چقدر طول می‌کشد تا سئو را یاد بگیریم؟ اگر الان در حال مطالعه این مقاله هستید قطعاً می‌‌خواهید این روزها پا به دنیای دیجیتال بگذارید و با بکارگیری شیوه‌ها و روش‌هایی که می‌تواند به شما در این عرصه کمک کند تا موفق شوید، بیشتر آشنا شده و در پی آموزش سئو هستید. سئو و اهمیت بسیار بالایی که در دنیای وب دارد، بر کسی پوشیده نیست و هر چقدر که بتوانید در این مسیر بهتر عمل کنید زمان یادگیری شما کاهش پیدا می‌کند. در این مقاله از سری مقالات کارو کانتنت سعی داریم در ارتباط با زمان یادگیری سئو و اینکه چقدر طول می‌کشد سئو را یاد بگیریم بیشتر صحبت کنیم؛ پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

یادگیری سئو چقدر طول می‌کشد؟

سئو؛ قلب تپنده وب

شاید بهتر باشد قبل از اینکه به سراغ زمان یادگیری سئو برویم کمی بیشتر با آن آشنا شویم. سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو شیوه‌ای است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید رتبه سایت خود را در میان رقبایی که دارید، افزایش دهید و در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید. اما این بهینه سازی سایت شامل چه چیزهایی می‌شود؟ اگر می‌خواهید بدانید فعالیت‌هایی که شما باید برای بهینه‌سازی سایت خود انجام دهید چیست بهتر است به سه مورد اشاره داشته باشیم که در رأس فعالیت‌های حرفه‌ای وب قرار گرفته‌اند. سئو تکنیکال، محتوا و لینک سازی مثلثی هست که می‌تواند فعالیت‌های تخصصی دنیای وب را به بازی بگیرند و هر کس که بتواند این مثلث را به درستی پیش ببرد و در هر ضلع آن حرفه‌ای‌تر کار کند، می‌تواند سایتش را بالا بکشد.

بیشتر بخوانید: سئو چیست سؤال بسیاری از کاربران است!

مدت زمان یادگیری سئو

زمان یادگیری سئو و اینکه چقدر زمان می‌برد تا بتوانیم سئو را یاد بگیریم به دو عامل بستگی دارد که با پیش بردن هر کدام از آنها و تعیین این دو عامل می‌توانید تشخیص دهید که چقدر زمان یادگیری‌تان به طول می‌انجامد. این دو عامل را می‌توانیم از موارد زیر بدانیم:

  • نیاز شما برای یادگیری سئو دقیقاً چقدر است؟
  • از طریق چه روشی می‌خواهید سئو را یاد بگیرید؟

این دو عامل مهمترین موضوعاتی هستند که تعیین کننده طول یادگیری شما خواهند بود. در ارتباط با اینکه چقدر می‌خواهید سئو را یاد بگیرید باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که گاهی شما اول راه نیستید و برخی مباحث را می‌دانید و با اصول کلی سئو آشنا شده‌اید، اما قصد دارید فوت و فن‌ها و راه و چاه‌هایی که دارد را آموزش ببینید.شاید هم تنها هدفی که از آموزش سئو دارید این است که یک آشنایی جزئی را پیدا کنید و آن را برای رزومه خود به کار بگیرید. اگر هدف شما تنها اینگونه یادگیری است پس بین ۲۰ تا ۳۰ روز و با مطالعه چندین مقاله می‌توانید سئو را فراگرفته و در رزومه کاری خود قرار دهید.

اما اگر می‌خواهید به یک متخصص تبدیل شوید و حرفه‌ای بودن را در مسیر یادگیری سئو ترجیح خواهید داد، پس جواب سوال اول را باید به سوال دوم مرتبط کنیم؛ یعنی در مسیر حرفه‌ای شدن خود کدام روش را می‌خواهید انتخاب کنید. شیوه‌های یادگیری سئو متفاوت است و هر کدام هم طول و زمان خاص خود را می‌طلبد. اگر تا پایان این مقاله را مطالعه کنید، قطعاً با شیوه‌های یادگیری سئو هم آشنا می‌شوید.

مدت زمان یادگیری سئو

شیوه‌های یادگیری سئو و مدت زمان آموزش

همانطور که پیش‌تر هم به این موضوع اشاره داشتیم یادگیری سئو با کمک روش‌های مختلفی می‌تواند انجام شود و هر کدام از آنها پاسخی برای سوال شما یعنی چقدر طول می‌کشد سئو را یاد بگیریم؟ است. روش‌های متداولی که با کمک آنها می‌توانید به آموختن سئو بپردازید موارد زیر هستند:

بیشتر بخوانید:محتوا نویسی چیست؟ احتمالاً شما هم تا به حال در ارتباط با محتوا نویسی چیزهایی را شنیده اید و می خواهید از این طریق کسب درآمد کنید.

یادگیری سئو با حضور در دوره‌های آموزشی

در حال حاضر سریع‌ترین و مطمئن‌ترین شیوه‌ای که می‌توانید با کمک آن سئو را یاد بگیرید، شرکت در کلاس‌های آموزشی است که به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود. در این کلاس‌ها شما می‌توانید صفر تا صد سئو را یاد بگیرید و به صورت روزانه به فعالیت در این حیطه بپردازید. در خصوص اینکه با شرکت در دوره‌های آموزشی در چه مدت می‌توانید سئو را یاد بگیرید به یک دوره ۳ تا ۶ ماهه نیاز دارید. در طول این مدت لازم است تا روزانه مباحثی که فرا می‌گیرید را تمرین کنید و اگر سوالی داشتید حتما از مدرس دوره بپرسید. این دوره‌ها عاری از مطالب غلط و غیر اصولی هستند و این یعنی شما می‌توانید یک مسیر درست را در آموزش سئو در پیش بگیرید.

آموزش سئو از طریق شرکت در دوره‌های کارآموزی

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید با کمک آن به دنیای سئو ورود پیدا کنید و آموزش‌های لازم را در این حیطه فرا بگیرید حضور در دوره‌های کارآموزی است. معمولاً در دوره‌های کارآموزی، رایگان به شما آموزش داده می‌شود و بین ۵ تا ۸ ساعت روزانه باید در یک شرکت فعالیت داشته باشید. در این دوره‌ها معمولاً یک ساعت آموزش می‌بینید و در مدت باقی مانده مواردی که به شما یاد داده‌اند را باید روی سایت مورد نظر پیاده کنید. دوره‌های کارآموزی معمولاً یک تا دو هفته طول می‌کشد تا شیوه آموزش تولید محتوا را فرا بگیرید و یکی از سه ضلع مثلثی که بیان کردیم را بیاموزید.

یادگیری سئو با کمک منابع آموزشی رایگان

شیوه دیگری که با کمک آن می‌توانید سئو را یاد بگیرید و حداقل به صورت متداول ۳ تا ۴ ساعت در روز آموزش‌های خود را روی یک سایت پیاده کنید و آنها را دوره کنید، استفاده از منابع رایگانی است که در اختیارتان قرار می‌گیرد. این منابع می‌تواند از طریق سایت‌های مختلف باشد. این سایت‌ها به صورت متداول دوره‌هایی را بارگذاری می‌کنند و شما می‌توانید آنها را مشاهده کنید و با کمک آنها سئو را فرا بگیرید. به این موضوع دقت داشته باشید که بازدهی این شیوه نسبت به دو مورد دیگر که بیان کردیم کمتر است.

شیوه‌های یادگیری سئو و مدت زمان آموزش

پیشنهاد مطلعه:سئو محتوا یک امر بسیار مهم به شمار می آید که امروزه اکثر افراد با اهمیت این موضوع آشنا هستند.

مدت یادگیری مهارت‌های مهم در سئو

کسی که می‌خواهد سئو را به صورت حرفه‌ای آموزش ببیند، لازم است تا برخی دیگر از مهارت‌های مهم در سئو را هم بلد باشد که به درستی در این راه قدم بردارد. هر چقدر که مهارت‌هایی که می‌خواهید در این حیطه یاد بگیرید بیشتر شود، قطعاً زمان بیشتری را هم باید صرف آموزش کنید. از جمله مهارت‌هایی که باید برای حرفه‌ای شدن در سئو بلد باشید، موارد زیر هستند:

طراحی سایت

برای اینکه بتوانید به شکل حرفه‌ای طراحی سایت را انجام دهید، شما به بیش از ۷۰ ساعت آموزش نیاز دارید؛ یعنی اگر در طول روز 2 ساعت مشغول آموزش طراحی سایت شوید، حدود یک ماه و نیم آموزش آن طول می‌کشد.

بیشتر بدانید:ثبت سایت در گوگل مهم ترین کاری است که بعد از راه اندازی سایت مورد توجه قرار می گیرد.

کار کردن با ابزارهای آنالیز

ابزارهای آنالیز همچون گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول را هر سئوکاری باید به صورت حرفه‌ای کار با آن‌ها را بلد باشد. آموزش هر دوی این ابزارها حدود ۲۰ ساعت به صورت تئوری و ۲۰ ساعت به صورت عملی طول می‌کشد. البته علاوه بر اینها ابزارهای دیگری هم هستند که بهتر است کار با آنها را هم یاد بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ

حرفه‌ای شدن در دیجیتال مارکتینگ یعنی متخصص شدن در یک دنیای پیچیده و گسترده و برای اینکه بتوانید به صورت متوسط به یک سئوکار نیمه حرفه‌ای تبدیل شوید که دنیای دیجیتال مارکتینگ را می‌شناسد و می‌تواند مهارت‌هایی همچون تبلیغات آنلاین، نرخ تبدیل و ایمیل مارکتینگ را انجام دهد، به دوره‌ای حدود ۳۰ تا ۴۰ ساعت نیازمند هستید.

مدت یادگیری مهارت‌های مهم در سئو

سخن پایانی

چقدر طول می‌کشد سئو را یاد بگیریم را پاسخ دادیم و متوجه شدید برای اینکه به جواب این سوال برسید ابتدا باید مسیر خود را مشخص کنید. این مسئله را فراموش نکنید که سئو دریایی بی‌انتها بوده و برای تبدیل شدن به یک متخصص به یادگیری مداوم نیاز دارید. پس این فکر را کاملا از ذهن خود بیرون کنید که تنها با چند دوره می‌توانید حرفه ای شوید. تجربه و عملکردتان در طول زمان است که می‌تواند از شما یک سئوکار حرفه‌ای بسازد. به انتهای این مقاله رسیدیم و به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر در این زمینه سوالی دارید با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید تا بهترین شیوه و مسیر یادگیری را برای شما در سئو تعریف کنند و به یک نتیجه‌گیری درست در این زمینه برسید.

سوالات متداول

  • چقدر طول می‌کشد سئو را یاد بگیریم؟

یادگیری سئو به دو عامل بستگی دارد.‌ برای اینکه به پاسخ دقیق این سوال برسید به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را حتماً مطالعه کنید.

  • چرا آموزش از طریق منابع رایگان خیلی پرکاربرد نیست؟

در آموزش رایگان همه چیز را به شما آموزش نمی‌دهند و منابعی که در اختیار شما قرار می‌گیرد آکادمیک هستند.

دسته بندی شده در: