تشخیص محتوای کپی دیگر کار سختی نیست؛ چرا که ابزارهای زیادی به روی کار آمده اند که این ابزارهای رایگان، تشخیص این چنین محتواهایی را آسان کرده اند. به نظر شما چرا محتوای یونیک این چنین موضوع مهمی در بحث تولید محتوا به شمار می آید؟ در ادامه به بررسی پاسخ این سؤال مهم هم خواهیم پرداخت.

چرا تولید محتوای بدون کپی مهم است؟

قبل از این که به بررسی انواع نرم افزار تشخیص محتوای کپی بپردازیم، بهتر است در مورد مهم بودن محتوای بدون کپی یا به قول معروف یونیک کمی با شما صحبت کنیم. محتوای یونیک در وهله اول به اعتبار سایت کمک می کند و در بین الگوریتم های گوگل، برخی از الگوریتم ها دقیقاً تنها به خاطر تشخیص انواع محتوای کپی به روی کار آمده اند و به همین دلیل، اگر قصد دارید سایت خود را با سئو  به سایتی ماندگار و باکیفیت در صفحات اول گوگل تبدیل کنید، باید تولید محتوای یونیک را از یاد نبرید.

پیشنهاد مطالعه:ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل

محتوایی که کپی نباشد، بازدید را افزایش می دهد و زمانی که بازدید افزایش یابد، سایت شما از نظر گوگل به یک سایت هدفمند تبدیل می شود که می تواند کاربران زیادی را به سوی خود جلب کند. این چنین است که نرخ پرش هم کاهش می یابد. زمانی که محتوای با کیفیت تولید کنید، لازم نیست هزینه بالایی را بابت تبلیغات اضافی پرداخت کنید که طبیعتاً این چنین به نفع جیب شما خواهد بود.

ابزارهای تشخیص محتوای کپی

حال که در مورد اهمیت محتوای یونیک با شما صحبت کرده ایم، بهتر است شما را با چند ابزار مهم جهت تشخیص محتوایی که کپی شده است، به صورت نمونه آشنا کنیم. به هر حال، این چنین با اشتیاق بیشتری و دغدغه کمتری می توانید محتوای مورد نظر خود را در سایت منتشر کنید.

· دوپلی چیکر

دوپلی چیکر (Duplichecker) یکی از بهترین گزینه ها جهت تشخیص متن کپی است. Word  – URLو  txt فایل هایی هستند که این نرم افزار می تواند با آن ها سازگار باشد. حداکثر مجاز کلمه برای بررسی 1000 است که باید این نکته را مدنظر داشته باشید. چنان چه محتوایی تکراری باشد، سایت منبع را هم این نرم افزار به نمایش در می آورد. برای استفاده از این نرم افزار لازم نیست ثبت نام کنید و این یک امتیاز ویژه به شمار می آید. اگر به دنبال یک نرم افزار رایگان و بدون دردسر هستید، دوپلی چکر بهترین گزینه برای پیدا کردن محتوای کپی است.

· پلاگ اسکن

پلاگ اسکن (PlagScan) هم می تواند یک نرم افزار کاربردی دیگر برای مشخص کردن محتوای کپی باشد. ناگفته نماند که این نرم افزار به صورت کاملاً تخصصی می تواند به بررسی محتوای مورد نظر شما بپردازد. دلیل تخصصی کارکردن این نرم افزار به خاطر هوش مصنوعی بسیار قوی است که نرم افزار مورد نظر در اختیار گرفته است.

· سیملر پیج چک

سیملر پیج چک (Similar Page Check) هم می تواند برای تشخیص محتوای کپی به شما کمک کند. شما می توانید 2 آدرس URL را در این نرم افزار وارد کنید؛ سپس درصد کپی بودن محتوای 2 آدرس را برای شما مشخص می کند و این می تواند امتیاز ویژه و استثنایی این نرم افزار باشد. زمانی که وارد سایت می شوید باید آدرس سایت اول خود را در Enter First URL وارد کنید و سپس در Enter Second URL آدرس دومین سایت را می توانید وارد کنید.

· Plagiarism Checker X

Plagiarism Checker X یک نرم افزار فوق العاده است که بتوانید متن کپی شده را به راحتی مشخص کنید. سرعت بالا، بررسی منبع اصلی و حفظ حریم داده به صورت خصوصی از جمله ویژگی هایی است که برای این نرم افزار می توان برشمرد. بسیاری از دانشجویان، دانش آموزان، معلمان، نویسندگان و… این نرم افزار را یکی از بهترین ها می شناسند.

· کپی اسکپ

کپی اسکپ (کپی Scape) یکی دیگر از ابزارهایی است که برای تشخیص محتوای کپی می توان مورد استفاده قرار داد. خاطر نشان می کنم که این نرم افزار جزء نرم افزارهای غیرپولی برای این کار است. در ابتدا به آدرس  www.copyscape.com مراجعه می کنید و سپس آدرس URL را در فیلدی که برای این کار در صفحه مورد نظر در نظر گرفته شده است، باید وارد کنید. چنانچه متن مورد نظر شما کپی باشد، با رنگ هشداری قرمز مشخص خواهد شد.

· پلگ ترکر

پلگ ترکر (Plag Tracker) یک گزینه عالی برای کپی تشخیص دادن متن در محتوا است. بسیاری از دانشجویان این ابزار را یک ابزار حائز اهمیت و مهم در می شناسند؛ چراکه به راحتی می توانند برای تشخیص اصالت متن محتوای ادبی و مقاله های علمی خود از آن استفاده کنند.

· گرامرلی

گرامرلی (Grammarly) یک نرم افزار فوق العاده کاربردی است که می تواند متن کپی شده را به راحتی مشخص کند. یکی از قابلیت های متمایز کننده این نرم افزار در مقایسه با نرم افزارهای گفته شده این است که از لحاظ دستوری و نکات قواعدی هم متن مورد نظر شما می تواند مورد ارزیابی قرار گیرد و این قابلیت ویژه را یک امتیاز مثبت می توان در نظر گرفت. برای تشخیص محتوای غیر یونیک می توانید به صورت رایگان این کار را انجام دهید.

· پلگرام

پلگرام (Plagramme) نرم افزاری است که بیش از 90 کشور در سراسر جهان از این نرم افزار استفاده می کنند و از سال 2011 به روی کار آمد و شاید برای شما جالب باشد که بدانید LLC Lingua intellegens راه انداز این نرم افزار بوده است. فضای بسیار جذاب کاربری این برنامه آن را به یکی از بهترین ابزارهای تشخیص محتوای کپی تبدیل کرده است. زمانی که محتوای کپی تشخیص داده شود، به صورت رنگی مشخص می شود و شما متوجه کپی بودن متن مورد نظر در محتوای خود خواهید شد.

· گوگل

گوگل (Google) هم می تواند راهکار مناسبی برای تشخیص محتوایی باشد که کپی شده است. بدین ترتیب که به اندازه 30 کلمه از متن خود را کپی و در صفحه سرچ گوگل آن را Paste کنید. در این صورت که هوش مصنوعی گوگل به کمک شما می آید و محتوای شما را اگر کپی باشد، با پیدا کردن سایت منبع مشخص می کند.

چگونه محتوای یونیک تولید کنیم؟

حال که متوجه شده اید که تشخیص محتوای کپی به راحتی امکان پذیر است، باید سعی کنید محتوایی یونیک را تولید کنید تا به افزایش رتبه سایت خود بتوانید کمک کنید. اولین شرط برای تولید محتوای یونیک، مهارت شما در نویسندگی است. یعنی با اصول نگارش چنانچه آشنایی نداشته باشید، قادر نخواهید بود مهارتی که در زمینه نویسندگی دارید را به نحو احسنت به رخ بکشید.

هر چقدر بیشتر مطالعه کنید، با جملات، عبارات، کلمات و اصطلاحات بیشتری آشنا خواهید شد که این خود می تواند مهارت نویسندگی شما را افزایش دهد. مطالعه حقیقتاً می تواند خلاقیت شما را در زمینه تولید محتوا افزایش دهد. چنان چه فرد خلاقی نباشید، قادر نخواهید بود محتوای یونیکی تولید کنید و این چنین، در مقابل رقبا حرفی برای گفتن نخواهید داشت.

اضافه گویی تنها محتوا را خسته کننده می کند و به همین دلیل، سعی کنید مخاطب خود را مشخص کنید و سپس به رفع نیاز وی در محتوای خود بپردازید، اضافه گویی حقیقتاً مخاطب را دلزده می کند. هر چقدر محتوای شما یونیک تر و با اصول سئو نوشته شود، قطعاً به افزایش اعتبار و رتبه سایت هم کمک خواهد کرد. اصول سئو آن چنان اصول سختی نیست، تنها باید با افراد ماهر در این زمینه صحبت و مشورتی داشته باشید که ما به شما مشاورین کارو کانتنت را معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید:شیوه نامه محتوا چیست؟

چه تفاوتی بین محتوای کپی و یونیک وجود دارد؟

زمانی که شما یک مطلب را از یک سایت بردارید و در سایت خود بگنجانید، طبیعتاً این کار شما استفاده از محتوایی کپی است و البته کاری غیر اخلاقی. این که یک حرف و کلمه را تغییر دهید هم چاره کار شما نخواهد بود که تصور کنید، محتوای شما در این شرایط یک محتوای یونیک است.

در این جا معمولاً محتوای بازنویسی شده به کار می آید که از نظر گوگل هم مشکلی ندارد و می تواند با توجه به اصول سئو اگر تولید شود، به افزایش رتبه سایت کمک کند. محتوای بازنویسی این چنین است که نویسنده مطلبی را مطالعه می کند، به درک محتوای مورد نظر می پردازد و سپس با لحن خاص خود به تولید محتوا در موضوع مورد نظر می پردازد.

اگر قصد دارید بسیار خلاقانه و قاطعانه محتوای یونیک را تولید کنید، باید از محتوای تألیفی کمک بگیرید. حال سؤال این است که محتوای تألیفی چیست؟ مطالعه چند منبع متفاوت و سپس نوشتن محتوا از ابتدا با قلم و لحن مختص خود را می توان محتوای تألیفی در نظر گرفت.

سخن پایانی

در مورد ابزارهای تشخیص محتوای کپی به صورت مختصر و مفید با شما صحبت کرده ایم. حتی به بررسی اهمیت محتوای یونیک هم پرداختیم. در مورد اینکه چگونه می توان محتوایی یونیک را تولید کرد، هم اطلاعاتی را ارائه داده ایم. تولید محتوا یکی از شغل های بسیار پردرآمد دنیا به شمار می آید، به شرطی که ذهنی باز، خلاق و البته فردی با حوصله باشید.

در غیر این صورت نمی توانید در این زمینه آن چنان که باید و شاید به کسب درآمد بپردازید. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید هم اکنون با مشاورین ما در مجموعه همیشه در دسترس و معتبر کارو کانتنت که ارائه دهنده خدمات تولید محتوا و پادکست است، در ارتباط باشید.

دسته بندی شده در: