انتخاب کلمه کلیدی در تولید محتوا را باید یکی از اساسی‌ترین چالش‌هایی بدانیم که محتوانویسان همیشه سرگرم آن هستند و در پی شیوه‌ای بوده تا بتوانند بهترین کلمات کلیدی را استخراج کنند. اگر می‌خواهید محتوایی سئو شده داشته باشید، پس به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این مقاله را تا پایان دنبال کنید؛ زیرا قرار است ما صفر تا صد چگونگی انتخاب کلمات کلیدی برای تولید محتوا را به شما آموزش دهیم.

انتخاب کلمه کلیدی در تولید محتوا

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئو کلیک کنید

چرا انتخاب کلمه کلیدی برای تولید محتوا اهمیت دارد؟

اگر بخواهیم از دلیل اهمیت انتخاب کلمه کلیدی برای تولید محتوا صحبت کنیم، باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که کلمات کلیدی موجب می‌شوند تا دید ما نسبت به آنچه که مخاطب و کاربر می‌خواهد بازتر شود؛ از این رو متوجه می‌شویم که مخاطبان در پی چه چیزهایی هستند و هدف آنها از وبگردی چیست؟ به این ترتیب می‌توان بهترین محتوا را برای آنها تولید کرد. کلمات کلیدی را باید به عنوان نقطه عطفی میان کاربران و وب‌سایت‌ها بدانیم.

با توجه به اینکه کلمات کلیدی در یک موضوع و در حیطه محتواهای مختلفی در صفحات گوگل قرار می‌گیرند، پس در زمان جستجو، کاربر به نزدیک‌ترین محتوایی که در نظر دارد خواهد رسید. اما تا این جای مطلب متوجه فایده کلمه کلیدی برای کاربر شدیم، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که خب چه فایده ای برای سایت ما دارد؟ زمانی که ما در محتوای خود از کلمات کلیدی پر جستجو استفاده کنیم ترافیک سایت بالا می‌رود و خدمات و محصولی که داریم بیشتر دیده شده و قطعاً به مراتب با افزایش فروش هم روبرو خواهیم شد.

چرا انتخاب کلمه کلیدی برای تولید محتوا اهمیت دارد؟

پیشنهاد مطلعه:تاپیک کلاستر یا محتوا خوشه ای چیست؟

چگونه می‌توانیم کلمات کلیدی را برای محتوای خود پیدا کنیم؟

انتخاب کلمه کلیدی برای تولید محتوا از طریق روش‌های مختلفی امکان پذیر است. اگر محتوا نویس هستید یا باید خود کارفرما و تیم سئو کلمات کلیدی را به شما ارائه کنند یا اینکه شما با کمک ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید بهترین کلمات را برای محتوای خود پیدا کنید. در خصوص این که کارفرما به شما کلمه کلیدی را بدهد موضوعی واضح بوده و چنان توضیحی لازم ندارد؛ اما اگر شما باید کلمه کلیدی را جستجو کنید باید از طریق ابزارها و روش‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم این کار را انجام دهید:

گوگل کیورد پلنر

برای اینکه بتوانید بهترین کلمات کلیدی را استخراج کنید، می‌توانید از کیورد پلنر که بخشی از Google Ads بوده استفاده کنید. اگر بخواهید اطلاعات دقیقی را دریافت کنید لازم است در حساب گوگل خود مبلغ کمی از پول را داشته باشید. البته نگران این نباشید که چگونه می‌توانید به حساب خود پول را اضافه کنید برخی از شرکت‌ها اکانتی تحت عنوان کیورد پلنر را عرضه می‌کنند که شما می‌توانید با کمک آن ۳ تا ۶ ماه بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید.

KWFinder

اگر به دنبال راهی آسان برای تحقیق کلمه کلیدی هستید، کیورد فایندر را فراموش نکنید. استفاده از کیورد فایندر که ابزاری مخصوص Keywords Research بوده می‌تواند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی کمک کند. برخی از افراد در حال حاضر اکانت‌های KWFinder را می‌فروشند و شما با کمک آنها می‌توانید برای محتوای خود بهترین کلمات را پیدا کنید.

مهمترین فاکتورهای انتخاب کلمه کلیدی

برای انتخاب کلمه کلیدی فاکتورهای مختلفی وجود دارد که بر اساس آن‌ها شما می‌توانید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که هم در ایجاد یک محتوای سئو شده به شما کمک کند و هم اینکه نیاز مخاطب را پاسخ دهد. از مهمترین معیارها برای انتخاب کلمه کلیدی در تولید محتوا می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

تعداد کلمات

هر چقدر تعداد کلمات یک عبارت بیشتر باشد درصد رتبه گرفتن شما احتمالش بالاتر خواهد رفت. به کلمات کلیدی طولانیlong tail keywords  گفته می‌شود.

میزان جستجوها

هر چقدر که محبوبیت کلمه بیشتر باشد و میزان جستجوی آن در گوگل بارها و بارها تکرار شده باشد، یکی از مهمترین معیارهای است که به شما می‌گوید این کلمه کلیدی برای محتوای شما مناسب است

هدف از کلمه کلیدی

بررسی هدف کلمه‌ کلیدی موجب می‌شود تا شما اطلاعات بیشتری در خصوص نیاز کاربر و هدفی که از جستجوی آن کلمه دارد را به دست آورید.

شناخت انواع کلمه کلیدی

کلمات کلیدی را شما می‌توانید در شکل‌های مختلفی به کار بگیرید. کلمات کلیدی برای هر دسته‌بندی تنوع خاصی دارند؛ مثلاً اگر قصد شما از تولید محتوا بازاریابی است پس باید از کلماتی استفاده کنید که بر اساس برند، جغرافیا، محصول و… باشد. شما به عنوان یک محتوانویس یا کارشناس محتوا لازم است کیوردهای هر کدام از محتواها را بشناسید و به درستی آنها را به کار بگیرید. کیوردهای مقالات را می‌توانیم در سه گروه زیر به شما معرفی کنیم:

  • کیوردهای اصلی

کیورد‌های اصلی دقیقاً بیان کننده موضوعات مقاله شما هستند و با کمک آنها می‌توانید در آن کلمه رتبه بگیرید.

  • کیوردهای ثانویه

این کیورد‌ها به عبارتی تکمیل کننده کیورد‌های اصلی بوده و جستجوی کمتری را شامل می‌شوند.

  • کیورد‌های تکمیلی

کیورد‌های تکمیلی نسبت به کیورد‌های اصلی و کیورد‌های ثانویه طولانی‌تر هستند. این کیورد‌ها از چند کلمه تشکیل خواهند شد.

چگونه می‌توانیم کلمات کلیدی را برای محتوای خود پیدا کنیم؟

پیشنهاد مطالعه:آیا می‌دانید چگونه گزارش سئو بنویسید؟

بهینه سازی سئو از لحاظ کلمه کلیدی

هدف هر کسب و کاری از ایجاد وب سایت این است که ترافیک آن را بالا ببرد و از این طریق میزان بازدیدش هم قطعاً افزایش پیدا کرده است. اما این کار چگونه می‌تواند انجام شود؟ زمانی شما به هدف مورد نظر خود در کسب و کارتان خواهید رسید که بهینه‌سازی موتورهای جستجو را انجام داده باشید. سئو تکنیک‌های مختلفی را برای کمک به قرار دادن سایت در رنکینگ‌های ابتدایی گوگل دارد و یکی از آنها استفاده از کلمات کلیدی است. از نظر سئو کلمات کلیدی باید به شکلی در یک محتوا قرار بگیرند که موجب افزایش بازدید کنندگان باشند؛ از این رو اگر می‌خواهید کلمات کلیدی را در کار خود استفاده کنید بهتر است آنها را در مکان‌های زیر قرار دهید:

  • عنوان اصلی
  • در بطن محتوا
  • استفاده در توضیحات متا
  • در آدرسURL
  • پاراگراف اول
  • هدینگ‌ها
  • برچسب تصاویر استفاده شده در کار
  • لینک‌های داخلی

بهینه سازی سئو از لحاظ کلمه کلیدی

بیشتر بخوانید:نریشن چیست؟

منظور از چگالی کلمات کلیدی چیست؟

تنها انتخاب کلمه کلیدی برای تولید محتوا جهت بهبود رتبه سایت کفایت نمی کند، بلکه شما باید بدانید استفاده از این کلمات در سایت لازم است کاملاً طبیعی صورت بگیرد. یک محتوا را در نظر بگیرید که محتوانویس آن از ابتدا تا انتها در هر خط بارها و بارها از کلمات کلیدی استفاده کرده است؛ قطعاً از خواندن آن زده خواهید شد و مایل نیستید دیگر ادامه متن را مطالعه کنید. علاوه بر اینکه کاربر این نوع از محتوا‌ها را نمی‌پسندد بلکه موتورهای جستجو هم امتیاز منفی را به آن سایت را خواهند داد. به صورت کلی استفاده از کلمات کلیدی باید 2 تا 5 درصد از یک محتوا را شامل شود. استفاده کمتر یا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی منجر می‌شود که رتبه خوبی به سایت شما تعلق نگیرد. با توجه به این موضوع گوگل استفاده از LSI را مرسوم کرد تا هم از تکرار پرهیز شود و هم دست محتوانویس برای نوشتن بازتر باشد.

منظور از چگالی کلمات کلیدی چیست؟

LSI چیست؟

Latent Semantic lndexing که مخفف آن همین عبارت LSI است را اگر بخواهیم خیلی ساده بیان کنیم و آن را برای شما توضیح دهیم یعنی وجود مترادف کلمه کلیدی اصلی در کار. برای اینکه گوگل متوجه شود که کدام صفحه را باید به کاربر نشان دهد، لازم است از LSI استفاده کنید. با یک مثال ساده شاید بتوانیم بهتر این موضوع را برای شما جا بیندازیم. اگر محتوای شما در خصوص “اپل” باشد، پس گوگل باید از طریق بررسی محتوا متوجه شود که آیا منظور شما شرکت اپل است یا این که منظور شما سیب است. پس شروع به جستجوی کلمه کلیدی LSI در متن خواهد کرد. در صورتی که در متن محتوای شما از کلماتی همچون: مربای سیب، آب سیب یا خواص سیب استفاده شده باشد متوجه می‌شود که منظور شما سیب است؛ اما اگر در کار شما از عباراتی همچون آیفون، محصولات جدید اپل و… استفاده شده باشد کار را به اشخاصی نشان می‌دهد که در زمینه شرکت اپل به جستجو پرداخته‌اند.

سخن پایانی

همانطور که ایده‌‎یابی برای تولید محتوا برای شما محتوانویسان امری ضروری به حساب می‌آید و به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله‌ای که در سایت در خصوص آن قرار داده‌ایم را مطالعه کنید، پیدا کردن و تحقیق کلمه کلیدی هم موضوعی بسیار مهمی است که نباید سرسری از کنار آن بگذرید. انتخاب کلمه کلیدی برای تولید محتوا موجب خواهد شد شما محتوایی با کیفیت و سئو شده را به کارفرما تحویل دهید و این گونه در بهینه سازی سایت به او کمک کنید. در این مقاله از سری مقالات کاروکانتنت سعی داشتیم هر آنچه که در خصوص تحقیق درباره کلمه کلیدی است را به شما ارائه کنیم. اگر علاوه بر مطالبی که در این مقاله به آنها پرداخته شد، نیاز به راهنمایی‌های بیشتری داشتید با مشاوران ما در سایت ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

  • چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟

کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند موجب افزایش رتبه سایت شوند.

  • در کدام قسمت‌های محتوا می‌توان از کلمات کلیدی استفاده کرد؟

بهترین مکان برای استفاده از کلمات کلیدی عنوان اصلی، متادیسکریپشن، هدینگ‌ها، مقدمه، پاراگراف اول و… است.