تولید محتوا در یوتیوب امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در طول روز میلیون  ها کاربر در سراسر دنیا از این وب سایت و محتوای گوناگون آن برای برآورد نیاز خود استفاده می کنند و به همین علت است که تولید محتوا در این وب سایت را می توان جذب شغل های پردرآمد معرفی کرد.

یوتیوب با توجه به رشد قابل قبول خود در حال حاضر جزء بسترهای بسیار مفید برای کسب درآمد به شمار می آید؛ چرا که در حوزه های گوناگونی فعالیت خود را تطبیق می دهد و با قوانینی که تعیین کرده است، توانسته مخاطبان خاص خود را نیز حفظ کند.

در این میان، شما بهتر است با ایده ها، ابزار ها، روش ها و توصیه ها برای آموزش تولید محتوا در این وبسایت آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید، با برداشتن قدم هایی محکم به هدف خود یعنی کسب درامد بالاتر به صورت آنلاین در حوزه های گوناگون نزدیک تر شوید.

 

آموزش تولید محتوا در یوتیوب معرفی ایده ها، ابزارها، روش ها و توصیه ها

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئو کلیک کنید

یوتیوب چگونه تأسیس شد؟

چاد هرلی، استیو چن، جاوید کریم نام 3 تن از افرادی است که در شرکت پی پل مشغول به کار بوده اند. ناگفته نماند که این 3 فرد در راه اندازی سرویس عکسی به نام فلیکر نیز معرفی شده اند؛ زیرا پایه گذار این سرویس بوده اند. در سال 2005 به صورت رسمی وب سایتی را برای اشتراک گذاری ویدیو راه اندازی کردند که توانست بسیار مورد توجه قرار بگیرد و در سال 2006 به گوگل واگذار شود،

در حال حاضر نیز دفتر مرکزی این وب سایت در کالیفرنیا با بیش از 2000 کارمند دایر است. با این حساب تولید محتوا در یوتیوب می تواند برای شما زمینه ساز شرایط قابل قبولی خصوصاً برای کسب درآمد بیشتر باشد.

 

یوتیوب چیست؟

یوتیوب یکی از بهترین وب سایتهای است که برای اشتراک گذاری ویدیو در انواع گوناگون می توان معرفی کرد. کاربران در این وب سایت این اختیار را دارند تا به صورت آنلاین ویدیوهای گوناگونی را در سبک های مختلف مشاهده کنند. یوتیوب فضای کاملاً رایگانی را از سال۲۰۰۵راه اندازی کرده که در حال حاضر جزء محبوب ترین وب سایت ها به شمار می آید.

کاربران می توانند ویدیوی خود را در فضای یوتیوب به راحتی به اشتراک بگذارند تا کاربران علاوه بر مشاهده ویدیوی مورد نظر، بتوانند آن را لایک کرده یا حتی نظر خود را ثبت کنند. امروزه از طریق گوشی های هوشمند، کامپیوتر، تبلت و لپ تاپ به راحتی می توان از این وبسایت استفاده کرد.

 

با توجه به تعریفی که برای یوتیوب بیان کرده ایم، می توان گفت این وب سایت عملکردهای گوناگونی را مدیریت می کند، یکی از این عملکردها این است که کاربران به راحتی میلیون ها ویدیو را به صورت آنلاین جستجو و تماشا کنند. حتی برای اینکه به صورت منسجم و سازماندهی شده قادر باشند ویدیوهای خود را مدیریت کنند، آنها را گروه بندی کرده و به یک فهرست پخش اضافه می کنند.

 ناگفته نماند که حتی کاربران این اختیار را دارند تا دیگر کانال ها و کاربران یوتیوب را دنبال کرده و ویدیو دیگر کانال ها را برای خود در صف آپلود قرار دهند. با توجه به محبوبیت این وبسایت امروزه تولید محتوا در یوتیوب بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. 

یوتیوب چیست؟

 

کسب درآمد از یوتیوب

یوتیوب تنها پلتفرمی برای تفریح و سرگرمی نیست؛ چرا که کاربران زیادی از سراسر دنیا با به اشتراک گذاری و یا تماشای ویدیوهای گوناگون می پردازند. همین امر باعث می شود تا بستری مفید برای درآمدزایی به صورت آنلاین به وجود آید. برخی فعالیت خود را در این شبکه به صورت مداوم ادامه می دهند تا بتوانند به کسب درآمد بپردازند،

البته در درآمدزایی از یوتیوب به شیوه های گوناگون امکان پذیر است که محتوای ویدیویی می تواند محبوب ترین شکل تولید محتوا در یوتیوب باشد؛ چرا که برای منتقل کردن حجم بسیار زیاد اطلاعات از مجموعه متن، صدا، تصویر و حتی اینفوگرافیک استفاده می کند. شاید به همین دلیل است که تولید محتوا در یوتیوب به شیوه های مختلف این چنین مورد استقبال قرار گرفته است. 

راهنمای تولید محتوا در یوتیوب

قبل از اینکه فردی به انجام تولید محتوا در یوتیوب تمایل داشته باشد، باید به موارد ریز و درشتی دقت کند تا بتواند در این فضای محبوب و البته بسیار رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشد. متأسفانه برخی از افراد بدون هیچگونه شناخت و آگاهی در این مسیر قدم بر می دارند که به مؤفقیت دست پیدا نمی کنند؛

چراکه برنامه ریزی نداشته و با اصول اولیه کار آشنا نیستند. به همین دلیل، توصیه ما به شما عزیزان این است که برای آغاز هر کاری در ابتدا سعی کنید روش های آموزشی آن را فرا گرفته و دقیقاً بدانید که باید از چه شگردی در چه شرایطی استفاده کنید.

·شناخت مخاطب

برای انجام تولید محتوا در یوتیوب فرد باید مخاطب خود را بشناسد، یعنی بداند که مخاطب به چه چیزی نیاز دارد و برای چه هدفی باید محتوا تولید کند. پس می توان گفت اینکه مخاطب چه کسی است، چه نیازی دارد و چگونه می توان به نیاز وی پاسخ داد، همگی از جمله سؤالاتی هستند که قبل از تولید محتوا باید به آن پرداخته شود؛ چرا که ارتباط مؤثر با مخاطب اولین پله برای موفقیت در این حوزه است.

این نکته طلایی را نیز به خاطر داشته باشید که مدت زمان مناسب برای تولید محتوای ویدیویی یوتیوب، از ۱۰ دقیقه آغاز الی ۱۵ دقیقه به بالا ادامه پیدا می کند. معمولاً ویدیویی که کمتر از ۱۰ دقیقه باشد، نمی تواند به نیاز مخاطب پاسخ دهد.

ویدیوهای خیلی طولانی نیز عمدتاً از اصل مطلب دور می شوند و از حوصله مخاطب خارج هستند و به همین علت، شما باید توجه داشته باشید که همیشه اصل مطلب را ادا کنید و به نیاز مخاطب به نحو احسن پاسخ دهید. 

·انتخاب موضوع

بعد از شناسایی مخاطب نوبت به انتخاب یک موضوع مناسب و پرطرفدار است. معمولاً برای انتخاب موضوع باید کمی خلاقیت به خرج بدهید تا یک موضوع خاص و هدفمند را انتخاب کنید. برای این کار بهتر است نسبت به شناخت نیاز مخاطبان بسیار با مهارت عمل کنید؛ چرا که تنها کاربران زمانی می توانند از یک ویدیو استقبال کنند که نیاز خود را درون آن بیابند. برای انتخاب موضوع شما می توانید از ۷ دسته بندی موضوعات پرطرفدار یوتیوب استفاده کنید. این دسته بندی شامل:

  1. ویدیوهای عمومی
  2. تجارت
  3. مد و زیبایی
  4. بازی و گیمینگ
  5. ورزش و تناسب اندام
  6. فیلم، تلوزیون و موسیقی
  7. آموزش

·نوشتن یک متن روان

حال نوبت به نویسندگی می رسد؛ چرا نوشتن یک متن ساده باعثمی شود تا اجرای ویدئو بتواند به شکل جذاب تری مسیر خود را ادامه دهد. متن باید کاملاً روان و خوانا باشد و تمام جزئیات را به صورت مختصر و مفید بیان کند.

هیچ گونه ابهامی نیز نباید در متن مورد نظر دیده شود؛ چرا که این چنین اختلالی در روند تولید محتوا در یوتیوب به وجود می آورد. توصیه ما این است که متن خود را برای یکی از دوستان یا آشنایان ماهر در این کار ارسال کنید تا در صورت وجود اشکال، بتوانید هرچه سریع تر آن را برطرف کنید. 

·آماده سازی تجهیزات

بعد از نوشتن یک متن روان نوبت به آماده سازی تجهیزات می رسد. می توان گفت سه پایه، دوربین، نور و میکروفون همگی جزء تجهیزاتی به شمار می آیند که برای انجام تولید محتوا در یوتیوب باید مورد استفاده و کاربرد قرار داد. برخی از این تجهیزات نیاز به آموزش تخصصی خاصی دارند که همه چیز به نوع تولید محتوای شما بستگی دارد.

 دوربین برای بهبود بخشیدن ظاهر ویدیو بهتر است به درستی تنظیم گردد تا به صورت اچ دی ویدیو موردنظر ضبط و بتوان آن را به نمایش گذاشت. سه پایه (هولدر) نیز از جمله لوازمی به شمار می آید که از چنانچه گوشی هوشمند برای تصویربرداری استفاده می کنید،

هیچ گونه لرزش دستی در حین تصویربرداری احساس نشود، میکروفون نیز باعث می شود تا کیفیت صدای ضبط شده افزایش یابد و همین امر به ارزش تولید محتوای شما کمک خواهد کرد. نورپردازی یکی دیگر از مهم ترین مقوله هایی است که نباید آن را نادیده گرفت. می توان از سافت باکس کس برای این کار به راحتی استفاده کرد.

· ضبط ویدیو

بعد از آماده سازی تجهیزاتی که گفته شد، نوبت به ضبط ویدیو می رسد. توصیه ما این است که محیط اطراف ضبط ویدیو عاری از هرگونه آشفتگی، شلختگی و شلوغی باشد. سعی کنید به عنوان پس زمینه از یک دیوار تک رنگ و کاملاً ساده استفاده کنید. بعد از تنظیم دوربین و نور با توجه به قاب دوربین می توانید متنی که که برای آن زحمت کشیده اید را اجرا کنید.

 شما باید به لنز دوربین توجه کنید تا بتوانید تماس چشم خود را با مخاطب نیز برقرار کرده و به دور ازتپق زدن و یا هر نوع حواس پرتی دیگر،یک ویدیو کامل و قابل قبول را ضبط کنید. این احتمال را در نظر بگیرید که شاید چندین مرتبه مجبور به ضبط ویدیوی مورد نظر خود شوید.

· ضبط ویدیو

·ضبط صفحه نمایش

در موارد بسیاری شما شاید از برنامه ها و سایت های گوناگونی قصد استفاده داشته باشید که در اینجا، ضبط صفحه نمایش به کار شما می آید. معمولاً برای ضبط صفحه نمایش می توان از نرم افزارهای گوناگونی استفاده کرد که هر کدام از این نرم افزارها، قابلیت های خاص خود را ارائه می دهد.

معمولاً از نرم افزاری استفاده می کنند که از قابلیت های دیگری همانند: ضبط صدا، ویرایش و اشتراک گذاری بتوان همزمان با ضبط صفحه نمایش استفاده کرد. نرم افزار های محبوب و مختلف برای تولید محتوا در یوتیوب شامل:

  1. Camtasia
  2. bb flash back
  3. OBS Studio

·ویرایش فیلم

حال نوبت یکی از زمانبرترین قسمت ها برای انجام تولید محتوا در یوتیوب یعنی ویرایش فیلم است. برای یک تدوینگر حرفه ای شاید این قسمت سخت و نفس گیر نباشد و افراد مبتدی را کمی خسته می کند. شما در هنگام ویرایش فیلم باید کلیه موارد غیر ضروری و اشتباه را پاک کنید.

 معمولاً حاشیه نویسی روی تصویر در این قسمت توصیه می شود و همچنین، یک سوم پایین تر از ویدیو فضایی برای ارائه اطلاعات است. به گونه ای که مخاطب در حین پخش ویدئو می تواند این اطلاعات را مشاهده کند. ناگفته نماند می توان از سرگرمی های دیگری همچون موسیقی نیز استفاده کرد. نوع موسیقی البته باید به شکلی انتخاب گردد که هیچ گونه مشکل و ایرادی بابت حق امتیاز نداشته باشد.

· Intro و Outro

معمولاً پلی لیست، پیوند به وب سایت، کانال و سابسکریت گونه های Intro و Outro را شامل می شوند که شما هر آنچه باید مخاطب ببیند را در این 2 صفحه به عنوان مقدمه ای ساده و یک پایان باید ارائه دهید.

·بارگذاری در یوتیوب

به قسمت هیجان انگیز ماجرا رسیده ایم، یعنی بارگذاری در یوتیوب. در ابتدا بهتر است بدانید که این وب سایت از فرمت های گوناگونی پشتیبانی می کند تا شما ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارید. با این وجود جای هیچ گونه نگرانی نیست. فرمت های مورد نظر شامل:

  • AVI
  • Ø 3GPP
  • MOV
  • MP4
  • MPEG/MPG
  • FLV
  • FLV
  • M4V
  • M4V
  • WMV WEBM

حال باید وارد حساب کاربری خود شده و روی upload و سپس select files to upload کلیک کنید. بعد از انتخاب فایل مورد نظر، upload را کلیک کرده و ضمن ورود به صفحه جدید با قسمتی به نام description روبرو خواهید شد که باید توضیحات مربوطه را درج کنید. بعد از درج توضیحات در قسمتی به نام tag ویدیوی خود را در قسمتی که باید نمایش داده شود را می توانید مشخص کنید.

tumbnails دقیقاً اولین چیزی است که در ابتدای ویدیو شما مخاطب مشاهده می کند، سعی کنید تصویر مناسبی انتخاب کنید. Translation برای ترجمه به زبان های دیگر مورد کاربرد قرار می گیرد. جهت غیرفعال کردن کامنت کاربران از قسمت advanced setting استفاده کنید. قابلیتی مانند privacy به تنظیمات نمایش مربوط است.

Public به مشاهده عمومی ویدیو شما کمک می کند. قسمتی به نام unlisted باعث می شود ویدیو در بخش سرچ یوتیوب دیده نشود، private قسمتی است که حریم خصوصی شما را برای مشاهده ویدیو تعیین می کند. برای انتخاب زمان انتشار نیز از قسمت scheduled استفاده کنید. در پایان نیز باید گزینه Publish را انتخاب کنید.

راهنمای تولید محتوا در یوتیوب

 

توصیه های کاربردی تولید محتوا برای یوتیوب

حال نوبت آن رسیده است که جهت آموزش تولید محتوا در یوتیوب شما را با نکات طلایی آن آشنا کنیم. این چنین قادر خواهید بود، محتوایی جذاب، مفید و خلاقانه را تولید و در یوتیوب به نمایش بگذارید تا ویدیوی موردنظر شما بتواند تعداد بازدید بیشتری را از آن خود کند. به هر حال هر کاری اصول و شیوه های خاص خود را دارد و شگردهای مربوط به تولید محتوا در وبسایتی مانند یوتیوب نیز از این قضیه مستثنی نیست. 

1.برنامه ریزی منظم

شما در ابتدا باید بدانید که داشتن یک برنامه ریزی اصولی و منظم لازمه موفقیت در هر کاری است. به گونه ای که آن دسته از کانال هایی که در هفته به صورت کاملاً منظم بیشتر از 1 مرتبه پست می گذارند، می توانند عملکرد قابل توجه تری را دنبال کنند.

 آن دسته از افرادی که به تازگی در این فضا آغاز به کار کرده اند، بهتر است برای این که مخاطب زیادی به دست آورند، این برنامه منظم را از یاد نبرند. توجه داشته باشید که آشفتگی در هر زمینه ای تنها باعث خواهد شد، آنچنان که باید و شاید در آن کار توانایی های فرد دیده نشوند. 

2.بارگذاری ویدیو در زمان مشخص با روندی پایدار

بارگذاری ویدیو باید در یک زمان مشخص انجام پذیرد تا کاربران بتوانند برای بازدید از کانال شما دیدن کنند. برخی از افراد تصور می کنند که اگر در زمانی طولانی تولید محتوا در یوتیوب را به قول معروف کش دهند و سپس به بارگذاری آن بیندیشند،

شاید تاثیری در عملکرد موفق آنها داشته باشد. در صورتی که به هیچ عنوان نظریه درستی نیست و باعث خواهد شد تا کاربران زیادی کانال شما را حتی از یاد ببرند. پس می توان گفت باید یک روند استاندارد و پایدار را برای بارگذاری ویدیو در زمانی معین و مشخص در نظر گرفت.

3.تعامل با رقبا و همکاران

سعی کنید همیشه با همکاران و حتی رقبای خود یک رفتار حرفه ای و کاملاً تعاملی داشته باشید؛ چرا که این چنین می توانید ایده های بیشتری را حتی بیابید و در صورت بروز هرگونه مشکل از این افراد کمک بگیرید. متأسفانه برخی از افراد در این زمینه بسیار تعصبی رفتار می کنند و به هیچ عنوان، علاقه ای ندارند تا رفتار درستی با رقبای خود داشته باشند.

بدون هیچگونه مشارکت و همکاری متأسفانه همیشه از عدم موفقیت کانال خود نیز گله و شکایت دارند. عمدتاً تنها جذابیت تولید محتوا در یوتیوب نمی تواند کافی باشد و باید از شگردهای این چنینی نیز استفاده شود.

4.قوانین تولید محتوا در یوتیوب

 یوتیوب یک سری قوانین را مشخص کرده است که در شرایط گوناگون و با توجه به وضعیت جامعه شاید این قوانین در حال تغییر باشند. شما برای اینکه بتوانید در زمینه تولید محتوا در یوتیوب برای کسب درامد به موفقیت برسید، نباید از این قوانین سرپیچی کنید.

به گونه ای که هر نوع ویدیو توهین آمیز و یا مواردی که باعث ترغیب و تشویق به اعمال جرم گردد در یوتیوب ممنوع اعلام شده است. حتی در صورت اجرا و نادیده گرفتن قوانین احتمال ورود به مسائل حقوقی نیز وجود دارد.

5.ایده جذاب و خلاقانه

سعی کنید برای اینکه در حین انجام تولید محتوا در یوتیوب به موفق برسید، همیشه از ایده های محبوب و پرطرفدار استفاده کنید. به هر حال هر موضوعی به شکلی می تواند جذابیت خود را به نمایش بگذارد. همانگونه که گفته شد، دسته بندی موضوعات پرطرفدار یوتیوب باعث می شود تا بتوان از این موضوعات برای خلق ایده با ذهنی خلاقانه استفاده کرد.

به هر حال با توجه به مهارتی که دارید، می توانید کانال های متفاوتی را در حوزه های گوناگون بسازید. سعی کنید همیشه به دنبال کسب دانش بیشتر باشید که در حوزه مورد نظر خود حرف های بیشتری بتوانید بزنید.

توصیه های کاربردی تولید محتوا برای یوتیوب

 

معرفی ایده ها برای آموزش تولید محتوا در وب سایت یوتیوب

به نظر شما چه ایده هایی می توانند برای تولید محتوا در یوتیوب جذاب و کاربر پسند باشند؛ چرا که امروزه در حوزه های گوناگون می توان محتواهای جذاب و خلاقانه ای را تولید کرد، اما هر محتوایی صد درصد نمی توان آنچنان که باید و شاید ترغیب کننده معرفی کرد.

شما برای یافتن ایده می توانید از قسمت جستجو گر یوتیوب نیز استفاده کنید؛ زیرا برخی از افراد با نوشتن کلمه کلیدی با دنیایی از پیشنهادها روبرو می شوند که با بررسی هر کدام از این پیشنهادها، می توانند با ایده های جدیدی آشنا شوند و به همین دلیل، بهتر است در ادامه به ایده هایی که در این زمینه معرفی می کنیم، توجه بیشتری داشته باشید.

1.مد و زیبایی

شاید باور نکنید اما در حوزه فشن، مد و زیبایی همیشه مخاطبان خاصی را می توان پیدا کرد و به همین دلیل، ساخت یک کانال مد می تواند، ایده ای کاملاً جذاب و خلاقانه باشد. شما باید توانایی این کار را داشته باشید تا تولیدمحتوایی در زمینه های گوناگون همانند بافت مو، آرایش صورت، شینیون یا هر موارد این چنینی دیگر را به خوبی تولید کنید.

توصیه ما این است که اخبار بروز این حوزه را نیز برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارید؛ چراکه این اخبار برای آنها می تواند جذابیت داشته باشد. همیشه افراد به دنبال سبک های پوشش و آرایش خاصی هستند که در فصل های گوناگون قادر باشند، تیپ و استایل خود را به زیبایی هرچه تمام تر به نمایش بگذارند و همین امر باعث می شود تا دست شما برای انتخاب ایده نیز باز باشد.

2.بازی و گیمینگ

بازی و گیمینگ نیز علاقه مندان خاص خود را دارد. اگر شما در این زمینه تخصص و مهارت کافی دارید، بهتر است بدانید که از این طریق نیز می توان به درآمد بسیار بالایی رسید. امروزه در این حوزه فعالیت رقابتی بسیار بالایی حاکم است که معمولاً افراد ماهری که به تولید محتوا در یوتیوب می پردازند،

با معرفی انواع بازی ها، اشکال ها، راه حل ها و بسیاری از موارد این چنینی دیگر مخاطبان خاص خود را جذب می کنند. سعی کنید شما نیز با توجه به مهارت و توانایی خود فعالیتی چشمگیر را در این زمینه به نمایش بگذارید.

بیشتر بدانید:مؤثرترین راه های ایده یابی تولید محتوا؟

3.کارآفرینی

چنانچه فرد کارآفرینی هستید و یا در این حوزه ذهن بازی دارید، می توانید محتوا هایی جذاب، هدفمند و در برخی از شرایط حتی علمی را تولید کنید؛ چون که بسیاری از افراد شایددر حوزه تجارت و کسب و کار با مشکلات ریز و درشتی روبرو باشند که به توصیه و راهنمایی و مهمتر از هم آموزش افرادی مانند شما نیازگاهی مبرم داشته باشند؛ به همین دلیل بهتر است با انجام تولیدمحتوا در یوتیوب به صورت جذاب و خلاقانه شانس خود را نیز در این حوزه امتحان کنید.

4.ورزش و تناسب اندام

ایده های دیگری را می توان در حوزه ورزش و تناسب اندام بیابید. حقیقتاً مخاطبان زیادی به خاطر مشغله کاری یا حتی گرفتاری های شخصی و در برخی از مواقع حتی به خاطر شرایط مالی، شاید قادر نباشند تا به صورت حرفه ای در باشگاه یا هر مجموعه ورزشی دیگری فعالیت کنند.

چنانچه شما قادر باشید یک محتوای آموزشی قابل قبول و بروز را تولید کنید، در این حوزه می توانید به کسب درآمد بالایی هم بیندیشد. ناگفته نماند که معرفی رژیم های غذایی صحیح و مناسب نیز باعث می شود تا مخاطبان به شما اعتماد کرده و به مرور زمان شما را به عنوان یکی از شاخص ترین افراد در این حوزه بشناسند. با این تفاسیر لطفاً به قدرت تولید محتوا در یوتیوب با خلق ایده های ارزشمند این چنینی توجه بیشتری داشته باشید.

5.موسیقی

کانالی در حوزه موسیقی نیز می تواند بسیار کار و پسند باشد؛ چراکه با معرفی آهنگ های به روز و جدید و مهم تر از همه آموزش آلات موسیقی بسیاری در یوتیوب به کسب درآمد می پردازند. باز هم به این نکته اشاره می کنیم که همه چیز بستگی به توانایی، مهارت و ذهن شما دارد. چنان چه می توانید در این حوزه موفق باشید، همین حالا شروع کنید.

6.ساخت چالش

از چالش هایی که در اطراف شما رخ می دهد غافل نباشید؛ زیرا می توانید از همین چالش ها استفاده کرده و ایده های منحصر به فردی را خلق کنید. حتی اگر میتوانید خود یک چالش جدید را به وجود آورید، این نیز می تواند در بین ایده های مربوط به تولید محتوا در یوتیوب، نتیجه قابل قبول و پرباری را ارائه دهد؛ چرا که چالش ها همیشه مخاطبین زیادی را به سمت خود جذب می کنند.

7.مقایسه محصولات

 مقایسه و معرفی محصولات به صورت تخصصی نیز ایده قابل قبولی در این زمینه به شمار می آید. البته ناگفته نماند که برخی از افراد شاید در این زمینه چندان ماهر نباشند. به این دلیل که شناخت درستی نسبت به محصولات مورد نظر ندارد.

شما اگر قصد دارید محتوایی در زمینه مقایسه و معرفی محصولی خاص را تولید کنید، در ابتدا سعی کنید محصول مورد نظر را شناخته و سپس در مورد مزایا، معایب و حتی دلایل برآورد قیمت آن محتوای جذاب و کاربر پسندی را تولید کنید. به خاطر بسپارید که شما باید در پایان ویدیو یک نتیجه روشن و واضح را در اختیار مخاطب قرار دهید.

8.آشپزی

ایده هایی که در حوزه آشپزی مطرح می شوند، حقیقتاً مورد علاقه شخص بنده هستند؛ چراکه غذا خوردن یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیا به حساب می آید. به همین دلیل، اکثر افراد چه آقا و خانم همیشه علاقه دارند تا با دستورهای آشپزی جدیدی آشنا شوند،

شما اگر به دنبال درآمد بالایی در این زمینه هستید، سعی کنید تولید محتوا در یوتیوب را در زمینه آشپزی یک فرصت ویژه و استثنایی در نظر بگیرید، البته ناگفته نماند که در این کار کیفیت محتوای شما شرط اصلی است.

اگر به کیفیت محتوا دقت کنید، این قول را به شما می دهیم که در کمترین زمان ممکن می توانید به موفقیت در این حوزه برسید؛ چرا که محتوای آموزشی مرتبط با آشپزی، بدون محدودیت همیشه می تواند محتوایی بروز باشد، به گونه ای که امروزه بسیاری از کانال های معروف در این زمینه به کسب درآمد بالایی می پردازند.

معرفی ایده ها برای آموزش تولید محتوا در وب سایت یوتیوب

تولید محتوا به زبان انگلیسی

یکی از روش های اصلی برای کسب درآمد از طریق تولید محتوا در یوتیوب به زبان انگلیسی است. هرچند که تولید محتوا به زبان مادری بسیار کار آسان تر و ساده تری است اما حقیقتاً شما اگر بتوانید به جذب مخاطبان غیر فارسی زبان بیندیشید، صد درصد در این زمینه می توانید عملکرد قابل قبول تری را تجربه کنید.

به همین دلیل، سعی کنید محتوای خود را به زبان اصلی انگلیسی تولید و برای فارسی زبانان نیز از زیرنویس فارسی استفاده کنید. این می تواند یکی از روش های عالی برای شناخت کانال شما در سطح جهانی باشد. توجه داشته باشید که برای انجام تولید محتوا لازم نیست که در ویدئو حضور داشته باشید، بلکه با توجه به نوع موضوع ممکن است نیازی به حضور فرد مقابل دوربین نباشد. می توان گفت همه چیز به موضوع و ایده مورد نظر شما بستگی دارد.

با بهنرین سایت های تولید محتوا تولید محتوا به انگلیسی بیشتر آشنا شوید 

یوتیوب در ایران

متأسفانه در کشور به دلیل تحریم ها یوتیوب جزء پلتفرم های فیلتر معرفی می شود، اما در عین حال یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین پلتفرم ها است. شما می توانید برای انجام تولید محتوا در یوتیوب از وی پی ان استفاده کنید. به هر حال با توجه به آن چه گفته شده می توان در این فضا نیز به کسب درآمد بالایی پرداخت. حتی شما می توانید در صورت سؤال و یا هرگونه ابهامی با مشاورین این مجموعه در ارتباط باشید.

یوتیوب در ایران

 

سخن پایانی

YouTube یکی از پلتفرم های گوگل است که البته از سال 2006 در اختیار این گروه قرار گرفته است. کاربران می توانند در این پلتفرم به مشاهده انواع ویدیو بپردازند و بسیاری نیز خود تولید کننده ویدیوهای جذاب در حوزه های گوناگون با ایده های خلاقانه و جدید هستند. کاربران به سادگی هرنوع ویدیو البته با توجه به قوانین یوتیوب را می توانند مشاهده و حتی آن را آپلود کنند.

برای انجام تولید محتوا در یوتیوب از ابزار، روش، توصیه و ایده های متفاوتی باید استفاده شود که ما به صورت مختصر و مفید در این مورد نیز صحبت کرده ایم.  امروزه با پیشرفت وب به راحتی می توان با دنیای فناوری و اطلاعات آشنا شد و برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت هایی نظیر یوتیوب هم استقبال کرد.

دسته بندی شده در: