سئو منفی چیست؟ شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که بهینه سازی سایت چگونه می‌تواند منفی باشد یا اصلا سئو منفی یعنی چه؟ بهتر است پیش از اینکه به سراغ جواب سوال‌های منفی چیست برویم کمی در ارتباط با ماهیتی که خود سئو دارد صحبت کنیم. همان طور که می‌دانید سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و می‌تواند به مخاطبین کمک کند تا به پاسخ دلخواه خود برسند. برای بهینه سازی سایت شیوه‌های مختلفی وجود دارد که همه آنها در بهبود کیفیت اصالت اثر گذار هستند. اما در این بین لازم است در ارتباط با مشتقاتی که سئو سایت دارد اطلاعاتی به‌دست آوریم. اگر شما هم مشتاق هستید که بدانید سئو منفی چیست و چگونه می‌تواند در رتبه سایت اثر گذار باشد پس تا پایان همراه ما باشید.

سئو منفی چیست؟

بیشتر بخوانید:سئو محتوا چیست؟

سئو منفی چیست؟

از جمله روش‌هایی که شما می‌توانید با کمک آنها سایت خود را بهبود دهید و آن را در میان رتبه‌های برتر گوگل پیدا کنید، استفاده از روش‌هایی همچون سئو داخلی، سئو خارجی، اجرای سئو کلاه سفید و خاکستری است. اگر رقبای شما افت رتبه داشته باشند به آسانی می‌توانید در رتبه‌های بالاتر از آنها قرار بگیرید و از این طریق بدون اینکه فعالیت خاصی را روی سایت خود پیاده کرده باشید، رتبه خوبی را به دست آورید. پس برای تعریف سئو منفی می‌توانیم این‌گونه بگوییم که به فعالیتی که برای سایت رقیب شما باعث آسیب است و می‌تواند رتبه آن را کاهش دهد، سئو منفی می‌گویند.

تاریخچه سئو منفی

بیشتر بخوانید:محتوای همیشه سبز یا محتوای سبز چیست؟

تاریخچه سئو منفی

الگوریتم پنگوئن در سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را آغاز کرد و می‌توانیم بگوییم یک بروزرسانی بزرگ از الگوریتم قدیمی پاندا راه‌اندازی شد. این الگوریتم به وبلاگ‌های خصوصی که ایجاد کننده بک لینک‌های اسپم هستند حمله کرده و با کمک این الگوریتم حذف خواهند شد؛ پس یک مشکل تازه تحت عنوان سئوی منفی در دنیای مجازی به وجود آمد. در حقیقت کار الگوریتم پنگوئن مجازات و جریمه سایت‌هایی است که از طریق بک لینک‌های اسپم موجب تغییراتی در نتایج جستجو می‌شوند.

انواع سئو منفی

انواع سئو منفی

برای به‌کارگیری سئو منفی تکنیک‌های متنوعی را باید به کار خواهند گرفت. در ادامه انواع تکنیک‌های سئو منفی را به شما توضیح خواهیم داد:

کپی مطالب سایت

یونیک نبودن و بی‌کیفیتی محتوایی که یک سایت دارد از انواع سئوی منفی محسوب می‌شود. برای این کار از وب سایت‌های دیگر مطالبی که کپی می‌شود یا بخش‌هایی از یک محتوا را که در سایت‌های دیگر قرار گرفته در کار خود استفاده می‌کنند. برای این منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم اول از همه در صورتی که مطلب را در سایت خود قرار می‌دهید اجازه دهید که کاملاً ایندکس شود و بعدا آن را در فضاهای دیگر منتشر کنید. علاوه بر این پیش از قرار دادن مطلب در سایت کامل آن را بررسی کنید که کپی از سایت دیگری نباشد. تولید محتوا متنی را جدی بگیرید و آن را به اشخاصی بدهید که می‌توانند بر اساس اصول سئو مطلب را بنویسند.

هک کردن وبسایت

پرهزینه‌ترین و البته کارآمدترین شیوه برای روش صحیح منفی همین هک کردن وب سایت است. با هک کردن سایت فرد هکر می‌تواند عملکرد سئو سایت را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. یک هکر از طریق قرار دادن کدهای مخرب، حذف عکس‌ها و قرار دادن لینک‌های خراب می‌تواند باعث تخریب یک سایت شود.

برای مقابله با نفوذ هکرها از تمامی فایل‌های سایت خود حتماً نسخه پشتیبان تهیه کنید و در پایان روز هر کدام را آپدیت کنید. در صورتی که کاربران می‌توانند فایلی را در سایت شما آپلود کنند، حتماً از آنتی ویروس‌های قوی و حرفه‌ای برای کار خود استفاده کنید. بهره‌مندی از پسورد‌های قوی و عوض کردن آن هر چند وقت یکبار از دیگر شیوه‌های مقابله با نفوذ هکرها است.

مزرعه لینک

استفاده از مزرعه لینک را باید از دیگر روش‌های سئو منفی بدانیم. از جمله تکنیک‌های دریافت بک لینک همین بهره‌مند شدن از مزارع لینک است. اگر به شکل کاملا قانونی و اصولی بخواهید از این روش استفاده کنید قطعاً بالا رفتن رتبه سایت خود را شاهد هستید. در این نوع از مزارع، لینک‌های مختلفی همچون لینک‌های مزاحم قرار گرفته‌اند و سایت شما به شکل ناخودآگاه از این سایت‌ها  بک لینک را دریافت می‌کند. دقت داشته باشید در امان ماندن از سئو منفی به شکل کامل امکان ندارد و همیشه سایت‌هایی هستند که بخواهند به سایت شما لینک دهند. اما اگر می‌خواهید این مشکل کمتر شود این کار را با کمک سایت‌های مشابه که از رتبه بالایی برخوردار هستند، انجام دهید.

فعالیت‌های مخرب در شبکه‌های اجتماعی

متاسفانه برخی از اشخاص با نام سایت شما می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشند و با برند شما هر نوع فعالیتی را انجام دهند. این موضوع علاوه بر اینکه موجب تخریب هویتی شما خواهد شد در دسته‌بندی سایت هم اثرات منفی دارد. برای این که از این نوع سئو منفی در امان باشید، حتماً یک اکانت رسمی برای خود تشکیل دهید و به کاربران هم اطلاع دهید که هرگونه اکانت دیگری جعلی است.

نظرات منفی درباره سایت

ارسال کردن نظرات منفی در خصوص سایت از دیگر روش‌هایی است که موجب از بین بردن اعتبار وب سایت‌ها شده و می‌توانند به آسانی منجر به کاهش مخاطبان و ترافیک سایت شوند. نظرات منفی باعث می‌شوند کاربران به سمت یک سایت نیایند و برای ارائه خدمات یا خرید محصول به سایت‌های دیگری مراجعه کنند. برای مقابله با نظرات جعلی و منفی حتماً Google My Business سایت را مدیریت کنید و تمامی نظرات جدیدی که ارسال می‌شوند را مورد بررسی قرار دهید.

فعالیت‌های مخرب در شبکه‌های اجتماعی

سخن پایانی

سئو منفی چیست را در این مقاله پاسخ دادیم و در خصوص انواع آن هم صحبت کردیم. شیوه محافظت از انواع سئو منفی را فراموش نکنید. این روش‌ها را باید در کار استفاده کنید تا موجب حملات تکنیک‌های سئو منفی نشوید. اگر در ارتباط با راهکار‌هایی که در این مقاله از آنها یاد کردیم سوالی دارید می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

خدمات سئو

سوالات متداول

سئو منفی چیست؟

سئو منفی یعنی شیوه‌هایی که در سایت پیاده می‌شوند و موجب تخریب سایت‌های رقبا خواهند شد. این شیوه‌ها باعث کاهش رتبه سایت و افت رتبه‌بندی آنها می‌شود.

انواع سئو منفی کدام‌ها هستند؟

هک کردن وب سایت، کپی مطالب سایت، نظرات منفی بک لینک، مخرب از انواع سئو منفی محسوب می‌شود.

دسته بندی شده در: