اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب تصویر محور محسوب می‌شود، این شبکه از طریق ویدیو، عکس و… بین کاربران ارتباط برقرار می‌کند. اینستاگرام به صورت مرتب آپدیت شده و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود، با کمی دقت و توانایی می‌توانید به راحتی از قابلیت‌های آن بهره‌مند شده و در جهت بهتر شدن کسب و کار خود از آن استفاده کنید. ریلز یکی از قابلیت‌های جدید این شبکه اجتماعی است که از استقبال بالایی برخوردار شده است.

ریلز اینستاگرام

ریلز اینستاگرام یکی از قابلیت‌های جدید پلتفرم اینستاگرام است که برای رقابت با برنامه تیک تاک به بازار عرضه شد. این قابلیت مدت زمان کوتاهی است که به اینستاگرام اضافه شده و اما در این مدت زمان کوتاه بسیار کاربردی و موثر عمل کرده است. ریلز ویدیوهایی هستند که مدت زمان آن بین ۱۵ تا ۹۰ ثانیه است. در این مدت زمان می‌توان اطلاعات مفیدی را در قالب ویدیو در اختیار کاربران قرار داد. اگر اکانت شما آموزشی است، در این مدت زمان می‌توانید ویدیو آموزشی را ضبط کرده و به اشتراک بگذارید. همچنین فروشگاه‌ها می‌توانند جهت معرفی محصول یا برگزاری چالش و تبلیغ کردن از این قابلیت جدید استفاده نمایند. این قابلیت به شما اجازه خواهد داد تا جهت ساخت ویدیوهای کوتاه اقدام کرده و توسط افکت و قابلیت‌های مختلف به ادیت آن بپردازید. به این صورت دیگر نیازی نیست که از نرم‌افزارهای کمکی برای ادیت استفاده نمایید؛ همچنین قابلیت تغییر سرعت ویدیو وجود دارد و می‌توانید ویدیوی جذابی را تولید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سایز ریلز

اگر می‌خواهید ویدیو یا ریلز‌های شما جذابیت بالایی داشته و باعث جذب کاربران به پیج شما شود، باید  به سایز آن توجه داشته باشید. اینستاگرام برنامه‌ای است که الگوریتم خاص خود را داشته و برای اینکه بتوانید در این برنامه به معرفی کسب و کار خود بپردازید، باید الگوریتم آن را مدنظر قرار دهید. سایز ریلز در صورتی که مناسب باشد، باعث می‌شود تا آن ویدیو به کاربران زیادی نمایش داده شود. این قابلیت اینستاگرام جهت نمایش عمودی در صفحه نمایش طراحی شده است. بهترین سایز برای این ویدیوها نسبت ۹ به ۱۶ با رزولویشن ۱۰۸۰ *۱۹۲۰ پیکسل است. در صورتی که شما ویدیوهای خود را به صورت عمودی ضبط کنید نیازی به ویرایش مجدد آن نخواهید داشت، علاوه بر این سایز ریلز که ذکر شد می‌توانید از سایز ۱ به ۱ یا همان مربعی و سایز ۴ به ۵ استفاده کنید، اما بهترین سایز همان سایز ۹ به ۱۶ است. شما می‌توانید در زمان ضبط ویدیو سایز آن را تنظیم کرده و یا توسط نرم‌افزارهای ادیت این کار را انجام دهید.

تنظیم سایز ریز با استفاده از برنامه‌های ادیت

تنظیم سایز ریز با استفاده از برنامه‌های ادیت

برای تغییر سایز ریلز باید سعی کنید در زمان فیلمبرداری سایز مناسب را انتخاب کنید تا دیگر نیازی به تغییر سایز آن نباشد. با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که دوربین و یا گوشی همراه به شما می‌دهد، می‌توانید ریلز جذاب و خفنی را ضبط کنید، اما اگر در زمان فیلمبرداری سایز مناسب را برای ریلز انتخاب نکردید، می‌توانید توسط برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های ادیت همچون فتوشاپ، پریمیر و… می‌توانید سایز ریلز را تنظیم کنید. برای تنظیم سایز کافیست ویدیو را وارد این اپلیکیشن و نرم‌افزارها کرده و سایز مناسب را انتخاب کنید. نکته مهمی که باید مد نظر قرار دهید، این است که باید پس از تغییر سایز ویدیو توجه کنید تا قسمت‌های حساس و لازم ویدیو از کادر خارج نشود. برای اینکه ریلز شما جذاب باشد، باید برای آن کاور انتخاب کنید. سایز کاور ریلز نیز همانند سایز ریلز بسیار مهم است. سایز مناسب برای کاور ریلز یک به یک یا مربعی است. بهتر است در ثانیه‌های اول ریلز کاور جذاب با این سایز را قرار دهید.

اهمیت سایز ریلز در اینستاگرام

یکی از سوالات بسیاری از کاربران این است که سایز ریلز چه اهمیتی دارد؟ اگر بخواهید در این شبکه رسانه اجتماعی کسب و کار خود را آغاز کنید، آشنایی با سایز ریلز بسیار مهم بوده و به شما کمک می‌کند تا سایز محتوای موثر و جذابی را تولید کنید. سایز نامناسب ریلز باعث می‌شود تا ریلز به صورت کامل دیده نشده و همچنین کاربری جذب نمی‌کند. کمترین مقادیر در فضای دیجیتال نیز می‌توانند روی نمایش بهتر محتوا تاثیرگذار باشند. در صورتی که محتوا بیش از حد کوچک یا بزرگ باشد، جذابیت خود را از دست داده و تاثیری در دید مخاطبان ندارد. در صورتی که سایز محتوا یا ویدیوها را بدانید، در زمان چیدمان المان‌های تصویری در کنار یکدیگر می‌توانید تصمیم بهتری گرفته و به خوبی بچینید و به این صورت یک چهارچوب مشخص برای خود تعیین کرده که به محتوای خود نظم بیشتری دهید. توسط تنظیم سایز ویدیو و استفاده از سایزهای استاندارد مانع بالا رفتن حجم فایل‌های تصویری خواهید شد. اگر ویدیوهای شما دارای ابعاد مناسب باشد، در بارگذاری آن مشکلی نخواهید داشت.

سخن پایانی

اینستاگرام پلتفرم محبوب برای کسب و کارهای اینترنتی است. این برنامه همه روزه قابلیت‌های جدید به آن اضافه می‌شود که در رشد بهتر و سریع بسیار کمک می‌کند. ریلز از قابلیت‌هایی است که به بهتر دیده شدن و رشد سریع اکانت اینستاگرام و پیج شما کمک می‌کند. برای رشد بهتر و استفاده اصولی باید طبق الگوریتم اینستاگرام پیش بروید. سایز ریلز را طبق اصول و استاندارد انتخاب کنید تا به کاربران بسیاری نمایش داده شود.

سوالات متداول

سایز مناسب ریلز چه ابعادی است؟

سایز ایده‌آل ریلز ۹ به ۱۶ است.

سایز کاور ریلز باید چند باشد؟

سایز کاور ریلز ۱ به ۱ است.

دسته بندی شده در: