گوگل ادسنس یکی از سرویس‌های رایگان تبلیغاتی گوگل محسوب می‌شود که به کاربر اجازه می‌دهد تا به عنوان نمایش دهنده تبلیغات بتواند به فعالیت بپردازد. احتمالاً به این فکر می‌کنید که چقدر عالی است اگر بتوانید با کمک این سرویس رایگان به کسب درآمد بپردازید؛ اما لازم است به این نکته اشاره کنیم که همچون دیگر کارهایی که برای ما ایرانیان با دردسرها و مشکلاتی همراه است کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر تنها بخواهیم به یک نمونه از این دردسرها اشاره کنیم ‌آن مشکل این است که این سرویس تبلیغاتی، از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. اما اگر بیشتر با این سرویس آشنا شوید و وضعیت خود را با شرایط این سرویس تطبیق دهید، احتمالاً بتوانید یک درآمد ایده‌آل را کسب کنید. در این مقاله از سری مقالات کاروکانتنت تا پایان همراه ما باشید و با گوگل ادسنس و شیوه کسب درآمد از آن بیشتر آشنا شوید.

گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادسنس از جمله سرویس‌های تبلیغاتی گوگل است که به شکل رایگان برای منتشر کنندگان تبلیغات در Display Network این قابلیت را فراهم آورده تا تبلیغ‌های ویدیویی، متنی، تصویری یا هر مدل دیگر از تبلیغات چند رسانه‌ای را که با مخاطب و محتوای سایت آنها مرتبط است روی وب سایت خود قرار داده و از این طریق به کسب درآمد بپردازند.

 تبلیغاتی که در ادسنس وجود دارد دارای دو دسته‌بندی کلیکی و پرداخت به ازای بازدید کننده است. در روش کلیکی طبق تعداد کلیک‌هایی که روی تبلیغ صورت گرفته هزینه به شما پرداخت می‌شود و در روش دیگر بر اساس بازدید کنندگان وبسایت هزینه‌هایی را به شما می‌پردازند.

درآمدی که با کمک گوگل ادسنس به دست می‌آید از طریق واریز اینترنتی و حسابی که روز اول در زمان ثبت نام ثبت کرده‌اید یا به صورت چک به شما پرداخت خواهد شد. بر اساس آماری که گوگل از سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۴ نشان داده مبلغ ۳.۴ میلیارد دلار از همین روش درامد داشته و در اواخر همین سال درامدش به ۱۳.۶ میلیارد دلار رسیده است.

بر طبق بررسی‌هایی که انجام شده، بیشتر مدیران سعی دارند تمرکز خود را روی پرداخت به ازای بازدید کننده بگذارند؛ زیرا اگر بتوان روی  CPMبه درستی تمرکز کرد، علاوه بر اینکه می‌توان ترافیک سایت را افزایش داد، رتبه وب سایت هم در نتایج جستجو بهبود پیدا می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: تبلیغات در پادکست

مراحل کسب درامد از طریق گوگل ادسنس

مراحل کسب درامد از طریق گوگل ادسنس

شاید برای برخی افرادی که برای اولین بار است که نام گوگل ادسنس را می‌شنوند چگونگی کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس سوال باشد. این کار با دو روش پرداخت بابت هر کلیک و پرداخت به ازای بازدیدکننده صورت می‌گیرد. اما به صورت کلی در ارتباط با مراحل کسب درآمد با گوگل ادسنس باید به مراحل زیر اشاره داشته باشیم:

  • برای شروع، لازم است به زبانی غیر فارسی یک وب سایت را راه‌اندازی کنید.
  • تولید محتوای جذاب را آغاز کنید و فراموش نکنید در تولید محتوا حتماً قوانین و اصول سئو رعایت شود؛ زیرا به این سبک می‌توانید بازدید کننده را به سمت سایت هدایت کنید.
  • در انتها با ثبت نام و قرار دادن تبلیغات گوگل ادسنس در سایتی که افتتاح کرده‌اید، می‌توانید درآمد خود را به دست آورید. هر چقدر که در این زمینه پیشرفت کنید قطعاً درآمدهای چشمگیری را شاهد خواهید بود.

انواع تبلیغات گوگل ادسنس

گوگل ادسنس تبلیغات متنوعی دارد و آنها را در اختیار ناشران قرار داده تا بتوانند با هر سبک و سلیقه‌ای که مایل هستند در این حیطه فعالیت کنند. البته هر کدام از این مدل تبلیغات در گوگل ادسنس محل نمایش خاصی دارد و میزان هزینه پرداختی به ناشر هم بر همین اساس متفاوت خواهد بود. در ادامه انواع تبلیغات در گوگل ادسنس را شرح خواهیم داد.

Page Level Ads

از جمله تبلیغات گوگل ادسنس تبلیغات Pege Level بوده که در آن از تکنولوژی بهینه سازی استفاده خواهد شد. تنها زمانی این تبلیغات به وسیله گوگل ادسنس به مخاطب نشان داده می‌شود که مطمئن باشد یک تجربه کاربری موفق به مخاطب ارائه می‌شود.

محتوا محور

برای جذب و هدف‌گیری مخاطبانی که تنها به دنبال موضوعات خاصی هستند از تبلیغات محتوا محور می‌توان استفاده کرد. این جذب را شما می‌توانید با کمک هر دو روش گوگل ادسنس یعنی پرداخت به ازای بازدید و پرداخت به ازای کلیک انجام دهید. تبلیغات محتوا محور گوگل ادسنس دارای انواع مختلفی است؛ مثلاً می‌توان در قالب ویدیو، تصویر، متن یا تصاویر متحرک این تبلیغات را انجام داد. ۶۸ درصد از کل مبلغ تبلیغات محتوا محور گوگل ادسنس به انتشار دهنده اختصاص پیدا می‌کند.

ویدیو محور

 معمولا تبلیغات ویدیو محور، به وسیله سایت‌هایی صورت می‌گیرد که اساساً میزبان ویدیو هستند. این مدل از تبلیغات گوگل ادسنس به منتشر کننده این امکان را می‌دهد تا تبلیغات ویدیویی را روی سایت خود قرار دهد. از مهم‌ترین ویژگی‌های گوگل ادسنس باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که ناشر می‌تواند خودش انتخاب کننده نوع تبلیغات مرتبط با وب سایت باشد.

جستجو محور

تبلیغات جستجو محور گوگل ادسنس به سایت انتشار دهنده این امکان را می‌دهد تا تبلیغات مرتبط با یک موضوع جستجوی خاص را تنها در سایت خود به نمایش بگذارد. معمولا ۵۱ درصد از مبلغ تبلیغ با این روش به انتشار دهنده تعلق خواهد گرفت.

اهمیت محتوای جذاب برای گوگل ادسنس

اهمیت محتوای جذاب برای گوگل ادسنس

تولید محتوا و منحصر به فرد بودن آن از مهم‌ترین نکاتی هست که در زمان کار با گوگل ادسنس باید با آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. گوگل ادسنس به محتوا اهمیت فراوانی می‌دهد؛ از این رو نباید از محتوای کپی و بی‌ارزش برای آن استفاده کرد. دقت داشته باشید اگر از محتواهای کپی یا عبارت‌هایی که جایگزین متن اصلی شده‌اند و آن را با کمک نرم‌افزارهایی همچون Article Spinning به دست آورده‌اید، استفاده کنید گوگل ادسنس متوجه این موضوع خواهد شد و دامنه وب سایت و حتی نام صاحب دامنه را در لیست سیاه قرار می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه:تشخیص محتوای کپی دیگر کار سختی نیست؛

سایت‌هایی که دارای محتواهایی با مضمون خرید و فروش اسلحه، ترویج برهنگی و خرید و فروش مشروبات الکلی باشند توسط گوگل ادسنس تایید نخواهند شد. اگر به دنبال این هستید که درآمدی پرسود را از گوگل ادسنس به دست آورید و به دنبال محتوایی جذاب هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ محتواهای پزشکی، اقتصادی و بیمه بروید.

میزان درامد از طریق گوگل ادسنس

درآمدی که از طریق گوگل ادسنس به دست می‌آورید یک درآمد ثابت نیست و این موضوع با توجه به برخی عوامل متغیر است؛ اما از مهم‌ترین مواردی که روی درآمد شما از این روش تبلیغاتی اثر می‌گذارد موارد زیر هستند:

  • نحوه ترافیک وارد شده به سایت
  • موقعیت قرارگیری تبلیغات ادسنس
  • تعداد آگهی دهنده‌ها
  • نوع محتوای سایت
  • حجم ترافیک وب سایت

بیشتر بدانید:رپورتاژ آگهی چیست؟

استفاده از گوگل ادسنس در ایران

استفاده از گوگل ادسنس در ایران

برای ثبت نام در گوگل ادسنس باید از آدرس واقعی و نام حقیقی خود استفاده کنید. با توجه به اینکه در ایران امکان استفاده از گوگل ادسنس وجود ندارد و ایرانی‌ها تحریم هستند اما راه‌هایی برای دور زدن این تحریم‌ها وجود دارد. شما می‌توانید با کمک آنها از این روش تبلیغاتی کسب درآمد کنید. از جمله شیوه‌های رایجی که می‌توانید برای ثبت نام در گوگل ادسنس از آن کمک بگیرید، استفاده از آدرس آشنایان خود در خارج از ایران است. اگر به فکر استفاده از آدرس‌های مجازی برای ثبت نام در گوگل ادسنس هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم به صورت کامل از این فکر بیرون بیایید؛ زیرا تنها زمان و هزینه را هدر می‌دهید. بعد از ثبت نام یک نامه که کد تایید اکانت از طرف گوگل است به آدرس مورد نظر ارسال خواهد شد تا کسب درآمد به شکل کاملاً رسمی شروع شود.

 تایید حساب کاربری با توجه به کشوری که محل آدرس است متغیر خواهد بود. سابقه‌ای که وب سایت شما دارد از مهم‌ترین نکاتی هست که باید به آن توجه داشته باشید و البته این موضوع برای گوگل ادسنس هم از اهمیت شایانی برخوردار است. گوگل ادسنس نسبت به حساب‌های کاربری وبسایت‌های جدید کمی محتاطانه عمل می‌کند؛ از این رو چند ماهی لازم است محتوایی با کیفیت تولید کنید تا گوگل ادسنس بتواند رتبه بالایی را برای سایت شما در نظر بگیرد. با توجه به تحریم ایران، وبسایت‌هایی که دارای پسوند ir هستند هیچ شانسی برای قبولی در گوگل ادسنس را ندارند؛ از این رو سایت شما باید دارای پسوند com باشد.

زبان وب سایت هم از نکات مهم دیگری است که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت. با توجه به تحریم‌های ایران محتوای وب سایت شما نباید زبان فارسی باشد؛ از این رو معتبرترین زبان در گوگل ادسنس را باید انگلیسی بدانیم. از دیگر زبان‌هایی که گوگل ادسنس از آنها پشتیبانی می‌کند موارد زیر هستند:

  • عربی
  • چینی
  • لهستانی
  • بلغاری
  • روسی
  • کره‌ای
  • یونانی
  • پرتغالی
  • فرانسوی
  • آلمانی
  • ترکی
  • هندی
  • عبری

بیشتر بخوانید:بازاریابی موتور جستجو چیست؟

روش‌های کسب درآمد از گوگل ادسنس

برای اینکه بتوانید با کمک گوگل ادسنس درآمد دلاری داشته باشید روش‌های مختلفی را می‌توانید انجام دهید. از بهترین شیوه‌ها برای این کسب درآمد موارد زیر هستند:

ایجاد وبسایت

ایجاد وبسایت‌های مناسب از مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین نیازهای شما برای این کسب درآمد است. با کمک این وبسایت‌ها می‌توانید محتواهایی با کیفیت را تولید کنید و هر چقدر بازدید سایت شما بالاتر برود و ترافیک سایتتان بیشتر شود قطعاً درآمد دلاری شما از گوگل ادسنس بالاتر خواهد رفت.

پلتفرم‌های تبلیغاتی مختلف

شرکت‌های مختلف می‌توانند با کمک انواع سبک‌هایی که گوگل ادسنس دارد، دست به تبلیغات بزنند؛ از این رو بهتر است که فرصت تبلیغ انواع سبک‌ها را در پلتفرم خود به مخاطب ارائه دهید.

یوتیوب

با کمک گوگل ادسنس می‌توانید در یوتیوب هم شروع به کسب درآمد کنید. گوگل ادسنس علاوه بر اینکه به وبسایت‌ها اهمیت می‌دهد برای اشخاصی که دارای کانال یوتیوب هستند هم فرصت خوبی برای کسب درآمد را به وجود آورده است. برای این کار لازم است یک کانال در یوتیوب ایجاد کرده و به قسمت Features  بروید و سپس گزینه کسب درامدmonetization  فعال کنید. بعد از این کار کانال یوتیوبی که دارید به گوگل ادسنس متصل شده و می‌توان انتخاب کرد که با استفاده از کدام ویدیوها قصد کسب درآمد دارید.

پیشنهاد مطالعه:آموزش تولید محتوا در یوتیوب

روش‌های کسب درآمد از گوگل ادسنس

جمع بندی

گوگل ادسنس این روزها روشی بسیار پرمخاطب برای افرادی است که قصد دارند درآمدهای دلاری به دست آورند. با توجه به تحریم‌هایی که در ایران وجود دارد کمی این کار برای ما ایرانیان با سختی روبرو است؛ اما با توجه به شیوه‌ای که در این مقاله بیان شد می‌توانید از گوگل ادسنس هم درآمد داشته باشید. فراموش نکنید نکاتی که در این مطلب در ارتباط با آنها صحبت کردیم به خصوص تولید محتوای سئو شده را حتماً مورد توجه قرار دهید تا در آینده مشکلی برای سایت شما به وجود نیاید. اگر علاوه بر روش‌های کسب درآمدی که برای گوگل ادسنس به آنها اشاره داشتیم شما هم روش دیگری را می‌شناسید لطفاً آن را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

گوگل ادسنس چیست؟

از جمله سرویس‌های رایگان تبلیغاتی گوگل که به انتشار دهندگان تبلیغ در Display Network اجازه تبلیغ محتواهای مرتبط با سایت را می‌دهد گوگل ادسنس‌ می‌گویند.

انواع تبلیغات در گوگل ادسنس کدام‌ها هستند؟

تبلیغات محتوا محور، تبلیغات جستجو محور، تبلیغاتPage Level  و تبلیغات ویدیو محور

دسته بندی شده در: