این روزها بیشتر کسب و کارها مایل هستند خدمات خود را با روش‌های مختلفی به عرضه درآورند. پزشکی و مشاغلی که مرتبط با آن است هم از این موضوع مستثنی نیستند. افرادی که در کارهای پزشکی مشغول فعالیت هستند برای معرفی کردن خود به مردم از فضای مجازی و سایت‌ها کمک می‌گیرند. برای اینکه بتوانید یک سایت پزشکی موفق داشته باشید لازم است در سئو سایت کار خود از تکنیک‌های مختلفی استفاده کنید. بر اساس آماری که از سراسر جهان وجود دارد چیزی حدود ۷۷ درصد بیماران برای اینکه بتوانند از خدمات پزشکی استفاده کنند از گوگل کمک می‌گیرند؛ بنابراین داشتن یک سایت مجرب که تکنیک‌های سئو سایت پزشکی به درستی روی آن پیاده شده است، می‌تواند روی محبوبیت و معروفیت شما بسیار اثر گذار باشد. تا پایان این مطلب همراه ما باشید و با سئو سایت پزشکی و مهمترین تکنیک‌هایی که باید بدانید بیشتر آشنا شوید.

سئو سایت پزشکی و تکنیک‌های آن

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئو کلیک کنید

سئو سایت پزشکی چیست؟

اگر بخواهیم با ساده‌ترین عبارات ممکن در خصوص سئو سایت پزشکی صحبت کنیم باید بگوییم سئو سایت پزشکی یعنی کار‌هایی که روی یک سایت پیاده می‌شود تا بتوان آن را در میان نتایج موتور جستجوی گوگل مشاهده کرد. زمانی که سئوی خوب روی یک سایت اعمال شده باشد آن سایت می‌تواند در رتبه‌های اول گوگل قرار بگیرد. در سئو سایت پزشکی کارهایی همچون تولید محتوا، طراحی سایت، انتخاب درست کلمات کلیدی، لینک‌دهی و… صورت خواهد گرفت و بسیار اثر گذار هستند. برای هرکدام از این کارها باید فعالیت‌های سئوکار بر اساس استراتژی‌های خاصی انجام شود.

سئو سایت پزشکی چیست؟

اهمیت سئو سایت پزشکی

از مهمترین دلایلی که می‌توانیم برای اهمیت سئو برای سایت پزشکی بیان کنیم این است که پزشک به آسانی می‌تواند مطالب مورد نظر خود را بارگذاری کرده و بر اساس کار‌هایی که سئوکار روی مطلب پیاده می‌کند مقالات او در اختیار بیماران قرار گرفته و اینگونه می‌تواند تجربه کاری خوب خود را به مخاطب ارائه دهد و خود را بیشتر به دیگران بشناساند. علاوه بر این بازدید سایت هم بالا می‌رود و به این ترتیب یک سایت پزشکی می‌تواند رتبه خوبی را در میان جستجو‌هایی که در گوگل صورت می‌گیرد، به دست آورد. با طراحی سایت پزشکی خدماتی همچون پرسش و پاسخ میان پزشک و بیمار، رزرو وقت، آشنایی بیماران با پزشک و… صورت خواهد گرفت. در سئو سایت پزشکی کارهایی همچون حذف بک لینک‌های مضر، آنالیز‌ رقبا، تولید محتوا، آنالیز urlها، بهینه سازی لینک‌های داخلی، افزایش سرعت سایت، تولید و انتشار رپورتاژ آگهی، ثبت سایت در سرچ کنسول و… انجام می‌شود.

اهمیت سئو سایت پزشکی

مهمترین اهداف سئو سایت پزشکی

شاید برای شما این سوال پیش آید که اهداف سئو سایت پزشکی چیست؟ سئوسایت پزشکی دارای اهداف مختلفی است که مهمترین آنها را باید گسترش شغل بدانیم. علاوه بر این موضوع دقت داشته باشید هر چقدر که سایت شما معروف‌تر و محبوب‌تر باشد درآمدتان به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد. کسب رضایت حداکثری مخاطبان می‌تواند به این موضوع منجر شود که افرادی از دیگر شهر‌ها به سوی شما جذب شوند و شهرت کلینیک و مطب خود را به مراتب افزایش خواهید داد.

مهمترین اهداف سئو سایت پزشکی

تکنیک‌های سئو سایت پزشکی

برای اینکه یک سایت قدرتمند داشته باشید لازم است از سئو استفاده کنید. اما در سئو تکنیک‌ها و نکاتی باید مورد بررسی قرار بگیرد و بیشتر روی آنها متمرکز شد. در ادامه مهمترین نکات و تکنیک‌هایی که باید برای سئوی وب سایت پزشکی در نظر بگیرید را بیان خواهیم کرد.

استفاده از کلمات و عبارت‌هایی که بیماران جستجو خواهند کرد

اولین قدمی که باید در راستای سئو سایت پزشکی بردارید این است که مهمترین کلمات کلیدی حوزه پزشکی را پیدا کنید. دقت داشته باشید که هر تخصص پزشکی از کلمات کلیدی مختلفی برخوردار است؛ بنابراین شما باید تمرکز خود را روی کلمات کلیدی قرار دهید که بیماران مورد نظر به دنبال آن هستند. برای این کار می‌توانید از ابزارهای سئو و کلمات و پیشنهاداتی که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید.

طراحی سایت را اصولی انجام دهید

داشتن تجربه کاربری عالی برای هر وب سایت از اصولی‌ترین و مهمترین موضوعاتی است که باید به آن توجه شود. هر چقدر که طراحی سایت شما جذاب‌تر باشد و از تجربه کاربری خوبی برخوردار باشد قطعاً سایت شما می‌تواند موفق‌تر عمل کند. از مهمترین قواعدی که موجب خواهد شد میزان ماندگاری و حضور افراد در سایت شما بالاتر برود دقیقاً همین طراحی سایت است؛ بنابراین ساختار سایت باید به شکلی باشد که مخاطب بتواند صفحات مهم را خیلی سریع مشاهده کند.

از قوانین Google YMYL  پیروی کنید

گوگل استانداردی تحت عنوان YMYL  داشته و روی اخلاقی بودن سایت‌ها به خصوص پزشکی تاکید ویژه‌ای دارد. در صورتی که سئو سایت پزشکی را بتوانید بر اساس این اصول گوگل پیش ببرید قطعا نتایج بسیار مثبتی برای شما به همراه دارد. هدفی که سایت‌های پزشکی دارند این است که مطالب و خدمات خوبی را در اختیار افراد قرار دهند. اگر این مطالب علمی و کامل‌تر باشد در نگاه گوگل منبع اخلاقی و باکیفیتی خواهید بود.

تصاویر خودتان را در سایت قرار دهید

بهتر است برای اینکه اعتماد کاربران را جلب کنید از تجهیزات و عکس خود و پرسنل در سایت استفاده کنید. برای مقالات یا محتوای سایت حتما از عکس‌هایی استفاده کنید که کاملا یونیک بوده و شخصی سازی شده‌اند. تگ alt را برای تصاویر استفاده کنید و حتماً در این تگ کلمات کلیدی را به کار بگیرید.

تبلیغات زیاد در کار ممنوع

از سال ۲۰۱۷ بر اساس آخرین بروز رسانی گوگل، الگوریتم FRED  وب سایت‌هایی که محتوا را فدای تبلیغات خود می‌کنند شناسایی کرده و از اعتبار سئوی آنها را کم می‌کند. پس بهتر است در سایت خود از تبلیغات بی‌رویه استفاده نکنید. هر چقدر که تبلیغات به اندازه و معقول‌تر باشد قطعاً سایت شما با مشکل مواجه نخواهد شد.

لینک سازی‌های برنامه ریزی شده داشته باشید

از مهمترین قوانینی که شما برای سئو سایت پزشکی باید به آن توجه کنید این است که لینک سازی‌های داخلی و خارجی بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده انجام شود. لینک سازی‌های داخلی را برای بخش‌های مختلف سایت خود انجام دهید و از لینک سازی‌های خروجی برای ارجاع دادن مخاطب به سایت‌های معتبر استفاده کنید. با کمک لینک سازی می‌توانید موجب افزایش ترافیک سایت و بالابردن کلیک‌ها شوید‌.

 

از تاثیر هاست بر سئو غافل نشوید. ما این تاثیرات را به شما گفته ایم.

 

مواردی که باید در سئو سایت پزشکی رعایت شود

برای اینکه سایت پزشکی شما در میان نتایج گوگل از رتبه خوبی برخوردار شود لازم است علاوه بر تکنیک‌هایی که به شما ارائه کردیم، برخی موارد را هم رعایت کنید تا بتوانید به راحتی و در زمانی کوتاه نتایج دلخواه را به دست آورید. این نکات شامل موارد زیر هستند:

  • افزایش سرعت سایت
  • بهینه‌سازی سایت برای دستگاه‌های مختلف
  • قرار دادن لینک سایت در دایرکتوری‌های معتبر پزشکی
  • تهیه دامنه‌ای مناسب برای سایت
  • ارتقاء امنیت وب سایت
  • توجه به سئوی محلی
  • ارائه سیستم نوبت دهی آنلاین
  • داشتن صفحه سوالات متداول بیماران
  • ثبت مطب و کلینیک در گوگل مپ
  • ساختن نقشه سایت
  • داشتن استراتژی‌ها و بررسی کلمات کلیدی رقبا

تکنیک‌های سئو سایت پزشکی

کارهایی که نباید در سئو سایت پزشکی انجام دهید

برای این که بتوانید بدون هیچ مشکلی و بی هیچ دردسری سایت پزشکی را در رنکینگ های اول گوگل قرار دهید، لازم است برخی از کارها را انجام ندهید. از جمله کارهایی که برای سئو سایت پزشکی و هر سایت دیگری باید از آنها پرهیز کنید می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • از مطالب و محتوای کپی شده استفاده نکنید.
  • از عناوین غیر مرتبط در کار خود استفاده نکنید.
  • کلمات کلیدی را بیش از حد در کار خود تکرار نکنید.
  • صفحات تکراری را در سایت خود ایجاد ندهید.
  • از بک لینک‌های بی کیفیت استفاده نکنید.
  • کلمات کلیدی غیر مرتبط را به کار نگیرید.

کارهایی که نباید در سئو سایت پزشکی انجام دهید

 

سخن پایانی

سئو سایت پزشکی و بررسی نکات و تکنیک‌هایی که در این زمینه وجود دارد موجب می‌شوند تا یک سایت بتواند در زمانی کوتاه، رتبه‌های خوبی را در میان نتایج جستجوی گوگل به دست آورد. هر چقدر که یک سایت پزشکی با قانون و اصول پیش برود قطعا می‌تواند موجب افزایش مخاطبان شود. افزایش مخاطب هم منجر به ترافیک سایت و افزایش مراجعه کنندگان مطب می‌شود. در این مقاله از سری مقالات کاروکانتنت سعی داشتیم در خصوص سئو سایت پزشکی و تکنیک‌هایی که در این حوزه باید به کار بگیرید، صحبت کنیم. فراموش نکنید که تنها سئو نیست که می‌تواند شما را به موفقیت برساند بلکه این روزها برای رشد یک سایت شما می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های ویزیت آنلاین و… هم استفاده کنید. اگر در خصوص سئو سایت پزشکی و تکنیک‌هایی که در این زمینه وجود دارد شما هم تجربه‌ای دارید لطفاً آن را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • مهمترین نکات مربوط به سئو سایت پزشکی چیست؟

استفاده از کلمات کلیدی مناسب، برخورداری از تصویر کارکنان و تجهیزات مطب و کلینیک، استفاده از طراحی سایت منحصر به فرد و….

  • رعایت چه مواردی برای سایت پزشکی اهمیت دارد؟

ارتقای امنیت سایت، تجربه کاربری بالا، بهره‌گیری از دامنه مناسب برای سایت، تولید محتوای مداوم و یونیک، توجه به سئوی محلی، ثبت کسب و کار در گوگل مپ و…

دسته بندی شده در: