امروزه با توجه به آنکه کسب و کارهای اینترنتی گسترش یافته است، افراد زیادی محصولات خود را از طریق سایت به فروش می‌رسانند. با تلاش زیاد می‌توان ترافیک سایت خود را افزایش داده و مخاطبین بیشتری را جذب کرد. ضمن آنکه این مخاطبین حتما به فروشگاه شما نیز سری می‌زنند و احتمال خرید وجود دارد. موردی که در اینجا مهم است، بالا بودن بازدید سایت است که باید بدانید چطور مخاطب را به سمت سایت خود کشانده و بازدید آن را بیشتر کنید. در این مقاله از سری مقالات کاروکانتنت سعی داریم اطلاعات بیشتری در خصوص افزایش بازدید سایت در اختیار شما قرار دهیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

راه‌های افزایش بازدید سایت

راه‌های مختلف افزایش بازدید سایت

برای افزایش بازدید سایت می‌توان از راه‌های مختلفی استفاده کرد؛ البته باید به صورت اصولی و از روش‌های مناسبی کمک بگیرید. بهترین این شیوه‌ها به شرح ذیل هستند:

بهینه سازی وب سایت

  روی کلمات کلیدی که نشان دهنده محتوای شماست، تمرکز کنید. معمولا باید برای هر صفحه وب یک یا دو کلمه کلیدی انتخاب کنید که البته می‌توان با استفاده از ابزارهای seo کلمات مرتبط با کلمات کلیدی را پیدا کرد.‌ در ابتدای کار بر روی کلماتی که حجم جستجوی آن در ماه کمتر از ۱۰ هزار جستجو است، تمرکز کنید. پس از چند ماه و بهینه سازی صفحات وب سایت می‌توان روی کلماتی که حجم جستجوی بیشتری دارند، تمرکز کرد. بهترین ترفند در اینجا داشتن پی ریزی قدرتمند از کلمات کلیدی مرتبط است. بهره بردن از مزایا و ظرفیت‌های بلاگ در فروشگاه نیز تاثیری زیادی در افزایش بازدید سایت دارد.

بروزرسانی مطالب قدیم

مطالب خود را با ترندهای روز و طبق الگوریتم جدید گوگل بروز کنید. شما می‌توانید با اضافه کردن قسمت‌های جدید یا اصطلاحات جدید به مطلبتان دوباره آن را در سایت منتشر کنید؛ همچنین با استفاده از کلمات مرتبط با کلمه کلیدی اصلی می‌توان مطالب خود را تازه‌سازی کنید.

توجه به رقبا

 سایت رقبای خود را در ابزار الکسا وارد کرده و ببینید قبل از صفحه ورود سایت رقبا کدام سایت‌ها بیشتر بازدید داشته‌اند. اگر گوگل در صدر قرار داشت، باید از تبلیغات گوگل استفاده کنید. در صورتی که فیسبوک یا هر پلتفرم دیگری منبع ترافیک بود، باید در این بسترها تبلیغات خود را انجام دهید؛ بنابراین بایستی رقبا را تحلیل کرده و فهمید در کدام کانال‌های بازاریابی بیشتر قرار دارند.‌

ایجاد بک لینک

ایجاد بک لینک یکی از مهم ترین موارد افزایش بازدید سایت

 یکی از بخش‌های سئو بک لینک‌ها هستند که نقش مهمی در افزایش بازدید سایت دارند. وقتی یک سایت دیگر به سایت شما لینک می‌دهد، گوگل سیگنال‌هایی دریافت می‌کند که نشان از مرتبط بودن سایت شما با کلمات کلیدی بوده است. در این صورت سایت شما برای گوگل ارزشمند خواهد بود؛ همچنین بک لینک باعث ترافیک زیاد در سایت شما می‌شود، زیرا کاربر با کلیک کردن روی لینک مورد نظر مستقیم به فروشگاه و یا سایت شما می‌رسد.‌ بک لینک را می‌توان به صورت رایگان نیز دریافت کرد، اما باید این کار را طبق اصول انجام داد.

همکاری با برندهای دیگر و هم صنفی‌ها

همکاری به این صورت است که شما محتوای آن‌ها را منتشر کنید و از آن‌ها نیز بخواهید در سایت خود محتوای شما را منتشر کنند. هر سایتی مخاطبین خود را دارد که با این کار جذب مخاطب بیشتر بوده و شاهد ترافیک بیشتری در سایت خواهید بود.

شرکت در انجمن‌ها و گروه‌ها

 در گروه‌ها و انجمن‌های آنلاین شرکت کنید. در اینجا علاوه بر آنکه در بحث‌ها شرکت می‌کنید، می‌توانید لینک محتوای سایت خود را به دیگران بدهید تا آن‌ها نیز استفاده کنند.‌ این کار نوعی جذب مشتری مستقیم بوده و توصیه می‌شود، حتما آن را امتحان کنید.

اضافه کردن روزانه محتوا یا محصول بر روی سایت

 تازه بودن محتوا یکی از عوامل مهمی است که گوگل برای رتبه‌بندی به آن توجه می‌کند. به صورت روزانه محتوای سایت خود را به روزرسانی کنید؛ زیرا کاربران دوباره از آن بازدید خواهند کرد.‌ مطالب جدید به مخاطب این اجازه را می‌دهد تا اطلاعات خود را بالا برده و چیزهای جدید و بیشتری کشف کند؛ بنابراین ترغیب می‌شود تا به سایت شما سر بزند.

انتشار محتوای طولانی

 محتوای جامع و طولانی تولید و انتشار دهید تا مخاطب را درگیر کرده و مدت بیشتری در سایت شما بماند.‌ با ارائه مطالب مفید هر چقدر که متن طولانی باشد، باز هم مخاطب به خواندن آن علاقه خواهد داشت. این روش نیز برای افزایش بازدید سایت موثر است.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

 قدرت شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام رسان چیزی است که نمی‌توان آن را ندید گرفت. با درنظر گرفتن قوانین هر پلتفرم پست‌ها  یا لینک سایت خود را به اشتراک بگذارید تا از یک راه رایگان و پر مخاطب جذب بیشتری داشته باشید.‌ اگر فروشگاه اینترنتی دارید، محصول خود را تبلیغ کرده و مخاطب خود را با یک لینک به طرف فروشگاه هدایت کنید. با توجه به آنکه امروزه استفاده از این شبکه‌ها بیشتر شده است و افراد زیادی وقت خود را در آن سپری می‌کنند، این مورد بسیار اهمیت دارد.‌ البته لازم به ذکر است که نه تنها این کار بلکه تمامی کارهایی که برای افزایش بازدید سایت انجام می‌دهید، باید طبق اصول باشد تا نتیجه دلخواه را ببینید.

استفاده از ایمیل مارکتینگ

 ایمیل مارکتینگ برخلاف اینستاگرام که در مورد قرار دادن لینک بسیار حساس است، برای این کار بهترین کانال است. لینک خود را در پیام‌های ارسالی قرار دهید تا با این کار سایت و فروشگاه‌تان ترافیک بیشتری داشته باشد.

انتشار محتوای اختصاصی

 برگزاری دوره‌های رایگان،‌ برگزاری وبینار، انتشار فایل‌های ارائه، راه‌اندازه وبلاگ و انتشار محتوای مرتبط در سایت در این راستا بسیار کمک کننده است. اگر طبق برنامه و اصولی پیش رفته و محتوا را به صورت اختصاصی انتشار کنید، مخاطب دوباره به سایت شما برمی‌گردد.

برگزاری آزمون و انتشار نتایج

 یکی از ابزارهای موثر برای تولید سرنخ که در آمیخته بازاریابی محتوایی موثرند، آزمون‌ها هستند. می‌توان با ایجاد مسابقات پرسش و پاسخ بازدید سایت را بالا برده و اطلاعات مفیدی از کاربران به دست آورد؛ همچنین برای دیدن نتایج آزمون کاربر دوباره به سایت مراجعه می‌کند که باز هم باید زمانی را صرف کند که برای سایت شما خوب است.

استفاده از پادکست

 این روزها نسبت به گذشته استفاده از پادکست بیشتر و بهتر شده است‌. با استفاده از آن می‌توان مخاطبان زیادی را جذب کرده و بازدید سایت را بیشتر کرد. پادکست به چند دلیل اهمیت دارد که یکی از آن‌ها افزایش آگاهی از برند است. شاید کاربر از طریق پادکست شما را شناخته و سپس به سایت مراجعه کند. همچنین می‌توان برای مشتریان از طریق محتوای پادکست ارزش افزوده ایجاد کرد. با ارائه یک محتوای جذاب و تعاملی کاربر یک تجربه لذتبخش از برند شما خواهد داشت. پادکست در بهبود سئو نیز اثر داشته و فرصت خوبی برای بهبود بخشیدن به وضعیت سئو است.

محتوای خوشه‌ای

 محتوای خوشه‌ای همان کلاستر است که در آن یک کلمه کلیدی اصلی وجود دارد که درباره آن محتوا تولید می‌شود. محتوای اصلی ستون بوده و با توجه به آن چند محتوای مرتبط با آن نیز تولید می‌شود. این کار علاوه بر آنکه سبب انتشار مطالب بیشتر می‌شود، مخاطب اطلاعات بیشتری را دریافت خواهد کرد.‌ این روش یکی از راه‌هایی است که برای افزایش بازدید سایت می‌توان انجام داد.‌

انتشار محتوا به صورت ویدیو

 بهترین نوع محتوا که از طریق آن می‌توان با مخاطب تعامل بیشتری برقرار کرد، محتوا به صورت ویدیویی است. بهتر است بعضی از محتواهایی که منتشر می‌کنید، را به صورت ویدیویی بسازید و آن‌ها را در پلتفرم‌های رایگان مثل تماشا، آپارات، یوتیوب و … منتشر کنید.‌ اگر هفته‌ای یک ویدیو منتشر کنید، ترافیک سایت بیشتر شده و در نتیجه با افزایش بازدید سایت روبرو خواهید شد.

استفاده از پلتفرم‌های رایگان

 محتوایی نوشته و آن را در پلتفرم‌هایی چون مدیوم، ویرگول و لینکدین که رایگان هستند، منتشر کنید. با این کار می‌توانید برای سایت بک لینک بسازید  یا اینکه از کاربران بخواهید مطالب جذابی را که در سایت قرار دارند، دنبال کنند.

استفاده از قابلیت پست مهمان

 اگر ممکن است برای دیگران مطالب بفرستید یا آنکه محتوای خود را در سایت منتشر کنید. پست مهمان دارای دو ویژگی است که یکی استفاده دیگران از سایت شما برای انتشار پست مهمان است. دوم اینکه شما می‌توانید به صورت مهمان بعضی از پست‌های خود را در سایت‌ها و بسترهایی که مخاطبان زیادی دارند، منتشر کنید. با این کار میزان تعاملات نیز بیشتر شده و مخاطبان بیشتری را جذب می‌کنید. البته این کار قوانینی دارد که باید آن را رعایت کنید که با این کار می‌توان با استفاده از ظرفیت بک لینک بازدید سایت را بیشتر کرد.‌

اضافه کردن دکمه اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

اضافه کردن دکمه اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

 در شبکه‌های اجتماعی در کنار صفحه محصولات، تصاویر، پست‌های بلاگ و محتواهای دیگری که در سایت است، دکمه اشتراک‌گذاری را اضافه کنید. در این صورت به آسانی می‌توان محتوا را به همراه لینک به اشتراک گذاشت. با این کار افراد دیگر روی لینک کلیک کرده و وارد سایت شما می‌شوند و محتواهای آن را می‌بینند.

استفاده از لینکدین

لینکدین بستر رایگان برای انتشار محتوا و دریافت ترافیک برای سایت است. محتوای جذابی را در لینکدین منتشر کنید تا سایت و فروشگاه بازدید بیشتری بخورد.

سخن پایانی

امروزه سایت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند که هر کدام به طریقی مشغول تولید محتوا هستند. بازدید سایت بسیار مهم بوده و رابطه مستقیمی با انتشار محتوا در آن دارد. برای افزایش بازدید سایت راه‌هایی وجود دارد، که می‌توانید با استفاده از آن در این مسیر موفق شوید.

سوالات متداول

چند راه برای افزایش بازدید سایت ذکر کنید؟

بهینه سازی وب سایت، به‌روزرسانی مطالب قدیم، استفاده از محتوای ویدیویی، ایجاد بک لینک، اضافه کردن محتوای روزانه، انتشار محتوای اختصاصی

چرا استفاده از پادکست در افزایش بازدید سایت اهمیت دارد؟

 افزایش آگاهی از برند، ایجاد ارزش افزوده، بهبود سئو

دسته بندی شده در: