تولید محتوا برای سایت کار سختی نیست، بلکه به کمی تبحر، ظرافت و البته دانش نیاز دارد که با وجود تمرین زیاد می‌ تواند افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند را ماهر تر نشان دهد. البته زمانی که در مورد دشوار نبودن تولید محتوا صحبت می کنیم، منظور اصلی ما این است که لازم نیست دغدغه و استرس خاصی برای این کار داشته باشید؛ چرا که تولید محتوا امروزه به راحتی با یک ذهن خلاق انجام می‌ شود و لازم نیست امکانات و ابزارهای به خصوصی را صرفاً افراد در اختیار داشته باشند. در این بین، متأسفانه برخی از افراد حتی به اصول اولیه تولید محتوا در انواع مختلف آگاهی ندارند و به همین دلیل ممکن است از ادامه کار دلسرد شوند؛ از این رو در ادامه به صورت مختصر و مفید در مورد چگونگی انجام تولید محتوا برای انواع سایت با شما بیشتر صحبت خواهیم کرد. 

چگونه تولید محتوا برای سایت را شروع کنیم؟

بیشتر بدانید:آموزش تولید محتوا به بهترین شکل ممکن و در کمترین زمان!

هدفمند محتوا تولید کنید

برای اینکه شما بتوانید در حوزه تولید محتوا برای سایت موفق باشید، بهتر است از همان ابتدا هدف خود را بشناسید که قرار است برای چه نوع سایتی محتوا تولید کنید. صد درصد محتوایی که برای یک سایت فروشگاهی تولید می شود با محتوایی که شما برای یک سایت حقوقی تولید می کنید، زمین تا آسمان تفاوت دارد.

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئو کلیک کنید

به همین دلیل، شما باید از همان ابتدا سایت را شناخته تا بدانید که برای چه مخاطبی قرار است چه نوع محتوای را تولید کنید. این چنین مخاطب زمانی که محتوای مورد نظر را دنبال می کند با مفهوم اصلی آن روبرو خواهد شد و می‌تواند به راحتی آن را درک کند. در غیر این صورت، شما تنها یک روند هدفمند را دنبال نخواهید کرد که هیچ گونه بازدهی برای سایت در بر نخواهد داشت.  

هدفمند محتوا تولید کنید

خدمات سایت را بشناسید

زمانی که شما قصد دارید در امر تولید محتوا برای سایت فعالیتی داشته باشید، بهتر است با خدمات سایت مورد نظر آشنایی کامل داشته باشید؛ چرا که در غیر این صورت احتمالاً محتوایی که شما تولید می کنید، آنچنان که باید و شاید مربوط به سایت مورد نظر نیست و همین امر باعث می شود تا مخاطب احساس سردرگمی پیدا کند.

می توان گفت زمانی که با خدماتی که سایت مورد نظر ارائه می دهد، می‌توان روند تولید محتوا را آسان کرد. صد درصد این به نفع فردی است که در امر تولید محتوا مشغول به کار است؛ چرا که از همان ابتدا تکلیف مشخص است و متوجه است که در مورد چه چیزی و چگونه محتوای خود را می تواند تولید کند.

 معمولاً برای سایت های فروشگاهی تولید محتوای تصویری حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ چون که معمولاً مشتریان علاقه دارند تا تصویر با کیفیتی از محصول مورد نظر را مشاهده کنند یا حتی تولید محتوایی ویدیویی برای آموزش نیز می تواند به کیفیت تولید محتوا در برخی از شرایط کمک کند.

خدمات سایت را بشناسید

سئو محتوا یک امر بسیار مهم به شمار می آید که امروزه اکثر افراد با اهمیت این موضوع آشنا هستند.

در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید

زمانی که شما قصد داشته باشید تولید محتوا برای سایت را آغاز کنید، بهتر است بدانید زمانی محتوا به صورت صد درصدی می تواند روی بازخورد سایت مورد نظر تاثیر واضحی بگذارد که محتوا را به همراه سئو داخلی سایت دنبال کنید. معیارهایی که برای سئو در نظر گرفته می‌شود را در ابتدا شما می توانید به جستجو و تحقیق در مورد کلمات کلیدی اختصاص دهید.

 همانگونه که می دانید کلمات کلیدی نقش مهم و حائز اهمیتی را به خود اختصاص می‌ دهند و چنانچه در تحقیق کلمات کلیدی تبحر و دانش کافی نداشته باشید، احتمال اینکه محتوای شما آنچنان که باید و شاید مورد استقبال قرار نگیرد و تجربه خوبی به شمار نیاید.

باید کلمات کلیدی را در عنوان اصلی صفحه جای دهید و مهم‌تر از همه در قسمت زیر عنوان ها و در پاراگراف اول نیز از آن استفاده کنید. اگر با چگالی کلمات کلیدی آشنا باشید، به خوبی می توانید کلمات کلیدی مورد نظر را بدون اینکه قواعد نگارشی به هم بخورد یا اشتباهی در معنی آن رخ دهد در بدنه اصلی متن بگنجانید. همچنین کلمه کلیدی باید در صفحه اصلی به صورت واضح به چشم آید پس تا اینجا با اهمیت کلمات کلیدی در تولید محتوایی که برای انواع سایت تولید می کنید آشنا شده اید.

در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید

مطالعه بیشتر:سئو چیست سؤال بسیاری از کاربران!

خوانایی محتوا را رعایت کنید

خوانایی محتوا یکی دیگر از معیارهای مهمی است که شما باید در هنگام تولید محتوا برای سایت به آن توجه ویژه داشته باشید. به این شکل که با توجه به نگارش و قواعد آن اگر آشنایی کامل داشته قطعاً قادر خواهید بود، مفهوم اصلی خود را به مخاطب منتقل کنید.

 متأسفانه برخی از افرادی که در این کار فعالیت دارند به این موضوع توجه نمی کنند و به همین دلیل است که نمی توانند محتوای خود را به نحو احسن تولید کنند. شما در ابتدا باید بدانید که قرار است چه چیزی را برای چه مخاطبی تولید کنید تا بتوانید به صورت خلاقانه از کلمات کلیدی، تصاویر و یا حتی یک ویدیو خاص استفاده کنید.

 شما به هر حال شاید بخواهید محتوای متنی، پادکست، تصویری و ویدیویی را به ثمر برسانید و باید به شکلی مفهوم اصلی خود را برسانید. معمولاً در تولید محتوای متنی خوانایی حرف اول را می زند؛ یعنی مخاطب شما باید یک متن منسجم و کاملاً هدفمند را بدون هیچگونه غلط املایی دنبال کند.

بدین ترتیب، از مطالعه متن شما دلسرد نخواهد شد و توجه داشته باشید که تنها نوشتن معیار اصلی قرار نمی گیرد و باید برای زمان مخاطب ارزش قائل شده و جملات کوتاه و پرمعنی را به کار ببرید. کوتاه بودن پاراگراف صد درصد به شما کمک می کند تا مخاطب را بیشتر به مطالعه محتوا ترغیب کنید.

خوانایی محتوا را رعایت کنید

بیشتر بدانید:معرفی 10تا ازبهترین فونت فارسی که برای تولید محتوا مناسب است.

از تصاویر باکیفیت استفاده کنید

تولید محتوا برای سایت استفاده از تصاویر با کیفیت را می طلبد که تصویر یکی از اجزای بسیار مهم برای تقویت و بهبود لینک داخلی سایت است. شما باید از تصاویر با کیفیت، مفهومی و مرتبط استفاده کنید و اگر تصاویر شما کپی باشد، صددرصد کیفیت محتوا کاهش پیدا می کند و آنچنان که باید و شاید نمی توانید به بازدهی سایت خود برای بازدید بیشتر بیندیشید؛ همچنین علاوه بر بالا نگه داشتن کیفیت تصاویر بهتر است از حجم معقولانه استفاده کنید و استفاده از ویدیو را نیز باید با حجم بسیار پایین در نظر بگیرید که البته استفاده از تصاویر در اولویت قرار می گیرد.

از تصاویر باکیفیت استفاده کنید

بیشتر بخوانید:آموزش ۰ تا ۱۰۰ تولید محتوا در توییتر

طول محتوا را افزایش دهید

به خاطر داشته باشید که در برخی شرایط شاید نیاز باشد تا شما طول محتوا را افزایش دهید که البته طول محتوا باید جهت کامل تر شدن تولید محتوا برای سایت شما مدنظر قرار می گیرد، البته به این معنی نیست که شما درباره مقالات خود برای هر پاراگرافی بدون اینکه جایگاه متن را بشناسید به طولانی کردن محتوا بیندیشید.

 تنها در برخی از شرایط با توجه به موضوعی که در دست دارید، باید به زمان و وقت مخاطب احترام گذاشته و شانس خود را برای کسب رتبه بالاتر سایت در گوگل امتحان کنید. استفاده از حاشیه و عبارت های کلیدی نامربوط را کامل از یاد ببرید و نباید به طولانی کردن محتوای خود در این شرایط بیندیشید. محتوای خود را با محتوای دیگر رقبا نیز در نظر بگیرید و سعی کنید تا حد ممکن اگر قرار است محتوا را طولانی انتخاب کنید، هر پاراگراف را تا ۳۰۰ کلمه برسانید اما بیشتر ۳۰۰ کلمه صد درصد برای سئوی سایت مشکلی ایجاد خواهد کرد.

  طول محتوا را افزایش دهید

پیشنهاد مطالعه:محتوای همیشه سبز یا محتوای سبز چیست؟

به سؤالات متداول مخاطبان پاسخ دهید

شاید باور نکنید اما برای انجام تولید محتوا برای سایت شما باید پاسخ مناسبی را برای سوالات مخاطبان خود نیز در نظر بگیرید و متأسفانه برخی از محتوا نویسان به این مقوله توجهی ندارند و سعی نمی کنند تا به سؤالات متداول مخاطبان خود پاسخ دهند. به هر حال محتوای شما هرچند کامل و مفهومی باشد، باز هم ممکن است سوا لاتی را در ذهن مخاطب ایجاد کند و به همین دلیل، سعی کنید قسمتی را به سوالات متداول مخاطبان خود اختصاص دهید.

این چنین می توانید در محتوای بعدی سایت به این سوالات پاسخ دهید؛ چرا که مشتری عمدتاً برای سایت های فروشگاهی در مورد قیمت، پشتیبانی و حتی کیفیت محصولات ممکن است سوا لاتی مطرح کنند. باید به این موضوع توجه داشته باشید که پاسخ مناسبی را اگر در محتوای سایت خود به این سوالات ارائه ندهید، احتمالاً اعتماد و تعاملی که باید در سایت شما با مخاطب برقرار شود، به وجود نخواهد آمد.

به سؤالات متداول مخاطبان پاسخ دهید

آیا می خواهید یک محتوا نویس ماهر شوید؟۱۰ نکته طلایی برای نوشتن محتوای وب سایت

به مخاطب فکر کنید

شاید تا به حال به این موضوع برخورد نکرده اید، اما تولید محتوا برای سایت صرفاً نباید برای گوگل انجام پذیرد، بلکه شما باید خلاقیت به خرج دهید و در برخی از مواقع به داستان سرایی روی بیاورید. به این دلیل که می توانید جذابیت محتوا را افزایش داده و مهم‌تر از همه مخاطب را برای مطالعه کامل محتوا ترغیب کنید.

 در بسیاری از مواقع شاید تجربه شما و دیگر کاربران به کار آید و به همین خاطر بهتر است در پایان محتوا از کاربران بخواهید اگر تجربه جدیدی در مورد موضوع مورد نظر دارند را در قسمت نظرات مطرح کنند تا شما بتوانید کاملاً هوشمندانه از نظرات کاربران در محتوای بعدی خود استفاده کنید؛ چرا که همه چیز تنها به گوگل ختم نمی‌شود و شما باید رقبای خود را در نظر گرفته و مخاطبان بیشتری را در سایت خود نگه دارید. 

به مخاطب فکر کنید

بیشتر بخوانید:سناریو نویسی در تولید محتوا یعنی چه؟

سخن پایانی

طبق آن چه جهت انجام تولید محتوا برای سایت بیان کرده ایم، بهتر است بدانید که امروزه بازدید سایت بیشتر به نوع محتوای آن مربوط می شود و کمتر کسی از خدمات آنلاین و اینترنتی بی خبر مانده است. تولید محتوا به صورت های مختلف را باید با توجه به هدفی که سایت مدنظر دارد، به صورت خلاقانه تولید کنید که در غیر این صورت سایت بازدید بالایی نخواهد داشت و کیفیت تولید محتوا نیز کاهش می یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر کارو کانتنت می تواند مشاوره های ارزنده ای را در این زمینه ارائه دهد.

دسته بندی شده در: