اگر به دنبال موفقیت در اینستاگرام هستید و می خواهید مانند بلاگرهای مشهور در این شبکه اجتماعی به فعالیت بپردازید، پس باید تولید محتوا در اینستاگرام را بر اساس اصول و قواعد خاصی پیش ببرید. شاید شما هم این تصور را دارید که تنها با پست گذاشتن و فعال بودن در اینستاگرام می توان یک شبه ره صد ساله رفت؛ در حالی که این تصور کاملاً اشتباه است. شما برای تولید محتوا در این شبکه اجتماعی نیاز به شناخت مخاطب و برنامه ریزی هایی دارید که بدون آنها نمی توانید موفق شوید. به این موضوع توجه داشته باشید که گذاشتن پست و استوری بی هدف، نمی تواند شما را به رویاهایی که دارید، برساند. در این مقاله از سری مقالات کاروکانتنت سعی داریم در خصوص تولید محتوا در اینستاگرام و البته ۹ ایده جذاب برای تولید محتوا در این فضا بیشتر صحبت کنیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.


اهمیت اینستاگرام

دلایل اهمیت اینستاگرام

قبل از اینکه در مورد ایده‌ ها، ابزارها و آموزش تولید محتوا در اینستاگرام با شما صحبت کنیم، بهتر است به دلایل اهمیت این شبکه اجتماعی نگاهی بیندازیم. می‌ توان گفت فضایی که اینستاگرام فراهم می‌ کند کاملاً تعاملی است و می‌ تواند در بازاریابی نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

 طبق تحقیقات به دست آمده حدود 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه در اینستاگرام فعالیت دارند و این خود می‌ تواند بیشترین تاثیر را روی کسب و کارهای گوناگون به صورت آنلاین و مجازی داشته باشد. حتی می توان گفت حضور بسیار گسترده افراد گوناگون در جنسیت، سبک زندگی و سنین مختلف باعث می‌ شود تا استراتژی تجاری شما در هر حوزه ای به موفقیت برسد.

سفارش تولید محتواتو همین الان ثبت کن

تعداد دنبال کنندگان واقعی شما می‌توانند به ایجاد اعتماد مشتریان کمک کرده و بدون محدودیت زمانی و مکانی کسب و کار شما را معرفی کند. همچنین فروش محصولات در کمترین زمان ممکن با مقرون به صرفه ترین  قیمت به دلیل خرید مستقیم امکان پذیر است. به خاطر داشته باشید رقابتی که در فضای اینستاگرام وجود دارد را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت که این خود یکی از دلایل اهمیت اینستاگرام در بین پلتفرم های اجتماعی مختلف به شمار می آید. 


تولید محتوا در اینستاگرام

نحوه تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام می تواند شامل فیلم، عکس، متن، ویدئو و موارد این چنینی باشد که هر کدام از این قالب ها را شما می توانید برای انتقال اطلاعات مورد نظر خود به مخاطب مناسب بدانید. هر کسب و کاری به محتوایی متفاوت نیاز دارد و ارائه محتوای مناسب را نمی توان به هیچ عنوان نادیده گرفت.

محتوایی مناسب می تواند به فروش بالا در هر حوزه ای برای آن دسته از افرادی که در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند، موضوع مهمی به شمار آید. بسیاری از کاربران با تولید محتوایی عالی، خلاقانه و جذاب قادر هستند، دنبال کنندگان بیشتری را به دست آورند. این چنین است که بستری عجیب برای بازاریابی شما در اینستاگرام به وجود می آید. شما باید گام به گام در این زمینه قدم بردارید که ما در ادامه شما را با گام های مهم برای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام آشنا خواهیم کرد که شامل:

1. تعیین هدف

اولین گامی که شما باید در اینستاگرام برای معرفی برند و محصولات خود در نظر بگیرید، مشخص کردن هدف است. هدف شما کمک می کند تا مخاطب خود را شناخته و با توجه به آن محتوایی خارق العاده را تولید کنید. محتوای مناسب برای ایجاد تعامل هرچه بیشتر بین مخاطبان را نباید نادیده گرفت.

 همچنین زمانی که هدف مشخص باشد، شما می توانید شگرد استراتژی رقبای خود را بررسی کنید که بدون هیچ گونه کپی بتوانید از محتوای این افراد نیز کمک بگیرید. در این شرایط قطعاً ایده های قابل قبولی به ذهن شما خواهد رسید که به راحتی یک برگ برنده برای جذب مخاطب به شمار می آیند.

2. معرفی شخصیت

شما بعد از مشخص کردن هدف خود باید شخصیت خود را معرفی کنید؛ چرا که در تولید محتوا یک لحن متفاوت نیاز است که کاربران متوجه شوند با چه شخصیتی طرف هستند. اگر تولید محتوای شما یک لحن جدی را می‌طلبد، نباید بدون دلیل و ناخودآگاه با یک لحن شوخی و طنز محتوای خود را تولید کنید؛ چون که این چنین مشتری نمی تواند به شما اعتماد کرده و همین امر باعث می شود که شخصیت استواری نداشته باشید و چه بسا مشتری با ارزش های شما آشنا نمی شود و نمی تواند ویژگی های رفتاری شما را به درستی ارزیابی کند.

3. تقویم محتوایی  

گام بعدی مدیریت محتوا است. شما این مدیریت را برای جلوگیری از اتلاف زمان باید یک گزینه کارآمد در نظر بگیرید. امروزه تقویم محتوایی به فعالان در حوزه تولید محتوا در اینستاگرام کمک می کند تا بتوانند موضوع محتوای خود را بررسی و حتی با انتخاب هشتگ آن را مشخص و زمان انتشار آن را نیز تعیین کنند.

 این برنامه ریزی باعث می‌شود تا استراتژی شما در اینستاگرام به بهترین شکل ممکن حفظ شود و استاندارد خاصی را برای صفحه اصلی خود در نظر بگیرید. آشفتگی، بی نظمی و شلختگی در هر کاری باعث می شود تا نتیجه پایانی کار یک نتیجه موثر نباشد و توصیه ما به شما این است که سعی کنید تا حد امکان استفاده از یک تقویم محتوایی مناسب را در این شرایط نادیده نگیرید. شما برای این کار می توانید با مشاورین ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

4. عدم استفاده از تبلیغات بدون برنامه ریزی 

سعی کنید با توجه به آموزش تولید محتوا در اینستاگرام همیشه محتواهای خلاقانه و منحصر به فردی را تولید کنید؛ زیرا تنها محتوای شما می تواند مهمترین گام برای رسیدن به محبوبیت و فروش بیشتری باشد که به آن فکر می کنید. متاسفانه برخی از افراد زمانی که صفحه آنها با استقبال روبرو می شود با حجم انبوهی از تبلیغات کاربران خود را دل زده می کنند، اما زمانی که شما محتوای باکیفیت و جذابی را تولید کنید و با توجه به تقویم محتوایی به انتشار آن بپردازید، مشتری احساس رضایت بیشتری خواهد کرد. همین امر باعث می شود تا شما عملکرد خود را موفقیت آمیز به پایان برسانید.

ترفندهای اینستاگرام

10 تا ایده بی نظیر برای پیج اینستاگرامت داریم

ترفندهای اینستاگرام

حال که در مورد نکات مهم در آموزش تولید محتوا در اینستاگرام با شما صحبت کرده‌ایم، بهتر است ترفندهایی را نیز معرفی کنیم که با این ترفندها شما بتوانید موفقیت خود را تضمین شده در نظر بگیرید. این ترفندها عبارتند از:

1. تنوع در تولید محتوا

شما باید تنوع را در تولید محتوای خود موضوع مهمی در نظر بگیرید؛ چرا که استفاده از یک موضوع، لحن و استراتژی تکراری نمی تواند جذاب باشد و صد درصد به مرور زمان باعث دلسرد شدن مخاطب خواهد شد. پس بدانید که تنوع یکی از شاخصه های اصلی برای موفقیت شما در این حوزه به شمار می آید.

 سعی کنید ویدیو، عکس، فایل های صوتی و حتی گیف ها را به شکل های متنوع با یکدیگر ادغام کرده تا یک محتوای جذاب و خلاقانه را تحویل دهید. اینگونه سبک شما یک سبک منحصر به فرد خواهد بود که شاید همین تفاوت بتواند شما را در ذهن مشتریان ماندگار کند.

2. همکاری و تعامل

همکاری با آن دسته از افرادی که دنبال کننده بیشتری دارند، نیز می تواند روش ایده آلی برای موفقیت شما برای تولید محتوا در اینستاگرام باشد. تنها کافیست هزینه ای را بابت تبلیغات پرداخت کنید تا افراد زیادی نیز با صفحه شما آشنا شوند و سپس با تولید محتوایی که انجام می دهید می توانید مخاطب را در بین دنبال کنندگان خود حفظ کنید. همکاری با افرادی که فالوور های بیشتری دارند را میتوان یک راه میانبر در این شرایط به نحو احسنت در نظر گرفت.  

3.  زمان مناسب انتشار

شما با توجه به بررسی و شناخت هدف خود باید یک زمان مناسب را برای انتشار پست در نظر بگیرید. این که شما تا چه اندازه توانسته اید محتوای جذابی را تولید کنید، تنها بخشی از ماجرا را در بر می گیرد، در صورتی که اگر در زمان مناسب محتوای مورد نظر خود را منتشر نکنید، قطعاً بازدهی آن نمی‌تواند اثربخش باشد؛ چراکه شناخت هدف باعث می شود تا شما مخاطبان خود را شناخته و بر اساس شرایط آنها در زمان مناسب پست مورد نظر خود را منتشر کنید.

 معمولاً اگر گروه هدف افراد شاغل و کارمند هستند، زمانی مانند عصر یا شب هنگام می تواند زمان مناسبی برای انتشار محتوا باشد، در صورتی که افراد خانه دار بیشتر هنگام صبح می توانند گشت و گذاری در فضای مجازی داشته باشند، پس زمان بندی شما یکی از ترفندهای اصلی برای فعالیت در فضای اینستاگرام خواهد بود.  

4. هشتگ

استفاده از هشتگ نیز می‌تواند یکی از ترفندهای عالی برای تولید محتوا در اینستاگرام باشد؛ چون که این چنین شما یک طوفان فکری به راه می اندازید تا بتوانید دیگر رقبای خود را تحلیل کنید که استفاده از هشتگ مناسب صددرصد می‌تواند به کار آید. البته این نکته را در نظر بگیرید که زیاده روی برای استفاده از هشتگ نمیتواند بازدهی موثر و مناسب داشته باشد.

 به همین خاطر توصیه ما به شما این است که سعی کنید برای استفاده از هشتگ های مناسب و دیده شدن پست خود به خاطر محتوای جذابی که خلق کرده اید از افراد ماهر و با تجربه در این حوزه کمک بگیرید. مشاورین ما در این سایت آماده ارائه مشاوره در این زمینه هستند تا بتوانید در اینستاگرام به موفقیتی دوچندان که انتظارش را دارید با محتوایی جذاب و ناب برسید.

ایده های جذاب در اینستاگرام

اگه میخوای توی اینستاگرام بترکونی اینجا رو کلیک کن

ایده های جذاب تولید محتوا در اینستاگرام

بهتر است برای آموزش تولید محتوا در اینستاگرام ایده های مناسب و منحصربه‌فردی را نیز بشناسید. شما برای ساخت یک تقویم محتوایی عالی، کاربردی و خلاقانه قطعاً ایده ها می توانند به کار آیند. توجه داشته باشید که ایده هایی که بیان می کنیم، تنها چند نمونه برای آشنایی شما کاربران عزیز است و شاید شما خود با ایده های خلاقانه تری که در ذهن دارید، بتوانید در اینستاگرام غوغا به پا کنید.

به همین دلیل بهتر است اگر با ایده جدیدی روبرو شده اید، با ما و دیگر کاربران نیز در میان بگذارید. حتی در مورد بازدهی ایده مورد نظر خود ما را مطلع کنید. در ادامه ایده هایی که می خواهیم برای شما مورد بررسی قرار دهیم را معرفی می کنیم که شامل:

1. پیشنهاد شگفت انگیز

یکی از ایده های جذابی که می توانید برای تولید محتوا در اینستاگرام به کار ببرید، استفاده از پیشنهاد های شگفت انگیز و کد تخفیف است. معمولاً کد تخفیف می تواند مخاطب را با این حس روبرو کند که نسبت به دیگر کاربران جایگاه متمایزی دارد. به عنوان مثال شما برای فالوور های خود در اینستاگرام میتوانید از خدماتی مانند ارسال رایگان استفاده کنید که اینچنین تعداد مشتریان خود را افزایش دهید.

2. نقل قول  

اگر دقت کنید بسیاری از افراد موفق در اینستاگرام از نقل قول هایی از افراد مشهور نیز استفاده می کنند که این یک ایده جذاب به شمار می آید؛ چرا که مخاطب متوجه می شود که فعالیت شما با توجه به حفظ ارزش ها ادامه دارد و میتواند برای وی موضوع جالب و ترغیب کننده ای باشد که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. به هر حال ما نیز در کشور افراد برجسته زیادی را می توانید برای استفاده از نقل قول های آن ها انتخاب کنیم.

3. محتوای آموزشی

محتوای آموزشی نیز می‌تواند محتوایی جذاب و قبول باشد. توجه داشته باشید که امروزه محتوای آموزشی جذابیت بیشتری دارد؛ چرا که افراد علاقه دارند تا بستری مانند صفحات وب یا پلتفرم های گوناگون مانند اینستاگرام را برای یادگیری خود انتخاب کنند و هرچقدر محتوای شما برای آموزش مفهومی تر و قابل فهم تر باشد، صد درصد می توانید در این زمینه موفق تر عمل کنید.

4. مصاحبه

تولید محتوا در اینستاگرام می تواند مرتبط با مصاحبه ای باشد که شما با افراد متخصص، با تجربه و با سابقه در حوزه فعالیت خود ترتیب داده اید. محتوایی خاص که گاهاً شاید علمی هم باشد را نباید در پیشبرد صفحه اینستاگرامی خود نادیده بگیرید. توجه داشته باشید که تولید محتوا های گوناگون در اینستاگرام با توجه به ایده های مختلفی که وجود دارد صد درصد نتیجه بسیار چشمگیری را به نمایش می گذارند.

5. ترند ها

یافتن ایده برای تولید محتوا مناسب اینستاگرام با در نظر گرفتن ترندها نیز نتایج خوبی را به وجود می آورند. به ترندها بی اهمیت نباشید، زیرا این ترندها هستند که چالش هایی را به وجود می آورند و بهتر است محتوای خود را با توجه به این ترندها تولید کنید. این چنین می توانید با در نظر گرفتن یک موضوع جذاب به بهترین شکل ممکن هر آنچه را که میخواهید در صفحه خود منتشر کرده و صفحه اینستاگرامی خود را به روز نگه دارید. این ایده نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.  

6. نگاهی به محصولی جدید

یکی از استراتژی های جدیدی که برای تولید محتوا در اینستاگرام می توانید پیاده کنید، البته اگر در حوزه کسب و کار و فروش محصولات فعالیت دارید، می توانید چنانچه محصول جدیدی مدنظر است به صورت کاملا مفید و مختصر به کاربران خود معرفی کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که تولید محتوا به این شکل با توجه به نیم نگاهی که شما به محصولات جدید خود دارید می تواند ضمن تعاملی که بین شما و مخاطبان به وجود می آورد، به صورت هیجان انگیز کنجکاوی آنها را برای معرفی کامل محصول برانگیزد.

7. پرسش و پاسخ

پرسش و پاسخ نیز یکی از ایده های جذاب دیگری است که نمی توان این ایده را به هیچ عنوان نادیده گرفت. می توانید در پیج اینستاگرامی خود از کاربران سوال بپرسید تا با پاسخ آنها روبرو شوید و یا حتی می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا هر سوالی که دارند، از شما بپرسند. بدین ترتیب شما این چنین محتوای جذابی را برای صفحه خود قادر خواهید بود که تولید کنید. به هر حال این ایده نیز بسیار پرطرفدار است که در حال حاضر هم می توانید مدنظر قرار دهید.

8. تجربه مشتری

شاید باور نکنید اما یکی دیگر از ایده هایی که می توان معرفی کرد، صددرصد می‌توانند برای تولید محتوا در اینستاگرام استفاده از تجربه کاربران است. به خاطر داشته باشید که این کار می‌تواند به جذب هرچی بیشتر اعتماد مشتریان شما نیز کمک کند. رضایت مشتری و نظرات آن ها در مورد فعالیت شما یکی از راهکار های تبلیغاتی به شمار می آید که نمی توان به هیچ وجه نادیده گرفت. حتی اگر بتوانید مشتریان ناراضی خود را به مشتری راضی تبدیل کنید، این امر نیز می تواند به اعتماد هرچه بیشتر مخاطبان شما کمک کند.  

9. نوستالژی

تولید محتوا آن چنان که فکر می کنید کار سختی نیست. کافیست کمی ذهن خلاقی داشته باشید؛ چرا که با استفاده از نوستالژی نیز یکی از قابل قبول ترین روش ها برای ایده را در اختیار دارید که می توانید پیاده کنید. به هر حال مخاطبان شما احساس عمیق‌تر نسبت به موضوعات قدیمی از خود نشان می دهند.

ابزار سخت افزاری تولید محتوا در  اینستاگرام

ابزار سخت افزاری تولید محتوا در فضای اینستاگرام

همان گونه که می دانید برای تولید محتوا در اینستاگرام باید از ابزار سخت افزاری و نرم افزاری متفاوتی استفاده کنید. به همین دلیل ما در ادامه شما را با 2 ابزار کاربردی و بسیار مهم آشنا می کنیم. این 2 شامل:

1. بک دراپ عکاسی

یکی از از ابزارهایی که میتوانید برای تولید محتوا در فضاهایی مانند اینستاگرام مورد استفاده و کاربرد قرار دهید، بک دراپ عکاسی است؛ چرا که این وسیله بسیار محبوب برای ثبت عکس یک گزینه کارآمد و قابل قبول به شمار می آید. بک دراپ یک نوع پس زمینه است که در فضاهای گوناگون می توان برای افزایش کیفیت عکس مورد استفاده قرار داد.

دربین تجهیزات کاربردی عکاسی همیشه بک دراپ حرف های بیشتری برای گفتن دارد. طرح های مختلف و متنوع باعث می شود تا قادر باشید به صورت خلاقانه به سراغ ثبت عکس ها و تصاویر خاص و منحصر به فردی بروید که حتی در سایز و طرح های گوناگون می توان مورد کاربرد قرار داد. امروزه به صورت پلی استر، وینیل، پنبه و مخمل نیز از این وسیله میتوانید استفاده کنید که البته شما با توجه به سوژه می توانید از جنس های پارچه ای و یا چوبی استقبال کنید که معمولاً عکاسان حرفه ای از بک دراپ چوبی بیشتر استقبال می کنند.

2. رینگ لایت

یک نوع ابزارکاربردی دیگر برای تولید محتوا در اینستاگرام رینگ لایت است؛ چرا که این وسیله نورپردازی که امروزه نیز بسیار پرکاربرد است، باعث می شود تا شما بتوانید عکس با کیفیت تری را به نمایش بگذارید. امروزه بسیاری از بلاگرها نیز در اینستاگرام از رینگ لایت استفاده می کنند تا محتوای قابل قبول تری را تولید کنند.

 توجه داشته باشید که برای از بین بردن انواع سایه هایی که شدت بالایی دارند و همچنین به وجود آوردن نوری نرم صد درصد رینگ لایت می تواند کاربردی قابل قبول داشته باشد. تا بازتاب نور تصویر مورد نظر می تواند به نحو احسن نمایش داده شود و همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که توزیع نور با استفاده از رینگ لایت می تواند موضوع مهمی باشد.

 

نرم افزارهای مناسب برای تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام

نرم افزارهای مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام

نرم افزارهای مختلفی با نام های گوناگون و قابلیت های متفاوتی ساخته و مورد استفاده قرار می گیرند. هرکدام از این نرم افزارها قطعاً زمانی می تواند مورد استقبال عظیم کاربران قرار گیرد که قابلیت ها و امکانات قابل توجهی را ارائه دهند. در ادامه شما را با نرم افزارها مهم و کاربردی در این حوزه آشنا خواهیم کرد.

1. برنامه Canva

 از ابزار هایی که برای تولید محتوا در اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرد، نرم افزار Canva است؛ چرا که این نرم افزار برای ساختن انواع تصاویر و عناصر گرافیکی می تواند گزینه ای بسیار کارامد و قابل قبول باشد. از جمله مزایایی که می‌توان برای این برنامه در نظر گرفت، قالب های تصویری سازگاری است که شما می توانید برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار دهید.

 همچنین ابعاد و اشکال گوناگونی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید محتوایی خلاقانه و جذاب را تولید کنید. استفاده از امکاناتی مانند ویرایش، دانلود و یا ذخیره سازی تصاویر از جمله مزایای استفاده از این نرم‌افزار است. البته ساخت عناصر گرافیکی با توجه به قالب واحد نیز به آسان ترین شکل انجام می پذیرد که توایند مورد توجه قرار دهید.

 شما در ابتدا زمانی که بخواهید کار خود را با این برنامه آغاز کنید، باید ابعاد و شکل مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس تصویر پس زمینه خود را مشخص کنید. اضافه کردن متن دلخواه خود به این پس زمینه و وارد کردن آیدی، نام و یا آدرس صفحه از جمله مراحل کار با این نرم افزار به شمار می آیند که در پایان نیز فایل مورد نظر را ذخیره و در زمان مناسب بتوانید منتشر کنید. حقیقتاً استفاده از این نوع ابزار می تواند سرعت عمل شما را افزایش داده تا در فضاهای گوناگون مانند اینستاگرام حرفی برای گفتن داشته باشید.  

2. ویرایش‌گر فیلم و عکس این‌شات/ InShot

ویرایشگر فیلم و عکس نیز می‌تواند یکی از ابزارهای کاربردی در آموزش تولید محتوا در اینستاگرام باشد که در این بین این‌شات/ InShot به عنوان یک ویرایشگر حرفه ای فیلم حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ چرا که شما علاوه بر قابلیتی مانند افزودن متن، اضافه کردن موسیقی، برش انواع فیلم و امکانات این چنینی می توانید این نرم افزارها را یک نرم افزار قدرتمند در حوزه تولید محتوا بشناسید.

 بدون اینکه کیفیت اصلی ویدیو شما از بین برود می توانید چندین کلیپ را در یک فیلم ادغام کنید. همچنین تنظیم سرعت تبدیل فایل ویدیویی به فرمت صوتی، برش، اضافه کردن ضبط ویدیو، اضافه کردن حاشیه ویدیو، استفاده از قالب های متنوع و… را می توان از جمله ویژگی‌های اساسی این ویرایشگر برای نسخه های اندروید و نسخه iOS در نظر گرفت.

3. نرم افزار Picsart

نرم افزار picsart را می توان یکی دیگر از ابزار کاربردی برای تولید محتوا در اینستاگرام معرفی کرد. این ویرایشگر عکس با امکانات قابل قبول خود امروزه حرف های زیادی برای گفتن دارد. شما حتی با موبایل می توانید از این نرم افزار استفاده کنید. کار با این برنامه حقیقتاً بسیار آسان است؛ چرا که از طریق دوربین و گالری عکس های خود را وارد کرده و از ابزارهای مختلفی همچون حالت معکوس افقی، حالت معکوس عمودی، تغییر و اندازه برش منظم و حتی چرخش میتوان استفاده کرد.

البته ناگفته نماند که اضافه کردن متن به تصاویر و یا حتی اضافه کردن رنگ، استایل خاص و فونت به تصاویر نیز از جمله قابلیت های این نرم افزار کاربردی به شمار می آیند. قابلیت تنظیم نوری که picsart درون خود جای داده نیز می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد تا شما را از انتخاب این ابزار محبوب و پرطرفدار دلسرد نکند.

4. معرفی نرم افزار VSCO

نرم‌افزار VSCO یکی از ابزارهایی است که برای تولید محتوا در اینستاگرام با یک محیط کاربری آنی عالی و پشتیبانی قدرتمند توانسته برای ویرایش عکس و فیلم مورد استقبال قرار گیرد. ابزار کامل و پیشرفته برای ویرایش تصویر و همچنین روش های اشتراک گذاری تصاویر در کنار حالت های پیش فرض و تغییر تنظیماتی که در حالت پیش فرض قرار دارند، از جمله امکاناتی هستند که نمی‌توان آن ها را نادیده گرفت.

 همچنین شما می‌توانید برای انجام کارهای گرافیکی و فتوشاپ از ویژگی های دیگری همچون طراحی و دیزاین عکس، ذخیره خودکار، حاشیه های گرافیکی، ضبط فیلم، جلوه های ویژه ویدیویی و کراپ کردن نیز استفاده کنید. به هر حال استفاده از نرم‌افزار های اینچنینی باعث افزایش کیفیت محتوای شما در سبک های مختلف برای فضای اینستاگرام خواهد شد.

5. Storymaker

نرم افزار دیگری مانند 5.  Storymaker از جمله برنامه های ویرایش و همچنین مخصوص ساخت استوری اینستاگرام است که برای تولید کنندگان محتوا در اینستاگرام می تواند یک برنامه بسیار کاربردی به شمار آید. اگر بخواهیم به قابلیت ها و امکانات این برنامه اشاره ای داشته باشیم، میتوان گفت قالبهایی از پیش تنظیم شده در کنار قابلیت شخصی سازی قالب ها همگی از جمله امکاناتی هستند که نمی توان نادیده گرفت.

 به مجموعه کاملی از انواع قالب های متنی، فونت ها و همچنین تعویض رنگ زمینه برای قالب های آماده در کنار یک محیط کاربری ساده و بسیار آسان می توان برای ساخت استوری های تصویری و ویدیویی فوق العاده خاص در کنار محتوایی خلاقانه اعتماد کرد.

همین ویژگی ها توانسته اند که این نرم افزار را به یک گزینه ایده آل و بسیار کارآمد تبدیل کنند. این برنامه در حالت عادی رایگان است، اما پرداخت درون شبکه برای استفاده از قابلیت های بیشتر نیز دارد. توصیه ما این است که اگر در زمینه تولید محتوا در اینستاگرام فعالیت می کنید، استفاده از این نرم‌افزار را برای ساخت استوری های جذاب و خلاقانه از یاد نبرید.

 

6. Motion Ninja Pro

اگر از برنامه هایی که برای تولید محتوا در فضای اینستاگرام مناسب هستند استفاده می کنید، نرم‌افزار Motion Ninja Pro برای جداسازی صدا از فیلم و مهمتر از همه اضافه کردن صدا های جدید می‌تواند بسیار برنامه قابل قبولی باشد. همچنین برای انتقال کلیپ های ویدیویی گوناگون در قالب تنها یک ویدیو این برنامه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

از دیگر کاربردهایی که می توان نام برد، ساخت انواع فیلم های کوتاه اینستاگرامی است. صددرصد این نرم‌افزار قابلیت‌های خود را به نحو احسن به رخ می کشد تا شما را ترغیب کند. اضافه کردن انواع نوشته نیز از جمله امکانات کاربردی این برنامه معرفی می شود و همچنین به خاطر بسپارید که این نرم افزار به اینترنت نیازی ندارد و در دسته بندی ویرایشگر عکس و فیلم قرار گرفته می گیرد..

برای سفارش پادکست و نریشن کافی است با یک کلیک ساده این کار را انجام دهید.

سخن پایانی

برای تولید محتوا در اینستاگرام متاسفانه برخی از افراد تصور می کنند که اصلاً به آموزش نیاز ندارند. در حالی که برای هر کاری به خصوص فعالیت در فضای رسانه ها لازم است آموزش های را پشت سر بگذارید. به این مطلب توجه کنید که تنها چند پست و استوری نمی تواند شما را به اهدافتان برساند. ایده هایی که در این مقاله از آنها یاد کردیم اگر به شکل حرفه ای در کار پیاده شود، قطعاً می تواند صدای شما را به گوش مخاطب برساند.

با توجه به اینکه این روزها افراد زیادی در اینستاگرام مشغول فعالیت هستند و آنها هم مانند شما قصد دارند خود را معروف و محبوب کنند پس کار سختی را در پیش دارید. نرم افزارها، ابزارها و ترفندهایی که در این مقاله به آنها اشاره شد همگی می توانند در جهت رونق کسب و کاری که دارید به شما کمک کنند. اگر شما هم ایده های جذابی را برای تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارید، لطفاً آن را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

چطور برای اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

برای تولید محتوا در اینستاگرام علاوه بر اینکه به یک محتوای متنی حرفه ای نیاز دارید، لازم است به محتواهای بصری هم توجه ویژه ای داشته باشید. ابزارها و نرم افزارهایی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم می تواند به شما برای تولید محتوا کمک کند.

برای تولید محتوا در اینستاگرام چه برنامه هایی وجود دارد؟

برای اینکه در اینستاگرام بتوانید فعالیت خوبی داشته باشید، می توانید از فتوشاپ، پاورپوینت، افترافکت، ایلاستریتور و… استفاده کنید.

دسته بندی شده در: