سئو چیست سؤال بسیاری از کاربران است. یک سری قوانین و استراتژی هایی وجود دارند که به سایت کمک می کنند تا در نتایج موتورهای جستجو جای بگیرند. آن دسته از افرادی که هنوز به اهمیت سئو سایت پی نبرده اند، بهتر است بدانند که اگر از خدمات سئو استفاده نکنند، در کوتاه مدت سایت از بین رفته و بدون هیچ گونه بازدهی، آن ها را دلسرد خواهد کرد. شما برای پیاده سازی قوانین سئو و خدماتی که می طلبد، می توانید با سئوکاران این مجموعه در ارتباط باشید.

سئو چیست

 

سئو محتوا چیست؟ صفر تا ۱۰۰ سئو و بهینه سازی محتوا سایت

سئو چیست به زبانی ساده

سئو به قوانین خاص گفته می شود که داخل و خارج از سایت را در برگرفته و می تواند رتبه سایت را به بهترین شکل ممکن در موتورهای جستجو تقویت کند. همین امر باعث می شود تا مشتریان گوناگون سایت مورد نظر را مشاهده و از خدمات آن به نحو احسن استفاده کنند.

 برای اینکه بدانید سئو چیست، بهتر است در ابتدای کار در گوگل یک سرچ و جستجوی کوچک انجام دهید. گوگل نتایج مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد، اما شما عمدتاً به نتایج صفحه اول اکتفا خواهید کرد و به ندرت پیش می آید که صفحات بعدی را هم مطالعه کنید.

اما چرا برخی از سایت ها در صفحه اول و برخی دیگر در صفحات دوم گوگل قرار دارند؟ صد درصد قوانین و استانداردهایی وجود دارد که با رعایت این قوانین می توان سایتی را در صفحه اول گوگل جای داد. در این بین، نقش سئوکار به بهترین شکل ممکن احساس می شود و حقیقتاً سئو را نمی توان یک کد خاص در نظر گرفت.

 مجموعه فعالیت هایی که در یک پروسه خاص به کار می آیند، باعث می شوند تا سایت بتواند به واسطه سئو در نتایج اولیه جستجوی گوگل قرار بگیرد. به زبان ساده سئو باعث می شود تا ترافیک سایت بالا رفته و جایگاه مناسبی را در گوگل از آن خود کند. سئو به این معنی است که شما به راحتی در دسترس دیگران قرار بگیرید و آن ها شما را دنبال کنند و از خدمات شما استفاده نمایند تا درآمد خوبی را کسب کنید.

سئو چیست به زبانی ساده

اهداف سئو

برای اینکه شما به صورت واضح متوجه شوید سئو چیست باید اهداف آن را بشناسید. توجه داشته باشید که موتورهای جستجو تمام تلاش خود را بکار می گیرند که تنها سایت هایی در نتایج اولیه گوگل حضور داشته باشند که نیاز کاربران را رفع کنند؛ بدین ترتیب، کاربر از بررسی این سایت ها احساس پشیمانی نخواهد کرد. با یک مثال ساده اگر بخواهیم در مورد سایت هایی که در صفحه اول گوگل وجود دارند با شما صحبت کنیم، می توان این چنین گفت:

 اگر قصد افتتاح یک مغازه را داشته باشید، صد در صد موقعیتی را انتخاب می کنید که خلوت نبوده و افراد زیادی در رفت و آمد باشند که بتوانند از خدمات مغازه مورد نظر شما استفاده کنند. هر چه قدر موقعیت مورد نظر پرترددتر باشد، فروش محصولات شما هم بالاتر خواهد بود.

با این وجود یک سری استانداردهایی را سئو مشخص می کند تا سایت مورد نظر با پیروی از این استانداردها بتواند در موقعیت خوبی قرار بگیرد که به خوبی دیده شود و کاربران بتوانند از خدمات سایت مورد نظر استفاده کنند. به هر حال کلیه صاحبان کسب و کاری که به راه اندازی سایت در سطح وب دلخوش می کنند، به دنبال کسب درآمد بالاتر هستند. بازدید بیشتر به افزایش فروش محصولات ختم می شود و برندسازی به بهترین شکل ممکن امکان پذیر خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه:بازاریابی موتور جستجو چیست و چه تفاوتی با سئو دارد؟

 

اهداف سئو

 

انواع سئو

انواع مختلف سئو باعث می شود تا شما با هزینه های مختلف و استراتژی های گوناگون بتوانید سایت خود را در نتایج اول جستجو مشاهده کنید. 3 روش برای معرفی سئو به کار می آید که هرکدام از این 3 شیوه مزایا و معایب خاص خود را هم دارند. توصیه ما به شما این است که ضمن آشنایی هرکدام انتخاب قابل قبول تری را تجربه کنید؛ چرا که برخی از روش های سئو شاید پروسه کوتاه و سریع تری داشته باشند و سایت شما را در یک چشم بهم زدن به نتیجه مورد نظر برساند، اما اگر به پایان کار بیندیشید، جز آسیب چیزی عاید سایت شما نخواهد شد.

·سئو کلاه سفید

در بین انواعی که برای سئو چیست می توان در نظر گرفت، سئوی کلاه سفید است که تمام استراتژی ها و قوانین خود را مطابق با الگوریتم های گوگل ارائه می دهد و بدون هیچ گونه تقلب و مشکلی به رقابت سایت مورد نظر با سایت های دیگر می پردازد.

شاید از نظر برخی، این نوع سئو فرایندی کمی طولانی را به وجود می آورد اما صد درصد جایگاه خوبی را در پایان از آن سایت شما خواهد کرد. حتی ماندگاری نتیجه از جمله دلایل اصلی برای استفاده از سئو کلاه سفید است و همچنین کم خطر بودن این نوع سئو را هم نمی توان نادیده گرفت.

این موضوع را در نظر داشته باشید که این گونه سئو هیچگونه جریمه خاصی را اعمال نمی کند و کاربران بدون دغدغه می توانند از قوانین آن پیروی کنند. از جمله مواردی که در سئو کلاه سفید مورد توجه قرار می گیرد، دریافت لینک های طبیعی و همچنین تولید محتوای خوب و ارزشمند است. بهینه سازی داخلی سایت و مهمتر از همه سرچ کلمات کلیدی جزء موارد مربوط به سئو به شمار می آیند.

·سئو کلاه خاکستری

سئو خاکستری همانند سئو کلاه سفید مسیر طولانی را برای کسب رتبه بالای سایت اعمال نمی کند ولی از روش های غیر قانونی هم استفاده نمی کند و به قول معروف می توان سئو کلاه خاکستری را یک گرگ در لباس میش در نظر گرفت. یعنی هم از روش های سئو کلاه سفید استفاده می کند و هم تا حدودی ممکن است مسیر جاده خاکی را دنبال کند.

 به عنوان مثال شما می توانید بعضی اوقات از سایت های با سابقه لینک های با کیفیتی را خریداری کنید. در این حالت گوگل این گونه تصور می کند که سایت مورد نظر، خود به صورت کاملاً داوطلبانه لینک مورد نظر را به شما داده است. به عنوان مثال برای آپدیت محتوا می توانید 100 الی 300 کلمه به محتوا اضافه کنید تا بتوانید محتوای قدیمی خود را بروز کنید.

خریداری رپورتاژهای با کیفیت، خرید دامنه های منقضی شده و استفاده از کامنت مارکتینگ همگی جزء مواردی هستند که در بین استراتژی ها و تکنیک های سئوی کلاه خاکستری به کار می آیند. حقیقت ماجرا این است که از سئو کلاه خاکستری به هیچ عنوان نمی توان بدون دانش خاصی استفاده کرد؛ چرا که در پایان کار مشکلات زیادی را به وجود می آورد و به همین خاطر بهتر است با متخصصین ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

· سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه یکی دیگر از روش هایی است که می توان در هنگام معرفی سئو چیست به آن اشاره کرد. حقیقت این است که سئو کلاه سیاه یک ماشین بدون ایربگ است؛ چرا که با هر اشتباهی احتمال حذف سایت شما وجود دارد. در سئو کلاه سیاه عمدتاً از قواعد و استراتژی های مربوط به گوگل استفاده نمی شود و سئوکار قصد فریب گوگل را دارد که بتواند از روش های غیر معقولانه رتبه بالایی را برای صفحه مورد نظر به دست آورد.

سئو کلاه سیاه با ضایع کردن حق دیگران، سایت مورنظر خود را در صفحه اول گوگل جایی می دهد که صد درصد سایتی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کند با شناسایی توسط گوگل، شدیداً مجازات خواهد شد. خریدن لینک از دیگر سایت ها و پنهان کردن متن از نگاه کاربران همگی جزء بخش هایی هستند که در تکنیک های سئو کلاه سیاه جای می گیرند.

 گوگل قصد دارد سایت هایی در صفحات اول جای بگیرند که بتوانند نیاز کاربر را به صورت درست و اصولی برطرف کنند. اما متأسفانه برخی از سایت ها تنها هدفی که دارند رسیدن به رتبه بالاتر است، در صورتی که هیچ گونه محتوای ارزشمندی نداشته و نمی توانند ویژگی های یک سایت خوب و مورد قبول را به رخ بکشند. سئو کلاه سیاه رتبه سایت را به شدت پایین آورده و از صفحه اول به صفحه 10 هدایت می کند و در بسیاری از شرایط احتمال حذف همیشگی سایت هم وجود دارد و گوگل حضانت دامنه را هم از شما خواهد گرفت.

سئو کلاه سیاه

پیشنهاد مطالعه:محتوای سئو شده چیست + چک لیست محتوا سئو شده

مراحل انجام سئو

حال که در مورد انواع سئو در مبحث سئو چیست با شما صحبت کرده ایم، خالی از لطف نیست که با مراحل انجام سئو هم آشنا شوید. سئو یک فرایند مستمر و پیوسته است که نمی تواند در یک شب شما را به نتیجه ایده آل برساند. نباید این نکته را از یاد ببرید که سئو تکنیکال یا technical seo، سئو داخلی یا همان on page seo و سئو خارجی یا off page seo هرکدام مراحلی هستند که باید در حین انجام سئو در نظر گرفت.

· سئو تکنیکال

برای این که کدنویسی سایت به صورت استاندارد باشد، از سئو تکنیکال می توان استفاده کرد؛ همچنین این نوع سئو باعث می شود تا شما به ریسپانسیو بودن سایت خود هم دقت کنید. نشانه گذاری های استاندارد و بهینه کردن سرعت سایت و برخی مواردی که به اصول سئو مربوط هستند، همگی در موارد اصلی سئو تکنیکال جای می گیرند. این نوع سئو به شما کمک می کند تا یک سایت کاربر پسند را برای کاربران طراحی کنید. سرعت بالایی را هم باید در نظر بگیرید؛ چرا که سرعت پایین باعث اذیت و آزار کاربر می شود و ممکن است دیگر از سایت شما استفاده نکند.

·سئو داخلی

سئو داخلی به بازاریابی محتوا اشاره می کند. بیل گیتس محتوا را پادشاه میداند و اگر سایت شما محتوایس نداشته باشد، صددرصد یک جای کار می لنگد. محتوا چنانچه در جای درست و اصول خاص خود قرار نگیرد و اگر محتوای باکیفیت تولید نشود، صد درصد در موتورهای جستجو آنچنان که باید و شاید نمی توانید حرفی برای گفتن داشته باشید.

شناسایی کلمات کلیدی مهم و ارزشمند را جدی بگیرید و سعی کنید از ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی غافل نشوید. رقابت صددرصد در فضای وب وجود دارد و آنالیز کردن رقابت یکی دیگر از مواردی است که در سئو داخلی مورد توجه قرار می گیرد.

 تولید محتوا استراتژی و تکنیک های خاص خود را می طلبد که نباید این استراتژی ها را نادیده گرفت. برچسب گذاری درست، مناسب و رعایت دسته بندی محتوا از جمله مواردی اصلی هستند که در بازاریابی محتوا مورد اهمیت قرار می گیرند. دقت در لینک سازی داخلی را نیز نباید فراموش کنید؛ چرا که در امر سئو داخلی یکی از مهمترین ها به شمار می آید.

 

·سئو خارج از صفحه

 یکی دیگر از مراحل اصلی در سئوی خارج از صفحه جای می گیرد و باید در نظر گرفت که البته ریسک کمی ندارد و به همین دلیل باید به فردی ماهر و متخصص در این زمینه مراجعه کنید. هر نوع فعالیتی که به صورت هدفمند در خارج از صفحه مورد توجه قرار بگیرد، در مسیر سئو خارج از صفحه است.

کوچکترین اشتباه می تواند خسارت های زیادی را به وجود آورد و معمولا از جمله موارد کلیدی برای فعالیت سئو خارج از صفحه می توان به فعالیت در شبکه های اجتماعی اشاره کرد و باید انجمن های تخصصی را نیز جدی گرفت. خرید بک لینک و رپورتاژ و همچنین کامنت مارکتینگ همگی از جمله فعالیت های هدفمند سئو خارج صفحه به شمار می آید.

پیشنهاد مطالعه:چگونه تولید محتوا برای سایت را شروع کنیم؟

سئو خارج از صفحه

دللایل نیاز به سئو

با مراحل و انواع سئو چیست آشنا شده اید. به نظر شما چه دلایلی وجود دارند که بیان کنند، شما به سئو نیاز دارید؟ بهتر است بدانید که خدمات سئو باعث می شود که رقابت کنار زده شود و در هنگام سرچ کاربر، اولین انتخاب سایت شما به شمار آید. حتی سئو در مقایسه با تبلیغات اینترنتی بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه است. سئو ترافیک بالایی را به وجود می آورد و رتبه الکسا را کاهش می دهد. مشتریان واقعی و هدفمند سایت پیدا می کند و همین امر به افزایش فروش منجر می شود و به برند شدن در حوزه کاری شما کمک خواهد کرد.

دللایل نیاز به سئو

نحوه ارزیابی سایت توسط گوگل

گوگل با استفاده از انواع الگوریتم های خود می تواند به بررسی سایت ها بپردازد و خدمات سئو را برای اینکه در برابر الگوریتم ها بتوان سایت را قدرتمند نشان داد، امروزه به کار می گیرد. هر جنبه از سایت شما به واسطه هرکدام از الگوریتم ها بررسی می شود که در ادامه به بررسی این الگوریتم ها خواهیم پرداخت.

·الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا به ارزیابی سایت هایی با کیفیت بالا می پردازد. می توان گفت الگوریتم پاندا بیشتر روی محتوا تمرکز می کند و به همین دلیل، محتوای بی کیفیت، کپی و ضعیف باعث بی اعتبار شدن سایت خواهند شد که الگوریتم پاندا چه بسا جریمه هایی را نیز برای سایت اعمال کند. باتوجه به آنچه در مورد سئو چیست بیان کرده ایم، سئو داخلی به اهمیت تولید محتوا اشاره می کند. سایتی که محتوای باکیفیت داشته باشد، از نظر الگوریتم پاندا این قابلیت را دارد که در بین جستجوی کاربران در قسمت نتایج قرار بگیرد.

·الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن می تواند آن دسته از سایت هایی که بی کیفیت هستند را شناسایی کند. به عنوان مثال سایت هایی که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده می کنند و لینک سازی آن ها طبیعی نیستند را پیدا کرده و به سایت اخطار می دهد. طبق اصول سئو استفاده از کلمات کلیدی باید متناسب با نوع محتوا و با چگالی کاملاً مناسب انجام پذیرد و همچنین لینک سازی به صورت طبیعی انجام پذیرد که باعث بیدار شدن الگوریتم پنگوئن نشود.

·الگوریتم گورخر

الگوریتم گورخر یک الگوریتم بسیار تخصصی است و می توان گفت کلیه سایت های فروش باید توجه داشته باشند که با این الگوریتم روبرو می شوند. حساسیت الگوریتم گورخر به استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی مربوط می شود، کامنت های تکراری و تقلبی توسط این الگوریتم شناسایی و مشکلاتی را برای سایت به وجود می آورد.

 اگر بخواهیم به هدف اصلی الگوریتم گورخر اشاره کنیم، می توان گفت این الگوریتم قصد دارد تا کاربران تجربه خوبی داشته باشند و تنها سایت هایی در نتایج اول حضور پیدا می کنند که یک سایت مفید و با محتوای ارزشمند و البته نظرات واقعی کاربران باشند؛ چرا که اگر به ماهیت سئو چیست توجه کنید، متوجه خواهید شد که اصول سئو به کاربردی بودن سایت توجه بسیار ویژه نشان می دهد.

·الگوریتم کافئین

الگوریتم کافئین می تواند به افزایش سرعت نمایش صفحات جستجو کمک کند؛ چرا که این الگوریتم باعث می شود تا گوگل بتواند اطلاعاتی که در سطح وب وجود دارد را مرور کرده و به جمع آوری آن ها بپردازد. البته در اینجا منظور ما کلیه اطلاعات موثر و مفیدی است که کاربران به آن نیاز دارند.

·الگوریتم دزدان دریایی

آن دسته از افرادی که قانون کپی رایت را زیر پا می گذارند، باید بدانند که الگوریتم دزد دریایی برخورد بسیار جدی با سایت آنها خواهد داشت. یعنی استفاده از ویدیو، پادکست، موسیقی، عکس و متنی که قبلاً استفاده شده است، باعث می شود تا این الگوریتم سایت شما را هدف قرار داده و اجازه ندهد تا در بین صفحات اصلی و اولیه گوگل قرار بگیرد. به هرحال استفاده از مواردی که اجازه آنها صادر نشده است، علاوه بر اخلاقی نبودن، باعث تکرار بیش از حد در گوگل می شود که این امر را این الگوریتم در هنگام ارزیابی سایت مورد بررسی خود قرار می دهد.

·الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین زمانی می تواند تاثیر منفی خود را روی سایت شما بگذارد که محتوای قابل قبولی را اعمال نکرده باشید. به گونه ای که کاربر هرچه سریع تر بعد از ورود از سایت خارج می شود و در این حالت الگوریتمی مانند رنک برین متوجه می شود که سایت شما سایت باکیفیتی نبوده و تاثیر منفی خود را اجرایی می کند.

همچنین می توان گفت الگوریتم رنک برین به عنوان دستیار الگوریتم مرغ مگس خوار از آن یاد می کنند و به عنوان یک هوش مصنوعی کارایی خود را به وجود می آورد. کاربران زمانی که عبارتی را جستجو می کنند، هر کدام از این عبارات در یک موقعیت جغرافیایی متفاوت قرار دارد که این الگوریتم به بررسی داده ها می پردازد و متوجه می شود که کاربر به دنبال چه چیزی است. حال که متوجه شده اید سئو چیست باید از خدمات آن برای افزایش کیفیت سایت خود استفاده کنید.

·الگوریتم فرشنس  

الگوریتم فرشنس حساسیت بسیار بالایی به زمان انتشار محتواها نشان می دهد. محتوایی در صفحه نتایج جستجو نمایش می دهد که جزء جدید ترین ها هستند. می توان این چنین گفت که این الگوریتم روی 35% نتایج جستجو تأثیر واضح خود را می گذارد. یعنی کاربر به دنبال هر نوع اطلاعاتی که باشد، جدیدترین اطلاعات را در اختیار وی قرار می دهد و در صفحات قدیمی گوگل اطلاعات قدیمی تری هم وجود دارند

الگوریتم فرشنس  

تخصص و تجربه سئوکار

حال که متوجه شده اید سئو چه اهمیتی دارد، باید بدانید که اگر سایت خود را به دست سئو کاری ماهر نسپارید، قطعاً با مشکلات ریز و درشتی روبرو خواهید شد.  این که بدانید سئو چیست، باعث می شود تا بتوانید با قیمتی مقرون به صرفه سایت خود را به صورت ارگانیک و کاملاً طبیعی در سطح وب نمایش دهید تا در برابر الگوریتم های گوگل هم بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد. استفاده از تخصص و تجربه یک سئوکار ماهر را به هیچ عنوان نادیده نگیرید؛ چرا که در کوتاه مدت سایت شما را ارتقاء می دهد. به هر حال برای یافتن یک سئو کار ماهر و با تجربه با مشاورین ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

تخصص و تجربه سئوکار

زامبی پیج چیست؟

تا به حال در مورد زامبی پیج چیزی به گوشتان خورده است؟

 برخی صفحات زمانی که ایجاد می شوند و از کلمات کلیدی خاصی هم سئوکار استفاده می کند اما این صفحات هیچ گونه رتبه ای نمی گیرند، به این صفحات اصطلاحاً زامبی پیج می گویند. این صفحات هیچ ارزشی ندارند. سئو کار با توجه به آنچه که در مورد سئو چیست آموخته است، می تواند این صفحات را حذف کند یا حتی این صفحات را بروزرسانی کرده و بهبود دهد.

زامبی پیج چیست؟

سخن پایانی

 طبق آن چیزی که برای معرفی و بررسی سئو چیست بیان کرده ایم، به نظر شما هر فردی بدون تخصص و تجربه می تواند از استراتژی های سئو استفاده کند؟

قطعاً پاسخ این سؤال خیر است. امروزه با پیشرفت صفحات وب، سایت های اینترنتی می توانند بازدهی بسیار خوبی داشته باشند که این بازدهی با استفاده از تکنیک ها و روش هایی به نام سئو حاصل می شود و شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین و متخصص این مجموعه باسابقه در تماس باشید.

دسته بندی شده در: