محتوا رپورتاژ آگهی از جمله مهمترین مطالبی است که برای هر کسب و کاری که این روزها در دنیای مجازی در حال فعالیت است، اهمیت شایانی دارد. شیوه نوشتن رپورتاژ آگهی بسیار مهم است و برای اینکه بتوان آگهی و تبلیغ خود را در معرض دید اکثریت مخاطبان قرار داد، لازم است تا برخی از قوانین و اصول را حتما در این محتوا به درستی رعایت کنیم. نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی دقیقا همان موضوعی است که امروز قصد داریم به صورت ویژه و تخصصی به آن بپردازیم. پس تا پایان این مطلب، کاروکانتنت را همراهی کنید و با نوشتن اصولی رپورتاژ آگهی بیشتر آشنا شوید.

نحوه تولید محتوا رپورتاژ آگهی چگونه است؟

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئو کلیک کنید

اصول و شیوه صحیح رپورتاژ نویسی

در همین ابتدا قصد داریم خیلی مستقیم به سراغ اصول و شیوه صحیح رپورتاژ نویسی برویم. با توجه به اینکه قطعاً شمایی که الان در حال خواندن این مطلب هستید، می دانید که رپورتاژ چیست و قصد دارید شیوه نگارش آن را به درستی پیدا کنید و بر اساس آن متنی تبلیغی و گزارشی بسیار مناسب از خدمات سایت را بنویسید، پس بهتر است بدون حاشیه و بدون اینکه بخواهیم مطلب را به سمت اضافه گویی ببریم سر اصل مطلب برویم.

زمانی که می خواهید یک پورتاژ کاملاً بی طرفانه را بنویسید، پس از دروغ گفتن و غلو کردن کاملاً پرهیز کنید. هنگامی یک رپورتاژ می تواند موفق عمل کند که خدمات یا محصولات به درستی و بدون هرگونه اضافه گویی و بزرگنمایی به مخاطب معرفی شود. پس ابتدا نیاز مخاطب خود را بسنجید و بر اساس آن مطالب را دسته بندی کرده و برای اینکه یک متن تبلیغی درست داشته باشید، هر آنچه در ارتباط با خدمات و محصولات شما لازم است بیان شود را مطرح کنید.

لحن صمیمانه را فراموش نکنید. مطلب خود را با شیوه کاملاً واضح، رسا و صمیمانه به کاربر ارائه کنید. به طور قطع هیچ شخصی حتی خود شما هم مایل نیستید یک مطلب خشک و با کلماتی سنگین را بخوانید؛ زیرا احتمالاً شما هم این تصور را می کنید که در حال خواندن کتاب درسی هستید؛ پس لحن خود را دوستانه کرده و در این متن سعی کنید از مشکلات یا سوال هایی که ممکن است در ارتباط با محصول یا خدمات در ذهن مخاطب قرار گرفته باشد، صحبت کرده و او را در حل این مشکل راهنمایی کنید.

نحوه تولید محتوا رپورتاژ آگهی چگونه است؟

آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی

برای این که بتوانید رپورتاژ آگهی مناسبی را تهیه کنید، باید آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی را گام به گام پیش بروید و این گونه بتوانید مخاطب را به سوی کسب و کار خود سوق دهید. این روزها رپورتاژ آگهی از جمله مهمترین و موثرترین شیوه های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید؛ پس به شما پیشنهاد می کنیم تحت هیچ شرایطی رپورتاژ بی کیفیتی را ننویسید و با آموزش هایی که به شما ارائه می کنیم یک محتوا رپورتاژ آگهی اصولی را در سایت های خبری انتشار دهید.

۱۰ نکته برای نوشتن محتوای وب سایت

پرسونای مخاطب را ارزیابی کنید

اگر تاکنون عبارت پرسونای مخاطب به گوشتان نخورده پس بهتر است به زبان صمیمانه و ساده تری به شما بگوییم منظورمان از پرسونا همان شخصیت شناسی مشتری است. به عبارتی ساده تر باید گفت که ابتدا مخاطبان هدف خود را پیدا کنید، سبک و سلیقه ای که دارند را بشناسید و بررسی کنید که دقیقا به چه موضوعاتی علاقه دارند. پس از آن به سراغ پیدا کردن واژه هایی بروید که برای رپورتاژ آگهی شما و موضوعی که مد نظر دارید، مناسب است.

از تیترهای جذاب استفاده کنید

 همیشه تیتر از مهمترین رکن هایی است که نه تنها در این متن بلکه در تمام به محتواهایی که می نویسید باید به آن نگاهی ویژه داشته باشید. تیترها جلوه ای از مطالب شما هستند که اگر جذاب نوشته شوند قطعا مخاطب را ترغیب می کنند که تا پایان با شما همراه شوند. اما برای اینکه تیتر خود را جذاب بنویسید باید چه کاری انجام دهید؟ آیا با نوشتن تیتر جذاب و چگونگی انجام این کار آشنا هستید؟ آیا تاکنون به این موضوع دقت کرده اید؟ اگر تا الان سرسری از تیترها عبور کرده اید و دقیقا نمی دانید برای داشتن تیتر جذاب چه کاری انجام دهید، پس بهتر است به شما بگوییم که اصلاً نگران نباشید؛ زیرا ما در کنار شما هستیم که راهنمایی های لازم را در این باره به شما ارائه کنیم.

 برای اینکه تیتر جذاب و مخاطب پسند داشته باشید اولین کاری که باید انجام دهید باز هم این است که پرسونای مخاطب را حتما در نظر بگیرید. بر اساس شخصیتی که مخاطبان شما دارند سعی کنید لحن و سبکی مناسب را پیدا کنید و برای چیدمان تیتر از واژگانی مناسب استفاده کنید. حتماً تیترهای شما موضوع اصلی را نیز به خوبی باید در خود جای دهند. لطفاً ابهام گویی و مبهم کردن تیتر را از کار خود حذف کنید. هیچ کسی دوست ندارد با متنی که دارای ابهام است روبرو شود. واج آرایی و استفاده از کلماتی آهنگین در تیترها می تواند بسیار جذاب باشد؛ زیرا به خوبی در ذهن قرار می گیرند. برخی الفاظ همچون بهترین، فوق العاده و کلماتی که بوی تبلیغ را می دهند، استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید:محتوای زرد چیست؟ و تیتر زرد در رسانه ها به چه معناست؟

چکیده خوبی را به کاربر ارائه کنید

احتمالا شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که همیشه سراغ قسمت چکیده مطلب می روید و پس از اینکه آن را مطالعه کردید تصمیم می گیرید که ادامه مقاله را بخوانید یا اینکه سری به دیگر سایت ها بزنید. پس مقدمه ای که قرار است مخاطب را تا انتها با شما همراه کند، به شکل شگفت انگیزی بسیار اهمیت دارد. سعی کنید در حد ۵۰ تا ۶۰ کلمه خلاصه و چکیده هایی کاملاً درست و جذاب را به مخاطب خود ارائه کنید تا تشویق شود که همراه شما باقی مطالب را نیز دنبال کند.

بدنه اصلی محتوا را مناسب بنویسید

به کاربر خود احترام بگذارید. زمانی که مقدمه جذاب را همراه با تیترهای بسیار شگفتی آفرین به او نشان می دهید، پس باید محتوای اصلی هم در خور شأن او باشد. مطلب را به شکلی ننویسید که احساس کند انتخابی اشتباه داشته است. برخی افراد این تصویر ذهنی را دارند که محتوای رپورتاژ آگهی باید سراسر تبلیغی باشد. این ذهنیت را لطفاً شما از خود دور کنید. اگر تنها ۲۰ درصد مطلب در ارتباط با خدمات یا محصول مورد نظر باشد، کفایت می کند. اگر بخواهید بیشتر از اینها به تبلیغات بپردازید قطعاً خیلی زننده است. محتوایی ارزشمند و مفید را به کاربر ارائه دهید تا تمایل داشته باشد سری هم به سایت مورد نظر شما بزند. برای انتخاب موضوع سعی کنید هوشمندانه عمل کنید و با کمک کلمات کلیدی و پیشنهاداتی که خود گوگل به صورت متداول به شما ارائه می کند، محتوایی کاربردی را بنویسید. سئوی محتوا در متن رپورتاژ بسیار مهم است. برای نوشتن رپورتاژ تمام اصول و قواعد سئوی گوگل را رعایت کنید.

چگونه تولید محتوا برای سایت را شروع کنیم؟

مخاطب را با متن همراه کنید

چگونه باید مخاطب را با متن همراه کنید؟ برای این کار کافیست احساس او را درگیر متنی که نوشته اید کنید. اما چگونه؟ بگذارید یک مثال بزنیم؛ اگر محصولی که شما می خواهید برای آن تبلیغ کنید در ارتباط با خدمات پوستی است، پس بیایید کمی از زیبایی پوست و اینکه اگر مخاطب مشکل پوستی دارد صحبت کنید. اگر می توانید داستانی جذاب هم به متن کار خود اضافه کنید؛ زیرا در متن داستان ها است که کاربران می توانند یک حس همزاد پنداری را تجربه کنند.

بخش بندی های اصولی و مناسب داشته باشید

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، محققان پی برده اند که مخاطبان و کاربران تنها ۸ ثانیه برای یک موضوع می توانند تمرکز داشته باشند. پس در همین هشت ثانیه شما هم باید ذهن او را درگیر کنید. محتوایی که می نویسید را با یک بخش بندی درست و مناسب به مخاطب ارائه دهید. مخاطبتان مجبور نیست که نوشته شما را تا پایان بخواند. حتی برخی از مخاطبان بخش بندی هایی که مورد نظر را دارند بررسی و مطالعه خواهند کرد. پس اول پیش از اینکه به سراغ نوشتن متن بروید تقسیم بندی های مناسب انجام دهید و سر تیترهای مختلف را در قالب های جذاب که برای یک رپورتاژ مناسب است را مشخص کنید.

دعوت از مخاطب را فراموش نکنید

کال تو اکشن انجام دهید. آیا می دانید کال تو اکشن چیست؟ همان دعوت از مخاطبین است. یعنی مخاطب را به چه چیزی دعوت کنیم؟ مخاطب باید به سایت مد نظر شما دعوت شود. اما چگونه او را دعوت کنیم؟ به وسیله کلماتی که در متن خود قرار داده اید باید به زیباترین شکل ممکن او را تا پایان رپورتاژآگهی همراه کنید. دعوت از مخاطب اصلا کار سختی نیست. اگر متن روان و جذاب داشته باشید و با کلمات بتوانید او را همراه خود سازید قطعاً یک رپورتاژ مناسب را نوشته اید. برای دعوت کردن لازم نیست که خیلی واضح بگویید که تا پایان با ما همراه باشید یا اینکه ما را همراهی کنید. تنها کافی است اطلاعات تماس یا لینک هایی از وب سایت خود را در متن قرار دهید. به این ترتیب هم بازدید سایت بالا می رود و هم اینکه خدمات و محصولات شما با فروش بیشتری مواجه خواهد شد. معمولاً سایت هایی که کار انتشار محتوا را انجام می دهند، برای رپورتاژ این امکان را فراهم کرده اند که ۳ تا ۵ لینک در تمام متن رپورتاژ قرار گیرد؛ پس استفاده درست از این لینک ها را حتماً مد نظر قرار دهید.

پایان جذاب داشته باشید

قرار نیست رپورتاژ شما همچون فیلم های اصغر فرهادی با حسی سراسر ناراحتی تمام شود و در پایان هم مخاطب متوجه نشود که آخر داستان چه شد. متن را به حال خود رها نکنید. در پایان یک انرژی مضاعف را به مخاطب انتقال دهید. زمانی که محتوای شما یک پایان خوب و مناسب داشته باشد قطعاً کاربر به شما اعتماد خواهد کرد و سری به سایت شما هم می زند.

بررسی محل انتشار رپورتاژ آگهی را دست کم نگیرید

به این موضوع دقت داشته باشید که هر جایی نباید رپورتاژ آگهی خود را منتشر کنید. اگر می خواهید رپرتاژ ای که نوشته اید به چشم می آید و تکانی به کسب و کار خود بدهید پس حتماً محل انتشار آن را مورد ارزیابی قرار دهید. باید محل انتشار رپورتاژ بر اساس پرسونایی باشد که به شما پیش تر توضیح دادیم. یعنی اگر بیشتر مخاطبان شما مثلاً آقایان هستند، پس به دنبال سایت هایی باشید که بیشتر آقایان سری به می زنند؛ اما اگر مخاطبان شما بانوان هستند پس به دنبال محل انتشاری باشید که بانوان به صورت متداول در آن سایت ها به جستجو می پردازند. قوانین سایتی که قصد دارید رپورتاژ خود را در آن انتشار دهید به خوبی مطالعه کنید و پس از اینکه با سبک و قواعد آن آشنا شدید دست به انتخاب رسانه مورد نظر بزنید.

صفر تا صد تولید محتوا و جدیدترین روش های تولید محتوا

انتشار رپورتاژ آگهی

تاثیر رپورتاژ آگهی بر مخاطبان

تا اینجای مطلب سعی داشتیم در ارتباط با اینکه چگونه یک محتوا پورتاژ آگهی مناسب را بنویسید صحبت کنیم. محتوای رپورتاژ آگهی زمانی می تواند روی مخاطب در دیجیتال مارکتینگ اثر بگذارد که ادبیات و شیوه تبلیغاتی درستی داشته باشد. احتمالا شما هم زمانی که در فضای مجازی در حال جستجوهای مختلف هستید با تبلیغات متفاوتی روبرو شده اید. شاید واکنش شما در نگاه اول نسبت به تبلیغات این است که این هم کلاهبرداری جدید دیگری است. البته به شما حق می دهیم که این تصور را داشته باشید؛ زیرا متاسفانه این روزها شیوه کلاهبرداری ها روز به روز جدیدتر می شود. اما اگر یک شخص ثالث در ارتباط با خدمات یا محصولاتی صحبت کند که ذی نفع آن نیست قطعاً مخاطب به آن جذب خواهد شد. رپورتاژ نویسی در دیجیتال مارکتینگ هم از جمله تبلیغات آگاهانه و البته خلاقانه است که می تواند کاربران را به سوی هدفی که ما داریم سوق بدهد. در صورتی که مخاطب متوجه این مسئله شود که متنی که در حال خواندن آن است کاملاً صادقانه خدماتی را تبلیغ می کند، روی ذهنش اثر مثبتی می گذارد و به خدمات معرفی شده روی می آورد. اما تمام اینها بستگی به یک چیز دارد و آن هم این است که شیوه درست رپورتاژ نویسی را بلد باشید.

تاثیر رپورتاژ آگهی بر مخاطبان

سناریو نویسی در تولید محتوا یعنی چه؟ شاید یکی از سوالاتی باشد که محتوا نویسان با آن مواجه می شوند

تعداد کلمات مناسب در رپورتاژ آگهی

تعداد کلمه مناسب برای رپورتاژ آگهی بستگی به رسانه و مخاطبی دارد که شما قصد جذب آن را دارید. پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید مخاطب خسته نشود و پس از اینکه با مطالب روبرو می شود آن را پس نزند و به سراغ سایت های دیگر نرود، متن رپورتاژ را بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه انتخاب کنید. شاید بهتر باشد لحظاتی خود را جای مخاطب بگذارید. آیا حاضر هستید مطالبی بسیار طولانی که حتی گاهی بعضی از تیترهای و مطلب هایش به درد شما نمی خورد را بخوانید؟ قطعا پاسخ خیر است. در رپورتاژ آگهی همیشه درست بنویسید، اصولی بنویسید و مطلب را با شیواترین و واضح ترین کلمات با تعداد مناسب بگنجانید.

جمع بندی

در این مطلب از کاروکانتنت آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی را به صورت کامل و جامع به شما ارائه کردیم. اگر می خواهید رپورتاژی که می نویسید به چشم مخاطبان بیاید، بهتر است محتوا را با سبک و لحنی که سایت منتشر کننده دارد، تطبیق دهید. علاوه بر این دقت در نگارش داشته باشید، تیترهای مناسب را انتخاب کنید و عکس هایی را در کار قرار دهید که مخاطب را به خوبی به خود جذب کند. اگر می خواهید از بک لینک در کار استفاده کنید، پس محتاطانه این کار را انجام دهید. تمامی مواردی که در این مطلب بیان شد همگی از مهمترین و اصلی ترین شیوه های نوشتن محتوا رپورتاژ مناسب هستند. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این باره نیاز داشتید، می توانید با مشاوران ما در مجموعه کاروکانتنت ارتباط برقرار کنید.

دسته بندی شده در: