با توجه به پیشرفت تکنولوژی و شرایط زندگی انسان ها، جستجو در گوگل اهمیت زیادی پیدا کرده است. تقریبا همه سوالات و مشکلات را می توانید از طریق سرچ حرفه ای در گوگل به دست بیاورید. اگر دقت کرده باشید می بینید که برخی از افراد به جای استفاده از عبارت ” جستجو ” یا ” سرچ ” از عبارت ” گوگل کردن ” استفاده می کنند؛ این به این معناست که گوگل به شکل باور ناپذیری در زندگی انسان ها ریشه کرده و تبدیل به بخشی جدا نشدنی از زندگی آن ها شده است. 

 گوگل از امکانات بسیار فوق العاده ای برخوردار است. بیشتر افراد از جمله دانشجویان، پزشکان، محققان و… در طول روز بارها از آن استفاده می کنند. محتوا نویسی یکی از شغل های وابسته به اینترنت و امکانات گوگل است. یک محتوا نویس می تواند با یادگیری ترفند های سرچ حرفه ای در گوگل در شغل خود پیشرفت کرده و سطح حرفه ای برسد. پس اگر برای شما هم سوال است که چگونه مثل یک حرفه ای در گوگل جستجو کنیم؟ این مقاله را تا انتها دنبال کنید؛ چرا که قرار است با ترفند های جستجوی حرفه ای در گوگل آشنا شوید.

سرچ حرفه ای در گوگل

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئو کلیک کنید

سرچ حرفه ای در گوگل

 یک محتوا نویس حرفه ای بیش از هر چیزی به یک شبکه اینترنت نیاز دارد. اینترنت و سرچ حرفه ای در گوگل به شما کمک می‌کند تا بتوانید مطالب معتبر و دقیقی را در رابطه با موضوعات مختلف به دست بیاورید. همانطور که می دانید محتوا نویسی در رابطه با موضوعات مختلفی انجام می شود؛ گاهی ممکن است با موضوعی برخورد کنید که هیچ تخصصی در آن زمینه ندارید؛ به همین دلیل مجبور هستید که در گوگل جستجو کنید تا اطلاعات دقیقی در رابطه با آن به دست بیاورید. در مجموع جستجوی حرفه ای در گوگل اهمیت بالایی دارد و شما به عنوان یک محتوا نویس باید با همه ترفند های آن نیز آشنا شوید.

یک محتوا نویس حرفه ای با استفاده از ترفندهای جستجو در گوگل می تواند:

  1. کارهای خود را به کیفیت بالاتری انجام دهد.
  2. سرعت جستجو در گوگل را افزایش دهد.
  3. برای مطالب خود منابع معتبری پیدا نماید.

در نتیجه اگر می­خواهید در زمینه تولید محتوا پیشرفت کنید و محتوای با کیفیت تری را تهیه نمایید، پیشنهاد می کنیم با ترفندهای سرچ حرفه ای در گوگل آشنا شوید.

چگونه در گوگل حرفه ای سرچ کنیم؟

 

چگونه در گوگل حرفه ای سرچ کنیم؟

 یکی از سوالات مهمی که معمولا بین کاربران به خصوص محتوا نویسان به وجود می‌آید، این است که چگونه در گوگل حرفه ای سرچ کنیم؟ و مطالب معتبری را به دست آوریم؟ برخی از کاربران تصور می‌کنند که گوگل دارای بخش جستجوی پیشرفته است که به کمک آن می تواند یک سرچ حرفه ای در گوگل انجام داد. در واقع باید بگوییم که این تصور کاملا اشتباه است. برای اینکه بتوانید یک جستجوی حرفه ای در گوگل داشته باشید تنها باید نحوه تایپ کردن عبارات را تغییر دهید؛ در این صورت می توانید نتایج معتبر را مشاهده کنید.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام با معرفی ایده ها و ابزارها

 حال برای اینکه بتوانید مانند یک حرفه ای در گوگل جستجو کنید، لازم است که با برخی از ترفندها و تکنیک های سرچ در گوگل آشنا شوید. بدون شک سرچ حرفه ای به شما کمک می‌کند تا نتایجی که به دنبال آن هستید را به راحتی پیدا کنید و به پاسخ سوالات خود برسید. 

 مهم ترین ترفندهای جستجو در گوگل

موتور جستجو گوگل با قدرت و انعطاف بالایی که دارد یکی از بهترین و کاربردی ­ترین تکنولوژی های دنیا به حساب می آید. بدیهی است که سرچ در موتور گوگل، اولین انتخاب کاربران برای رسیدن به پاسخ سوالات شان است. موتور جستجو گوگل به کاربران کمک می کند تا در مدت کوتاهی با تعداد زیادی پاسخ و منبع معتبر روبرو شوند.

در واقع این تکنولوژی تمام صفحات موجود را index یا طبقه بندی کرده و سپس در کسری از ثانیه به کاربر نمایش می دهد. در حال حاضر تعداد بی شماری تکنیک و ترفند برای سرچ حرفه ای در گوگل وجود دارد که ما برخی از مهم ترین و کاربردی ترین آن ها را معرفی خواهیم کرد.

سرچ کردن عبارت کامل

یکی از ترفندهای مهمی که می توان با استفاده از آن به جستجو حرفه ای در گوگل رسید، سرچ کردن عبارت کامل است. با رعایت این تکنیک مشاهده خواهید کرد که چطور نتایج معتبر و مناسبی به نمایش شما در می آید. در واقع جستجو عبارت کامل در گوگل، به موتور گوگل کمک می کند تا مطالب مربوط و مورد نیاز کاربر را جمع آوری و به نمایش در بیاورد.

استفاده از علامت کوتیشن در سرچ

استفاده از علامت کوتیشن در سرچ گوگل، تاثیر بسیاری در جستجو شما خواهد داشت. زمانی که کاربر عبارت خاصی را در داخل کوتیشن یا نقل قول بکار می برد، با نتایج دقیق تری روبرو می شود. به عبارت دیگر اگر یک کاربر بخواهد به دنبال یک عبارت مشخص بگردد، می­ تواند آن را در داخل “” استفاده کند. به عنوان مثال با جستجو عبارت “درمان سرماخوردگی” موتور جستجو دقیقا مطالبی مرتبط با این موضوع را نمایش خواهد داد؛ بنابراین با استفاده از این ترفند سرچ حرفه ای در گوگل می توانید به اطلاعات دقیق و مورد نظر خود برسید. برای جستجوی بیت های شعر یا سخن افراد خاصی می توانید از این ترفند استفاده کنید.

جستجوی حرفه ای در محتوا سایت

جستجوی حرفه ای در محتوا سایت، یکی از روش های موثری است که می توانید با کمک آن به سرچ حرفه ای در گوگل برسید. یکی از قابلیت های جالبی که گوگل در اختیار کاربران قرار داده، این است که کاربران می توانند نتایج جستجو خود را در یک سایت خاص محدود نمایند. اغلب اوقات سرچ یک عبارت در محتوا سایت، عملکرد بهتری نسبت به ابزارهای جستجو درون ساخت سایت ها دارد.

برای جستجو عبارت در محتوا سایت، کافی است آدرس سایت مورد نظر خود را در داخل کادر جستجو گوگل تایپ نمایید. (example.com آموزش سئو محتوا) سپس بعد از ایجاد یک فاصله، عبارت خود را وارد کنید. علاوه بر این شما می توانید صفحات مربوط به یک موضوع سایت را هم سرچ نمایید؛ به این صورت که پس از وارد کردن نام سایت، نام صفحه مورد نظر را وارد می کنید. (example.com SEO). در این صورت می توانید تمامی صفحات مربوط به سئو را که در سایت مورد نظر وجود دارد مشاهده نمایید.

 مهم ترین ترفندهای جستجو در گوگل

 سرچ کلمات مترادف

همانطور که می دانید عبارت های مترادف و هم معنی زیادی در زبان های مختلف وجود دارد که تکمیل کننده یکدیگر هستند. یکی از ترفندهای جستجو حرفه ای در گوگل استفاده از علامت “~” است که کار جستجو را برای شما آسان تر خواهد کرد. برای مثال می توانید دو عبارت مترادف را به صورت “سئو ~ تولید محتوا ” وارد کنید.

علامت ستاره در سرچ چه تاثیری دارد؟

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که نام دقیق یک واژه را بخاطر نیاورید یا اصلا ندانید. در اینجا می توانید از تکنیک ستاره در سرچ کمک بگیرید. در واقع کاربران می توانند به جای واژه مجهول یا مبهم، از کاراکتر * استفاده نمایند. برای مثال فرض کنید نام فیلم مورد نظر را فراموش کرده اید در این صورت می توانید به شکل زیر جستجو کنید.

بازیگران فیلم * به کارگردانی حمید نعمت الله.

 در این لحظه موتور گوگل اسامی بازیگرانی که در فیلم های حمید نعمت الله بازی کرده اند را لیست خواهد کرد. جالب است بدانید که کاربرد * در گوگل دقیقا برعکس کاربرد کوتیشن است. به این معنا که برای جستجوهای ابهام دار و کلی مناسب است.

پیدا کردن حرفه ای یک فایل خاص

استفاده از عبارت filetype یکی از ترفندهای سرچ حرفه ای در گوگل است که کمک شایانی به دانشجویان، محتوا نویسان و محققان می کند. برای پیدا کردن یک فایل خاص (برای مثال فایل های PDF) در رابطه با سئو سایت در گوگل، می توانید به شکل زیر سرچ کنید.

filetype: pdf سئو سایت

در واقع باید بعد از عبارت filetype: پسوند فایل خود را وارد کنید. ( دقت داشته باشید بین این دو عبارت نباید فاصله وجود داشته باشد). سپس یک فاصله وارد کرده و موضوع مورد نظر خود را وارد نمایید. از این طریق می توانید تمام فایل های pdf مربوط به سئو سایت را مشاهده کنید.

استفاده از گزینه tools در سرچ

گاهی اوقات ممکن است سئوکاران و محتوا نویسان در کنار محتوا سرچ شده، به زمان و تاریخ انتشار محتوا نیز نیاز داشته باشند؛ همچنین ممکن است بخواهند در مورد تعداد بازدیدهای یک محتوا در طول یک هفته مطلع شوند. در این حالت می توانند از تکنیک tools در سرچ استفاده نمایند. این روش به آن ها کمک می کند تا به همه موارد اشاره شده دسترسی پیدا کنند.

آموزش تولید محتوا در یوتیوب معرفی ایده ها، ابزارها، روش ها و توصیه ها

تاثیر استفاده از هشتگ در سرچ

هشتگ ها علاوه بر گوگل، در سایر شبکه های اجتماعی نیز اهمیت دارند. در واقع کاربران می توانند از طریق هشتگ ها، محتوای خاصی را در گوگل جستجو کنند. استفاده از هشتگ در گوگل نیز مانند شبکه های اجتماعی است، کافی است علامت # را در ابتدا عبارت خود قرار دهید. در ضمن در صورت نیاز می توانید هشتگ های معروف شبکه های اجتماعی را در موتور گوگل سرچ کرده و محتوا مورد نیاز خود را پیدا کنید.

ترفند سرچ دو کلمه همزمان باهم

در مواقعی که در مورد درست بودن عبارت خود شک دارید می توانید دو کلمه را به صورت “علی رضا|محمد رضا” جستجو نمایید. این روش یکی از ترفندهای مهم جستجو در گوگل است که به شما کمک می کند تا دو عبارت را در کنار هم سرچ کنید؛ همچنین می توانید بین دو عبارت خود، حرف اضافه “یا” را بکار ببرید.

 به این شکل: “علیرضا یا محمدرضا”

حذف کلمات اضافی

فرض کنید می خواهید به کمک گوگل مطالبی در مورد برنامه نویسی به دست بیاورید. زمانی که شما این عبارت را وارد کادر جستجو می کنید، ممکن است با نتایج مربوط به خرید دوره برنامه نویسی روبرو شوید. در این صورت باید واژه خرید را از نتایج گوگل حذف کنید. اما چطور؟ برای این کار کافی است عبارت خود را به شکل زیر وارد نمایید:

برنامه نویسی- خرید دوره

موتور جستجوگر گوگل با مشاهده علامت– قبل از واژه خرید، متوجه می شود که کاربر از طریق سرچ حرفه ای در گوگل، قصد خرید محصولات را ندارد و تنها به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این مورد است. در نتیجه نتایج بهتر و نزدیک تری را به شما نمایش خواهد داد.

جستجوی حرفه ای با گوگل در یک زمان خاص

یکی از مهم ترین ترفندهای جستجو حرفه ای در گوگل این است که سرچ خود را به برخی از مطالب ایندکس شده در یک بازه زمانی خاص، محدود نمایید. برای مثال فرض کنید به دنبال بازی های جام جهانی فوتبال بین سال های 1982 تا 1986 هستید. در این صورت باید بین دو تاریخ مورد نظر، دو کاراکتر نقطه (..) قرار دهید.

 

چگونه صفحات حذف شده در سرچ گوگل را پیدا کنیم؟

گاهی اوقات پیش می آید که به دلایل مختلفی، برخی از صفحات خاص یک سایت (مثلا سایت های خبری و خبرگزاری) حذف شوند؛ همچنین ممکن است به دلیل بروز مشکل در سرورهای سایت، امکان دسترسی به محتواها از بین برود. در این صورت باید چکار کرد؟ اگر کاربر با ترفندهای جستجو حرفه ای در گوگل آشنا باشد می تواند به راحتی این مشکل را برطرف نماید.

آموزش تولید محتوا با موبایل با ترفندها و تکنیک های روز

جالب است بدانید که موتور گوگل، کلیه صفحات مربوط به نتایج را در حافظه پنهان خود ذخیره می کند؛ از این رو کاربران می توانند به برخی از این صفحات دسترسی پیدا کنند. برای سرچ صفحات حذف شده در گوگل باید قبل از آدرس سایت مورد نظر، عبارت “cache” را وارد کنید. برای مثال بنویسید (cache:namesite.com). در این صورت موتور جستجو گوگل به شما کمک می کند تا نتایج مورد نیاز خود را پیدا کنید.

چگونه صفحات حذف شده در سرچ گوگل را پیدا کنیم؟

 چگونه سرچ خود را با جزئیات بیشتر انجام دهیم؟

یکی از مهم ترین ترفندهای سرچ حرفه ای در گوگل، جستجو از کل به جز است. شیوه درست جستجو در گوگل به این صورت است که ابتدا کلید واژه های ساده و کلی را وارد می کنیم. در صورتی که با استفاده از این عبارات به نتیجه دلخواه نرسیدیم، سعی می کنیم که جزئیات دیگری به عبارات خود اضافه کنیم و کلمات کلیدی را طولانی‌تر بسازیم.

 به عنوان مثال فرض کنید قرار است در رابطه با ” تولید محتوا ” تحقیق کنید. زمانی که شما این عبارت را در گوگل سرچ می کنید، ممکن است با نتیجه مطلوبی برخورد نکنید؛ به همین دلیل سعی کنید با اضافه کردن جزئیات مرتبط با موضوع، محتوای خود را پیدا نمایید. به عنوان مثال این بار ” تولید محتوای اینستاگرام ” را وارد نمایید. این کار را تا جایی ادامه دهید که در نهایت بتوانید به نتایج مورد نیاز خود دست یابید.

 چگونه جستجوی حرفه ای عکس در گوگل را انجام دهیم؟

برای اینکه بتوانید مانند یک حرفه ای عکس در گوگل جستجو کنید نیاز دارید با ابزارهای جالب جستجوی گوگل آشنا شوید. یکی از کارهایی که محتوا نویس در طول روز انجام می دهد، جستجو عکس در گوگل است. برای پیدا کردن عکس در گوگل توصیه می کنیم به بخش images مراجعه کنید. در اینجا می توانید یک عنوان مناسب مرتبط عکس را جستجو کرده و سپس نتایج آن را مشاهده نمایید؛ همچنین می توانید با استفاده از گزینه tools اطلاعات دیگری مانند یک تصویر خاص یا رنگ خاص را پیدا کنید.

 موتور جستجوگر گوگل ابزار های جالبی برای جستجوی عکس در اختیار کاربران قرار داده است. برای مثال فرض کنید یک عکس خاص دارید که می خواهید چند تصویر مرتبط دیگر را جمع‌آوری کنید. برای این کار کافی است عکس خود را در گوگل آپلود کرده و عمل سرچ را انجام دهید. پس از آن مشاهده خواهید کرد که گوگل برای شما تصاویر دیگری با همین موضوع به نمایش در می آورد.

 چگونه جستجوی حرفه ای عکس در گوگل را انجام دهیم؟

 جستجوی تخصصی ویدیو در گوگل

برای جستجوی ویدیو در گوگل نیز می توانید پس از باز کردن مرورگر، وارد بخش ویدیو شوید. سپس عبارت مرتبط با ویدیو خود را جستجو کرده و منتظر نتایج بمانید؛ همچنین می توانید از طریق tools گوگل، برخی از پارامترهای ویدئو را تعیین کرده و نتایج گوگل از جمله مدت زمان ویدیو، کیفیت و سایز آن را تغییر دهید.

جستجوی صوتی در گوگل

موتور جستجوگر گوگل امکان جستجوی صوتی را برای کاربران فراهم کرده است. همه کاربرانی که دارای گوشی های هوشمند هستند می توانند این نوع سرچ را در گوگل انجام دهند. برای جستجوی صوتی در گوگل کافی است دکمه میکروفون در صفحه کلید گوشی را فشار داده و سپس عبارت مورد نیاز خود را بیان کنید. گوگل پس از بررسی عبارت شما، نتایج مرتبط با موضوع را نمایش خواهد داد.

جستجوی صوتی در گوگل

 چگونه کلمات کلیدی در گوگل سرچ کنیم؟

یکی از کارهای مهمی که سئو کاران حرفه ای باید در طول روز انجام دهند این است که در رابطه با کلمات کلیدی مورد نظر خود در گوگل تحقیق کنند تا ببینند این کلمات چندین بار بازدید خورده یا استفاده شده اند. با استفاده از عنوان title: می‌توانید این نتایج را به دست آورید؛ همچنین اگر می خواهید آدرس سایت جستجو شده را پیدا کنید، می توانید از آیتم inurl: استفاده کنید. با استفاده از جستجوی عبارت related در قبل از کلمه کلیدی مورد نظر نیز، می توانید صفحات مشابه یکدیگر را در گوگل مشاهده کنید.

 چگونه کلمات کلیدی در گوگل سرچ کنیم؟

سخن آخر

 سرچ حرفه ای در گوگل کار نسبتاً آسانی است و اغلب افراد می توانند از پس آن برآیند. برای اینکه بتوانید مانند یک حرفه ای در گوگل جستجو کنید کافی است برخی از ترفندهای آن را یاد بگیرید و هنگام جستجو از آن ها استفاده نمایید.

مهم ترین کاری که باید هنگام جستجو در گوگل انجام دهید این است که یک عبارت مناسب برای سرچ در گوگل پیدا کنید. این عبارت باید طوری باشد که موتور جستجوگر گوگل بتواند آن را بررسی کند و سپس تمامی محتوا های مربوط به آن را برای کاربر به نمایش در بیاورد. به طور کلی استفاده از تکنیک های جستجو در گوگل، به موتور گوگل کمک می‌کند تا نتایج دقیق تری را ارائه دهند؛ در نتیجه شما می توانید با صرف وقت کمتر به نتایج بهتری دست یابید. اگر در خصوص این جستجو در گوگل نیاز به راهنمایی داشتید با همکاران ما در کاروکانتنت ارتباط برقرار کنید.

دسته بندی شده در: