ثبت سایت در گوگل مهم ترین کاری است که بعد از راه اندازی سایت مورد توجه قرار می گیرد. اگر صفحات سایت شما در گوگل ایندکس نشوند، قطعاً مخاطبی وجود ندارد که به بازدید سایت شما کمک کند و بازدیدی که وجود نداشته باشد، سایت شما رتبه خوبی در گوگل به دست نخواهد آورد. با این حساب بهتر است با روش ها، مزایا و اقداماتی که بعد از ثبت کردن سایت در گوگل وجود دارد، بیشتر آشنا شوید.

گوگل سرچ کنسول چیست؟

گوگل سرچ کنسول چیست؟

ابزارهای سئو مجموعه ای را تشکیل می دهند که به این مجموعه گوگل سرچ کنسول می گویند. این مجموعه با این ابزار به صورت کاملاً رایگان قابل استفاده است و مزایای زیادی به همراه دارد. برای کنترل و بررسی وضعیت عملکرد سایت قطعاً گوگل سرچ کنسول را نمی توان موضوع بی اهمیتی در نظر گرفت. ثبت سایت در گوگل را می توان مهم ترین قدم برای استفاده از گوگل سرچ کنسول بدانیم. حال برای ثبت، شما باید از شیوه های مختلفی وارد عمل شوید که در این مورد بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

روش های ثبت سایت در گوگل

روش های ثبت سایت در گوگل

برای ثبت سایت در گوگل شما قادر هستید از 2 روش استفاده کنید. هرکدام از این روش ها به شکلی می تواند به کار آید. Domain Property و URL Prefix هر کدام در دسته بندی این 2 روش جای می گیرند. توصیه ما به شما این است که با کارکرد هرکدام آشنا شده و سپس با توجه به شرایطی که این 2 روش دارند، آنها را مورد استفاده قرار دهید.

·روش Domain Property

اولین روش به این صورت است که در تنظیمات DNS دامنه خود یک DNS Record را وارد کنید. به این صورت گوگل شما را به عنوان مالک دامنه مورد نظر می شناسد. با این وجود دسترسی شما به عنوان مالک دامنه طبیعتاً بیشتر خواهد بود. زمانی که به DNS دامنه مراجعه کنید با تأیید تغییرات می توانید در طی زمان 12 تا 24 ساعت به تأیید دامنه خود بیندیشید که با این حساب تأیید بلافاصله ای برای این کار وجود ندارد.

·روش URL Prefix

 ثبت سایت در google با یک روش دیگر هم امکان پذیر است. به این روش هم روش URL Prefix می گویند. آدرس سایت خود را به صورت کامل باید وارد کنید که سپس با چندین روش تأیید هویت روبرو خواهید شد. معمولاً گوگل خود توصیه می کند که از پروسه HTML File استفاده کنید. یک فایل به وجود می آید که برای دانلود به شما پیشنهاد می شود و با دانلود این فایل در ریشه اصلی هاست، آن را بارگذاری می کنید و سپس گزینه verify بزنید. این پروسه در این روش به هیچ عنوان به کدنویسی نیازی ندارد و به همین دلیل روش قابل قبولی خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه:سئو محتوا چیست؟

HTML Tag یک پروسه دیگر در روش  URL Prefix است برای زمانی که به هاست خود دسترسی ندارید. به قسمتی به نام Other verification methods مراجعه و گزینه HTML tag را انتخاب می کنید. حال کد HTML به صورت خطی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که در قسمت هدر سایت هرچه سریعتر باید جایگذاری کنید و سپس با کلیک روی گزینه Verify سایت شما به ثبت می رسد.

از Google Analytics هم برای ثبت سایت در گوگل می توانید از طریق URL Prefix می توانید استفاده کنید. این پروسه نسبت به 2 پروسه گفته شده بسیار ساده تر است. آن دسته از کاربرانی که از آمارگیر گوگل آنالیتیکز استفاده می کنند با انتخاب گزینه Google Analytics و فشردن گزینه Verify می توانند سایت خود را به ثبت برسانند.

اقدامات بعد از ثبت سایت در google

اقدامات بعد از ثبت سایت در google

با به ثبت رساندن سایت در گوگل می توانید به مدیریت هر چه بهتر سایت خود بپردازید. برای بهبود سئو حقیقتاً ثبت سایت می تواند یک قدم مفید و سازنده باشد؛ چرا که شما از امکانات و ابزارهای زیادی می توانید در این زمینه استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه:محتوای همیشه سبز یا محتوای سبز چیست؟

URL Inspection از جمله ابزارهای مهم و کاربردی است که به افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت شما کمک خواهد کرد. از فایل XML هم غافل نشوید؛ زیرا شما به گوگل می توانید نقشه سایت خود را ارائه دهید که این کار به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات بروز شما را هرچه سریعتر بیابند و به بررسی این صفحات بپردازند. البته پیشنهاد ما به شما این است که با گوگل سرچ کنسول هم آشنا شوید که بتوانید سایت خود را به جایگاه اصلی خود در گوگل برسانید.

مزایای ثبت سایت در google

مزایای ثبت سایت در google

بدون هیچ اغراقی ثبت سایت در گوگل مزایایی دارد که این چنین مورد استقبال صاحبان سایت های گوناگون قرار گرفته است.

  • اولین مزیتی که می توان در نظر گرفت این است که، موتور گوگل کلیه مطالب سایت شما را به صورت فهرست به نمایش خواهد گذاشت.
  • شما این اختیار را دارید که ترافیک مربوط به سایت خود را مشاهده و حتی به کنترل آن بپردازید.
  • چنانچه مطلب خاصی در سایت شما رؤیت شود، گوگل فراخوان Crawler را ارسال می کند.
  • این اختیار را دارید که بعد از ثبت سایت خود در گوگل به بررسی این موضوع بپردازید که سایت شما از طرف گوگل به چه شکل دیده شود.
  • مزیت مهم دیگری که می توان از آن یاد کرد، مشخص شدن کلماتی کلیدی است که گوگل به سایت شما ارجاع داده است.
  • می توانید به راحتی متوجه شوید که چه سایت هایی به سایت شما لینک داده اند.
  • در مورد کارایی و عملکرد سایت مورد نظر در موبایل و تبلت هم اطلاعات قابل قبولی را می توانید به دست آورید که این امر به افزایش بازدید از سایت هم بسیار مرتبط است.

برای یاد گیری سرچ حرفه ای در گوگل کلیک کنید پشنهادویژه!

سخن پایانی

هرآنچه در مورد ثبت سایت در گوگل مهم و کاربردی بود را بیان کرده ایم. بدون هیچ اغراقی امروزه سایت های زیادی در بستر وب فعالیت جدی خود را آغاز و ادامه می دهند و هرکدام به شکلی از طریق سایت خود توانسته اند به درآمد بالایی برسند. در این میان، توجه به سئو سایت کار سختی به نظر می رسد که باید با تیمی ماهر و کار بلد در این زمینه همیشه در ارتباط بود تا بدین ترتیب، سایت مورد نظر همیشه رتبه بالایی را حفظ کند و بتواند به کسب درآمد بالای خود به صورت روتین و ادامه دار بپردازد؛ به همین دلیل، شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات سئو، بهتر است با مشاورین ما در مجموعه کارو کانتنت در تماس باشید.

دسته بندی شده در: