سئو کردن صفحات محصول در نتایج گوگل از جمله مهمترین و اصلی‌ترین استراتژی‌های سئو سایت به شمار می‌آید. سئو محصول برای کسب و کارهای آنلاین از ضروری‌ترین نیازها محسوب خواهد شد. معمولاً شرکت‌هایی که محصولات مختلفی را ارائه می‌کنند اولین اقدام آنها در سایت برای اینکه بتوانند رتبه‌های خوبی را در گوگل به دست آورند، سئو محصول است. به این موضوع دقت داشته باشید که سئو محصول کاری راحت نیست و باید به دست افراد حرفه‌ای و توانمند که می‌توانند گوگل و مخاطب را به سوی محصول و سایت جذب کنند صورت بگیرد. هرچقدر ارائه محصولات با دقت و استراتژی بهتری پیش برود قطعا می تواند مالک کسب و کار را با موفقیت‌های چشمگیرتری روبرو کند. در این مقاله از سری مقالات کارو کانتنت سعی داریم بیشتر در خصوص سئو محصولات با شما صحبت کنیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

سئو محصول چیست؟

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئو کلیک کنید

سئو صفحه محصول چیست؟

سئو صفحات محصول یعنی گسترش محصول با توجه به سئو و اینکه بتوان آن محصول را با کمک برنامه‌ریزی‌های دقیق در نتایج خوبی از گوگل قرار داد. همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم سئو کردن محصولات باید یک استراتژی قانونمند را داشته باشد؛ بنابراین لازم است برای تولید محصولاتی که قصد سئوی آنها را دارید از محتوا‌هایی که اثر بخش هستند کمک بگیرید. سئو محصول ارتباط بسیار مستقیمی با درآمد مالک سایت دارد. سایت‌های فروشگاهی و سایت‌هایی که به ارائه محصول خواهند پرداخت تجارت‌های الکترونیک پر سودی را به همراه دارند و اگر نتوان سئو سایت را ارتقا داد بازخوردی مثبت را نمی‌توانید مشاهده کنید.

سئو صفحه محصول چیست؟

مهمترین اصولی که در سئو محصول باید رعایت کنید

برای اینکه اصول سئو محصول به درستی پیش برود و بتوانید به جذب مخاطب بپردازید لازم است از قوانینی پیروی کنید که مهمترین و قانونمند‌ترین مواردی هستند که در این حیطه می‌توانند به شما کمک کنند. در ادامه در خصوص اصولی که لازم است در سئو محصولات به‌کار بگیرید بیشتر صحبت خواهیم کرد.

از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

انتخاب درست کلمات کلیدی را باید اصلی‌ترین قانون سئوی یک محصول بدانید. برای اینکه بتوانید کلمه کلیدی را انتخاب کنید باید خود را جای مخاطب بگذارید. این بررسی را داشته باشید که مخاطب به دنبال چه چیزی است و چه عباراتی را ممکن است برای به دست آوردن یک محصول جستجو کند. در توضیحات متا کلمه کلیدی را مورد استفاده قرار دهید و روی تناسب کلمه کلیدی دقت ویژه‌ای داشته باشید. صفحه خرید یک محصول هم باید به صورت کامل بهینه شود تا مشتری در صفحه بماند و به آسانی و بدون هیچ مشکلی خرید خود را انجام دهد. ابزارهای متنوعی برای تحقیق کلمه کلیدی وجود دارد که البته برخی از آنها پولی هستند. Ahrefs ،SEMrush ، Majestic از جمله بهترین ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی هستند.

 تصاویر و فیلم‌های با کیفیت را در صفحه قرار دهید

هرچقدر که تصاویر استفاده شده در سایت با کیفیت‌تر باشند، بیشتر می‌توانند چشم‌ها را به خود جذب کنند. زمانی که مخاطب از تصاویر و فیلمی که می‌بیند راضی باشد قطعاً نقش بسیار زیادی در خرید او خواهد داشت. عکس‌ها را از زوایای مختلف در سایت قرار دهید تا مشتری بتواند از تمامی جهات محصول را مشاهده کند. بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته ویدیوها ارزش سفارش را تا ۵۰ درصد افزایش خواهند داد. معمولاً مشتریان بعد از اینکه یک ویدیو محصول را می‌بینند ۶۴ تا ۸۵ درصد بیشتر احتمال خرید در آنها وجود دارد؛ بنابراین نقش ویدیو و تصاویر را دست کم نگیرید.

توضیحات محصول را فراموش نکنید

معمولاً در سایت‌ها ۲ قسمت برای نوشتن توضیحات محصول در نظر می‌گیرند. یکی از بخش‌ها توضیحات کوتاه یا همان ویژگی‌هایی است که در خصوص یک محصول وجود دارد و بخش دیگر در خصوص نقد و بررسی محصول مورد نظر خواهد بود. بخش اول در ارتباط با موارد مختلفی که در زمینه ویژگی‌های مهم محصولات هستند صحبت خواهد شد. به عنوان مثال اگر کسی بخواهد سری به بخش محصولات یک سایت فروش تلفن همراه بزند در قسمت توضیحات کوتاه آن می‌تواند اطلاعاتی درباره ویژگی‌های دوربین، حافظه داخلی، اندازه صفحه نمایش و… را به دست آورد. اما در قسمت نقد و بررسی محصول معمولاً در خصوص کیفیت و کم و کاست تلفن همراه هم صحبت‌هایی شده است و آن را با محصولات دیگر نیز مقایسه کرده‌‌اند.

بیشتر بخوانید:بازاریابی موتور جستجو چیست؟

توضیحات متا را خلاقانه بنویسید

از جمله اصولی که در  سئوی محصول باید به آن توجه داشته باشید این بوده که شما لازم است برای هر محصول از توضیحاتی مجزا استفاده کنید. توضیحات متا را تکراری ننویسید و از خلاقانه نوشتن ساده عبور نکنید. اگر بخواهید برای تمامی محصولاتی که دارید از یک توضیح تکراری استفاده کنید قطعاً از فروش محصولات کاسته خواهد شد. در توضیحات متا کلمه کلیدی را به کار بگیرید و متناسب با اینکه هر محصول چه مارکی دارد توضیحی منحصر به فرد را برای آن بنویسید.

سرعت صفحه را افزایش دهید

واضح هست هیچ کسی تمایل ندارد برای دیدن یک محصول زمان زیادی را منتظر بماند تا آن صفحه بارگذاری شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید محصول شما خیلی سریع و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بارگذاری شود حتماً سرعت صفحه را افزایش دهید. اگر سرعت بارگذاری صفحات سایت افزایش پیدا کند تجربه کاربری خیلی خوبی خواهد شد. در صورتی که یک صفحه دیر بارگذاری شود قطعاً نرخ پرش بالایی را تجربه می‌کند و موجب خواهد شد بدون اینکه مشتری توجه به محصولات داشته باشد آن صفحه را به راحتی ترک کند.

مخاطب را به کامنت دادن ترغیب کنید

برخی از الگوریتم‌های گوگل نسبت به تعامل مابین شما و مخاطب بسیار حساس هستند. اگر بتوانید مخاطب را به کامنت گذاری ترغیب کنید قطعاً گوگل امتیاز خوبی را برای شما در نظر خواهد گرفت. پیش از هرچیز سعی کنید یک محتوای جذاب و صمیمی را برای هر کدام از محصولاتی که دارید تولید کنید؛ سپس مخاطب را به پرسیدن سوالات یا در خصوص اینکه اگر در ارتباط با این محصول تجربه‌ای دارند آن را برای شما بیان کنند، ترغیب کنید.

لینک سازی خارجی را به کار بگیرید

لینک‌سازی خارجی یا همان لینک بیلدینگ برای سایت‌های فروشگاهی تکنیکی بسیار عالی به شمار می‌آید. برای کلماتی که رقابت شدیدی مابین شما و سایت‌های دیگر وجود دارد تا زمانی که از لینک‌سازی خارجی استفاده نکنید، نمی‌توانید به بهبود سئو سایت خود کمک کنید. دقت داشته باشید که لینک‌سازی خارجی باید قانونمند و اصولی انجام شود و در هر جایی و نسبت به هر سایتی لینک‌سازی را انجام ندهید و حتماً در خصوص ساخت بک لینک آموزش‌های کافی را ببینید تا بتوانید از عهده این کار برآیید.

کنیبالیزیشن و صفحات کپی را نسازید

از مهمترین مشکلاتی که معمولاً برای سایت‌ها به وجود می‌آید این است که صفحاتی با محتوای کپی یا حتی کنیبالیزیشن دارند. اما منظور ما از صفحات کپی این است که ممکن است توضیحات محصول و متن آن‌ها با دیگر صفحات سایتی که دارند یکسان باشد و منظور از صفحات کنیبالیزیشن هم صفحاتی است که همه آنها دارای یک کلمه کلیدی تکراری هستند. به عنوان مثال تصور کنید ۵ صفحه محصول دارای کلمه کلیدی جاروبرقی سامسونگ باشند و تنها تفاوتی که میان آنها وجود داشته باشد رنگ بدنه جاروبرقی است؛ این موضوع به طور قطع می‌تواند برای سایت بسیار مشکل‌آفرین شود.

بهینه سازی برای موبایل را انجام دهید

از جمله دیگر مسائلی که در سئو سایت محصول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده این است که شما باید صفحات را به گونه‌ای بهینه سازی کنید که حتی برای تلفن‌های همراه هم قابل مشاهده باشد و با این دستگاه‌ها سازگاری کامل را داشته باشد. این روزها بیشتر استفاده کنندگان از اینترنت با کمک تلفن همراه این کار را انجام می‌دهند و به سراغ خرید آنلاین می‌روند؛ از این رو اگر صفحه سایت شما با موبایل سازگاری نداشته باشد، قشر زیادی از افراد جامعه را از دست می‌دهید.

از عنوان‌های جذاب استفاده کنید

برای محصولاتی که می‌خواهید در سایت قرار دهید، حتما از عناوینی که موجب خواهند شد توجه مشتری به آنها جلب شود استفاده کنید. تا جایی که ممکن است در عناوین کار از کلمه کلیدی استفاده کنید.

مهمترین اصولی که در سئو محصول باید رعایت کنید

سخن پایانی

سئوی محصول از مهمترین مواردی است که برای تمامی سایت‌هایی که برای فروش محصولات ایجاد می‌شوند امری ضروری محسوب خواهد شد. در این مقاله سعی داشتیم نکات مهمی را در خصوص سئو کردن صفحات محصول به شما ارائه کنیم. برای این که بتوانید فروش خوبی را در سایت خود تجربه کنید لازم است از این قواعد پیروی کنید. تمامی این اصول، روش‌ها و نکاتی هستند که بسیار ساده بوده و موجب خواهند شد ترافیک و بازدید سایت شما به مراتب افزایش پیدا کند. اگر شما هم علاوه بر مطالبی که در این مقاله از آنها یاد کردیم شیوه دیگری را برای سئوی محصول می‌شناسید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

سوالات متداول

  • چرا سئوی محصولات اهمیت دارد؟

سئوی محصولات موجب خواهد شد تا یک سایت به درآمدی که می‌خواهد برسد و موجب افزایش ترافیک سایت و جذب مشتری خواهد شد.

  • برای سئوی سایت باید چه کارهایی را انجام داد؟

استفاده از کلمه کلیدی مناسب، افزایش سرعت سایت، بهره‌گیری از تصاویر و فیلم‌های با کیفیت، بهبود تجربه کاربری و…

دسته بندی شده در: