کپشن چیه؟ چجوری کپشن بنویسیم؟ بهترین کپشن پاییزی، کپشن خنده‌دار و هزار تا سوال از گوگل،  که چی؟ که بیا بهمون کمک کن کپشن بنویسیم.. کپشن نویسی اصن کار سختی نیست دوستان من، فقط کافیه کمی خلاقیت به خرج بدین و ببینین رقیباتون یا پیج‌های برتر از چه مدل نوشته‌هایی برای کار خودشون استفاده می‌کنن تا با کمک اونا ایده‌های جذاب و فوق العاده‌ای برای کپشن اینستاگرام به ذهنتون خطور کنه. خب حالا که تا اینجا اومدی بهت پیشنهاد می‌کنم تا آخر این مقاله رو مطالعه کن که ایده‌های خیلی نابی برات آماده کردیم.

راز جذابیت کپشن اینستاگرام

قطعاً می‌دانید کپشن چیست و الان به دنبال پاسخ این سوال نیستیم؛ بلکه قصد داریم در خصوص چگونگی جذاب کردن کپشن با یکدیگر صحبت کنیم. زمانی که شما شروع به نوشتن کپشن پیج اینستاگرام می‌کنید اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که مخاطب قرار است با مطالعه کپشن شما سرگرم شود؛ پس روحیه او را در نظر داشته باشید.

 علاوه بر این، شما با نوشتن نشان می‌دهید که برند یا اصلاً شخصیت شما چگونه است؟ پس شخصیت کاری و اجتماعی خود را حتماً حفظ کنید. شما برای نوشتن کپشن مجاز هستید تا ۲۲۰۰ کاراکتر را مورد استفاده قرار دهید؛ یعنی می‌توانید از ایموجی‌ها یا از حروف و علائم نگارشی بهره گرفته و علاوه بر آن ۳۰ هشتگ را هم استفاده کنید.

 همیشه زیاد نوشتن به معنای فوق العاده نوشتن نیست، گاهی شما می‌توانید حتی با یک ایموجی یا یک کلمه جذابیت فراوانی را به کار خود ببخشید. دقت داشته باشید که همیشه این اولین خط کپشن است که می‌تواند مخاطب را متقاعد کند که آیا کپشن را مطالعه کند، پست را ببیند یا نه؟ پس اولین خط مهم‌ترین آن محسوب می‌شود. با توجه به تصویری که قرار داده‌اید یا کلیت پیجی که دارید، می‌توانید از نقل قول افراد مهم در کپشن خود استفاده کنید.

 تحت هیچ شرایطی مصنوعی ننویسید؛ یعنی از الفاظ و کلماتی که خیلی، عموم افراد با آن سر و کاری ندارند، استفاده نکنید. خودمانی باشید و کاملاً طبیعی بنویسید؛ به گونه‌ای که نه اصالت خود را زیر سوال ببرید و نه این تصور را در ذهن مخاطب ایجاد کنید که در حال غلو و اغراق هستید.

ایده‌های حرفه ای برای نوشتن کپشن

برای کپشن نویسی ایده‌های مختلفی وجود دارد و شما می‌توانید روش‌های متفاوتی را امتحان کنید. همه این‌ها و بازدهی هر ایده با توجه به مخاطب و شرایطی که شما آن را به وجود می‌آورید، متفاوت است. در ادامه بهترین ایده‌ها برای نوشتن کپشن اینستاگرام را به شما معرفی خواهیم کرد و در خصوص هر کدام توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

با یک سبک ثابت بنویسید

منظور از ثابت نویسی این است که هر بار شیوه نگارش خود را تغییر ندهید و به صورتی بنویسید که مخاطب به آن عادت کند. ثابت قدم بودن و ثبات در هر کاری را باید یکی از عوامل موفقیت دانست. این سبک را شما باید با توجه به فعالیتی که در پیج خود دارید انتخاب کنید.

داستان بگویید

اگر در خصوص پستی که می‌گذارید قبلا داستانی شنیده‌اید یا خاطره‌ای دارید آن را تعریف کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید. این گونه مخاطبان بیشتری پیدا می‌کنید و همچنین آنها احساس راحتی و نزدیکی بهتری را با شما خواهند داشت.

CTA  را فراموش نکنید

در کپشن خود حتماً مخاطب را دعوت به انجام کاری کنید؛ مثلاً از او بخواهید نظر خود را در خصوص پست شما بنویسد یا اینکه پست شما را با دوستانش به اشتراک بگذارد. همیشه دعوت به مخاطب را در کپشن‌های خود داشته باشید و هر بار آن را تغییر دهید. مثلاً گاهی سوال بپرسید، گاهی از او بخواهید اگر می‌خواهد تجربه خود را در خصوص پست شما کامنت کند یا از وی بخواهید که پست را لایک کند. حتی می‌توانید از آنها بخواهید دوستان خود را زیر پست شما تگ کنند. همیشه در کار خود تنوع به خرج دهید.

اندازه متن را رعایت کنید

یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید این است که اندازه کپشن را رعایت کنید. نه آنقدر طولانی بنویسید که مخاطب خسته شود و نه آنقدر کوتاه بنویسید که اصلاً متوجه موضوع نشود. اندازه متن را رعایت کنید و سعی کنید در حد ۳۰۰ کلمه، کلیت موضوع عکس یا ویدیو را برای مخاطب خود توضیح دهید.

هشتگ گذاری مناسبی انجام دهید

از هر چیزی برای کپشن خود هشتگ نسازید.بی‌ربط وبی‌حوصله و تنها برای پر کردن کپشن از هشتگ‌ها استفاده نکنید. کپشن‌هایی را انتخاب کنید که بتواند محتوای شما را جذاب‌تر کند و به آسانی بتواند مخاطب و افراد جدید را به سمت پیج شما بکشاند. اگر بتوانید انتخابی درست را برای هشتگ‌ها داشته باشید قطعاً روز به روز به تعداد فالوورهایتان افزوده می‌شود.

از ایموجی ها استفاده کنید

ایموجی‌ها هم می‌توانند کپشن شما را جذاب‌تر کنند و هم می‌توانند به آن یک شخصیت مستقل ببخشند؛ از این رو تا جایی که ممکن است از ایموجی‌ها استفاده کنید. فرقی ندارد که موضوع پیج اینستاگرام شما چه چیزی باشد، مهم این است بتوانید با انتخاب درست ایموجی چشمان مخاطب خود را به پست خیره کرده و لابلای آن با بهترین کلام مطلب را بیان کنید.

کپشن‌های کوتاه برای اینستاگرام

اگر هنوز هم چیزی به ذهنتان نرسیده و نمی‌دانید دقیقاً چگونه کپشن بنویسید، در ادامه چند مدل از کپشن‌های کوتاه را که تقریباً برای هر نوع پستی مناسب هستند را بیان می‌کنیم تا بتوانید از آنها ایده بگیرید و در کار خود استفاده کنید

  • بریم که شروع کنیم
  • لذت‌های کوچک
  • قبول دارید یا نه؟
  • لیست آرزوها
  • همه چیز
  • ساعت خوشبختی
  • روز تو خوشمزه شروع کن
  • حال و هوای آخر هفته

 کپشن تک کلمه ای برای اینستاگرام

از کپشن‌های تک کلمه‌ای مناسب برای اینستا می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • Awesome
  • Awkward
  • Balance
  • Blessed
  • Blessing
  • Bliss
  • Boom
  • Bravo
  • Everything
  • Explore
  • Exploring
  • Extra

مهمترین مزایای کپشن نویسی در اینستاگرام

کپشن نویسی مزایای بسیار زیادی دارد و همین موضوع است که سبب شده هر شخصی که پیج اینستاگرام دارد آن را دست کم نگیرد و برای نوشتن بهترین کپشن اقدام کند. اما از مهم‌ترین مزایایی که می‌توانیم برای این کار بیان کنیم موارد زیر هستند:

معرفی کردن محصول یا خدمات

از مهمترین مزایایی که می‌توانیم برای کپشن نویسی اینستاگرام از آن یاد کنیم این است که شما می‌توانید با کمک کپشن نویسی به معرفی محصول یا خدماتی که ارائه می‌کنید، بپردازید. در این مدل کپشن، می‌توانید موضوع فعالیت خود را به درستی قید کنید و با جملاتی کوتاه و جذاب مخاطب را به سوی کار خود بکشانید.

در این نوع از معرفی محصول ویژگی‌های بارز محصول را بیان کنید، قیمت آن را تعیین کنید و به شکل تیتروار و خلاصه‌ی هر آنچه که لازم است را می‌توانید به راحتی در اختیار مخاطب قرار دهید. حتی در آخر می‌توانید از مخاطب بخواهید که اگر در خصوص محصول یا خدمات شما سوالی دارد به دایرکت مراجعه کرده و به تک تک سوالات آنها پاسخ دهید.

توضیح مفصل پست

گاهی ویدیو یا تصویری که در پست خود قرار می‌دهید به صورت کامل گویای همه آنچه که می‌خواهید بیان کنید، نیست؛ از این رو با کمک کپشن نویسی می‌توانید در خصوص پستی که به اشتراک گذاشته‌اید بیشتر صحبت کنید و توضیحات کامل را به فالوورهای خود ارائه دهید. اینگونه مخاطب می‌تواند درک بهتر و بیشتری از شما و پستی که آن را به نمایش گذاشته‌اید به دست آورد.

سخن پایانی

کپشن نویسی برای اینستاگرام موضوعی است که افراد بسیار زیادی دغدغه آن را دارند. برخی هم گاهی سرسری به آن نگاه می‌کنند و گاهی هم می‌خواهند از بهترین جملات برای کار خود استفاده کنند. اما اگر شما هم به شکل جدی در اینستاگرام فعالیت دارید و می‌خواهید مانند بلاگرها یا برندهایی که بسیار معتبر هستند معروف شوید، یکی از نکاتی که باید به آن دقت کافی را داشته باشید نوشتن درست کپشن است. در این مقاله سعی داشتیم از بهترین ایده‌ها و رازها برای نوشتن کپشن اینستاگرام پرده برداریم و به شما کمک کنیم در این مسیر راه درست را انتخاب کنید و کار خود را حرفه‌ای پیش ببرید. اگر شما هم برای نوشتن کپشن اینستاگرام ترفندی دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • کپشن چیست؟

به توضیحاتی که برای یک پست در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی نوشته می‌شود و مخاطبان را مطالعه می‌کند تا اطلاعات بیشتری در خصوص آن پست را به دست آورد کپشن می‌گویند.

  • شیوه نوشتن کپشن در اینستاگرام به چه صورت است؟

بهتر است کپشن را مختصر بنویسید. اطلاعات کافی را به مخاطب بدهید.از هشتگ‌ها و ایموجی‌ها استفاده کنید. یک سبک نگارش ثابت را برای کار خود در نظر داشته باشید.

دسته بندی شده در: