به جرات می توانیم بگوییم بهترین فونت فارسی که برای تولید محتوا می تواند مناسب باشد یکی از چالش های پیش روی تولید کنندگان محتوا است. تولید محتوا علاوه بر اینکه نیاز به رعایت اصول و قواعد خود دارد، لازم است درباره ظاهر کار هم توجه ویژه ای صورت بگیرد. یکی از کارهایی که می توان برای زیبا سازی محتوای تولیدی انجام داد، این است که از بهترین فونت ها برای این موضوع بهره گرفت. در ادامه شما را بیشتر با بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا آشنا خواهیم کرد.

بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئوکلیک کنید

چرا استفاده از بهترین فونت ها برای تولید محتوا مهم است؟

استفاده از بهترین فونت ها برای تولید محتوا دارای اهمیت بسیار زیادی است؛ اما این اهمیت را می توانیم از زاویه های مختلف بررسی کنیم. اولا فونت های مناسب و زیبا می توانند خوانایی وب سایت شما را افزایش دهند و موجب شده تا کاربران به راحتی محتوای شما را مطالعه کنند. علاوه بر این استفاده از فونت های مناسب و قابل خواندن باعث افزایش بار معنایی محتوای شما خواهد شد و کاربران می توانند درک بهتری از آن داشته باشند. استفاده از فونت های زیبا موجب می شود تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان وب سایت ایجاد شود و همین امر سبب افزایش بازدیدکنندگان وب سایت شده و ترافیک سایت شما بالا می رود.

بیشتر بدانید:ایده تولید محتوا برای آن دسته از افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند

معرفی بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا

برای اینکه بتوانید بهترین فونت فارسی برای تولید محتوا را انتخاب کنید، لازم است مهمترین بخش هایی که باید برای آن فونت برنامه ریزی کنید را به درستی بشناسید. به این موضوع دقت داشته باشید که اصلا لازم نیست برای تمام بخش های محتوای خود تنها از یک فونت استفاده کنید. از جمله بخش هایی که می توانید برای استفاده از فونت های مختلف بکار بگیرید پاراگراف ها، بنرها، CTA و تیترها هستند. در ادامه به معرفی بهترین فونت های فارسی که می توانید از آنها بهره بگیرید خواهیم پرداخت:

فونت ایران سنس

فونت ایران سنس یکی از فونت های نسبتاً قدیمی بوده که در سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ به وسیله مسلم ابراهیمی طراحی شد. با توجه به اینکه ایران سنس نسبت به دیگر فونت هایی که در آن زمان وجود داشت تفاوت های بسیاری را به خود اختصاص داده بود، برای مدت های طولانی در فهرست بهترین فونت های فارسی قرار گرفته بود. دیجی کالا نیز دوره ای از این فونت برای سایت خود استفاده می کرد. ساختار لبه گرد حروف توانسته به خوبی لبه های تیز دیگر فونت ها را به چالش بکشند و این عوامل از مهم ترین تفاوت های بارزی بود که در فونت ایران سنس به چشم می خورد. این تفاوت ها موجب شد که ایران سنس در لیست بهترین فونت های ایرانی قرار بگیرد. استفاده از ایران برای بنر خیلی مناسب نیست و از این رو می توانید از این فونت برای تیتر و پاراگراف ها استفاده کنید.

فونت ایران سنس

فونت ایران یکان

یکی از فونت های بسیار زیبا و البته مدرنی که می توانیم از آن یاد کنیم فونت ایران یکان است که برای تولید محتوا و به کارگیری در وبسایت بسیار جذاب است. شاید بتوانیم بگوییم حاصل ترکیب ایران سنس و یکان موجب به وجود آمدن این فونت بسیار جذاب شده که توانسته نظر بسیاری از تولیدکنندگان محتوا را به سوی خود جلب کند. سایت های بسیاری همچون آنتن، شیپور، تپسی، دیجی کالا و روبیکا از این فونت حیرت انگیز استفاده می کنند. در ایران یکان نقطه ها به صورت کاملا گرد طراحی شده و مانند دیگر فونت ها این نقطه ها به شکل لوزی نیستند. از این فونت می توانید برای کاربردهای مختلفی استفاده کنید؛ زیرا یک فونت استاندارد است که در تمام قسمت های سایت می توان از آن بهره برد.

فونت ایران یکان

فونت کلمه

یکی از معروف ترین و مشهورترین فونت هایی که می توانید از آن برای تولید محتوا استفاده کنید فونت کلمه است به صورت متداول از این فونت مشهور برای استوری اینستاگرام، کارهای تبلیغاتی، تراکت های اعلان و… استفاده می کنند. برای اینکه در سایت خود از فونت کلمه استفاده کنید، می توانید از ان در متون کوتاه و تراکتها بهره ببرید. ظاهر شیک و مدرن این فونت سبب شده تا برای استارتاپ ها، فروشگاه ها و سایت هایی که در زمینه تبلیغات و گرافیک مشغول فعالیت هستند، استفاده شود.

فونت ایران یکان

فونت فرهنگ

اگر به دنبال این هستید که برای کال تو اکشن های خود یک فونت حرفه ای را پیدا کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از فونت فرهنگ است. این فونت حالتی کلاسیک دارد و به عنوان یکی از پرمخاطب ترین فونت های فارسی نیز شناخته می شود. برای طراحی بنر و عناوین هم می توانید از این فونت فارسی استفاده کنید؛ البته اگر کار شما همراه با نگارش های انگلیسی است این فونت بهترین هماهنگی و تناسب را می تواند در سایت شما ایجاد کند.

فونت فرهنگ

فونت انجمن

انجمن صنفی طراحان گرافیک، خالق و تولید کننده فونت انجمن بوده و با طراحی این فونت توانسته اند گامی شگفت انگیز در حرفه ای سازی فونت های ایرانی بردارند. فونت انجمن از طراحی خاصی برخوردار بوده و موضوع مهمی که در رابطه با آن می توانیم بیان کنیم، این است که کاربرد بسیار گسترده ای برای طراحی بنر دارد. اگر می خواهید برای وبسایت های فرهنگی، انگیزشی یا روانشناسی تولید محتوا کنید و یک فونت جذاب می خواهید پیشنهاد ما به شما استفاده از فونت انجمن است. در مارکت فونت های فارسی می توانید نسخه ۲ فونت انجمن را پیدا کنید.

فونت دانا

یکی از منعطف ترین فونت های وب را می توانیم فونت دانا بدانیم که دارای ۱۰ وزن مختلف است. در صورتی که برای مجلات اینترنتی خود می خواهید فونتی با یک ظاهر متفاوت را استفاده کنید، قطعاً فونت دانا می تواند رضایت شما را جلب کند. بر اساس گفته های اولیه فونت دانا فقط از یک خط و دایره بوده و ترکیب آنها موجب ایجاد تمامی حروف است لبه های گرد منعطف بودن آن، قطعاً می تواند نظر اشخاص سخت پسند را نیز به خود جلب کند.

فونت لاله زار

فونت لاله زار، فونتی ضخیم درشت و توپر به شمار می آید و یک حس نوستالژی را برای کاربران به وجود می آورد. شما می توانید از فونت لاله زار برای تولید محتواهای اینستاگرام هم استفاده کنید. فونت لاله زار با جذابیتی که دارد می تواند مخاطبین شما را افزایش دهد و آنها را درگیر خود کند. استفاده از فونت لاله زار برای سایت هایی که در موضوعات فروشگاهی، ورزشی و آموزشی فعالیت می کنند، بسیار کاربردی است. از فونت لاله زار می توانید برای نوشتن عناوین و تراکت ها بهره بگیرید و به زیبایی محتوای خود اضافه کنید.

فونت سینما

فونت سینما را باید از مینیمال ترین فونت های ایرانی بدانیم که برای تولید محتوا با موضوعات معرفی کتاب، ورزشی، دانستنی ها و معرفی فیلم مناسب به شمار می آید. برای متون کوتاه و تیترها بسیار مناسب است و از ضخامت های مختلفی بهره می برد. اشخاصی که خاص پسند هستند و همیشه به دنبال خلاقیت می گردند، می توانند از فونت سینما استفاده کنند.

فونت کودک

اگر می خواهید یک متن طولانی را بنویسید و می خواهید مخاطب شما اذیت نشود انتخاب فونت کودک واقعا مناسب است. این فونت چشم مخاطب را اذیت نمی کند و برای متونی که بسیار طولانی هستند مناسب به شمار می آید. خوانایی بسیار بالا و فاصله مناسب که حروف از یکدیگر دارند موجب می شود کاربر در زمان مطالعه محتوای شما به آن جذب شود و از خواندن متن های طولانی دچار خستگی و زدگی نشود.

فونت ایران شارپ

طراح و خالق فونت ایران شارپ مسلم ابراهیمی است. این طراح فعال ایرانی فونت های درخشانی را در کارنامه کاری خود دارد. فونت ایران شارپ با بروز نگه داشتن خود، برخی از ویژگی ها و خصوصیات فونت های قدیمی را نیز در خود دارد. نوک تیز بودن فونت ایران شاپ شما را به یاد فونت هایی همچون زر، نازنین و میترا می اندازد. اما با این حال از طراحی و خلاقیت نوینی هم بهره می گیرد. اگر سایتتان فضایی مدرن و سنتی را دارد، استفاده از ایران شارپ گزینه ای مناسب برای شما به شمار می رود.

بهترین فونت های فارسی مناسب تیتر کاور

اولین چیزی که کاربر و مخاطب آن را مشاهده می کند کاور پست است. کاورها در ترند شدن نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و از این رو لازم است برای طراحی آن از فونت های خوبی هم استفاده کنید. از جمله جذاب ترین و البته بهترین فونت های فارسی که برای کاور مناسب هستند موارد زیر خواهد بود:

  • فونت ساحل
  • فونت لاله زار
  • فونت سینما
  • فونت کلمه
  • فونت آوینی
  • فونت پیدا

بیشتر بخوانید:تولید محتوای تصویری چیست؟ هرآنچه باید بدانید

بهترین فونت های فارسی برای نوشتن متن

فونتی که شما برای نوشتن محتوای خود استفاده می کنید، نقش مهمی در جذب مخاطب دارد. برای نوشتن محتوا فونت هایی مناسب هستند که دارای خوانایی بالایی باشند و نباید از فونت های توپر و درشت استفاده کنید. از بهترین فونت هایی که برای نوشتن متن در تولید محتوا می توانیم از آنها یاد کنیم فونت های زیر هستند:

  • فونت شبنم
  • فونت وزیر
  • فونت ساحل
  • فونت کلمه
  • فونت یکان
  • فونت پیدا

به این موضوع دقت داشته باشید که فونت کلمه و پیدا رایگان نیستند و برای تهیه آنها باید مبلغی را پرداخت کنید.

بهترین فونت های فارسی برای نوشتن متن

بیشتربخوانید:تاپیک کلاستر یا محتوا خوشه ای چیست؟

سخن پایانی

استفاده از بهترین فونت های فارسی در تولید محتوا می تواند به تولیدکنندگان محتوا کمک کند تا برای سایت خود مخاطبین بیشتری را جذب کنند و کاربران رضایت حداکثری را از طراحی سایت آنها داشته باشد. بهره گیری از فونت های مختلف نیاز به مهارت و خلاقیت دارد و لازم است در این باره اطلاعات کافی را به دست آورید. شناخت فونت ها می تواند به تولید کنندگان محتوا این کمک را داشته باشد که بدانند در کدام قسمت از چه فونتی استفاده کنند. در این مقاله از کاروکانتنت سعی داشتیم بهترین فونت های فارسی را به شما معرفی کنیم تا در این چالش روزمره انتخابی مناسب را داشته باشید.

سوالات متداول

  • کدام فونت برای وب سایت طرفدار بسیاری دارد؟

فونتی که در سایت استفاده می کنید باید ساده باشد تا کاربر در زمان خواندن محتوا به ظاهر آن توجه چندانی نداشته باشد و بتواند به راحتی مطلب را بخواند.

  • بهترین فونت فارسی برای کاور اینستاگرام کدام است؟

برای کاور اینستاگرام یا پست می توانید از فونت های ایران سنس، شبنم، کلمه و یکان استفاده کنید.

دسته بندی شده در: