که به شما در موفقیتتان کمک خواهد کرد. زمانی که مخاطب هدف خود را به درستی بشناسید قطعاً با دید بازتری می‌توانید دست به تولید محتوا بزنید. هر چقدر که مخاطب بتواند بیشتر با محتوای شما ارتباط برقرار کند قطعاً به وایرال شدن پست اینستاگرام شما کمک خواهد کرد.

 برای این کار کافیست خود را در جایگاه شخص و مخاطب مورد نظر قرار دهید و به ریزترین بخش‌های محتوای مد نظر واکنش نشان دهید. سطح تحصیلات، درآمد سالانه، جنسیت، سن افراد و… یک اطلاعات کافی را از پرسونای مخاطب در اختیارتان قرار خواهد داد.

از مسائل روز کمک بگیرید

محتوایی که تولید می‌کنید بهتر است بروز بوده و به مباحثی که در جامعه رخ می‌دهد، پرداخته باشد. این نوع از محتواها با توجه به اینکه بهتر توسط مخاطب درک می‌شوند، می‌تواند برای آنها جذاب باشد. شما با کمک هشتگ‌های مناسب در ارتباط با رویدادها و ترندهایی که وجود دارد، می‌توانید به پوشش مسائل روز پیرامون اطراف خود بپردازید.

پست را در زمان مناسب منتشر کنید

یکی از شیوه‌هایی که موجب می‌شود، بتوانید به وایرال شدن پست خود کمک کنید این است که آن را در زمانی مناسب منتشر کنید. انتخاب زمان باید بر اساس پرسونای مخاطب شما صورت بگیرد؛ به عنوان مثال اگر مخاطبان شما دانش آموزان هستند در زمانی که آنها در مدرسه حضور دارند قطعاً بازدید خوبی نصیب پست شما نخواهد شد. علاوه بر این با نظرسنجی می‌توانید یک زمان مناسب را برای انتشار پست خود در نظر بگیرید.

از تصاویر جذاب برای وایرال کردن پست استفاده کنید

از تصاویر جذاب برای وایرال کردن پست استفاده کنید

برای داشتن تصاویر جذاب شما باید خلاقیت را چاشنی کار خود کنید. یعنی باید آنقدر بتوانید کار خود را منحصر به فرد تصویرسازی کنید که مخاطب به آن خیره شود و از زیبایی آن شگفت زده گردد. برای این کار از فیلترها و پس زمینه‌هایی که در اینستاگرام وجود دارند یا توسط نرم‌افزارهای مختلف ارائه می‌شوند، می‌توانید کمک بگیرید. موضوع زیبایی شناختی از موضوعات بسیار مهم در اینستاگرام است؛ زیرا در این فضا افراد با تصاویر سر و کار دارند و هر تصویری که بتواند برای آنها دلنشین‌تر باشد را مورد پسند قرار خواهند داد.

از رقبایتان ایده بگیرید

شما بدون هیچ مشکلی می‌توانید اینستاگرام رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید و ارزیابی کنید که کدام پست‌های آنها توانسته با موفقیت وایرال شود. با ایده گرفتن از آنها به راحتی می‌توانید شما هم کارهایی جذاب را بسازید و در اینستاگرام منتشر کنید. البته به این مطلب دقت داشته باشید که کپی کردن ممنوع است؛ شما تنها قرار است از آنها ایده بگیرید و شیوه کاری آنها را دنبال کنید.

از هشتگ‌ها استفاده کنید

از موضوعاتی که می‌تواند به وایرال شدن پست‌های شما کمک کند این است که از هشتگ‌ها استفاده کنید البته هشتگ گذاری هم قاعده و قانونی دارد. اگر به شکل صحیح از این هشتگ‌ها استفاده کنید و آنها را زیر پست‌های خود قرار دهید قطعاً افراد بیشتری می‌توانند ویدیو یا عکس را مشاهده کنند و در صورتی که از پست شما لذت ببرند با دیگران آن را به اشتراک بگذارند. ذکر این نکته لازم است که استفاده بیش از اندازه از هشتگ موجب اسپم شدن پست خواهد شد.

ویدیو وایرال چیست؟

همانطور که از نام ویدیو وایرال مشخص است یعنی ویدیوهایی که به سرعت در اینترنت منتشر می‌شوند و افراد بسیار زیادی آنها را مشاهده خواهند کرد. این نوع از ویدیوها ویژگی‌های خاصی را دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به ویژگی‌های زیر اشاره کنیم:

  • ویدیویی با کیفیت است.
  • کپشن مناسبی دارد.
  • برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است.
  • از موضوعات جذاب و پرطرفدار برای آن استفاده شده است.
  • جنبه عملی دارد و تنها شعار نیست.
  • سرگرم کننده است.

سخن پایانی

از وایرال چیست صحبت کردیم و در ارتباط با نکات مهمی که شما باید آنها را برای وایرال کردن محتوای خود به کار بگیرید توضیحاتی را ارائه دادیم. اگر این روزها در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام فعالیت دارید و قصد دارید محتواهایی که منتشر می‌کنید به شکل وایرال میان کاربران دست به دست شود حتماً به مواردی که در این مقاله به آنها اشاره داشتیم، توجه داشته باشید. اگر شما هم در ارتباط با چگونگی وایرال شدن پست در اینستاگرام نکته‌ای را می‌دانید لطفاً آن را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • وایرال چیست؟

وایرال یعنی ویروسی شدن. پست‌ها و محتواهایی که در فضای مجازی با استقبال زیادی روبرو می‌شوند را پست‌های وایرال می‌گویند.

  • آیا خرید لایک و بازدید می‌تواند در وایرال شدن پست‌ها اثر داشته باشد؟

بله هر چقدر که تعامل هر پست افزایش پیدا کند احتمال اینکه پست شما وایرال شود وجود دارد.

دسته بندی شده در: