محتوای همیشه سبز به آن دسته از محتواهایی گفته می شود که در طولانی مدت ارزش و جذابیت آن ها کاهش نمی یابد. امروزه برای بالا بردن ترافیک و رتبه سایت قطعاً این چنین محتواهایی را می توان یک گزینه عالی و منحصر به فرد معرفی کرد.

 امروزه سایت های زیادی در زمینه های گوناگون خدمات قابل قبولی را ارائه می دهند و قطعاً جذب و حفظ مشتری یکی از استراتژی های مهم در بازاریابی آنلاین است. اما چگونه می توان به تولید محتواهای این چنینی پرداخت؟ آیا باید تمرکز اصلی روی تولید چنین محتواهایی باشد؟ برای حفظ محتواهای همیشه باید چکار کرد؟ در ادامه ما به پاسخ این سؤالات خواهیم پرداخت.

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئو کلیک کنید

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز چیست؟

رنگ سبز همیشه نماد ماندگاری و جاودانگی است و در این بین، محتوای همیشه سبز نیز به محتوایی اشاره میکند که می تواند سالیان متمادی به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک کند. صد درصد این نوع محتوا، تاریخ انقضای خاصی ندارد و همیشه مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب می کند.

 به هر حال در فصل های مختلف سال کاربران همیشه از یک سری عنوان های تکراری در جستجوی خود در صفحات وب استفاده می کنند. این عناوین می توانند به موضوعات مختلفی اشاره داشته باشند و به همین دلیل، امروزه در عصر بازاریابی آنلاین تولید محتوا البته از نوع سبز تا این حد مورد توجه و استقبال قرار گرفته است؛ چراکه این نوع محتوا میتواند به افزایش ترافیک وب سایت شما به صورت ارگانیک کمک کند. برخی از محتواها تنها در یک دوره خاص این قدرت را دارند که به جذب مخاطبان خود بپردازند، اما بعد از اتمام این دوره، صد در صد دیگر جذابیتی که کاربر انتظار دارد را نمی تواند، بیابد.

موضوع محتواهای همیشه سبز چه می تواند باشد؟

موضوع محتواهای همیشه سبز چه می تواند باشد؟

همانگونه که گفته شد محتوای همیشه سبز از یک سری موضوعات خاص پیروی می کند که در این بین، شما باید با چالش های اطراف و پیرامون خود دقت کنید تا بتوانید بیابید که چه موضوعاتی همیشه دغدغه اصلی مردم هستند.

 به عنوان مثال ما در جامعه با 2 گروه روبرو هستیم؛ گروهی که همیشه به دنبال روش های کاهش وزن هستند و گروهی که همیشه به دنبال روش های کاهش وزن هستند. طبیعتاً موضوعاتی که مربوط به کاهش و افزایش وزن باشند می توانند در دسته بندی محتواهای همیشه سبز قرار بگیرند؛ چون که در هر دوره ای مخاطب خاص خود را دارد.

معرفی ده تا از بهترین نرم افزارهای تولید محتوا

 اگر به مثال دیگری بخواهیم اشاره کنیم، ما علاقه داریم تا با تکنیک ها و شگردهای افزایش درآمد روبرو شویم که این خود می تواند یک موضوع کلیدی و ایده آل به شمار آید. تنها به عنوان مثال به این دو موضوع اشاره کرده ایم، در صورتی که اگر شما با جزئیات بیشتر بتوانید با دغدغه مردم آشنا شوید، قادر خواهید بود، موضوعات جذاب تری را بیابید. اولین شگرد موفقیت یک بازاریاب خصوصاً در دنیای آنلاین، شناسایی نیاز مشتریان است. 

افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه سایت در گوگل

حقیقتاً اولین دلیلی که می توانیم برای اهمیت تولید محتوای همیشه سبز بیان کنیم، بالا رفتن رتبه سایت است. از ۱۰۰ درصد مردم بدون هیچ اقدامی ۷۵% تنها به نتایج صفحه اول گوگل توجه می کنند و بعد از صفحه اول را مورد بررسی قرار نمی دهند.

به همین دلیل، چنانچه به دنبال بازدهی سایت خود هستید، محتوای همیشه سبز را به عنوان یکی از روش های بالا بردن رتبه سایت از یاد نبرید که تولید محتوا البته به صورت همیشه سبز، می تواند یکی از این تکنیک های کاربردی، کم هزینه و ایده آل در کوتاه ترین زمان ممکن باشد.

این نوع محتوا قطعاً به افزایش رتبه سایت می کند در صورتی که در این میان، کیفیت حرف اول بزند. یعنی شما نباید صرف اینکه یک موضوع عالی را انتخاب می کنید، کیفیت محتوا را نادیده بگیرید. مطمئن باشید که در پایان با نتیجه قابل قبولی روبرو نخواهید شد.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام با معرفی ایده ها و ابزارها

یک محتوای سبز صد درصد باید محتوایی با کیفیت، جامع، کامل و به دور از هرگونه پیچیدگی باشد. حقیقتاً تولید محتواهای معمولی و ساده آنچنان که باید و شاید مد نظر قرار نمی گیرد و به همین علت، انجام تولید محتوا را باید به افراد ماهر، کاربلد و متخصص در این حوزه بسپارید تا بتوانید رتبه خوبی را از گوگل دریافت کنید. 

چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

حال که با اهمیت تولید محتوای همیشه سبز آشنا شده اید، شاید این سؤال برای شما به وجود آید که چگونه می توان این نوع محتوا را تولید کرد؟

 به هر حال برای اینکه قادر باشید، در رقابت با دیگر سایت های مرتبط پیروز میدان شوید و محتوای سایت شما در دراز مدت مخاطبان خاص خود را حفظ کند، صد درصد باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. ما در ادامه شما را با این نکات بیشتر آشنا خواهیم کرد.

بیشتر بدانید:تولید محتوا برای سایت کار سختی نیست!

1.موضوع مناسب

 اولین نکته ای که برای محتوای همیشه سبز باید در نظر بگیرید، انتخاب یک موضوع منحصر به فرد است. به این دلیل که این موضوع می تواند به بالا بردن ترافیک وب سایت شما کمک کند. به هر حال ابزارهای مختلف تحلیلی وجود دارند که شما با استفاده از این ابزار می توانید، موضوعات ایده آلی را بیابید.

این نکته را هیچگاه از یاد نبرید که اگر موضوع انتخابی شما مورد نیاز مخاطبان نباشد، صد درصد نمی توانید انتظار یک بازدهی قابل قبول و طبیعی را برای سایت خود داشته باشید. انتخاب موضوع البته به صورت هوشمندانه اولین نکته برای انجام تولید محتوای همیشه سبز به شمار می آید. در حال حاضر بسیاری با تحقیق در حوزه کلمات کلیدی می توانند موضوعات قابل قبول را بیابند؛ به همین علت باید حوزه فعالیت خود را به درستی مورد بررسی قرار دهید و بازار هدف را نیز مشخص کنید.

پیشنهاد مطالعه:سناریو نویسی در تولید محتوا یعنی چه؟

2.تحقیق کلمات کلیدی

اهمیت و جایگاه کلمات کلیدی را نادیده نگیرید؛ چرا که یکی دیگر از نکات مهم، انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای انجام تولید محتوای همیشه سبز است. می توان گفت که کلمات کلیدی چنانچه به صورت مناسب انتخاب شوند، صد درصد می توانند به بهترین شکل ممکن صفحه شما را شرح دهند و زمانی که کاربر در گوگل به جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر بپردازد، صد درصد به مسیر سایت شما هدایت خواهد شد.

آموزش تولید محتوا در یوتیوب معرفی ایده ها، ابزارها، روش ها و توصیه ها

به همین دلیل است که شما باید کلمات کلیدی را بسیار هوشمندانه انتخاب کنید و بدانید که تحقیق درباره کلمات کلیدی بسیار موضوع مهم و حائز اهمیتی به شمار می آید. بدون هیچ اغراقی می توان گفت، تحقیق کلمات کلیدی اولین گام مثبت برای خلق یک محتوا ایده آل و همیشه سبز به شمار می آید تا بتوانید در طولانی مدت به جذب کاربر بپردازید. البته شما باید مخاطب خود را بشناسید و همچنین با دیدگاه رقیب خود نیز آشنا شوید و این چنین است که فرصت های واقعی را پیدا خواهید کرد و می توانید و می توانید به خلق ایده های جدید نیز روی بیاورید.

3.عدم توجه به موضوعات روز

یکی از اشتباهاتی که ممکن است بسیاری از بازاریاب ها در مورد محتوای همیشه سبز انجام دهند، این است که به مراسم ها و اتفاقات روز بسیار توجه می کنند، در صورتی که موضوعات و اتفاقاتی که در یک زمان مشخص رخ می دهند، بعد از مدت کوتاهی باید به دنبال تاریخ انقضای خود باشند.

به عنوان مثال موضوعی مانند روش های درمان کرونا، صددرصد نمی تواند در دسته بندی محتواهای همیشه سبز قرار بگیرد؛ چرا که کرونا یک بیماری خاص است و در یک دوره ای بسیار مورد توجه قرار گرفته و قرار نیست که در سالیان طولانی مردم به دنبال روش درمان این بیماری باشند.

یا حتی موضوع مانند ترند زمستان ۲۰۲۲ نمی تواند موضوع مناسبی باشد؛ زیرا محتوایی که با این موضوع تولید می شود، تنها به زمستان 2022 اشاره می کند و مخاطب برای زمستان ۲۰۲۳ محتوای ترند زمستان 2022 را دنبال نخواهد کرد. به هر حال موضوعات این چنینی تنها در یک موقعیت خاص می توانند بازدهی خود را به رخ بکشند و به قول معروف تاریخ مصرف مخصوص به خود را دارند.

·عدم استفاده از تاریخ

یکی دیگر از نکات بسیار کلیدی برای خلق محتوای همیشه سبز، این است که شما نباید از یک تاریخ خاص استفاده کنید؛ چرا که کاربر در هنگام رویارویی با محتوای شما احساس می کند که با یک محتوای قدیمی روبرو شده است.

همین امر می تواند از کیفیت محتوا بکاهد و کاربر را بی اعتماد کند. می توان گفت عدم استفاده از یک تاریخ خاص صد درصد می تواند در کنار کیفیت بالای محتوا، آن را در دسته بندی محتواهای همیشه سبز قرار دهد. البته شما چنانچه قصد دارید از یک تاریخ خاص در عنوان مقاله خود استفاده کنید، بهتر است هر ساله این تاریخ را تغییر دهید و به قول معروف بروزرسانی محتوای خود را نادیده نگیرید.

·جامع بودن محتوا

جامع بودن محتوای آموزشی یک معیار مهم و کلیدی به شمار می آید. بدین ترتیب، کاربر می تواند پاسخ مناسبی را برای سؤال خود بیابد. بدون هیچ اغراقی محتوای همیشه سبز چنانچه جامع و کامل باشد، مخاطبان خاص خود را حفظ خواهند کرد.

 نکته مهم دیگر در این زمینه می تواند این باشد که جامعیت و کامل بودن محتوا به اعتبار، تخصص و دانش سایت شما اشاره می کند و این مسئله صد درصد کاربر را با اطمینان بیشتری روبرو می کند تا با افزایش رتبه سایت شما نیز مواجه شوید.

زمانی که شما به جامع بودن محتوای خود دقت کنید، قطعاً کاربران می توانند سایت شما را به عنوان یک منبع معتبر و مطمئن بشناسند. بدین ترتیب، گوگل به این دلیل که اولین معیار اصلی خود برای بالا بردن رتبه سایت را به برآورده کردن نیاز کاربران اختصاص می دهد، با این حساب در مورد سایت شما هم کم لطفی نخواهد کرد و این چنین در رأس سایت شما را قرار می دهد؛ چرا که منبع بودن کار هر سایتی نیست به همین دلیل باید به نگارش صحیح و نکات ریز و درشت دیگر برای انجام تولید محتوای عمدتاً متنی توجه بیشتری نشان دهید.

آموزش تولید محتوا با موبایل با ترفندها و تکنیک های روز

4.هدف قرار دادن کاربران مبتدی

یک نکته طلایی برای اینکه بتوانید محتوایی همیشه سبز را تولید کنید، توجه به کاربران مبتدی است؛ چرا که به صورت کاملاً طبیعی و اصولی افراد متخصص لزومی نمی بینند که برای آموزش به صفحات وب مراجعه کنند، اما افراد مبتدی قطعاً به گوگل نیاز دارند و به همین دلیل، محتوایی که بتواند برای این دسته از افراد به صورت واضح تولید شود، قطعاً در دسته بندی محتواهای همیشه سبز قرار خواهد گرفت.

بدین ترتیب، تولید کننده محتوا باید به این نکته نیز توجه داشته باشد که نباید آنچنان مطالب تخصصی و پیچیده ای را ارائه دهد و همچنین محتوا نباید آنچنان ساده باشد که به هیچ عنوان هیچ گونه اعتباری را نتوان برای آن در نظر گرفت. به صورت واضح می توان این چنین گفت که محتوای مورد نظر باید محتوای ساده، واضح و در عین حال مفید و جامع باشد.

5.بروزرسانی محتوا

شاید تصور کنید که محتوای همیشه سبز احتیاج به هیچ گونه بروز رسانی ندارد؛ چرا که به هر حال استراتژی و تکنیک های گوگل در حال تغییر هستند و در این بین، محتوا نباید تازگی خود را از دست بدهد و به همین دلیل، شما باید به روز رسانی محتوا را نیزیک امر مهم و کلیدی در نظر بگیرید که به همین دلیل، امروزه بازیاب های دنیای آنلاین و دیجیتال به شرکت هایی همچون کارو که در حوزه تولید محتوا فعالیت می کند، می توانند اعتماد کنند.

منظور ما از بروز رسانی محتوا این است که شما با توجه به شرایط برخی از اطلاعات را به محتوای خود اضافه کنید. به هر حال اطلاعاتی مورد نیاز است که نباید این اطلاعات را نادیده بگیرید و صد درصد به افزایش کیفیت و جامع کردن محتوای شما بیشتر کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:تولید محتوای دیجیتال چیست؟

به هر حال شاید نیاز باشد که تصاویری را به محتوای خود اضافه کنید یا حتی به جایگزین کردن تصاویر بپردازید. حقیقتاً اهمیت و جایگاه تصاویر مفهومی را با وضوحی بالا به هیچ عنوان نباید نادیده گرفت. برخی از جزئیات محتوای گذشته خود را باید هرچه سریع تر حذف کنید که این یکی از تکنیک های اصلی برای بروزرسانی است. جمع بندی محتوا نیز موضوع مهمی است. استفاده از عبارت و واژه های جدید را نیز در جمع بندی باید لحاظ کرد. این چنین بروزرسانی به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد.

چگونه محتوایی که همیشه سبز است را حفظ کنیم؟

چگونه محتوایی که همیشه سبز است را حفظ کنیم؟

شما باید با تکنیک های حفظ محتوای همیشه سبز نیز آشنا باشید و این گونه باید در این حوزه موفق ظاهر شوید. برای این کار لازم است در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت گسترده ای داشته باشید. امروزه استقبال مردم از شبکه های اجتماعی فوق العاده است و قدرت این بستر مهم و کاربردی را نباید نادیده بگیرید. شاید باور نکنید اما هشتگ نیز بسیار نقش مهم و ایده آلی را در این زمینه ایفا می کند. قطعاً این چنین می توانید با افراد بیشتری به صورت گستره محتوای خود را به اشتراک بگذارید.

مؤثرترین راه های ایده یابی تولید محتوا

در دیگر صفحات وب سایت خود لینک صفحه ای که محتواهای همیشه سبز خود را قرار می دهید نیز جای دهید. این کار قطعاً به بالا بردن رتبه سایت و ترافیک آن کمک خواهد کرد. شاید باور نکنید اما این کار قطعاً به بهبود سئو سایت می تواند کمک کند. به یاد داشته باشید که سئو سایت قطعاً موضوع مهمی برای افزایش ترافیک سایت به حساب می آید.

فقط باید به تولیدمحتواهای همیشه سبز بپردازیم؟

فقط باید به تولیدمحتواهای همیشه سبز بپردازیم؟

یکی از سؤالات بسیار پرکاربرد کاربران از کارشناسان مجموعه کارو این است که آیا همیشه محتوای همیشه سبز باید تولید کنیم؟

خیر، همیشه نباید به تولید این چنین محتواهایی توجه کنید. به هر حال مخاطب سایت شما باید بدانند که سایت مورد نظر از قافله عقب نمانده است و قطعاً بروز بودن سایت خود یک موضوع مهم و حائز اهمیت به شمار می آید. با این حساب بهتر است همیشه محتواهای همیشه سبز را در اولویت تولید محتوای سایت خود قرار ندهید. اشاره کردن به موضوعات ترند خود به اعتبار سایت کمک می کند.

به خاطر داشته باشید که برای افزایش ترافیک های کوتاه مدت، قطعاً تولید محتوا درمورد مسائل به روز را نباید مقوله ای ساده در نظر گرفت. استقبال از مسائل ترند و تولید محتوای برای این موضوعات یکی از استراتژی های اصلی بازاریابی برای حفظ سایت به شمار می آید.

پیشنهاد ویژه :محتوای زرد چیست؟ و تیتر زرد در رسانه ها به چه معناست؟

برای تولید محتواهای همیشه سبز به چه کسانی مراجعه کنیم؟

برای تولید محتواهای همیشه سبز به چه کسانی مراجعه کنیم؟

محتوا اگر توسط افراد متخصص و با تجربه تولید شود، قطعاً نتیجه قابل توجهی ارائه می دهد؛ به همین دلیل شما باید به مجموعه ای مراجعه کنید که بتواند در این حوزه متبحر، حاذق و باتجربه باشد. دانش کافی در این زمینه را دست کم نگیرید. کارو از جمله مجموعه های معتبر و باسابقه ای است که در این زمینه قطعاً خدمات قابل قبولی را ارائه می دهد. شما با پرداخت هزینه ای بسیار منصفانه و معقولانه می توانید سایت خود را در صفحات اول وب قرار قرار دهید و بازدهی خوبی را در طولانی مدت به واسطه استفاده از محتوای همیشه سبز انتظار داشته باشید.

سخن پایانی

به اهمیت و لزوم استفاده از محتوای همیشه سبز پرداختیم تا شما بتوانید به افزایش رتبه سایت خود با کم ترین هزینه بیندیشید. امروزه با توجه به استقبال مردم از صفحات وب در حوزه های گوناگون باعث می شود تا شما به افراد متخصص و با تجربه برای دریافت خدمات این چنین مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید که هر کاری استاندارد و اصول خاص خود را می طلبد و شما نباید این معیار مهم برای موفقیت در سایت های اینترنتی را از یاد ببرید.

دسته بندی شده در: