تبلیغات در پادکست این روزها توانسته به خوبی جای خود را در میان کسب و کارهای آنلاین باز کند. شاید بتوانیم بگوییم پادکست ها را باید فرزندهای جدید خانواده رسانه های اینترنتی بدانیم. معمولاً از پادکست در هر جایی می توان استفاده کرد و همین موضوع سبب شده افراد زیادی مایل باشند بیشتر مطالب مورد نظر را بشنوند تا اینکه بخواهند آنها را بخوانند. شما در زمان ورزش، در زمان پیاده روی، در زمان استراحت و… می توانید پادکست ها را گوش دهید و از شنیدن آنها لذت ببرید. پادکست ها از روش های تبلیغاتی جدیدی به شمار می روند و از مزایا و معایبی هم برخوردار هستند. در این مقاله از سری مقالات کاروکانتنت سعی داریم شما را بیشتر با تبلیغات در پادکست و مزایا و معایبی که دارند آشنا کنیم؛ پس اگر مایل هستید در این خصوص بیشتر بدانید تا پایان همراه ما باشید.

برای سفارش پادکست و نریشن کافی است با یک کلیک ساده این کار را انجام دهید

مزایا و معایب تبلیغات در پادکست که باید بدانید

چرا تبلیغات در پادکست مهم است

تبلیغات در پادکست از زمانی خیلی چشمگیر شد و مردم به سمت و سوی آن روی آوردند که کرونا دنیا را فرا گرفته بود. بر اساس آماری که در این خصوص اعلام شده در سال ۲۰۲۰ درآمدی که تبلیغات در پادکست داشتند در ایالات متحده آمریکا به ۸۴۲ میلیون دلار رسید و هر چقدر که زمان گذشت این درآمد با افزایش چشمگیری روبرو شد. اهمیت تبلیغات در پادکست و اینکه چرا باید آن را حتماً در کسب و کار خود جای داده و مورد استفاده قرار دهیم این است که به آسانی می توان از آن استفاده کرد.

شما در هر کجایی که باشید پادکست در اختیار شما قرار گرفته و می توانید آن را گوش دهید. پلتفرم های صوتی با پیشرفتی که داشته اند، سرمایه گذاری های چندین برابری در این عرصه انجام داده و فناوری های بروزی در پادکست ها به چشم می خورد. مخاطبان پادکست هر لحظه در حال افزایش هستند و به صورت متداول روزانه از این نوع محتواها استفاده می کنند؛ بنابراین با توجه به اهمیتی که این نوع محتوای تبلیغاتی دارد نباید به آسانی از کنار آن عبور کرد.

چرا تبلیغات در پادکست مهم است؟

بیشتر بدانید:مراحل ساخت پادکست از صفر تا صد

با مزایای تبلیغات در پادکست بیشتر آشنا شوید

تبلیغات در پادکست از مزایای فراوانی برخوردار است و اگر برای شما سوال پیش آمده که اصلاً چرا باید از پادکست برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنیم بهتر است موارد زیر را مطالعه کنید و در این خصوص بیشتر اطلاعات کسب کنید.

فراهم کردن شرایط تعامل بیشتر مابین مخاطب و محتوا

بر اساس تحقیقاتی که در زمینه تعامل با محتوای پادکست صورت گرفته حدود ۴.۴ برابر تبلیغات در پادکست، نسبت به سایر شیوه های تبلیغاتی موثرتر بوده و افراد بیشتری سعی دارند از پادکست برای دریافت اطلاعات در زمینه های متفاوت بهره بگیرند. پادکست ها این اجازه را به مخاطب می دهند که در هر کجا و هر زمانی که هستند پادکست و فایل صوتی مورد نظر خود را دانلود کرده و به آن گوش دهند.

راندمان بالای پادکست

با در نظر گرفتن اینکه پادکست ها به صورت صوتی و به شکل فایل های قابل دانلود در فضای اینترنت قرار دارند، بنابراین تبلیغات در این فرمت از راندمان بالایی برخوردار بوده و می تواند به صورت هدفمند کاری کند که مخاطبان به سمت سایت شما و کسب و کاری که دارید روی آورند. واضح است که پادکست ها معمولاً در موضوعات خاصی تولید می شوند و اشخاصی که می خواهند در سریع ترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنند، می توانند از پادکست ها بهره بگیرند.

افزایش استقبال از برند

تبلیغات در پادکست به صاحبان هر کسب و کار این امکان را می دهد تا به شکل مستقیم با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند و آنها را نسبت به برند خود بیشتر آگاه کنند. با در نظر گرفتن اینکه پادکست ها به صورت شخصی و با قالب های گفتگویی تولید می شوند، تبلیغات در این نوع محتوا این امکان را به شما می دهد تا به شکل مستقیم با مخاطبان ارتباط برقرار کنید و از شیوه کار خود بیشتر با آنها صحبت کنید.

دسترسی آسان

انعطاف پذیری بسیار بالایی که پادکست ها دارند، موجب شده تا شرایطی فراهم گردد تا هر شخصی در هر جایی که باشد به آسانی و بدون هیچ معطلی به آنها دسترسی پیدا کند. شما می توانید در هر زمانی که بخواهید و در هر نقطه از دنیا که باشید به پادکست ها دسترسی پیدا کنید، آنها را دانلود کنید و پس از دانلود به آسانی آنها را گوش دهید و لذت ببرید.

با مزایای تبلیغات در پادکست بیشتر آشنا شوید

پیشنهاد ویژه برای مطالعه:سئوی محتوای صوتی موضوع بسیار مهمی برای آن دسته از افرادی به شمار می آید که در این زمینه فعالیت جدی دارند.

معایب تبلیغات در پادکست

علاوه بر مزایایی که تبلیغات در پادکست می تواند داشته باشد، نمی توان از معایب این روش چشم پوشی کرد. از جمله معایبی که می توانیم برای تبلیغات در پادکست آنها را بیان کنیم، موارد زیر هستند:

همه افراد اهل گوش دادن پادکست نیستند

از جمله معایبی که تبلیغات در پادکست دارد این است که علاقه به شنیدن پادکست، در همه افراد وجود ندارد و شاید بتوانیم بگوییم فعلاً مخاطبین محدودی دارد. واژه فعلاً را از این رو به کار بردیم که استفاده از پادکست و شنیدن آنها هر چقدر که زمان گذشته تاکنون نشان داده که مخاطبین بیشتری به این سمت آمده اند. اما در حال حاضر متاسفانه افرادی که به گوش دادن پادکست بنشینند محدود بوده و به همین خاطر شاید این نوع از تبلیغات و محتوا دست کم گرفته شود.

گاهی دسترسی به پادکست ها با مشکل روبرو می شود

متاسفانه گاهی شاهد هستیم زمانی که می خواهیم یک پادکست را دانلود کنیم مشکلاتی بر سر راه ما قرار دارد. به عنوان مثال یا فایل خراب است یا اتصال به اینترنت با مشکل مواجه می شود یا اینکه پشتیبانی درستی در سایت قرار نگرفته است. برخی از پادکست ها هم نیاز به نرم افزارهای خاصی دارند که همه اشخاص نمی توانند این نرم افزارها را در اختیار داشته باشند. این ها مواردی است که موجب شده دسترسی به پادکست گاهی سخت باشد.

برخی پادکست ها حجم بالایی دارند

یکی از ایراداتی که تبلیغات در پادکست دارد، این است که متاسفانه حجم برخی از آنها بسیار بالا است. این حجم بالا موجب شده تا بیشتر افرادی که نمی توانند به اینترنت نامحدود و پرسرعت دسترسی داشته باشند با چالش هایی روبرو گردند؛ از این رو باید یکی از مشکلات تبلیغات در پادکست را همین حجم بالای فایل ها بدانیم.

معایب تبلیغات در پادکست

چگونه پادکست جذاب بسازیم سؤال بسیاری از افرادی است که به این کار علاقه دارنداگ شما هم علاقمند هستین حتما به این مقاله سر بزنید.

سخن پایانی

از اهمیت تبلیغات در پادکست گفتیم و مزایا و معایب هر کدام را هم مورد بررسی قرار دادیم. پادکست ها شکل جدیدی از محتوا بوده که توانسته اند نظر بسیاری از مخاطبان را در دنیای مجازی به خود جلب کنند. اگر پادکست آنقدر قوی باشد که بتواند به راحتی مابین کاربران به اشتراک گذاشته شود، قطعاً شما در زمینه تولید پادکست توانسته اید موفق عمل کنید. اگر در خصوص هزینه تولید پادکست سوالی دارید، می توانید با کارشناسان ما در مجموعه کارو کانتنت ارتباط برقرار کنید.