اگر در دنیای دیجیتال امروز مشغول فعالیت هستید و کسب و کار خود را می‌خواهید رونق دهید از مهمترین مباحث این عرصه روابط عمومی خوب است. رپورتاژ آگهی را باید از زیر مجموعه‌های همین روابط عمومی دانست؛ زیرا در معرفی محصول و خدمت می‌تواند نقش مهمی را در رسانه‌های پر مخاطب ایفا کند. سایت‌های پربازدید در حوزه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند و اگر شما هم می‌خواهید دستی به سر و روی سایتتان بکشید و درآمد خود را رونق دهید، رپورتاژ آگهی نقش اساسی در کار شما دارد. در این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص رپورتاژ آگهی و اثراتی که روی سئو سایت دارد به شما ارائه کنیم.

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئو کلیک کنید

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی یا همان رپورتاژ خبری در اصل یک نوع از تبلیغات متنی به شمار می‌آید که در قالب یک گزارش در سایت‌های مختلف منتشر خواهد شد. در ارتباط با رپورتاژ آگهی سایت معروف Enterpreneur اینگونه بیان می‌کند:

” رپورتاژ آگهی در اصل اطلاعیه‌ای هست که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاع رسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانه‌های مختلف و انتشارات مرتبط هدفمند منتشر خواهد شد. به عبارتی رپورتاژ خبری یک نوع از تبلیغات همسان است که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ خبری نگارش می‌شود و البته باید از لحاظ تبلیغاتی یک فرد متخصص روی آن کار کند. در رپورتاژ آگهی مخاطبان شما در یک مسیر مشخص هدایت شده اتفاقی که شما می‌خواهید، رقم می‌خورد.”

مزایای رپورتاژ آگهی

بیشتر بخوانید:پست مهمان چیست؟

مزایای رپورتاژ آگهی

به این موضوع دقت داشته باشید که کمپین‌های روابط عمومی به هر صورتی که منتشر شوند و آنها را بتوان در جامعه پیاده سازی کرد قطعاً اهمیت زیادی دارد؛ اما از دلایل مهمی که می‌توانیم برای استفاده از رپورتاژ آگهی بیان کنیم فراگیر بودن این شیوه است. از مهمترین مزایایی که می‌توان برای رپورتاژ آگهی بیان کرد موارد زیر هستند:

مناسب برای عموم افراد

همه افراد می‌توانند از رپورتاژ آگهی برای کسب و کار خود استفاده کنند، فرقی ندارد که شما دارای یک کسب و کار بزرگ هستید یا اینکه هنوز رونق زیادی کسب و کار شما پیدا نکرده است، انتشار یک رپورتاژآگهی حرفه‌ای می‌تواند نام برند شما را بیش از پیش مطرح کند.

آگاهی از برند

با در نظر گرفتن اینکه رپورتاژآگهی معمولاً در دید بیشتر افراد قرار می‌گیرد، شانس دیده شدن کسب و کار شما هم به مراتب افزایش پیدا می‌کند. شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های پربازدید رسانه‌های مکتوب از مهم‌ترین فضاها برای به اشتراک‌گذاری رپورتاژ‌های کسب و کار شما هستند. هر چقدر که کانال‌های توزیع محتوا پرمخاطب‌تر باشد، قطعاً خدمات و محصولات شما هم بیشتر در معرض دید عموم افراد قرار می‌گیرد و همین امر موجب برندسازی و آگاهی از برند خواهد بود.

هزینه مناسب

برخلاف دیگر شیوه‌های تبلیغاتی از هزینه‌های پایینی برخوردار است. شما با پرداخت یک هزینه مناسب می‌توانید پیام خود را به گوش مخاطبان هدف برسانید و به آسانی نرخ تبدیل و سئوی سایت خود را افزایش دهید.

افزایش اعتبار

از مهمترین مزایایی که می‌توانیم برای منتشر کردن رپورتاژآگهی بیان کنیم این است که موجب خواهد شد مخاطب به برند شما اعتماد پیدا کند؛ همین یعنی افزایش اعتبار برندی که برای آن رپورتاژ را منتشر کرده‌اید.

همه چیز درباره رپورتاژ آگهی

برای تهیه رپورتاژ آگهی چه مواردی باید رعایت شود؟

قبل از اینکه کانال‌های توزیع محتوا را پیدا کنید، شیوه تدوین رپورتاژ آگهی را باید مورد ارزیابی قرار دهید. برای تولید رپورتاژ آگهی نکات مهمی باید مد نظر قرار بگیرد که مهمترین آنها موارد زیر هستند:

ساختار رپورتاژ

برای نوشتن رپورتاژ آگهی ساختار آن باید از قبل مشخص باشد و یک اصول قاعده و قانونمند را در آن به‌کار بگیرید. در رپورتاژ آگهی حتماً کال تو اکشن را رعایت کنید و از اصول درستی که رپورتاژ آگهی برای ساختارش دارد اطلاعات کافی را پیدا کنید.

کپی ممنوع

ارزش هر محتوایی به اصالت آن است. فرقی ندارد که برای یک مقاله می‌خواهید یک متن را تهیه کنید و آن را در بخش بلاگ سایت قرار دهید یا اینکه قصد نوشتن رپورتاژ آگهی دارید، مطلب شما نباید تحت هیچ عنوانی کپی باشد.

تبلیغی طور ننویسید

متن‌های تبلیغاتی از همان ابتدا مشخص هستند؛ بنابراین اصلاً قرار نیست که شما به شکل مستقیم به دنبال تبلیغ سایت خود باشید. مقاله یا یک خبر را بنویسید و در لابلای آن از ماهیت کسب و کار خود هم رونمایی کنید.

استفاده درست از کلمات کلیدی

در رپورتاژ آگهی خود از کلمات کلیدی به درستی استفاده کنید. برای کلمه کلیدی اصلی، هم خانواده‌هایی پیدا کنید تا مخاطب متوجه شود تمرکزی که شما دارید دقیقاً روی چه مواردی است.

تیتر جذاب

برای کار خود حتماً از تیترهایی که جذاب هستند استفاده کنید. مخاطب باید ترغیب شود تا کار را بخواند. استفاده از تیترهایی که حرفه‌ای هستند تنها از عهده متخصصین رپورتاژ نویسی و تولید محتوا برمی‌آید؛ بنابراین کار خود را به افرادی که در این زمینه حرفه‌ای هستند، بسپارید.

پیشنهاد مطالعه:پادکست چیست؟

مختصر نویسی

مطالبی که خیلی طولانی هستند گاهی از حوصله مخاطب خارج بوده و تمایلی ندارند برای متن‌های طولانی وقت بگذارند؛ بنابراین بهترین رپورتاژ آگهی آن است که کوتاه، مختصر و مفید باشد.

بیشتر بخوانید:نحوه تولید محتوا رپورتاژ آگهی چگونه است؟

تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو سایت

تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو سایت

رپورتاژ آگهی از بهترین روش‌های تاثیرگذار در سئوسایت خواهد بود؛ اما علت اصلی این مسئله را باید به سبب انتشار رپورتاژ در کانال‌های توزیع محتوا بدانیم. سایت‌های انتشار دهنده، به شما لینک فالو داده و با توجه به اینکه مطلب شما همیشه در صفحات اول گوگل نمایش داده خواهد شد و سایت منتشر کننده هم از دید گوگل دارای اعتبار خوبی است پس وضعیت سئو سایت شما نسبت به قبل بهتر می‌شود. افزایش ترافیک سایتتان و نرخ تبدیلی که برای سایت اتفاق می‌افتد از اثرات رپورتاژ آگهی روی سئو سایت است.

بیشتر بدانید:بازاریابی محتوا چیست؟

رپورتاژ آگهی در بلاگ

جمع بندی

رپورتاژ آگهی چیست را توضیح دادیم و در خصوص اثرات مثبتی که می‌تواند روی سئو سایت داشته باشد هم صحبت کردیم. رپورتاژ آگهی از مقرون به صرفه‌ترین شیوه‌های تبلیغات و بازاریابی در دنیای دیجیتال محسوب می‌شود. با کمک آن علاوه بر اطلاع‌رسانی می‌توانید ارتباط خوبی هم با مخاطب خود بگیرید. با کمک رپورتاژآگهی طیف وسیعی از مخاطبین به سمت سایت شما هدایت می‌شوند. همین موضوع باعث می‌شود خدمات و محصولاتی که دارید بیش از پیش دیده شده و رونق کسب و کار خود را شاهد باشید. برای تولید رپورتاژ آگهی لازم است از متخصصین حرفه‌ای که در این زمینه فعالیت دارند استفاده کنید. ما در کارو کانتنت آماده‌ایم خدمات رپورتاژ آگهی را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهیم. اگر در خصوص چگونگی سفارش رپورتاژ آگهی نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید با کارشناسان و مشاوران سایت ما ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

رپورتاژ آگهی چیست؟

یکی از شیوه‌های تبلیغاتی که در دنیای ارتباطات مورد استفاده قرار می‌گیرد محتوایی متنی، تحت عنوان رپورتاژ آگهی است. در رپورتاژ آگهی با کمک بک لینک‌هایی که در محتوا قرار می‌گیرد، می‌توان به تبلیغ کسب و کار خود پرداخت.

مهمترین اثر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت کدام است؟

از مهمترین اثراتی که رپورتاژ آگهی روی سئو سایت دارد، می‌توانیم به بهبود سئو سایت و افزایش نرخ تبدیل اشاره داشته باشیم.

دسته بندی شده در: