اگه توی فضای اینستاگرام فعالیت داشته باشین قطعاً با واژه فالوور فیک آشنایی کافی رو دارین. شاید پیج‌هایی رو هم می‌شناسین که فالوور فیک زیادی دارند و این تصور رو داشته باشین که می‌تونن با این مدل از فالوورها به یک موفقیت چشمگیر برسن. اما بهتره این رو بدونین فالوور فیک به جز دردسر برای پیج هیچ چیزی رو به همراه نداره. اگه پیج شما هم فالوورهای جعلی و فیک زیادی داره و می‌خواین برای حذف فالوور فیک در اینستاگرام اقدام کنین، ما توی این مقاله بهترین ‌ها رو در اختیارتون می‌ذاریم که بدون دردسر اونا رو حذف کنید و پیشرفت پیج خودتون رو بیشتر از قبل کنین پس تا آخر این مطلب همراه ما باشین.

حذف فالوور فیک در اینستاگرام

فالوور فیک چیست؟

قبل از اینکه به سراغ روش حذف فالوور فیک در اینستاگرام برویم لازم است کمی در خصوص فالوور فیک و جعلی با یکدیگر صحبت کنیم. فالوور فیک یک اکانت است که هویتی قلابی و ساختگی دارد. متعلق به هیچ شخصی نیست و از این رو نه این قابلیت را دارد که پست‌های شما را لایک کند و نه این امکان را دارد که برای شما کامنتی را بگذارد. اگر کمی با الگوریتم‌های اینستاگرام آشنا باشید متوجه خواهید شد که تا چه حد می‌تواند این نوع از فالوورها به ضرر شما تمام شوند.

 اگر بخواهیم در خصوص ضرر فالوور فیک یک توضیح کوتاه به شما بدهیم، باید اینگونه بگوییم که زمانی که شما یک پست را منتشر می‌کنید ابتدا اینستاگرام آن را به فالوورهای کمی نشان خواهد داد. اگر فالوورهایتان عکس العمل خوبی نسبت به آن داشته باشند، به دیگر فالوورها هم نمایش داده می‌شود. اگر در میان بازدیدکنندگان اولیه فالوورهای فیک و جعلی وجود داشته باشد قطعاً تعامل پست شما به شدت پایین خواهد آمد و دیگر فالوورها نمی‌توانند پست شما را مشاهده کنند و این یعنی کم کم پیج شما رو به نابودی خواهد رفت؛ پس اگر فالوور فیک و جعلی در میان فالوورهای خود دارید حتماً برای حذف آنها اقدام کنید.

چگونه فالوورهای فیک اینستاگرام را حذف کنیم؟

برای حذف فالوور فیک از اینستاگرام می‌توانید از طریق روش‌های مختلفی اقدام کنید. البته نمی‌توان گفت کدام روش بهتر است و کدام روش سخت‌تر؛ زیرا تمام این موارد به خود شما بستگی دارد. در ادامه به سه روش حذف فالوور فیک در اینستاگرام خواهیم پرداخت تا بتوانید خیلی سریع‌تر آنها را از پیج خود حذف کنید.

حذف به صورت دستی

برای حذف به صورت دستی شما ابتدا باید لیست فالوورهای خود را مورد بررسی قرار دهید و حساب‌های جعلی را از پیج خود حذف کنید. پس از اینکه به سراغ لیست فالوورهای خود می‌روید برای حذف فالوورهای فیک روی سه نقطه در قسمت سمت راست دکمه فالو کردن بزنید و آنها را حذف کنید. گرچه تعداد فالوورهای شما نسبت به قبل کاهش پیدا می‌کند اما قطعاً کیفیت تعاملتان با اینستاگرام بهبود پیدا خواهد کرد.

حذف از طریق سایت حذف فالوور فیک

برخی سایت‌ها وجود دارند که می‌توانند فالوورهای پیج شما را بررسی و آنالیز کنند و در زمان بسیار کمی با شناخت فالوورهای جعلی بر اساس یک برنامه خاص به مرور آنها را از پیجتان حذف کنند؛ این گونه آسیبی هم به صفحه شما وارد نخواهد شد. از بهترین سایت‌هایی که فالوور فیک را حذف خواهند کرد می‌توانیم به ۲ سایت زیر اشاره کنیم:

  • سایت Ingramer: اگر بخواهید از طریق این سایت به حذف فالوور فیک در اینستاگرام بپردازید، لازم است مقداری هزینه را برای آن اختصاص دهید. امکانات بسیار زیادی علاوه بر حذف فالوور فیک در این سایت برای کاربران قرار داده شده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به فعالیت کاربران نمایش میزان نرخ تعامل پیج، نمایش هشتگ‌های مهم و اعلام موضوعاتی که فالوورهایتان با آنها علاقمند هستند، اشاره داشته باشیم.
  • سایتModash: این سایت فالوورهای پیج شما را آنالیز کرده و با تشخیص فالوورهای فیک آنها را حذف خواهد کرد. البته امکانات دیگری هم در آن برای کاربران وجود دارد که باید برای استفاده از آنها هزینه‌ای را بپردازید. از مهم‌ترین این امکانات می‌توانیم به نمایش میزان تعامل صفحه اینستاگرام، نمایش نمودار تغییرات تعداد لایک‌ها و فالوورها، نشان دادن درصد فالوورهای فیک، نمایش پست‌های برتر طبق کامنت‌ها و لایک‌ها، نمایش هشتگ‌های مورد علاقه کاربران اشاره کنیم.

ربات حذف فالوور فیک

آخرین شیوه‌ای که می‌خواهیم به آن اشاره داشته باشیم روش حذف فالوور فیک اینستاگرام توسط ربات است. این ربات‌ها قابلیت شناسایی و حذف فالوورهای جعلی پیج اینستاگرام را دارا هستند و می‌توانند بر اساس الگوریتم‌های خاصی که دارند به صورت خودکار این فالوورها را حذف کنند. این ربات‌ها بر اساس برخی اصول و قواعد فالوورهای فکر را تشخیص خواهند داد که این دلایل شامل نداشتن پست اکانت، بالا بودن تعداد فالووینگ‌های آن اکانت و همچنین عدم داشتن عکس پروفایل هستند. برای اینکه بتوانید از این ربات‌ها استفاده کنید لازم است با بهترین آنها آشنا باشید از بهترین ربات‌های حذف فالوور فیک در اینستاگرام می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ربات کاربر مجازی: اگر می‌خواهید علاوه بر حذف فالوور فیک زمان ارسال پست و استوری جذب فالوور و… بپردازید، ربات کاربر مجازی می‌تواند در این زمینه به شما کمک شایانی داشته باشد.
  • ربات حذف فالوور فیک اینبو: گرچه برای استفاده از این ربات شما باید هزینه بپردازید اما از ربات‌های بسیار کاربردی است که اصلاً نیازی به اینترنت ندارد. بر اساس استانداردهایی که برای آن در نظر گرفته شده، می‌تواند فالوورهای فیک را به آسانی تشخیص بدهد و آنها را از صفحه اینستاگرام شما پاک کند.

چگونه فالوورهای فیک شناسایی کنیم؟

چگونه فالوورهای فیک شناسایی کنیم؟

شاید در نگاه اول تشخیص فالوورهای فیک و غیر واقعی کمی سخت باشد، اما از طریق روش‌های مختلفی می‌توانید این اکانت‌ها را تشخیص دهید و برای پاک کردن آنها اقدام کنید. از مهم‌ترین روش‌های تشخیص فالوورهای فیک و جعلی موارد زیر هستند:

نام کاربری عجیب

به صورت متداول کسانی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند یک نام مشخص را برای پیج خود در نظر خواهند گرفت. اما اگر با صفحاتی روبرو شدید که نامی طولانی یا اصلاً ناخوانا و ترکیبی از حروف و اعداد را دارد به احتمال خیلی زیاد این اکانت‌ها فیک هستند.

نداشتن بیو و هایلایت

معمولا کاربران اینستاگرام در بیوی صفحه خود یک نوشته‌ای را دارند و قسمت هایلایت اینستاگرام هم به همین شکل است. از این رو اگر در میان فالوورهای خود مشاهده کردید که کسی بیو یا هایلایتی در پیج خود ندارد احتمالاً این فالوور فیک است.

نداشتن عکس پروفایل

اگر لیست فالوورهای خود را در حال بررسی هستید و با اکانتی روبرو شده‌اید که برای پیج خود عکس پروفایلی را در نظر نگرفته، می‌تواند یکی از نشانه‌های این باشد که این اکانت فیک و جعلی است.

نداشتن پست

معمولا کاربران عادی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند خیلی تمایلی به انتشار محتوا ندارند، اما معمولاً یک پست از آنها در صفحه‌شان موجود است. البته نداشتن پست در صفحه به صورت قطعی نمی‌تواند یک نشانه کاملاً دقیق برای فیک بودن اکانت باشد؛ اما اگر موارد دیگر همراه با نداشتن پست را مشاهده کردید احتمال زیاد این پیج جعلی است.

فالور روح و فیک چه تفاوتی با هم دارند؟

فالور روح و فیک چه تفاوتی با هم دارند؟

منظور از فالوور روح اکانت‌هایی هستند که به افراد واقعی تعلق داشته اما معمولاً با محتواهای پیج ما در تعامل نیستند. این مدل از فالوورها نمی‌توانند نقشی در پیشرفت صفحه ما داشته باشند و حتی ممکن است مانند فالوورهای فیک به ضرر پیج ما هم باشند. فالوورهای روح برای پیج خود نام و عکس مشخص هم قرار می‌دهند و زمانی که آن را بررسی می‌کنیم متوجه خواهیم شد که این اکانت به یک شخص حقیقی تعلق دارد؛ همچنین اگر با آنها تعامل مناسبی داشته باشید مثلاً به پست‌های آنها واکنش نشان دهید آنها هم نسبت به پست‌های شما این کار را انجام می‌دهند و این مهم‌ترین تفاوت فالوور روح و فیک است.

سخن پایانی

در خصوص حذف فالوور فیک در اینستاگرام تمامی اطلاعات مهم را در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن آنها را حذف کنید و اینگونه به رشد پیج خود بپردازید. با کمک شیوه‌های مختلفی که در این مطلب به توضیح آنها پرداختیم، می‌توانید این فالوورهای جعلی را به راحتی حذف کنید و فالوورهای حقیقی را جایگزین آنها کنید. درست است که داشتن فالوور زیاد می‌تواند به محبوبیت و جذب مشتری منجر شود اما هر فالووری نمی‌تواند کیفیت تعامل شما را با اینستاگرام بیشتر کند.پس گول تبلیغ‌های فروش فالوور را نخورید؛ زیرا غالباً فالوورهایی که به پیج شما افزوده می‌شود از دسته فالوورهای فیک هستند که نه تنها باعث افزایش کیفیت پیجتان نمی‌شوند بلکه ضررهای بسیار زیادی را هم برای شما دارند. اگر شما هم روش دیگری را برای حذف فالوور جعلی در اینستاگرام می‌شناسید لطفاً آن را با ما هم به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • آیا می‌توان فالوورهای فیک را به صورت دسته جمعی حذف کرد؟

خود اپلیکیشن اینستاگرام این امکان را فراهم نکرده اما شما می‌توانید با کمک ربات اینستاگرام این کار را انجام دهید.

  • آیا ربات حذف فالوور فیک روی موبایل کاز می‌کند؟

بله شما می‌توانید حتی روی گوشی از این برنامه‌ها استفاده کنید و فالوور فیک اینستاگرام را خود را حذف کنید.

  • حذف فالوور فیک چقدر طول می کشد؟

شناسایی و حذف فالوور فیک زمان زیادی طول نمی‌کشد، به خصوص اگر بخواهید آن را از طریق ربات‌ها حذف کنید. این ربات‌ها به صورت کاملاً هوشمندانه تمامی کارها را انجام می‌دهند.

دسته بندی شده در: