پست مهمان یکی از روش‌هایی است که شما با کمک آن می‌توانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید و به جذب مخاطب بپردازید. اهمیتی که پست مهمان در سئو سایت دارد، بسیار زیاد است و تنها به یک یا دو مورد ختم نخواهد شد. اگر در ارتباط با بک لینک‌ها اطلاعاتی داشته باشید، قطعاً می‌دانید که استفاده از آنها تا چه حد می‌تواند موجب اثربخشی مثبت در قرار گرفتن سایت شما در میان نتایج گوگل باشد. در این مقاله از سری مقالات کاروکانتنت سعی داریم اطلاعات بیشتری در ارتباط با پست مهمان در اختیار شما قرار دهیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

پست مهمان چیست؟

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئو کلیک کنید

پست مهمان چیست؟

استفاده از پست مهمان از اثر بخش‌ترین بازاریابی‌های مجازی به شمار می‌آید که بسیاری از سایت‌ها برای گرفتن بک لینک از آن استفاده می‌کنند. بک لینک‌ها در اصل همان لینک‌هایی هستند که از سایت شما در سایت‌های دیگر قرار خواهد گرفت. این نوع از لینک‌ها می‌تواند به وسیله خود شما یا کاربران در سایت‌های دیگر قرار داده شود یا اینکه ادمین سایت میزبان، در سایت خود، لینکی از سایت شما را بگذارد. گاهی خود شما یک محتوای باکیفیت را آماده می‌کنید و در اختیار وب سایت میزبان خواهد گذاشت و در این محتوا چند لینک از صفحات وب سایت خود را قرار می‌دهید. به این پست، پست مهمان خواهند گفت. این روزها وبسایت‌های فراوانی از این کار برای بالا بردن اعتبار سایت خود به مراتب استفاده می‌کنند. نوشتن پست مهمان از جمله موضوعاتی بوده که در سئو از اهمیت بالایی برخوردار است و به آن پرداخته می‌شود. زمانی که شما اقدام به منتشر کردن پست مهمان در دیگر سایت‌ها می‌کنید، می‌توانید از سایت‌های معتبر بک لینک دریافت کنید.

مزایای پست مهمان

اهمیت پست مهمان در سئو

زمانی که شما لینک سایت خود را در سایت‌های معتبر قرار می‌دهید، موجب خواهید شد تا کاربران از آن سایت به سایتی که شما دارید هدایت شوند؛ از این رو مخاطبان شما به مراتب نسبت به گذشته افزایش پیدا می‌کنند. تاکیدی که بر اعتبار سایت میزبان وجود دارد، به این سبب است که کاربری که وارد سایت میزبان شده به واسطه آن سایت وقتی با لینک سایت شما مواجه می‌شود شما را هم معتبر می‌شمارد و اینگونه است که به راحتی با سایت‌تان ارتباط برقرار خواهد کرد. اعتبار داشتن یک سایت موجب می‌شود تا گوگل هم آن را معتبر بداند. شما به واسطه لینک‌های ورودی که دریافت خواهید کرد، ارزش سایت تان را در گوگل بهبود می‌دهید و می‌توانید یک ترافیک ارگانیک را به سایت خود هدیه کنید.

مهمترین اثرات پست مهمان در سئو

از چه سایت‌هایی برای پست مهمان استفاده کنیم؟

پست مهمان چیست را پاسخ دادیم و حال بهتر است در ارتباط با سایت‌هایی که می‌توانند برای قرار گرفتن لینک شما و پستی که می‌خواهید در آن بگذارید مناسب هستند هم کمی صحبت کنیم. درباره سایتی که لینک سایت شما در آن قرار خواهد گرفت باید بررسی کافی انجام شود؛ زیرا هر سایتی از اعتبار بالایی برخوردار نیست و نمی‌تواند ارزش چندانی را برای سایت شما به همراه داشته باشد؛ از این رو در ادامه برخی از ویژگی‌هایی که یک سایت مناسب برای انتشار پست مهمان باید داشته باشد را بیان خواهیم کرد:

سایتی مناسب است که ارتباط موضوعی با سایت شما داشته باشند

در زمان انتخاب سایت میزبان به این مطلب باید دقت داشته باشید تا آن سایت ارتباطی با سایت شما داشته باشد و اشتراک‌های مابین هر دو سایت زیاد باشد. اگر میان سایت شما و سایت میزبان ارتباط موضوعی وجود نداشته باشد احتمال اینکه کاربران به سمت سایت شما بیایند کمتر است؛ پس به دنبال سایتی باشید که با سایت شما همخوانی و تطبیق داشته باشد. به عنوان مثال اگر سایت شما در ارتباط با گیاهان آپارتمانی است اصلا مناسب نیست که پست مهمان شما در سایتی با موضوع دیجیتال مارکتینگ قرار بگیرد؛ زیرا هر کدام از این حوزه‌ها طرفداران خاص خود را دارند.

سایتی را انتخاب کنید که پر بازدید باشد

سایتی که شما قرار است آن را به عنوان میزبان پست خود انتخاب کنید، باید از بازدید بالایی برخوردار باشد؛ زیرا سایتی که طرفدار زیادی ندارد و خیلی در چشم نیست به کار شما نمی‌آید و نتیجه چندان مفیدی را در بر ندارد.

اعتبار دامنه و صفحه سایت میزبان را بررسی کنید

اگر پست شما در سایت‌هایی که دارای اعتبار دامنه بالایی هستند، انتشار پیدا کند به طور قطع نتایج بهتری را می‌تواند برای شما داشته باشد؛ زیرا هر چقدر که یک سایت از اعتبار بالایی برخوردار باشد موتورهای جستجو هم آن را بیشتر در  معرض دید کاربران قرار خواهند داد و گرفتن بک لینک از این نوع سایت‌ها به راحتی می‌تواند اعتبار سایت شما را افزایش دهد. علاوه بر اعتبار دامنه، اعتبار صفحه سایت میزبان هم بسیار مهم است؛ زیرا برخی از سایت‌های میزبان با اینکه دارای اعتبار دامنه بالایی هستند، اما پست مهمان را در صفحاتی که اعتبار پایین‌تری دارند و کمتر مخاطبی به آن‌ها سر می‌زند قرار می‌دهند؛ بنابراین زمانی که می‌خواهید یک سایت را برای پست مهمان خود انتخاب کنید، حتماً به اعتبار صفحه سایت و دامنه آن توجه کنید.

انتخاب سایت مناسب برای پست مهمان

مزایای انتشار پست مهمان

شاید تصور کنید که تنها مزیتی که پست مهمان می‌تواند برای یک سایت داشته باشد این است که ترافیک آن سایت بالا می‌رود؛ در حالی که این تنها یکی از مزایایی است که می‌توانیم برای انتشار پست مهمان از آن یاد کنیم. از دیگر مزایایی که منتشر کردن پست مهمان دارند موارد زیر هستند:

افزایش آگاهی از برند

زمانی که شما در سایت‌های معتبر، پستی را انتشار می‌کنید و در آن، لینک سایت خود را قرار می‌دهید به کاربران بسیاری معرفی خواهد شد. افزایش آگاهی از برند موجب می‌شود تا بیشتر برای مخاطبان شناخته شوید. این افزایش آگاهی از برند شما زمانی که از طریق سایت‌های معتبر باشد قطعاً اعتبارتان را هم افزایش می‌دهد.

گرفتن بک لینک از  سایت معتبر

گرفتن بک لینک از سایت‌های معتبر موجب خواهد شد تا به اعتبار آن سایت، سایت شما هم معتبر در نظر گرفته شود. ربات‌های گوگل همیشه در حال بررسی سایت‌های مختلف هستند که از دید کاربران دارای اعتبار است. این ربات‌ها به سایت‌های معتبر رتبه‌های خوبی هم می‌دهند و موجب خواهند شد تا یک سایت در رنکینگ‌های اول گوگل قرار بگیرد.

چگونه پست مهمان را بنویسیم؟

چگونه پست مهمان را بنویسیم؟

چگونگی نوشتن پست مهمان از مهمترین موضوعاتی است که باید سرسری از کنار آن عبور نکنید. از مهمترین ویژگی‌هایی که یک پست مهمان باید داشته باشد موارد زیر هستند:

محتوای بصری مناسبی داشته باشد

استفاده از محتوای بصری در کنار محتوای متنی می‌تواند اثر بیشتری روی مخاطب شما داشته باشد؛ از این رو حتما در زمان انتشار پست مهمان از تصاویر و آمارهایی که می‌توانید در آن قرار دهید، استفاده کنید.

از بک لینک‌های مختلف استفاده کنید

سعی کنید بک لینک‌های متفاوتی را مورد استفاده قرار دهید؛ زیرا اگر این کار را نکنید ربات‌های گوگل متوجه این موضوع می‌شوند و با بررسی روند کار شما سایتتان را جریمه خواهند کرد.

محتوای باکیفیت تولید کنید

تولید محتوای با کیفیت موجب خواهد شد تا مخاطب متوجه احترامی که برای او قائل بوده‌اید، شود؛ پس محتوایی که برای پست مهمان خود می‌خواهید در نظر بگیرید لازم است به صورت کامل و جامع بتواند نیاز کاربر را پاسخ دهد.

به پست‌های سایت میزبان توجه داشته باشید

قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید حتماً پست‌هایی که میزبان در سایت خود قرار داده است را بررسی کنید تا با شیوه نگارش آن آشنا شوید. نگارش پست مهمان شما زمانی که با پست سایت میزبان شبیه باشد می‌تواند باعث شود که مخاطب بیشتر با آن ارتباط برقرار کند؛ زیرا کسی که کاربر یک سایت هست با شیوه نگارش آن سایت خو گرفته است.

سخن پایانی

پست مهمان از مهمترین و بهترین روش‌هایی است که می‌تواند به شما کمک کند تا بک لینک‌هایی با کیفیت و موثر را دریافت کنید. اما برای این کار لازم است به مواردی که در این مقاله از آنها یاد کردیم توجه داشته باشید و اعتبار سایت میزبان را بررسی کنید و سپس برای نوشتن یک پست با کیفیت شروع به کار کنید. ما در کارو کانتنت آماده‌ایم تا بهترین پست مهمان را برای شما تولید کنیم. اگر در این خصوص نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

  • پست مهمان چیست؟

یکی از شیوه‌هایی که می‌توان با کمک آنها از وب سایت‌هایی که دارای اعتبار هستند لینک بگیریم نوشتن پست مهمان است. پست مهمان محتوایی است که ما در اختیار سایت میزبان قرار می‌دهیم و در آن چند لینک از سایت خود را قرار خواهیم داد.

  • مزایای انتشار پست مهمان چیست؟

از مهمترین مزایایی که می‌توانیم برای منتشر کردن پست مهمان بیان کنیم افزایش ترافیک وب سایت است. علاوه بر این افزایش آگاهی از برند و گرفتن بک لینک از سایت‌های معتبر را باید به عنوان اصلی‌ترین مزایای انتشار پست مهمان دانست.

دسته بندی شده در: