استفاده از نرم افزارهای تولید محتوا را باید از موثرترین شیوه هایی بدانیم که می تواند کیفیت محتواهای تولیدی را بالا ببرد. با توجه به این موضوع است که افرادی که در زمینه تولید محتوا به فعالیت می پردازند همیشه در پی پیدا کردن بهترین نرم افزارها برای تولید محتوا هستند. با در نظر گرفتن اینکه هر شخصی در چه زمینه ای به فعالیت می پردازد، می توان نرم افزارهای مختلفی را در حوزه های متعدد معرفی کرد. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که در پی یافتن بهترین اپلیکیشن تولید محتوا است به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید؛ زیرا قصد داریم معروف ترین نرم افزارهای تولید محتوا را به شما معرفی کنیم.

معرفی ده تا از بهترین نرم افزارهای تولید محتوا

برنامه های مناسب برای تولید محتوا

نرم افزار تولید محتوا چه تأثیری در بالا بردن کیفیت محتوا دارد؟ رعایت اصول و قوانین در هر حوزه ای می تواند منجر به افزایش کیفیت کار شود. تولیدکنندگان محتوا باید نسبت به انواع برنامه های تولید محتوا شناخت داشته باشند تا بتوانند برنامه مناسب برای کار خود را انتخاب کنند. بالا بودن کیفیت و عملکرد خوب یک برنامه به معنی مناسب بودن آن برای تمامی محتواها نیست. در ادامه توضیحاتی درباره ابزارهای مناسب برای انواع تولید محتوا ارائه خواهد شد. پس از مطالعه مطالب ارائه شده می توانید مناسب ترین برنامه را انتخاب کنید.

برنامه های مناسب برای تولید محتوا

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئو کلیک کنید

ابزارهایی برای تغییر سایز تصاویر

تولید محتوا برای همه انواع آن، قوانین یکسانی ندارد. به طور مثال تولید محتوا برای برنامه های مانند اینستاگرام با محتوای مناسب برای وب سایت تفاوت دارد. ابعاد تصویری که قرار است در سایت گذاشته شود برای اینستاگرام مناسب نیست. به همین دلیل  نرم افزارهای تولید محتوای مختلفی تولید شده اند که به وسیله آنها می توان ابعاد تصویر را برای هر برنامه ای تغییر داد.

بیشتر بخوانید:تولید محتوای تصویری چیست؟

ابزارهایی برای ادیت و ویرایش عکس ها

نرم افزار تولید محتوا با کاربرد ادیت و ویرایش عکس، بیشتر مناسب محتوای مربوط به شبکه های اجتماعی هستند. این ابزارها، امکان تغییر رنگ تصاویر و به کارگیری فیلترها و افکت های مختلف را برای کاربر ایجاد می کنند. به طور مثال برای تولید عکس نوشته می توانید از این نوع ابزارها کمک بگیرید؛ همچنین تولید ویدیوهایی که به زیرنویس نیاز دارند با استفاده از این ابزارها راحت تر خواهد بود.

ابزارهایی برای ادیت و ویرایش عکس ها

ابزارهای مربوط به برندینگ

برندینگ یکی از مهمترین اقدامات در تولید محتوا است. با استفاده از این تکنیک می توان محتوای تولید شده را منحصر به سایت یا شبکه اجتماعی تولید کننده کرد؛ به همین دلیل ابزارهایی طراحی شده اند که به وسیله آنها می توان انواع لوگو، واترمارک، نشان اختصاصی و… را روی تصاویر و ویدیوها درج کرد.

آموزش تولید محتوا با موبایل با ترفندها و تکنیک های روز

از دیگر کاربردهای این مدل نرم افزار تولید محتوا می توان به ایجاد تم های خاص برای محتواهای تصویری اشاره کرد. به طور مثال یک پیج اینستاگرام میتواند تمام محتواهای تصویری یا ویدئویی خود را با تم مخصوصی تولید کند. رعایت این سری نکات باعث بالا رفتن بازخورد مثبت پیج اینستاگرام یا دیگر شبکه­های اجتماعی می شود.

ابزارهای مربوط به برندینگ

ابزارهای ساخت و ادیت محتوای ویدیویی

محتوای ویدیویی از جمله محتواهایی است که تولید کنندگان زیادی روی آن مانور می دهند. این نوع محتوا از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل پلتفرم هایی مانند یوتیوب توجه کاربران را از سراسر دنیا به خود جلب کرده اند. برای تولید محتوا در این پلتفرم باید ویدیوهای با کیفیت و جذاب تولید شود. ابزارهای ساخت و ادیت ویدیو به گونه ای طراحی شده اند که بتوان به وسیله آنها کیفیت ویدیو را افزایش داد.

ابزارهای ساخت و ادیت محتوای ویدیویی

بیشتر بدانید:چگونه پادکست جذاب بسازیم سؤال بسیاری از افرادی است که به این کار علاقه دارند.

بهترین نرم افزارها برای تولید انواع محتوا

تولید کنندگان محتوا باید از یک سری اطلاعات و توانایی ها برخوردار باشند. بالا بودن آگاهی این افراد با کیفیت محتوای تولید شده رابطه مستقیم دارد؛ به طور مثال یک تولیدکننده محتوای متنی، باید نسبت به اصول سئو و نکات نگارشی آگاهی داشته باشد؛ همچنین افرادی که در پلتفرم هایی مانند یوتیوب مشغول به کار هستند باید نحوه کار با یک سری نرم افزار تولید محتوا را بلد باشند. در ادامه نرم افزارهایی که به طور کلی برای تولید انواع محتوا کاربرد دارند معرفی خواهند شد.

1- فوتوشاپ (Photoshop)

فتوشاپ یکی از معروفترین ابزارهای ویرایش عکس است. امکانات گسترده این نرم افزار آن را در دسته پایه ای ترین ابزارها برای تولید انواع محتوا قرار می دهد. اولین هدف این نرم افزار ویرایش عکس ها با فرمت های مختلف است. ابزارهای مختلف موجود در این نرم افزار می تواند برای افراد مبتدی و حرفه ای به کار بیاید. با استفاده از فتوشاپ می توان کارهای سادهای مانند برش عکس ها و ایجاد تغییرات رنگی را اعمال کرد.

با این حال انجام انواع طراحی های گرافیکی با استفاده از نرم افزار تولید محتوا فتوشاپ امکان پذیر است. هر فردی که قصد ورود به حوزه تولید محتوا را دارد بهتر است در کنار پایه ترین اصول، نحوه کار کردن با نرم افزار فتوشاپ را نیز فرا بگیرد.

فوتوشاپ (Photoshop)

2- پریمیر پرو (Premiere pro)

پریمیر ابزاری است که به صورت اختصاصی در ویرایش ویدیو کاربرد دارد. این نرم افزار با برخورداری از پیشرفته ترین ابزارها، اعمال هرگونه تغییر در ویدیوها را امکان پذیر می کند. انواع مختلفی از نرم افزارها برای ادیت ویدیو وجود دارند؛ اما پریمیر پرو جامع ترین آنها است. یادگیری نحوه کار با این نرم افزار نسبت به نرم افزارهای مبتدی زمان بیشتری می طلبد. با این حال کیفیت بالای محتوای تولید شده توسط این ابزار با دیگر ابزارهای موجود قابل مقایسه نخواهد بود.

 پریمیر پرو (Premiere pro)

3- آتوپلی مدیا استودیو(AutoPlay Media Studio)

محتوای آموزشی با توجه به کاربرد زیادی که دارد، بخش وسیعی از دنیای تولید محتوا را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل نرم افزار تولید محتوا حرفه ای برای تولید این نوع محتوا ارائه شده اند. اتوپلی مدیا استودیو، یکی از این ابزارها است. به وسیله این نرم افزار می توان محتوای چند رسانه ای با کیفیت تولید کرد. اتوپلی مدیا استودیو رقبای زیادی دارد؛ با این حال هیچ کدام از آنها به اندازه این نرم افزار جامع نیستند.

آتوپلی مدیا استودیو(AutoPlay Media Studio)

آموزش تولید محتوا در یوتیوب معرفی ایده ها، ابزارها، روش ها و توصیه ها

طراحان این نرم افزار در واقع ابزارهای مربوط به انواع فرمت ها را یک جا جمع کرده اند. تولید کننده محتوایی که نحوه کار با این ابزار را فرا گرفته است از سر و کله زدن با انواع برنامه ها مصون می ماند. از دیگر امکانات اتوپلی مدیا استودیو می توان به وجود طرح های آماده در آن اشاره کرد. کاربران میتوانند از این طرح های آماده برای تولید محتوای خود کمک بگیرند.

4- آدوبی آودیشن (Adobe Audition)

بسیاری از محتواها به صورت صوتی تولید می شوند. افراد مشغول در این حوزه می توانند از نرم افزار آدوبی آودیشن (Adobe Audition) کمک بگیرند. به وسیله این نرم افزار تولید محتوا می توان تغییرات و انواع جلوه گذاری روی صداها را اعمال کرد.

آدوبی آودیشن (Adobe Audition)

۵-Quora

با اینکه سیستم ها به طور کلی برای تولید محتوا مناسب تر هستند؛ اما در حال حاضر حجم زیادی از محتواها به وسیله گوشی های هوشمند تولید می شوند. افراد فعال در حوزه تکنولوژی این مسأله را در نظر گرفته اند و نرم افزارهایی را تولید کرده ­اند که با استفاده از آن­ ها می­ توان به وسیله گوشی هوشمند محتوا تولید کرد. Quora یکی از پرکاربردترین این نرم افزار به حساب می آید. جامع بودن این برنامه و کاربرد بالای آن، دلیل قرار گرفتن آن در لیست بهترین ابزارهای تولید محتوا است.

Quora

۶- آدوبی فلش (Adobe Flash Professional)

آدوب فلش یکی از کامل ترین و جامع ترین نرم افزارهایی است که می توان به وسیله آن فایل های swf تولید کرد. به وسیله آدوب فلش می توان دو فرمت صدا و تصویر را با یکدیگر تلفیق کرد. این امکان به تولید محتواهای ویدیوی کمک بسیاری می کند. مهمترین مزیت این مدل نرم افزار تولید محتوا، برخورداری از امکانات نرم افزارهای مربوط به دو فرمت مختلف است. این مزیت می تواند سرعت تولید محتوا را بالا ببرد؛ همچنین با استفاده از این برنامه می توان به صورت پویا با کاربران ارتباط برقرار کرد. به طور مثال واکنش نشان دادن به ورودی کاربران با این نرم افزار ممکن خواهد بود.

آدوبی فلش (Adobe Flash Professional)

۷- کامتازیا (Camtasia)

فیلم گرفتن از صفحه مانیتور یکی از تکنیک هایی است که در آموزش تولید محتوا کاربرد زیادی دارد. کامتازیا نرم افزاری است که به وسیله آن می توان مراحل مختلف یک آموزش را از صفحه مانیتور فیلمبرداری کرد. به طور مثال گرافیست ها می توانند آموزش کار با فتوشاپ را به وسیله کامتازیا تولید کنند.

کامتازیا (Camtasia)

۸- تری دی مکس (۳D Max)

تری دی مکس نرم افزاری که در تولید محتوای ویدیویی کاربرد دارد. خلاقیت به تنهایی نمی تواند برای تولید محتوا کفایت کند. استفاده از تکنولوژی در کنار خلاقیت میتواند محتوایی بی نقص تولید کند. تری دی مکس دقیقاً مثالی از تلفیق خلاقیت انسانی و توانایی های تکنولوژی است. تولیدکنندگانی که انیمیشن های سه بعدی می سازند، می­توانند از این نرم افزار تولید محتوا کمک بگیرند. این نرم افزار از جامع ترین برنامه های ساخت انیمیشن های سه بعدی است.

تری دی مکس (۳D Max)

۹- افتر افکت (Adobe After Effects CC)

موشن گرافیک یکی از پرطرفدارترین محتواهای تصویری است. تولیدکنندگان این نوع محتوا می توانند از افترافکت به منظور فعالیت در حوزه موشن گرافیک کمک بگیرند. امکانات این نرم افزار بسیار کامل است و کاربر را از سر و کار داشتن با هر برنامه دیگری بی نیاز می کند.

افتر افکت (Adobe After Effects CC)

۱۰- استوری لاین (Articulate Storyline)

استوری لاین، از دیگر نرم افزارهایی است که می توان از آن برای تولید محتوای آموزشی کمک گرفت. جامعیت امکانات این نرم افزار می تواند به افزایش سرعت تولید محتوا کمک کند. به عبارت دیگر می توان استوری لاین را پاورپوینت توسعه یافته معرفی کرد.

استفاده از نرم افزار پاورپوینت در گذشته برای تولید محتواهای اسلاید شو بسیار رایج بود. اما استوری لاین بلافاصله پس از ورود به بازار نرم افزارها جای پاورپوینت را گرفت. با استفاده از این نرمافزار تولید محتوا می توان از رسانه های مختلف برای تهیه یک محتوای آموزشی جامع استفاده کرد. از مهمترین مزایای که باعث قرار گرفتن استوری لاین در لیست کاربردی ترین برنامه های تولید محتوا شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساده بودن کار با این اپلیکیشن
  • سازگاری بالا با زبان فارسی
  • مناسب بودن برای کاربرانی که از دانش کدنویسی برخوردار نیستند
  • امکان ایجاد محتواهای متنوع
  • امکان آزمون سازی
  • امکان قرار دادن صدای ضبط شده به صورت مستقیم بر اسلایدها
  • مجهز بودن به امکان ضبط فیلم از صفحه مانیتور
  • مجهز بودن به قابلیت ویرایش صوت و ویدیو
  • برخورداری از انواع افکت ها به صورت پیش فرض

به جرات می توانیم بگوییم بهترین فونت فارسی که برای تولید محتوا می تواند مناسب باشد.

استوری لاین (Articulate Storyline)

۱۱. ولو

از دیگر نرم افزارهایی که می توانیم در این زمینه برای ویرایش ویدیو به شما معرفی کنیم نرم افزار vllo است. ولو از پرقدرت ترین ویرایشگرهای ویدیویی در دنیا به حساب می آید که تولید کنندگان محتوا معمولاً از آن استفاده می کنند. با توجه به اینکه می توان به آسانی با آن کار کرد، بسیار محبوب است و شما با کمک آن می توانید کلیپ هایی حرفه ای را تولید کنید.

۱۲. وی ان

نرم افزار vn در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و اشخاصی که می خواهند ویدیوهای خود را ادیت کنند معمولاً از آن استفاده خواهند کرد. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که سبب شده vn بسیار مورد توجه تولید کنندگان محتوا قرار بگیرد، قالب های آماده ای بوده که در آن تعبیه شده است. با کمک این قالب ها تولید کننده محتوا از امتحان کردن افکت های مختلف روی تصاویر بی نیاز خواهد شد.

۱۳. لنسا

کمتر کسی در دنیای تولید محتوای تصویری نام نرم افزار Lensa را نشنیده است. با توجه به اینکه لنسا از محبوب ترین نرم افزارهای ویرایش عکس به شمار می آید توانسته رضایت حداکثری کاربران را به دست آورد. لنسا در عکس های سلفی بسیار خوب عمل می کند و علاوه بر آن دارای فیلترهای متنوعی است. اگر شما هم قصد تولید محتوا در زمینه تصاویر را دارید، می توانید با کمک لنسا عکس های با کیفیتی را بگیرید و قرمزی چشم و تاری عکس را هم به راحتی از کار خود حذف کنید.

۱۴.کانوا

Canva در فهرست مشهورترین نرم افزارهایی است که معمولاً طراحان گرافیک از آن استفاده می کنند. اشخاصی که در حیطه تولید محتوا برای رسانه های اجتماعی فعالیت دارند، کانوا را به خوبی می شناسند و از آن برای تولید محتوا در توییتر یا اینستاگرام استفاده می کنند. کانوا دارای قالب های آماده ای است که می تواند جذابیت بصری فراوانی را به محتوای تولیدی بدهد و اینگونه نظر کاربران را به خود جلب کند.

۱۵.رپ چت

اگر در کار تولید پادکست هستید و به دنبال یک اپلیکیشن حرفه ای می گردید ما به شما RapChat را توصیه می کنیم. در سراسر جهان از این برنامه برای ادیت موسیقی های مختلف استفاده می شود و رضایت حداکثری کاربران را تاکنون ربط چت توانسته به دست آورد. پس از ویرایش صوت مورد نظر خود می توانید از آنها در فضای مجازی استفاده کنید و محتوای تولیدی را با دیگران به اشتراک بگذارید.

کدام نرم افزار تولید محتوا برای کدام محتوا مناسب تر است؟

تولید محتوا دامنه بسیار گسترده ای دارد. به طوری که انواع و اقسام محتوا با اشکال مختلف در حوزه های مختلف اینترنتی وجود دارند. بزرگترین استراتژی در مورد تولید محتوا انتخاب بهترین نرم افزار تولید محتوا است. در ادامه توضیحاتی درباره نرم افزارهای مناسب برای حوزه های مختلف بازاریابی تولید محتوا ارائه خواهد شد.

کدام نرم افزار تولید محتوا برای کدام محتوا مناسب تر است؟

برنامه های مناسب برای ایمیل مارکتینگ

این برنامه ها از میان صدها نرم افزار تولید شده به این منظور انتخاب شده اند. انتخاب هر یک از این موارد با توجه به انتظاری که کاربر از آنها دارد می تواند منجر به تولید محتوای با کیفیت شود.

  • Movable ink
  • BEE
  • GetResponse
  • ZenPen
  • Sender

برنامه های مناسب برای ایمیل مارکتینگ

 

نرم افزار تولید محتوای مناسب برای صوت و تصویر

نرم افزارهایی که در ادامه معرفی خواهند شد برای تولید محتواهای صوتی تصویری بسیار مناسب هستند.

  • RawShort
  • Magisto
  • SlideShare
  • Vidyard
  • YouTube Music
  • Spotify

نرم افزار تولید محتوای مناسب برای صوت و تصویر

سناریو نویسی در تولید محتوا یعنی چه؟ شاید یکی از سوالاتی باشد که محتوا نویسان با آن مواجه می شوند ما پیشنهاد مطلعه این مقاله می دهیم

برنامه های مناسب برای تولید محتوا در وبلاگ­ها

وبلاگ ها از ابتدایی ترین بسترهای تولید محتوا هستند. با وجود تولید پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی مختلف، وبلاگ ها هنوز هم از کاربردی ترین پایگاه های اینترنتی به حساب می آیند. در ابتدا امکانات زیادی برای تولید این نوع محتوا در دسترس نبود اما حالا انواع نرم افزار تولید محتوا برای وبلاگ ها طراحی شده است. در ادامه نرم افزارهایی که به کمک آنها می توان برای وبلاگ ها محتوا تولید کرد معرفی خواهند شد.

  • WordPre
  • Sumo
  • Playbuzz

برنامه های مناسب برای تولید محتوا در وبلاگ­ها

پیشنهاد ویژه:تشخیص محتوای کپی دیگر کار سختی نیست

نرم افزارهای مناسب برای اینفوگرافیک آموزشی

اینفوگرافیک تکنیکی است که برای تولید محتوای آموزشی کاربرد بسیار دارد. برای تولید این سری محتواها می توان از برنامه های زیر استفاده کرد.

  • easel. ly
  • Animaker
  • Visme
  • Infogram
  • ThingLink

نرم افزارهای مناسب برای تولید محتوا دراینفوگرافیک آموزشی

برنامه های مناسب برای تولید پادکست

پادکست ها به نوبه خود در عرصه تولید محتوا نقش اساسی دارند. به وسیله ابزارهای زیر می توان با کیفیت ترین محتواهای پادکست را تولید کرد.

  • Audacity
  • PodBean
  • Ecamm
  • SpeakPipe
  • Acast

برنامه های مناسب برای تولید پادکست

برای سفارش پادکست و نریشن کافی است با یک کلیک ساده این کار را انجام دهید

برنامه برای میزبانی وبینارها

وبینارها در بیزینس های مختلف کاربرد حیاتی دارند. میزبانان می توانند به منظور ایجاد این فضا از برنامه های زیر استفاده کنند.

  • GoToWebinar
  • Zoom
  • StealthSeminar

برنامه برای میزبانی وبینارها

نرم افزارهای مناسب برای سوشال مدیا

شبکه های اجتماعی امروزه زندگی اکثر انسانها را تحت تأثیر قرار داده اند. بسیاری از افراد می توانند از طریق این شبکه ها کسب درآمد کنند. کاربرانی که برای شبکه های اجتماعی محتوا تولید می کنند، بهتر است یکی از موارد زیر را به عنوان نرم افزار تولید محتوا انتخاب کنند.

  • Pablo
  • Qzzr
  • Piktochart
  • Pixabay

نرم افزارهای مناسب برای سوشال مدیا

نرم افزارهای مناسب برای محتوای ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ از ایده های نوینی است که نقش بسیار مهمی در تبلیغات کسب و کارهای مختلف دارد. Movable Ink بهترین و جامع ترین نرم افزاری است که می توان به وسیله آن تولید محتوای ایمیل مارکتینگ کرد. قابل ذکر است که این نرم افزار در دو نوع رایگان آزمایشی و فروشی وجود دارد. کاربران می توانند پس از استفاده از نسخه آزمایشی آن، نسبت به خرید نسخه اصلی اقدام کند. طراحی این برنامه به طوری است که علاوه بر کاربران حرفه ای افراد مبتدی نیز می توانند از آن استفاده کنند.

نرم افزارهای مناسب برای محتوای ایمیل مارکتینگ

سخن پایانی

با بهترین نرم افزارهای تولید محتوا در زمینه های مختلف آشنا شدید. با در نظر گرفتن اینکه در چه حیطه ای به فعالیت می پردازید، می توانید هر کدام از آنها که به کار شما می آیند را مورد استفاده قرار دهید. البته لازم به ذکر است که هر چقدر از رشد فناوری و اطلاعات می گذرد نرم افزارهای مختلفی برای اندروید و ویندوز هم به بازار می آیند. همیشه سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه نرم افزارهای جدید تولید محتوا بروز نگه دارید تا بتوانید از حرفه ای ترین اپلیکیشن ها در این زمینه استفاده کنید. ما در کاروکانتنت سعی داشتیم محبوب ترین نرم افزارهای تولید محتوا را که تاکنون توانسته اثرات بسیار زیادی در نتیجه نهایی محتوا داشته باشد را معرفی کنیم تا بتوانید در این زمینه بهتر بدرخشید. در صورتی که شما هم با نرم افزارهای دیگری کار می کنید لطفاً نام آن را با ما هم به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • بهترین برنامه ها برای تولید پادکست کدام ها هستند؟

از بهترین برنامه هایی که می توانیم برای تولید پادکست از آنها نام ببریم نرم افزارهایی همچون رپ چت، Audacity, PodBean هستند.

  • بهترین برنامه ها برای تولید محتوا در بلاگ ها کدام ها هستند؟

WordPre, Sumo, Playbuzz

دسته بندی شده در: