تأثیر هاست بر سئو کم نیست. سئو معیارهای متفاوتی برای افزایش ترافیک سایت را در نظر می گیرد و استفاده از هاست نامناسب باعث می شود که سئو قادر نباشد، اقدامات خود را به راحتی پیاده کند. یک سایت قدرتمند از هاستی مناسب قطعاً استفاده می کند و مهم تر از همه سعی می کند در کنار خرید هاستی معتبر از سئوکاری ماهر در این زمینه هم کمک بگیرد. ما در ادامه شما را بیشتر با تأثیر هاست روی سئو آشنا خواهیم کرد.

سئو چیست؟

سئو چیست؟

قبل از این که در مورد تأثیر هاست بر سئو با شما صحبت کنیم، باید در مورد سئو، اطلاعاتی را ارائه دهیم. سئو در دهه 90 میلادی به روی کار آمد، زمانی که موتورهای جستجوگر به وجود آمده اند. SEO مخفف Search Engine Optimization است و این صد درصد یکی از عبارت های بسیار پرتکرار است، زمانی که در مورد سئو سرچ می کنید.

سئو را باید یک مجموعه در نظر بگیرید که قوانین و استراتژی هایی را وضع می کند تا سایت شما بتواند در صفحات اولیه گوگل جای گیرد و رتبه خوبی به دست آورد. رتبه سایت به این جهت اهمیت دارد که سایت، زمانی که در صفحات اول گوگل باشد، با بازدید بیشتری روبرو می شود و بازدید بیشتر یعنی درآمد بالاتر.

حقیقت ماجرا این است که نباید سئو را پروسه ای ساده در نظر گرفت؛ چراکه به هیچ عنوان این چنین نیست. فردی که در این زمینه قصد فعالیت دارد، باید با اصول خاصی آشنا باشد و به صورت تخصصی در این زمینه وارد شود وگرنه نه تنها سایت را به رتبه خوبی نمی رساند، بلکه با بازدهی پایین و کاهش ترافیک روبرو خواهد کرد.

البته افرادی از روش های غیر اخلاقی ممکن است برای سایت ترافیک بالایی را به دست آورند، ولی در کوتاه مدت نتیجه این اعمال غیر اخلاقی و فریبکارانه خود را می بینند. سئو انواع مختلفی دارد، مانند: سئو داخلی، سئو فنی و… که توضیح این موضوعات خارج از حوصله کاربر است.

اهمیت سرعت سایت

اهمیت سرعت سایت

هاست نقش بسیار مهمی در سرعت سایت دارد. سرعت سایت یکی از معیارهای کلیدی سئو است. اگر سایت شما سرعت خوبی نداشته باشد و کاربر به محض ورود خود با علف زیر پا که به خاطر کندی سایت شما است، روبرو شود، به هیچ عنوان شک نکنید که در سایت، برای لود صفحات منتظر نخواهد ماند و به هیچ وجه دیگر به سایت شما اعتماد نمی کند، البته تا زمانی که سرعت سایت به حد نرمال و ایده آل خود برسد.

گوگل همیشه رفتار کاربران خود را تحت نظر می گیرد، البته تنها رفتار کاربران نیست، بلکه از ابزارهایی برای آنالیز سرعت سایت شما هم کمک می گیرد. به نظر شما اگر گوگل متوجه شود که سایت شما نیاز کاربران را برآورده نمی کند، با شما چه رفتاری خواهد داشت؟ طبیعتاً خود می دانید و احتیاج به توضیح بیشتر نیست. به همین دلیل باید هاستی خریداری کنید که سرعت بالای صفحات سایت شما را تضمین کند.

توصیه ما به شما این است که از ابزاری مانند GTMETRIX برای بررسی سرعت سایت خود استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می کند تا متوجه شوید که هاست دلیل کند بودن سرعت سایت مورد نظر است یا باید در جای دیگری به دنبال رفع مشکل باشید.

هاست داخلی بخریم یا خارجی؟

هاست داخلی بخریم یا خارجی؟

تأثیر هاست بر سئو را همان طور که بیان شد، با سرعت سایت می توان متوجه شد. حال سؤالی که مطرح می شود این است که باید هاست داخلی بخریم و یا هاست خارجی؟

هاست خارجی قطعاً هاست قابل قبولی است و قیمت قابل قبولی هم دارد و از هاست های داخلی بسیار گران تر است. در این میان، هاست داخلی قیمت منصفانه ای دارد و حقیقتاً می تواند گزینه مناسب تری هم باشد. نزدیکی هاست به کاربران قطعاً یک امتیاز ویژه است و روی سئو سایت هم تأثیر می گذارد؛ بنابراین به خرید هاست داخلی از یک شرکت معتبر و باسابقه سعی کنید، تمایل بیشتری نشان دهید.

تنظیمات و پیکربندی هاست

تنظیمات و پیکربندی هاست

کارایی هاست می تواند تأثیر هاست بر سئو را تأیید کند. به این علت که، اگر تنظیمات و پیکربندی هاست درست و صحیح نباشد، قطعاً سرعت سایت که یکی از معیارهای اصلی سئو است را مختل می کند. هر سیستم مدیریت محتوایی، زبان برنامه نویسی خاص خود را دارد.

این زبان برنامه نویسی هم هاست خاص خود را می طلبد و با این حال اگر بین هاست و سیستم مدیریت محتوا سازگاری و همخوانی وجود نداشته باشد، قطعاً مشکلاتی نظیر سرعت پایین سایت به وجود می آید. زبان برنامه نویسی asp برای هاست ویندوزی طراحی شده اند و زبان برنامه نویسی php هم برای هاست لینوکسی مناسب است.

هاست اختصاصی بخریم یا هاست اشتراکی؟

هاست اختصاصی بخریم یا هاست اشتراکی؟

به نظر ما بهتر است در هنگام خرید هاست، کمی دست و دلباز باشید. چون یک مرتبه قرار است هزینه کنید و از نتایج آن به نحو احسنت استفاده کنید. هاست های اشتراکی خطر هک را به جان می خرند، در صورتی که هاست اختصاصی بسیار ساختاری قدرتمندتر از این حرف ها دارد. یکی از اصول سئو بالا بردن امنیت سایت است و این موضوع بسیار مهم و حیاتی به نظر می رسد و نباید اهمیت آن را نادیده بگیرید.

هاست اشتراکی به گونه ای است که هر هاستی در اختیار یک سایت است، یکی از این سایت ها مورد حمله هکرها قرار بگیرد، طبیعتاً دیگر سایت ها که از این هاست اشتراکی استفاده می کنند هم دچار مشکلات امنیتی خواهند شد. حال متوجه تأثیر هاست بر سئو شده اید؟

آپ تایم هاست

آپ تایم هاست

سئو روی نرخ پرش بسیار حساس است. آپ تایم به زمانی گفته می شود که سایت بدون هیچ گونه قطع شدن می تواند کارایی خود را ادامه دهد. شما قبل از اینکه هاست مورد نظر را خریداری کنید، باید با پشتیبانی شرکت هاستینگ در ارتباط باشید. به این دلیل که پشتیبان سایت می تواند در مورد مدت زمان آپ تایم اطلاعاتی را ارائه دهد. با استفاده از ابزاری مانند uptimerobot می توانید آمار قطعی هاست خود را در بیاورید. (این هم هدیه ما به شما)

پشتیبانی و پاسخگویی شرکت هاستینگ

پشتیبانی و پاسخگویی شرکت هاستینگ

اگر به خرید هاست از یک شرکت بی سر و ته اقدام کنید، قطعاً پشتیبانی وجود نخواهد داشت که در هنگام رویارویی شما با مشکلاتی نظیر قطعی و… در کنار شما باشد و زمانی که پشتیبانی نباشد، مشکل به وجود آمده سرعت سایت را مختل کرده و این گونه است که به اهمیت تأثیر هاست بر سئو پی خواهید برد.

به همین دلیل، از شرکت های هاستینگ معتبر لطفا هاست بخرید که پشتیبانی قدرتمندی دارند. همیشه تحقیق کردن و پرس و جو ایده جالبی است که درست انتخاب کنید، تنها برای ازدواج که نباید تحقیق کنید، برای خرید هاست هم سعی کنید کمی تحقیق و تفحص کنید تا یک شرکت معتبر که پاسخگویی درست و اصولی دارد را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که یک شرکت هاستینگ معتبر CDN را هم ارائه می دهد و این گونه است که سایت شما از خطر هک کردن در امان خواهد بود؛ همچنین مقاومت سایت در برابر سئو کلاه سیاه هم با وجود CDN بسیار جای بحث دارد. مزیت مهم بعدی این است که کاربر قبل از اتصال به هاست اصلی به دیتاسنتر نزدیک تری متصل شده و می تواند اطلاعات سایت مورد نظر را روی مرورگر به راحتی مشاهده کند.

اهمیت اجاره سرور اختصاصی

اهمیت اجاره سرور اختصاصی

اگر مراقبت از فضای هاست را جدی بگیرید و پهنای باند خود را مدیریت کنید، با مشکلاتی که ریز و درشت است روبرو نخواهید شد. هر شرکتی که به فروش هاست اقدام می کند، پهنای باند مشخصی را ارائه می دهد و شما باید بررسی کنید که آیا مقدار پهنای باند مورد نظر می تواند نیاز شما را برطرف کند یا خیر؟

حقیقتاً اجاره سرور اختصاصی را نباید در تأثیر هاست بر سئو بی تأثیر دانست. گوگل شگردی دارد که شما را با این شگرد آشنا می کنیم و آن این است که به سایت هایی که از سرور اختصاصی استفاده می کنند، بسیار بیشتر اهمیت می دهد. شما هم باهوش باشید و از این شگرد استفاده کنید، البته قبل از اجاره سعی کنید با مشاورین ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

از نظر سئو باید تصاویر باکیفیت را در طراحی سایت خود پیاده کنید. طبیعتاً اگر سایت شما سرعت بالایی نداشته باشد در لود تصاویر هم سایت را دچار مشکل خواهد کرد. بهینه سازی تصاویر یکی از راهکارهای افزایش سرعت سایت است. سعی کنید از تصاویر یونیک استفاده کنید که این چنین بازدهی سایت هم افزایش خواهد یافت.

سخن پایانی

تأثیر هاست بر سئو را مورد بررسی قرار داده ایم. با توجه به آن چه گفته شد، باید هاست خود را از شرکت هاستینگ معتبری خریداری کنید که پشتیبانی قوی و قدرتمندی داشته باشد. برخی فریب قیمت ارزان را می خورند و بعد از مدتی متوجه اشتباه خود می شوند، ولی به قول معروف ماهی را هرگاه از آب بگیرید، تازه است.

شما بهتر است با متخصصین ما در مجموعه باسابقه کاروکانتنت در ارتباط باشید تا سئوکاران ما شما را در این زمینه بیشتر راهنمایی کنند. همیشه تحقیق برای خرید یک هاست مناسب، انتخاب یک سئوکار ماهر و بسیاری از موارد دیگر می تواند به بازدهی هرچه بیشتر سایت کمک کند.

دسته بندی شده در: