محتوا‌های مختلفی این روزها در حال تولید بوده و یکی از آنها که توانسته به خوبی جای خود را در دل مردم باز کند پادکست‌ها هستند. پادکست‌ها محتواهایی شنیداری بوده که به مخاطب اجازه می‌دهد در هر زمان و هر مکانی آنها را گوش دهد. لحنی که در پادکست‌ها استفاده می‌شود خیلی صمیمی و جذاب است و برخلاف رادیو محتوایی سنگین و خیلی شیک ندارد. همین جذابیت و سادگی پادکست‌ها هست که توانسته آنها را به یکی از بهترین محتوا‌ها تبدیل کند. در این مقاله از سری مقالات کارو کانتنت سعی داریم صفر تا 100 آموزش شیوه نمایش پادکست در میان نتایج گوگل را به شما ارائه کنیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

برای سفارش پادکست و نریشن کافی است با یک کلیک ساده این کار را انجام دهید.

نحوه نمایش ۰ تا ۱۰۰ پادکست در نتایج گوگل

گوگل پادکست چیست؟

گوگل پادکست پخش کننده پادکست بوده که این روزها از سوی گوگل برای کاربران اندروید به آنها معرفی و عرضه شده است. با کمک گوگل پادکست به آسانی کاربران می‌توانند هر پادکستی را با هر زبانی که می‌خواهند جستجو کنند و آنها را گوش دهند. شاید به این فکر کنید که گوگل پادکست چه تفاوتی با دیگر پلتفرم‌های پخش پادکست دارد؟ بهتر است بدانید از جمله مزایایی که می‌توانیم برای گوگل پادکست نام ببریم این است که شما می‌توانید پادکست‌های مورد نظر خود را به راحتی دریافت کرده و پس از مدتی به صورت آفلاین هم آنها را گوش دهید.

 از دیگر ویژگی‌های گوگل پادکست این است که شما می‌توانید یک لیست از پادکست‌های مورد علاقه‌ خود را تهیه کنید و هر زمانی که مایل بودید یک اپیزود گوش کنید یا حتی از اپیزودهای جدید آن باخبر شوید. علاوه بر این شرایطی وجود دارد که با ابزارهای پادکست هر بخشی را که دوست ندارید گوش دهید را رد کنید یا اینکه به صورت کامل آن را متوقف نمایید. گوگل پادکست روی لپ‌تاپ، گوشی، تبلت مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به تاریخچه پادکست‌هایی که دانلود کرده‌اید می‌تواند پادکست‌های جدید را که حدس می‌زند به آنها علاقه‌مند هستید به شما نشان دهد.

گوگل پادکست چیست؟

آیا پادکست در سئو سایت اثر دارد؟

اگر برای شما این سوال پیش آمده که آیا پادکست در سایت اثر دارد؟ باید بدانید که پاسخ این سوال مثبت است. پادکست نقش بسیار زیادی را روی سئوی سایت می‌تواند داشته باشد و کمک می‌کند تا افراد بیشتری به سوی سایت شما هدایت شوند. این گونه شما با کمک پادکست‌ها که مقرون به صرفه‌ترین شیوه سئوی سایت هستند، می‌توانید در بهبود سایت خود کمک کنید. با توجه به اینکه لینک سایت شما برای پادکست‌های مختلفی که در سایت قرار داده‌اید در شبکه‌های اجتماعی دست به دست خواهد شد می‌توانید این موضوع را به عنوان یکی از بهترین کارهایی بدانید که می‌تواند از بک لینک هم برای سایت شما بهتر عمل کند. برای بهبود سایت خود تنها کافیست روی خلاقیت و نوآوری پادکست تمرکز داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه:تبلیغات در پادکست این روزها توانسته به خوبی جای خود را در میان کسب و کارهای آنلاین باز کند.

آیا پادکست در سئو سایت اثر دارد؟

مراحل آموزش ثبت پادکست در گوگل

برای اینکه یک پادکست قوی و منحصر به فرد را داشته باشید علاوه بر این که به متنی جذاب نیاز دارید لازم است یک اجرای قوی هم به کار خود اضافه کنید. پادکست‌های بسیاری با موضوعات متفاوت تولید می‌شوند و اشخاص فراوانی از آنها استفاده می‌کنند؛ اما اینکه چگونه این پادکست‌ها به دست مخاطب می‌رسد روش‌های بسیاری دارد که یکی از معمول‌ترین آنها را باید جستجو در گوگل بدانیم. بیشتر مخاطبان پادکست‌ها، محتوای مورد نظر خود را در گوگل جستجو خواهند کرد؛ از این رو در صورتی که می‌خواهید با نوشتن نام پادکست یا موضوعی که در آن فعالیت می‌کنید پادکست شما به مخاطب نمایش داده شود لازم است در گوگل، پادکست خود را به ثبت برسانید. شاید تصور کنید ثبت پادکست در گوگل کاری سخت و دشوار است اما اصلا اینگونه نیست. شما می‌توانید پادکست خود را به راحتی در گوگل به ثبت برسانید البته اگر مراحل زیر را به درستی انجام دهید:

وارد کردن آدرس فید پادکست در گوگل

برای این کار لازم است از وارد شدن به حساب کاربری خود در گوگل اطمینان حاصل کنید؛ سپس باید به آدرس https://podcastsmanager.google.com

مراجعه کرده و فید rss که آن را پیش‌تر دریافت کرده‌اید در کادر زیر کپی کرده و به مرحله بعد بروید.

مشاهده پیش نمایش پادکست در گوگل پادکست منیجر

پیش نمایش تمامی موارد را می‌توانید در گوگل پادکست منیجر ببینید. در صورتی که همه آنها مورد تایید شما است به مرحله بعد بروید.

ارسال کد تایید

در این مرحله یک کد تایید به ایمیلی که با آن فید rss را ساخته بودید ارسال خواهد شد. در صورتی که ایمیلی که برای شما نمایش داده می‌شود درست است روی ارسال کد کلیک کنید تا کد به ایمیل شما ارسال شود. زمانی که به ایمیلتان ارسال شد لازم است آن را در بخش Enter Code کپی کردن و روی گزینه ارسال کلیک کنید.

تایید نهایی و ثبت تنظیمات

ثبت نام شما انجام شد و می‌توانید در گوگل پادکست منیجر تنظیماتی دلخواه خود را ثبت کنید.

مراحل آموزش ثبت پادکست در گوگل

چگونه پادکست گوگل می‌تواند به رشد ترافیک سایت کمک کند؟

اگر می‌خواهید ترافیک سایت خود را بالا ببرید یکی از بهترین شیوه‌ها در این زمینه استفاده از پادکست است. ساخت پادکستی که مرتبط با سایت شما است و ثبت آن در گوگل موجب می‌شود ترافیک سایت شما بالا برود. همین موضوع موجب شده تا افراد زیادی که در سایت‌های خود از محتواهای ویدیویی و متنی استفاده می‌کنند به سراغ پادکست‌ها بروند؛ زیرا مخاطبان همچون سابق دیگر آن قدر فرصت این را ندارند که به مطالعه بپردازند یا یک ویدیو را تماشا کنند؛ از این رو سعی می‌کنند با شنیدن پادکست خیلی سریع به یک جمع‌بندی برسند. برای رشد ترافیک سایت خود کافیست یک پادکست جذاب و منحصر به فرد را تولید کنید و بعد از این که آن را در گوگل پادکست به ثبت رسانید متوجه خواهید شد که چقدر در رتبه‌بندی و افزایش ترافیک سایت شما اثر گذاشته است.

چگونه پادکست گوگل می‌تواند به رشد ترافیک سایت کمک کند؟

برای یادگیری بیشتر مطالعه کنید:سئوی محتوای صوتی

چگونه پادکست را برای گوگل بهینه کنیم؟

سئو پادکست گوگل از مهمترین مواردی است که شما باید به آن دقت کافی را داشته باشید. تنها قرار دادن یک پادکست روی سایت نمی‌تواند منجر به افزایش ترافیک و بهبود سئوی سایت شما شود؛ بلکه باید کارهایی را روی آن اعمال کنید تا بتواند به مخاطبان زیادی نشان داده شود و سایت شما را هم بهبود بخشد. از مهمترین مواردی که لازم است در سئو پادکست گوگل انجام شود موارد زیر است:

مشخص کردن کلمه کلیدی

کلمه کلیدی را که احساس می‌کنید مخاطب به دنبال آن است را انتخاب کنید. با کمک ابزارهای گوگل و تحلیل داده‌ها می‌توانید بهترین کلمات کلیدی که ترند شده‌اند را در حوزه فعالیت خود پیدا کنید. در صورتی که رقبای شما در یک کلمه کلیدی ‌توانسته‌اند موفق شوند بهتر است تسلیم نشوید و در خصوص کلید واژه‌های جدیدتر و بهتری فعالیت داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه:انتخاب کلمه کلیدی در تولید محتوا 

بهینه کردن عنوان پادکست

برای انتخاب عنوان پادکست سعی کنید از عبارت‌های اغراق‌آمیز استفاده نکنید؛ زیرا این کار موجب می‌شود کاربر تمایلی به شنیدن آن پادکست نداشته باشد. مخاطب باید با کمک عنوان پادکست متوجه شود که قرار است در خصوص چه چیزی به آن صوت گوش دهد.

بهینه سازی توضیحات پادکست

یکی از موضوعات مهمی که در سئو همیشه مطرح هست توضیحات متا است. در توضیحات متا باید حداقل یک بار از کلمه کلیدی اصلی متن استفاده کنید. فراموش نکنید که برای پادکست‌ها هم توضیحات متا لازم است. توضیحات متا موجب می‌شوند تا افراد در سیستم عامل‌های مختلف بتوانند پادکست شما را سریع پیدا کنند.

مراحل ساخت پادکست؟

استفاده از تصاویر مناسب

از جمله مهمترین نکاتی که در خصوص پادکست باید با آن دقت داشته باشید این است که از تصاویر مناسب و با کیفیت استفاده کنید. تصاویر را هوشمندانه انتخاب کنید و با توجه به مطالبی که قرار است ارائه شود از عکس‌هایی که شخصی‌سازی شده هستند استفاده کنید تا بتواند در ذهن مخاطب اثر داشته باشد.

قرار دادن لینک در شبکه‌های اجتماعی

اگر به دنبال یک بازاریابی مطمئن و خوب برای سایت خود هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که پادکست را در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید. زمانی که این لینک‌ها دست به دست می‌شوند و میان دوستان شما و دیگر افراد به اشتراک گذاشته می‌شوند قطعا پادکست تولید شده در سایت هم می‌تواند مخاطبان بسیاری را به سمت خود جلب کند و هم نظرات بیشتری را هم دریافت نماید.

چگونه پادکست را برای گوگل بهینه کنیم؟

بیشتر بدانید:ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل

سخن پایانی

پادکست‌ها اثر بسیار زیادی می‌توانند روی سئو یک سایت داشته باشند. البته این پادکست باید بهینه‌سازی شده باشد و از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. این روزها بیشتر افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر موضوعی سعی می‌کنند از پادکست‌ها استفاده کنند. به این موضوع دقت داشته باشید که حتی اگر پادکست شما بسیار عالی باشد اما سئو نشده باشد یا اینکه در گوگل به ثبت نرسیده باشد، نمی‌تواند کمک شایانی به شما داشته باشد. در این مطلب مراحل آموزش ثبت پادکست در گوگل را برای شما بیان کردیم. اگر علاوه بر مطالبی که در این مقاله از آنها یاد کردیم نیاز داشتید تا اطلاعات بیشتری را کسب کنید با کارشناسان ما در کارو کانتنت ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

  • برای سئوی پادکست چه مواردی اهمیت دارند؟

پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی، استفاده از توضیحات متا، استفاده از تصاویر مناسب، انتخاب عنوان بهینه

  • گوگل پادکست چیست؟

به پخش‌کننده پادکست در گوگل گوگل پادکست می‌گویند و از مهمترین ویژگی‌های آن پخش آفلاین است.