چگونه سئو کار شویم یکی از سوالاتی است که این روزها ذهن برخی از افراد را که در حوزه دیجیتال مارکتینگ قصد فعالیت دارند را به خود درگیر کرده است. برای وارد شدن به دنیای دیجیتال مارکتینگ لازم است همیشه اطلاعات بروزی را در این زمینه کسب کنید تا از دیگر رقبای خود عقب نمانید. صنعت بازاریابی همواره در حال رشد است و اگر کسی نتواند خود را در این زمینه بالا بکشد قطعاً نمی تواند موفقیت های چشمگیری را به دست آورد. همانطور که می دانید همه ساله دیجیتال مارکتینگ تغییرات مختلفی را دارد و اگر نتوانید در زمینه بهینه سازی سایت با این تغییرات همسو شوید، دیگر موتورهای جستجو به شما اهمیتی نمی دهند؛ از این رو در این مقاله از سری مقالات کارو کانتنت سعی داریم شما را با رازهایی آشنا کنیم که می تواند از شما یک سئو کار حرفه ای بسازد. تا پایان این مطلب همراه ما باشید و به متخصص تپش قلب دیجیتال مارکتینگ یعنی سئو تبدیل شوید.

سئو چیست؟

شاید بهتر باشد قبل از اینکه به سراغ پاسخ چگونه سئو کار شویم، برویم لازم باشد کمی در ارتباط با سئو صحبت کنیم و از اهمیت آن حرف بزنیم. سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است و به فرایند بهینه سازی وب سایت برای جستجوی هر چه بهتر در میان موتورهای جستجو اشاره دارد؛ اما اگر بخواهیم در ارتباط با هدف اصلی سئو برای سایت ها صحبت کنیم لازم است به افزایش ترافیک وب سایت اشاره داشته باشیم. هر چقدر که ترافیک یک سایت بالاتر باشد، گوگل امتیازات بیشتری را برای آن سایت قائل می شود. بهبود رتبه سایت از مهم ترین مزایایی است که می توانید با کمک سئو به آن دست پیدا کنید.

سئو یا همان بهینه سازی سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا باعث افزایش رتبه وب سایت در میان نتایج موتورهای جستجوگر خواهد شد. این موضوع علاوه بر این که به افزایش ترافیک کمک می کند با جذب مخاطبین جدید و افزایش فروش و درآمد شرکت هم همراه می گردد. سئو بهبود کاربری و تجربه کاربری وب سایت را به دنبال دارد و همین امر با افزایش رضایت حداکثری مخاطبین و کاهش نرخ خروج آنها همسو می گردد؛ در نتیجه سئو به عنوان یک استراتژی بازاریابی بسیار موثر برای سایت ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سئو چیست؟

سئو کار کیست؟

سئو کار یا متخصص سئو یا بهینه ساز وبسایت، فردی است که با کمک شیوه های مختلف سعی دارد رتبه وب سایت را در میان موتورهای جستجو بهبود ببخشد. این کار شامل بهینه سازی محتوا، لینک دهی، بهره گیری از کلمات کلیدی، ساختار وب سایت و دیگر عواملی که در راستای بهبود سئو نقش دارند، می گردد. هدف اصلی یک سئوکار دارد جذب ترافیک ارگانیک به وب سایت است.

به چه کسی سئوکار می گویند؟

سئو کار چه وظایفی دارد؟

متخصص سئو مسئول بهبود رتبه وب سایت در میان موتورهای جستجو است؛ اما از مهمترین وظیفه هایی که سئوکار باید در راستای آنها قدم بردارد و سایت را بهبود ببخشد، موارد زیر هستند:

  • ارزیابی و تحلیل کلی وب سایت برای شناسایی نقاط ضعف و نقاط قوتی که دارد.
  • بهترین و مناسب ترین کلمات کلیدی را برای بهینه سازی وب سایت باید پیدا کند.
  • بهینه سازی محتوا و ساختار وب سایت و دیگر مواردی که توسط موتورهای جستجو قابل شناسایی هستند.
  • استراتژی های بازاریابی محتوا را برای جذب لینک های ورودی به وب سایت به وجود آورد.
  • رقبا را بررسی کند و با کمک ارزیابی بهترین روش ها را برای بهبود سایت به کار بگیرد.
  • پیگیری و ارزیابی عملکرد سایت در میان نتایج جستجو و با توجه به آنها تغییرات لازم را برای بهبود سایت اعمال کند.

وظایف یک سئوکار

بیشتر بدانید:یادگیری سئو چقدر طول می‌کشد؟

چگونه به یک سئوکار تبدیل شویم؟

الان نوبت آن به رسیده است که رازهایی را که باید برای تبدیل شدن به یک سئوکار بدانید را به شما ارائه کنیم. برای این که بتوانید تبدیل به سئوکار شوید لازم است به موارد زیر توجه داشته باشید:

درک اصول و مبانی سئو

منظور از درک اصول و مبانی سئو این است که شما بدانید کاربر چه انتظاری از سایت و محتوای آن دارد، شیوه عملکردی موتورهای جستجو را درک کنید و ابزارها و تکنیک هایی که برای بهینه سازی وب سایت مورد نیاز است را یاد بگیرید. تمام این مولفه ها ابتدایی ترین موضوعاتی هستند که اگر بخواهید سئوکار شوید باید با آنها آشنا شده و بایدها و نبایدهای هرکدام را به درستی بشناسید.

ساخت وب سایت برای خودتان

به صورت متداول زمانی که با سئوکارهای موفق و حرفه ای صحبت می کنیم مهمترین اصلی که برای شروع کار خود در این عرصه انجام داده اند این بوده که پس از درک اصول سئو، به سراغ ساخت یک وب سایت برای خود رفته اند. زمانی که شما یک سایت شخصی داشته باشید، می توانید روی آن آزمون و خطا انجام دهید و این گونه متوجه می شوید باید با چه روشی کار را پیش ببرید. تگ ها را یاد می گیرید و آنها را مورد آزمایش قرار خواهید داد. کلمات کلیدی مختلف را بررسی می کنید و تولید محتوای با کیفیت را آغاز خواهید کرد. تمام این امور موجب می شود بدانید که برای بهبود یک سایت چه شیوه هایی را می توانید استفاده کنید و با کمک چه روشی موفق تر خواهید شد.

آشنایی با الگوریتم های موتورهای جستجو

سئو کار موفق کسی است که با الگوریتم های موتورهای جستجویی همچون گوگل آشنایی داشته باشد تا بتواند استراتژی بهینه سازی مناسبی را برای وب سایت ارائه کند. برای شروع این کار لازم است با الگوریتم هایی که گوگل دارد، آشنا شوید. الگویتم ها به عنوان رده بندها هم نامیده می شوند؛ زیرا با کمک آنها است که گوگل می تواند رتبه بندی سایت ها را انجام دهد. با کمک آشنا شدن با الگوریتم ها شما قادر خواهید بود تغییرات لازم را در صفحات خود ایجاد کنید و بهترین نتایج را در جستجوی کاربران مشاهده کنید.

تحلیل و ارزیابی رقبا

در هر حوزه ای که فعالیت داشته باشید، قطعاً رقبایی برای شما وجود دارند. اگر بتوانید به درستی به بررسی و تحلیل این رقابت بپردازید، قطعا می توانید سایت خود را به درستی بهینه کنید. برای تحلیل رقبا شما می توانید از ابزارهای مخصوصی برای این کار استفاده کنید و هر چه سریع تر با نقاط منفی و نقاط قوتی که سایت های رقیب شما دارند، آشنا شوید. ضعف های آنها را از سایت خود پاک کنید و از نقاط قوتی که دارند برای سایت خود استفاده کنید.

بروز بودن با تغییرات الگوریتم

به این مطلب دقت داشته باشید که الگوریتم های موتورهای جستجو همیشه ثابت نیستند و معمولا تغییراتی برای آنها اعمال خواهد شد؛ از این رو اگر این تغییرات را نشناسید، نمی توانید به درستی کار وب سایت خود را پیش ببرید. این تغییرات را بررسی کنید و همیشه بروز باشید.

تولید محتوای با کیفیت

محتوا چه متنی باشد، چه تصویری و چه صوتی باید همیشه با کیفیت باشد. اما تولید محتوای با کیفیت نیاز به دقت و توجه ویژه ای دارد که از مهمترین قواعد محتوای با کیفیت باید به کپی نبودن آنها اشاره داشته باشیم. کپی نبودن محتوایی که در سایت خود قرار می دهید، موجب افزایش رتبه سایت شما می شود. علاوه بر این، کلمات کلیدی مناسب را لازم است در محتوای خود بکار بگیرید. زمانی که محتوای شما جذاب باشد مورد بازدید قرار می گیرد و گوگل متوجه فعالیت سایت تان خواهد شد.

لینک دهی های مناسب

در سئو انواع لینک ها وجود دارند که هرکدام می توانند به بهبود یک سایت کمک شایانی داشته باشند. زمانی که می خواهید از لینک دهی استفاده کنید، حتماً به درستی و کاملا اصولی آنها را به کار بگیرید و بی گدار به آب نزنید. بهره گیری از لینک های فالو و نوفالو در جای خود می تواند موجب بهبود عملکرد سایت شما شود.

پیاده کردن دانسته های خود در سایت

سئو از علومی است که به وسیله کارهای تئوری نمی توانید در آن با موفقیت روبرو شوید. سئو را باید یکی از کارهای عملی بدانید که لازم است هر آنچه که یاد گرفته اید به مرور زمان روی سایت پیاده کنید هر سایتی از ویژگی های خاصی برخوردار است و لازم است به این موضوع دقت داشته باشید که اگر از یک شیوه برای موفقیت در سایتی استفاده کرده اید، لزوماً قرار نیست همان شیوه برای سایت دیگر هم جوابگو باشد. در سئو شما باید تمرین و تکرار داشته باشید و با پیاده سازی هر آنچه که یاد گرفته اید به موفقیت برسید.

مشورت با سئوکاران موفق

اگر می خواهید در سئو به یک فرد حرفه ای و موفق تبدیل شوید، باید بدانید که شما همه چیز را نمی دانید. بله شما همه چیز را نمی دانید و اگر بخواهید تنها در این مسیر و بدون مشورت و راهنمایی گرفتن از دیگران قدم بردارید با شکست مواجه می شوید. همیشه بهره گیری از تجربه دیگران می تواند شما را در جایگاهی که هستید با موفقیت روبرو کند. در  سئو حتماً با دیگر سئوکارانی که موفقیت هایی را در این عرصه داشته اند صحبت کنید و از تجاربی که در این زمینه دارند استفاده کنید. قطعاً این تجارب می تواند شما را در بهبود رتبه سایت کمک کند.

داشتن صبر و حوصله

سئو کار شدن، آن هم تبدیل شدن به یک سئوکار موفق، کار یک شبه نیست. این کار زمان گیر است و هر چقدر که در این عرصه فعالیت داشته باشید و زمان بگذرد، می توانید موفقیت های بهتری را کسب کنید. این صبوری موجب می شود به تجربه کاریتان افزوده شود و بهتر بدانید برای چه سایتی از چه روشی کمک بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به هدف خود برسید.

مهمترین گام ها برای سئوکار شدن

بهترین منابع و ابزارها برای یادگیری سئو

اگر می خواهید در حوزه سئو فعالیت کنید و سئوکار شوید، برای بهبود مهارت های خود می توانید از منابع و ابزارهای معتبر زیر استفاده کنید:

  • مراجعه به سایت های مانند: Moz، SEMrush، Ahrefs و Search Engine Land که در آنها مقالات، ویدیوها و منابع دیگری در ارتباط با سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو در دسترس قرار گرفته است
  • استفاده از ابزارهای آنالیز سئو مانند: Google Analytics، Google Search Console، می تواند به بررسی عملکرد سایت به شما کمک کند.

بهترین منابع برای یادگیری سئو

درآمد سئوکارها چقدر است؟

درآمدی که سئوکارها دارند به شدت متغیر است و با توجه به عواملی همچون تعداد کار و نوع کارهای انجام داده شده، سطح تخصص و تجربه ای که در این زمینه دارد و بازار هدف، نرخی ثابت را نمی توان برای آن تعیین کرد. هر چقدر که تجربه کاری شما بالاتر برود قطعاً به درآمدهای بیشتری خواهید رسید. به صورت متداول درآمدی که یک سئوکار در طول ماه می تواند داشته باشد چیزی بین ۴ تا ۲۰ میلیون تومان است. با در نظر گرفتن اینکه سئو به عنوان یک استراتژی بازاریابی بلند مدت به صبر و حوصله نیاز دارد پس دقت داشته باشید که در یک زمان کوتاه نمی توانید به درآمدهای خیلی بالا برسید.

درآمد ماهانه سئوکارها

سخن پایانی

چگونه سئو کار شویم سوالی بود که در این مقاله سعی داشتیم آن را به صورت کامل پاسخ دهیم. تبدیل شدن به یک سئو کار بسیار حرفه ای زمان بر است؛ اما با توجه به مزایایی همچون امکان کار از راه دور و فرصت یادگیری و پیشرفتی که دارد قطعاً بسیار لذت بخش خواهد بود. یکی از مهمترین اصولی که اگر می خواهید سئو کار شوید باید به آن توجه داشته باشید، این است که پیش از هر چیز علاقه خود را بسنجید و مطمئن شوید که مایل هستید در حوزه فناوری اطلاعات مشغول به کار شوید. بازاریابی آنلاین و فعالیت در این گونه کسب و کارها به تخصص و صبر زیادی نیازمند است و نمی تواند یک شبه راه صد ساله را بروید. اگر در خصوص سئو کار شدن علاوه بر مطالبی که در این مقاله از آنها یاد شد، نیاز به کسب اطلاعات دیگری هم داشتید، می توانید با کارشناسان و مشاوران ما در کاروکانتنت ارتباط برقرار کنید و اطلاعات بیشتری را دریافت نمایید.

سوالات متداول

  • چگونه سئو کار شویم؟

برای اینکه بتوانید به یک سئو کار تبدیل شوید لازم است مواردی که در این مقاله بیان کردیم را مطالعه کنید و با بهره گیری از آنها راه درست فعالیت در حوزه سئو را در پیش بگیرید.

  • درآمد سئوکارها چقدر است؟

درآمدی که یک سئو کار در طول ماه دارد با توجه به عواملی همچون تجربه کاری و حوزه فعالیت او متفاوت خواهد بود.

دسته بندی شده در: