اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب دنیاست که می‌توان گفت بهترین پلتفرم اجتماعی است. گاهی نیاز است از این شبکه فاصله گرفت که برای این کار می‌توان آن را حذف کرد. این حذف شدن به صورت دائم و موقت انجام می‌شود که بستگی به خود فرد دارد. از روش‌های مختلفی می‌توان جهت دیلیت اکانت اینستاگرام اقدام کرد. اما فراموش نکنید پیش از هر چیزی بهتر است اطلاعات خود را در خصوص آموزش مدیریت حساب اینستاگرام بالا ببرید تا در صورت نیاز بدون هیچ مشکلی تغییرات لازم را ایجاد کنید. در ادامه این مقاله از کاروکانتنت همراه ما باشید و با شیوه دیلیت اکانت اینستا بیشتر آشنا شوید.

نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام

دیلیت اکانت اینستاگرام به این معناست که اکانت خود را برای همیشه حذف می‌کنید. با این کار تمام پست‌ها، فالوورها، نظرات، لایک‌ها و هر گونه فعالیت دیگری که با این اکانت انجام داده‌اید، به طور کامل پاک شده و دیگر قابل بازیایی نیست.‌ یادآور می‌شویم که اگر بخواهید مجددا وارد اینستا شوید، به هیچ عنوان نمی‌توانید با نام کاربری قبلی که آن را پاک کرده‌اید، اکانت جدیدی بسازید. قبل از آن که بخواهید اکانت را به طور کامل حذف کنید، اطلاعات، عکس‌ها و فیلم‌های خود را دانلود کنید.‌ پس از دانلود اطلاعات می‌توانید با خیالی راحت اکانت خود را پاک کنید. برای این کار از دو طریق می‌توان اکانت را حذف کرد که به شرح ذیل است:

دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق مرورگر

 در این روش از طریق مرورگر گوشی وارد وبسایت اینستاگرام شده و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید تا وارد حساب کاربری خود شوید.‌ اگر در این قسمت رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید آن را بازیابی کنید.‌ پس از آنکه وارد صفحه حذف اکانت شدید، از شما یک دلیل برای حذف می‌خواهد که باید یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید.‌ پس از آنکه دلیل خود را مشخص کردید، اینستاگرام چند پیشنهاد به شما می‌دهد تا به جای حذف همیشگی حساب خود از آن استفاده کنید.‌ در زیر به این گزینه‌ها اشاره می‌کنیم:

  • گزینه cant find people to follow: این جمله به معنای آن است که شما در فالو کردن دیگر ناکام بوده‌اید و یا پیجی برای فالو کردن پیدا نکرده‌اید. با انتخاب این گزینه برای دیلیت اکانت اینستاگرام برنامه پیشنهاد می‌دهد در زمینه افزایش فالور و روش فالو کردن دیگران مطالبی را مطالعه کنید.
  • گزینه privacy concerns: این گزینه مربوط به حریم شخصی است و می‌توانید کارهایی چون بلاک کردن اکانت‌های مزاحم را انجام دهید. همچنین به جای دیلیت اکانت اینستاگرام می‌توانید اکانت خود را خصوصی کنید تا حریم شخصی خود را حفظ نمایید.
  • گزینه want to remove something: با انتخاب این قسمت یعنی شما به دلیل حذف فعالیت‌های مختلفی چون نظر، چت و دیگر اطلاعاتی که دارید، می‌خواهید این اکانت را حذف کنید. در این صورت پیشنهاد می‌شود مقالات مرتبطی را در این زمینه مطالعه کنید تا بدون حذف اکانت بتوانید این اطلاعات را حذف کنید.
  • گزینه too busy/ too distracting: این نشان‌دهنده آن است که شما وقت زیادی ندارید و این شبکه اجتماعی زمان زیادی از شما می‌گیرد.‌ در این حالت اینستا پیشنهاد می‌دهد به طور موقت و برای مدت کوتاهی برنامه را حذف کنید.
  • گزینه trouble getting started: اگر تازه وارد این برنامه شده‌اید و نمی‌توانید با آن کار کنید، این گزینه را انتخاب کنید تا اطلاعات لازم در اختیارتان قرار گیرد. با این کار اطلاعات و شناختتان نسبت به این برنامه بیشتر شده و شما از حذف آن منصرف خواهید شد.
  • گزینه too many ads: گاهی دلیل دیلیت اکانت اینستاگرام حجم زیاد تبلیغات است که در این صورت هیچ پیشنهادی ارائه نشده است.
  • گزینه created a second accoount: یکی از رایج‌ترین دلایل دیلیت اکانت اینستاگرام ساختن یک پیج جدید است. در این صورت برنامه از شما می‌خواهد دقت زیادی داشته باشید تا اشتباه پیج جدید را حذف نکنید.
  • گزینه concerned about my data: افرادی که فکر می‌کنند این شبکه امنیت کافی را نداشته و نگران اطلاعات خود هستند، این گزینه را انتخاب می‌کنند.
  • گزینه something else: در صورتی که هیچ کدام از دلایل بالا دلیل دیلیت اکانت اینستاگرام شما نبود، این گزینه را انتخاب کنید.

در نهایت پس از انتخاب یکی از دلایل فوق یک کادر باز می‌شود که باید رمز عبور خود را در آن وارد کنید. سپس گزینه حذف همیشگی را انتخاب کرده و اکانت خود را برای همیشه پاک کنید.

دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق برنامه

برای حذف برنامه در این روش باید وارد پروفایل اینستا شده و به قسمت تنظیمات بروید. پس از آن گزینه help را زده وگزینه help center انتخاب کرده و وارد سایت اینستا شوید. سپس گزینه managing your account را زده و گزینه delete your account را انتخاب نمایید.‌ در مرحله بعدی در پایین صفحه گزینه delete your account page را انتخاب کرده و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. پس از آن علت حذف را انتخاب کرده و گزینه حذف همیشگی را بزنید. با انجام این مراحل اکانت اینستاگرام شما به طور کامل و برای همیشه حذف می‌شود.

نکات مهم درباره دیلیت اکانت اینستاگرام

پس از آنکه دیلیت اکانت اینستاگرام را انجام دهید، دیگر اطلاعات اکانت خود را نمی‌توانید بازیابی کنید. تمامی اطلاعات حذف شده و بهتر است قبل از آن اطلاعات را دانلود کنید. نکته بعدی اینکه از ایمیلی که برای ساخت اکانت استفاده کرده‌اید، پس از حذف دیگر نمی‌توانید برای یک پیج جدید استفاده کنید. در نتیجه بهتر است قبل از حذف اکانت از طریق تنظیمات پیج خود ایمیلی که وارد کرده‌اید، را تغییر دهید. همچنین دیگر نمی‌تواند با نام کاربری خود یک پیج جدید درست کنید. اگر می‌خواهید همین نام را برای پیج جدید انتخاب کنید قبل از پاک کردن آن نام پیج را تغییر دهید.‌

 

دی اکتیو اینستاگرام

دی اکتیو اینستاگرام آپدیت جدید یعنی حساب کاربری اینستا را به طور موقت غیرفعال کرد.‌‌ با دی اکتیو کردن اکانت شما ناپدید شده و برای کاربران مخفی می‌شود، اما تمامی اطلاعات و پست‌هایی که در آن دارید، باقی می‌ماند؛ بنابراین هر وقت که دوباره وارد اکانت خود شوید، تمامی اطلاعات به همان صورت قبل در اختیارتان قرار می‌گیرد. برای انجام این کار می‌توان از طریق سایت اینستاگرام و یا در گوشی‌های آیفون به طور مستقیم از خود اینستاگرام این کار را انجام داد. در زیر هر دو روش را بررسی می‌کنیم:

دی اکتیو اینستاگرام از طریق سایت

سیستم عامل اندروید این امکان را ندارد که به طور مستقیم از داخل خود اینستا بتوان آن را حذف کرد؛ بنابراین باید از طریق مرورگر وارد سایت اینستاگرام شده و صفحه دی اکتیو موقت را انتخاب کنید. در گام بعدی باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و گزینه log in را بزنید تا وارد اکانت خود شوید. اگر رمز عبور یا همان پسورد خود را فراموش کرده‌اید، از طریق گزینه بازیابی مجددا آن را به دست آورده و وارد کنید. پس از آن به طور خودکار به صفحه temporarily disable account وارد می‌شوید. اگر وارد این صفحه نشدید، باید وارد قسمت ویرایش حساب خود شده و در پایین صفحه گزینه temporarily disable my account را انتخاب کنید.‌

در گام بعدی دی اکتیو اینستاگرام آپدیت جدید باید قسمت why are you disabling your account را بزنید. در مرحله بعدی از شما دلیل غیر فعال کردن اکانت را می‌خواهد که بهتر است برای رد شدن سریع گزینه someting else را انتخاب کنید. پس از آن باید یک بار دیگر رمز عبور خود را وارد کرده و در آخر گزینه temporarily disable account  را بزنید. گزینه yes را انتخاب کرده تا حذف را تایید کرده و در نهایت با انجام این مراحل اکانت شما به طور موقت حذف خواهد شد.

دی اکتیو اینستاگرام‌ از داخل برنامه

این روش دی اکتیو اینستاگرام آپدیت جدید مخصوص سیستم عامل ios بوده و در گوشی‌های آیفون قابل اجرا است.‌ برای این کار وارد برنامه اینستاگرام شده و پس از ورود به پروفایل خود باید منوی تنظیمات را که در بالای صفحه مشخص شده را بزنید. پس از آن به قسمت حساب کاربری خود وارد شده و گزینه delete account را از پایین صفحه انتخاب کنید تا صفحه دی اکتیو برای‌تان باز شود.‌ در گام بعدی گزینه deactivate account را زده و بعد از آن گزینه delete account را بزنید تا اکانت غیر فعال شود. در آخر از شما برای این کار دلیل خواسته می‌شود که با انتخاب یک گزینه حساب شما غیر فعال می‌شود. دلایل دی اکتیو اینستاگرام آپدیت جدید به شرح زیر است:

  • گزینه too busy/too distracting: این گزینه به شما پیشنهاد می‌دهد به جای حذف موقت برنامه اینستاگرام را از روی گوشی خود حذف کنید.‌
  • گزینه want to remove something: اگر قصد دارید چیزهایی را در اکانت خود پاک کنید، بدانید که کارهایی برای پاک کردن اطلاعات اکانت وجود دارد.
  • گزینه privacy concerns: این گزینه مربوط به نگرانی‌های حریم خصوصی است که با انتخاب آن آموزش‌هایی در این زمینه در اختیارتان قرار می‌گیرد.
  • گزینه too many ads: اگر از تبلیغات زیاد برنامه خسته شدید، انتخاب این گزینه بسیار مناسب است.
  • گزینه concerned about my datd: این گزینه بدین معناست که شما از دیتاهایی که در دسترس اینستاگرام دارید، نگران هستید. با انتخاب این دلیل می‌توانید خیال خود را راحت کنید.‌
  • گزینه trouble getting started: یکی دیگر از دلایل دی اکتیو اینستاگرام آپدیت جدید مربوط به مشکل در شروع کار با این اپلیکیشن است. با انتخاب این دلیل اینستا در رابطه با روش کار با این برنامه شما را راهنمایی می‌کند.
  • گزینه just need a break: افراد زیادی نیاز دارند تا مدتی از اینستاگرام فاصله بگیرند که این گزینه انتخاب درستی برای آن‌ها است. در این صورت اینستا هیچ پیشنهادی ندارد.
  • گزینه cant find people to follow: در صورتی که نمی‌توانید دیگر افراد را در برنامه پیدا کنید، بهتر است این گزینه را انتخاب نمایید. با انتخاب این دلیل اینستاگرام شما را درباره پیدا کردن دیگر افراد در این شبکه راهنمایی می‌کند.‌ شاید با این راهنمایی شما از غیرفعال کردن موقت اکانت خود منصرف شوید.
  • گزینه created a second account: اگر قصد ایجاد یک پیج دیگر را به عنوان اکانت دوم دارید، این گزینه مناسب شرایط شما است.
  • گزینه something else: اگر هیچ کدام از دلایل بالا مناسب شما نبود، در نهایت این گزینه را انتخاب کنید.‌

 

با الگوریتم اینستاگرام و روش کارش بیشتر آشنا شو.

نکات مهم درباره دی اکتیو اینستاگرام آپدیت جدید

دی اکتیو اینستاگرام آپدیت جدید را می‌توان فقط هفته‌ای یک بار انجام دهید. با دی اکتیو کردن تا چند ساعت نام کاربری شما instagrammer بوده و پس از آن کاملا حذف می‌شود. با حذف موقتی اکانت هیچ کدام از اطلاعات شما نظیر فالوورها، پست‌ها، نظرات و … حذف نمی‌شود. اکانت شما فقط ناپدید شده و کسی آن را نمی‌بیند، اما با ورود مجددا به برنامه تمامی اطلاعات همانند قبل در اختیارتان قرار می‌گیرد. پس از انجام این کار نمی‌توان اکانت را بلافاصله برگرداند و حداقل ۲۴ ساعت بعد باید صبر کنید.‌ قبل از دی اکتیو کردن حتما از درست بودن رمز خود مطمئن شده و در صورت فراموشی آن را بازیابی کنید.

 

سخن پایانی

اینستاگرام از پلتفرم‌های اجتماعی محبوبی است که گاهی نیاز است تا از آن دور شوید. می‌توان آن را به صورت کامل حذف کرده که دیگر راه دسترسی به اکانت خود نخواهید داشت؛ همچنین می‌توان آن را به طور موقت حذف کرده و پس از مدتی دوری دوباره اکانت خود را فعال کرد. با توجه به آنکه با هر دوی این روش‌ها آشنا شدید، به راحتی می‌توانید تصمیم گرفته و یکی را انتخاب کنید.

 

سوالات متداول

دیلیت اکانت از چند طریق انجام می‌شود؟

از طریق سایت و خود برنامه اینستاگرام

در چه بازه زمانی می‌توان دی اکتیو اینستاگرام را انجام داد؟

این کار را می‌توان هفته‌ای یک بار انجام داد.

دسته بندی شده در: