محتوای زرد  از جمله محتواهایی بوده که امروزه بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. این نوع محتوا بسیار به حاشیه می پردازد و اصل مطلب را حقیقتاً از یاد می برد. به هر حال مزایا، معایب و شرایطی را این نوع محتوا به خود اختصاص می دهد؛ به همین دلیل، مناسب دانسته ایم که در این مورد هم با شما به گفتگو بپردازیم. محتوای زرد چیست را در این مقاله پاسخ داده ایم تا بتوانید بهترین مطالب را پیدا کنید و از حواشی اطلاعات دوری کنید.

محتوای زرد چیست

محتوای زرد چیست؟

اگر شما هم می خواهید بدانید محتوای زرد چیست؟ در پاسخ به این سوال باید این گونه گفت که محتوای زرد محتوایی است که هدف خاصی را مانند هر نوع محتوای دیگری دنبال می کند و آن این است که برای کسب درآمد بیشتر خود به جلب توجه مخاطب نیاز دارد. شما نمی توانید صداقت را آن چنان ملموس در محتوای زرد بیابید. به این دلیل که تمام تمرکز نویسنده بیشتر روی احساسات و همچنین پرداختن به حاشیه نگاری است. این نوع محتوا را می توان عامه پسند در نظر گرفت که به هر بهانه ای سعی در جذب مخاطب خود دارد، ولی نمی توان اعتباری را برای پخش محتوای زرد در نظر گرفت، اما حقیقتاً محبوبیت این نوع محتوا را نمی توان منکر شد و همین آشنایی با این نوع محتوا هم می تواند جذاب و ترغیب کننده باشد. مقاله های این چنینی یک حالت بزرگ نمایی دارند و بیشتر در مورد حاشیه صحبت می کنند.

تیتر در محتواهای زرد

تیتر در محتوای های زرد

تیتر، مهم ترین بخشی است که در محتوای زرد با آن روبرو می شوید و اگر تیتر ترغیب کننده نباشد، کاربر علاقه ای به بازدید محتوای مورد نظر نخواهد داشت. هر چقدر تیتر مورد نظر مهیج تر، کنجکاوانه تر و بروزتر باشد، قطعاً بازدید کننده بیشتری را به خو اختصاص خواهد داد. معمولاً از تیترهای اغراق آمیز و مبهم می توان استفاده کرد و البته هرچقدر کلمات ساده تر و قابل درک تر باشند، قطعاً مخاطب بیشتری را به مطالعه جذب می کند. هرگاه شما با محتوا و تیتری روبرو شده اید که بیش از حد به حاشیه می پردازد، بهتر است بدانید که با یک محتوا البته از نوع زرد مواجه هستید.

ویژگی های محتوای زرد

ویژگی های محتوای زرد

محتوای زرد مانند هر محتوای دیگری دارای ویژگی های ریز و درشتی است. حال اگر بخواهیم به ویژگی های اصلی این نوع محتوا بپردازیم، می توان در ادامه این چنین صحبت کرد.

بکار گیری جملات اغراق آمیز

جملات اغراق آمیز و حتی استفاده از علامت هایی که می تواند کنجکاوی کاربر را به دنبال داشته باشد، یکی از ویژگی های متمایز کننده محتوای زرد به شمار می آید که برای جلب توجه مخاطب این جملات و علامت ها بسیار به کار می آیند. البته هدف تولید محتوای زرد هم جلب توجه هر چه بیشتر کاربر با استفاده از تیتر های درشت است.

·        بزرگ نمایی

 بزرگنمایی ویژگی دیگری است که نباید آن را انکار کرد. استفاده از کلمات کاملاً اغراق آمیز این ویژگی را ثابت می کند و برخی از کلمات هم می توانند رسمی یا عامیانه باشند که بدنه محتوا را همین عناوین و کلمات رسمی و یا عامیانه تشکیل می دهند. پرداختن  به دغدغه‌ها و احساسات مخاطب در محتوای زرد کاملاً داغ است و نویسنده برای اینکه بتوانند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد، معمولاً سعی می کند تا بر تکیه بر احساسات و هیجان ها، مخاطب خود را هدف گرفته تا بتواند محتوایی پربازدید را خلق کند.

·        جنجال سازی

یکی از ویژگی‌های بارز محتوای زرد جنجال سازی است؛ چرا که جنجال سازی می تواند کنجکاوی مردم را برانگیزد و همین امر بازدید بالایی را برای محتوا به وجود می آورد. وقتی تیتری کنجکاوی کاربر را به وجود می آورد، نمی توان محتوا را بدون بازدید تصور کرد؛ به همین دلیل، این عنصر جدا نشدنی از محتوای زرد همیشه یکی از اصلی ترین و بارز ترین ویژگی هایی است که می توان در مورد آن صحبت کرد. البته جنجال سازی مشکلاتی را به دنبال دارد؛ زیرا همان طور که از نام آن پیداست، به دنبال جنجال و هیاهو بوده و طبیعتاً همین خود می تواند بستری باشد برای محتوای بعدی.

·        تمرکز روی مسائل روز

تمرکز روی مسائل روز هم می تواند ویژه دیگری باشد که برای محتوای زرد می توان در نظر گرفت. شما در شبکه های اجتماعی بیشتر با این ویژگی می توانید روبرو شوید، بسیاری از هشتگ ها، پست ها و مطالبی که در شبکه های اجتماعی پرطرفدار هستند، معمولاً روی مسائل روز تأکید دارد و به هر حال محتواهای زرد هم از این قضیه مستثنی نبوده و سعی می‌کنند مسائل روز را به صورت موشکافانه دنبال کنند.

·        شایعه پراکنی

شایعه پراکنی هم یکی دیگر از ویژگی‌های بارز محتوای زرد به شمار می آید که به صورت بزرگنمایی و اغراق در آن نقش دارد. شایعه پراکنی یعنی اینکه اصل یک موضوع را نادیده بگیرید و به گونه ای به آن بال و پر دهید تا به صورت اغراق آمیز در مورد آن مسئله بتوان صحبت کرد. حقیقتاً در برخی از موارد شایعه به گونه‌ای است که واقعیت آن چیز دیگری بوده ولی به خاطر اغراق و بزرگنمایی که برای آن بحث، صورت گرفته است به شایعه تبدیل شده است.

·        حاشیه سازی

پرداختن به حواشی هم می تواند از جمله ویژگی هایی باشد که در محتوای زرد نقش دارد. در محتوای این چنینی به گونه ای به حواشی می پردازند که همین امر می تواند جنجال‌ هایی را بر پا کند. طبیعتاً همین جنجال ها هستند که بازدید بالایی را به وجود می آورند؛ چراکه بازدید کننده را ترغیب می کنند تا به دنبال این محتوا باشد. در این صورت است که سود بیشتری را هم می توان در نظر گرفت و در این شرایط، تا حدودی موارد اخلاقی کم رنگ شده است؛ چرا که به عنوان مثال پشت پرده زندگی افراد در برخی از موارد به اعتبار آن ها آسیب جدی وارد می کند.

·        جهت دادن به اذهان عمومی

در موارد بسیاری از موارد محتوای زرد، اذهان عمومی را به جهتی خاص سوق می دهد و همین امر باعث می شود تا این چنین محتوایی بسیار مورد توجه قرار بگیرد. بعضی باورها، ارزش ها و اعتقادات زمانی که مورد بحث قرار می گیرند، سیل عظیمی از کاربران را به سمت خود جذب می کنند، به همین دلیل می‌توان گفت محتواهای زرد این چنین مورد توجه و استقبال قرار گرفته اند.

·        حریم شخصی افراد معروف

در مورد پاپاراتزی چه می دانید؟ پاپاراتزی عنوان شغلی عکاس هایی است که عکس شخصی افراد معروف و محبوب را برای تولید محتوای تصویری مورد استفاده قرار می دهند. وارد شدن به حریم شخصی افراد به خصوص افراد محبوب و معروف یکی دیگر از ویژگی هایی است که در بررسی محتوای زرد می توان در مورد آن صحبت کرد. وارد شدن به حریم شخصی می تواند به صورت یک محتوای تصویری، متنی یا حتی خبری باشد.

 

اهمیت محتوای زرد در بازاریابی آنلاین

حال که در مورد ویژگی های محتوای زرد با شما صحبت کرده ایم، این سؤال برای شما قطعاً به وجود می آید که در بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ این نوع محتوا می تواند کاربردی داشته باشد؟

می توان گفت بله کاربرد دارد. به این دلیل که محتواهایی این چنینی روند تکامل یافته تری دارند و امروزه در شبکه های اجتماعی بیشتر با محتوای این چنینی روبرو می شوید که با تیترهای بزرگ و اغراق‌آمیز سعی در جلب توجه مخاطبان خود دارند.

 این نوع محتواها حس کنجکاوی مخاطب را در برگرفته و محتوا با بازدید بیشتر خود و همینطور نرخ تعامل بالاتری روبرو خواهد شد. شبکه های اجتماعی شبکه های در دسترسی هستند که می توان به آسانی اطلاعاتی را در آن منتشر کرد. هر چقدر محتوا بتواند تاثیر گذار تر باشد، صد درصد افزایش مخاطب را در بر خواهد داشت  و با افزایش مخاطب می توان گفت افزایش درآمد هم به دنبال آن می آید؛ از این رو است که امروزه بسیاری در امر بازاریابی از محتوای زرد استفاده می کنند؛ چرا که تیترهای کنجکاوانه، هیجان انگیز و اغراق آمیز می توانند به افزایش فالوور و افزایش بازدید کمک کرده و همین امر روی کسب کار و سود بالاتر آن هم تأثیر می گذارد.

ابزارهای تولید محتوا رو بشناس و محتوای حرفه ای بساز

 

فواید محتوای زرد

فواید محتوای زرد

در مورد فواید محتواهای زرد چنانچه اطلاعات لازم را داشته باشید، نمی توانید این نوع محتوا را یک محتوای سیاه با بازخوردهای منفی در نظر بگیرید. بالا بردن نرخ تعامل اولین فوایدی است که برای این محتوا می توان برشمرد؛ چرا که این نوع محتوا تا حدی به عنوان محتوای عامیانه از آن یاد می کنند و خصوصاً در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تعامل بهتر و بیشتری با کاربران برقرار کند.

 این نکته را به خاطر داشته باشید که برای هر نوع برند و کسب و کاری نمی توان از این محتوا استفاده کرد، اما اگر بتوان مورد استفاده قرار داد، نرخ تعامل خوبی را می توانید انتظار داشته باشید. کسب درآمد البته به صورت کوتاه مدت هم یکی دیگر از فواید محتواهای زرد است و این چنین است که شما را به هدف خود نزدیک می کند. توصیه ما به شما این است که اخلاق و جوانب کار را رعایت کنید که بتوانید از این فواید هم بهره مند شوید.

عواقب ناخوشایند محتواهای زرد

عواقب ناخوشایند محتواهای زرد

در مورد فواید محتواهای زرد با شما صحبت کرده ایم، اما در مورد عواقب منفی انتشار این محتوا چه می دانید؟ اگر اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید، صددرصد بعد از مدتی با مشکلات ریز و درشتی مواجه نخواهید شد. می‌توان گفت اولین موج منفی تولید این محتوا از بین رفتن حس اعتماد و امنیت برای کسب و کارها است؛ چرا که کسب و کار یا برندی که جنجال هایی را به وجود آورد، صددرصد در امان نیست و همین امر باعث می‌شود تا با بازخوردهای منفی زود روبرو شود؛ زیرا کاربران به محتواهایی که به اعتبار دیگران لطمه و آسیب می زنند، آنچنان دیدگاه خوبی ندارند.

گسترش بستر وسیع اطلاعات اشتباه را می توان یکی دیگر از عواقب ناخوشایند برای محتوای زرد می توان در نظر گرفت. بسیار دیده شده است که محتواهای زرد موضوعات پزشکی یا حتی تغذیه را پوشش می دهند و زمانی که تنها به تحریک نظر مشتری پرداخته شود، برخی از اطلاعات اشتباه بوده و همین امر می تواند جان انسان را به خطر بیندازد. استفاده از محتواهای این چنینی شما را دقیقاً در لبه تیغ قرار می دهد و به همین دلیل است که باید بسیار هوشمندانه قدم بردارید. اگر اصولی و هدفمند کار کنید، کمتر با مسائل این چنینی که استرس زا هستند، مواجه خواهید شد.

برای تولید محتوای جذاب و حرفه ای این مقاله رو بخون.

 

 

 

دلیل استفاده سایت ها از محتواهای زرد

دلیل استفاده سایت ها از محتواهای زرد

سؤالی که بسیار مطرح می‌شود این است که چرا برخی از سایت ها به محتواهای زرد نیاز دارند؟ می توان گفت سایت ها از محتوای بصری تا متنی گرفته را برای جلب نظر مشتری بکار می گیرند و زمانی که کاربران به بازدید این سایت ها مشغول شوند، گوگل رتبه خوبی به سایت مورد نظر خواهد داد. این چنین است که سایت مورد نظر می تواند از تبلیغات گوناگون برای کسب درآمد بیشتر استفاده کند. تبلیغات هرکدام تعرفه و قیمت خاص خود را دارند و سایت های مختلفی با استفاده از عکس های جنجالی و محتواهایی ترغیب کننده مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب می کنند.

سخن پایانی

هر آنچه لازم بود در مورد محتوای زرد را بیان کرده ایم. چنانچه شما به این نوع محتوا نیاز داشته باشید، می توانید با مشاورین کاربلد و ماهر ما در این مجموعه یعنی کاروکانتنت که ارائه دهنده خدمات تولید محتوا و پادکست هست در ارتباط باشید.

این مجموعه در طی سال های طولانی فعالیت خود به یکی از بهترین ها در این حوزه تبدیل شده است که بدون شک، شما را با قیمت مناسب و کیفیت بالای خدمات این چنینی روبرو خواهد کرد. تنها باید قبل از انجام اقدامات این چنینی با مشاورین ما در مجموعه ارتباط بگیرید. دنیای امروز دنیای گسترده وب بوده و بهتر است بدانید که اگر قصد دارید پیروز میدان شوید، نباید تجربه و تخصص افرادی که در حوزه فعالیت دارند را نادیده بگیرید.

دسته بندی شده در: