تولید محتوا برای سایت شاید به نظر شما کار سختی نباشد ولی به تخصص، دانش و مهارت های گوناگونی نیاز دارد. بسیاری از محتوا نویسان به دلیل کیفیت بالای کار خود، امروزه درآمدی بالا را از آن خود کرده اند و توانسته اند حتی در سطح بین المللی هم حرفی برای گفتن داشته باشند که البته همه چیز به تلاش افراد ارتباط دارد. شما برای انجام تولید محتوای مناسب باید چهارچوب هایی را رعایت کنید که در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

استراتژی های تولید محتوا برای سایت

استراتژی های تولید محتوا برای سایت

چنانچه سایتی محتوای ارزشمندی نداشته باشد، نمی تواند رتبه خوب و قابل قبولی در گوگل به دست آورد. تولید محتوا به نظر برخی کاری آسان و بدون تخصص خاصی است، در صورتی که به هیچ عنوان این چنین نیست. اگر محتواکار تجربه، تخصص و مهارت های لازم را نداشته باشد، قطعاً در ابتدای راه دلسرد شده و چه بسا به سایت مورد نظر آسیب جدی وارد کند. به این دلیل که الگوریتم های گوگل به شدت روی روال کار گوگل به صورت درست، حساسیت به خرج می دهند؛ به همین دلیل تولید محتوا برای سایت یک سری استراتژی هایی را می طلبد که نباید از این استراتژی ها غافل شد.

بیشتر بخوانید:ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل

  • برنامه ریزی داشته باشید

برنامه ریزی دقیق و حساب شده را نباید موضوعی کم اهمیت در نظر گرفت. اگر برنامه ریزی وجود نداشته باشد، قطعاً کارها به درستی پیش نمی روند. اگر قصد دارید در زمینه تولید محتوا به فردی مؤفق تبدیل شوید، توصیه ما جدی گرفته و برنامه ریزی را در اولویت کار خود قرار دهید. اینکه چه مقدار زمان در روز را به این کار اختصاص می دهید، اینکه بیشتر در چه حوزه ای می توانید فعالیت کنید و بسیاری از مسائل دیگر، همگی باید طبق برنامه پیش بروند و سپس به عملی شدن آن ها فکر کنید.

  • موضوع مناسب را بیابید

انتخاب موضوعی مناسب تولید محتوا برای سایت کار سختی نیست، تنها باید کمی دقت خود را بالا ببرید. اینکه سایت شما در چه حوزه ای خدمات ارائه می دهد، اولین راهکار برای یافتن موضوعی مناسب است؛ زیرا حوزه موضوعات را می شناسید. سعی کنید موضوعی را انتخاب کنید که با نیاز کاربران همخوانی داشته باشید و سپس خلاقانه روی موضوع مورد نظر کار کنید.

توجه داشته باشید که سایت Quora یکی از سایت های معتبری است که شما ضمن جستجو در این سایت می توانید، کلمه کلیدی مدنظر خود را تایپ کنید تا با ایده هایی خلاقانه و پرطرفدار روبرو شوید، Reddit Keyword Research Tool هم سایت دیگری است که اگر کلمه کلیدی مورد نظر خود را اعلام کنید، با عبارت های مرتبط زیادی مواجه خواهید شد.

تگ های جستجو عکس گوگل هم می تواند انتخاب مناسبی برای پیدا کردن موضوع مناسب باشد. از کامنت های کاربران غافل نشوید که غوغا می کنند، سؤالاتی که کاربران می پرسند، همیشه بهترین ایده ها را به دنبال دارند.

کلمه کلیدی یکی از عناصر جدانشدنی در سئو گوگل است. کلمه کلیدی همان چیزی است که کاربر سرچ می کند و با سایت شما آشنا می شود، به عنوان مثال کلمات کلیدی این محتوا تولید محتوا برای سایت است. انتخاب کلمه کلیدی هم نمی توان گفت سخت و نه می توان گفت آسان است. همه چیز به تبحر و دانش شما بستگی دارد. امروزه ابزار و نرم افزارهای گوناگونی وجود دارند که به شما برای یافتن کلمات کلیدی مناسب کمک می کنند. برخی از کلمات کلیدی حقیقتاً بسیار پرتکرار هستند؛ به همین علت پیدا کردن کلمات کلیدی چندان کار سختی نیست.

  • عنوانی جذاب انتخاب کنید

پیدا کردن عنوانی مناسب می تواند اولین قدم برای ترغیب مخاطب باشد. شما بهتر است که کلمه کلیدی انتخاب شده را در عنوان جای دهید. البته نباید به گونه‌ای باشد که عنوان مفهوم و معنی اصلی خود را از دست بدهد. کلمه کلیدی در عنوان باعث رتبه گرفتن سایت از گوگل می شود و به همین خاطر، باید بسیار هوشمندانه عنوان مورد نظر را انتخاب کنید.

 بکارگیری اعداد، مطرح کردن سؤال، به کار گرفتن فعل های منفی، درگیر کردن ذهن مخاطب، بکارگیری عبارت های هیجانی، استفاده از عبارت های ساده، توجه به نیاز مخاطب و در نظر گرفتن تعداد کارکترای لازم همگی جزء نکاتی به شمار می آیند که صد درصد به انتخاب عنوانی جذاب کمک می کنند.

  • موضوع را بیان کنید

حال که موضوع و کلمات کلیدی خود را انتخاب کرده اید، باید موضوع خود را به صورت کامل و البته جزئی بیان کنید. به خاطر بسپارید که تولید محتوا برای سایت به یکی سری قواعد نگارشی و سئو هم نیاز دارد و نباید تنها همانند انشا نوشتن، موضوع خود را توضیح دهید. سعی کنید تا حد امکان با قواعد نگارشی و خدمات سئو هم بیگانه نباشید. در غیر این صورت، بیان کردن موضوع را می توان به افرادی که دانش کافی در زمینه تولید محتوا هم ندارند، سپرد. جزئیات را آن چنان ساده بیان نکنید که از حوصله کاربر خارج باشد یا آنقدر پیچیده بیان نکنید که کاربر را دلسرد کند. یک لحن مناسب را انتخاب کرده و موضوع را با توجه به سن مخاطب و همچنین درکی که می تواند داشته باشد، توضیح دهید. شاید مخاطب هدف شما نوجوانان باشند و یا افراد میانسال، در این بین باید بدانید که برای هر دو گروه نمی توان از یک لحن استفاده کرد و نحوه تولید محتوا هم چهارچوب خاص خود را با توجه به نیاز مخاطب می طلبد.

بیشتر بدانید: شیوه نامه محتوا چیست؟

  • توجه به متا تگ توضیحات

مخاطبان اکثراً قبل از پرداختن به محتوای شما، توضیح متا و عنوان را بررسی می کنند. با این حساب می توان گفت توضیح متا و عنوان دو شاخصه مهمی هستند که در تولید محتوا برای سایت مورد توجه قرار می گیرند. 50 الی 60 کاراکتر را به عنوان و 155 الی 160 کاراکتر را هم به توضیح متا می توان اختصاص داد.

در عنوان و در توضیح متا، استفاده از کلمات کلیدی امری ضروری و مهم است. عنوان چنانچه با متن مغایرت نداشته باشد، گوگل سایت مورد نظر را جریمه خواهد کرد. نوشتن یک توضیح متای قدرتمند هم قطعاً به افزایش ترافیک سایت کمک می کند. توضیح متا هرچه قدر قانع کننده تر باشد، به همان میزان بازدید بیشتری را برای سایت می توان در نظر گرفت. توصیه ما به شما این است که در نوشتن توضیح متا، سعی کنید به نیاز کاربران هم بی توجه نباشید.

  • تصاویر جذاب انتخاب کنید

استفاده از تصاویر باکیفیت می تواند روی انجام تولید محتوا برای سایت، بسیار تأثیر گذار باشد. تصاویر مناسب و واضح کاربر را بیشتر در سایت نگه خواهد داشت و مهم تر از همه، باعث می شود که کاربر از محتوای شما خسته نشده و به ادامه بررسی محتوای مورد نظر بپردازد. حتی تصاویر کمک می کند تا کاربر راحت تر محتوای شما را درک کند.

بیشتر بدانید:تولید محتوای تصویری

  • به اندازه مطالب دقت کنید

موتورهای جستجو به شدت روی طول محتوا حساسیت نشان می دهند و یک شاخصه برای بالا بردن رتبه سایت معرفی می کنند. شما باید به موضوع سایت خود دقت کنید، موضوع محتوا را هم در نظر بگیرید و بدانید چه گروهی از مخاطبان را هدف قرار داده اید. این چنین متوجه خواهید شد که طول محتوا باید چگونه باشد که نظر مخاطب هدف را به سوی خود جلب کند.

  • اصول سئو را رعایت کنید

تولید محتوا برای سایت زمانی می تواند بازدهی داشته باشد که با اصول سئو همراه شود، سئو به شما گوشزد می کند، محتوایی تولید کنید که متاتگ و توضیح متای درست و مناسبی داشته باشد تا بتواند گوگل را به راحتی راهنمایی کند و سایت شما را بشناسد. محتوایی که تولید می شود براساس اصول سئو، باید یک محتوای کاملاً بهینه باشد. حال سؤالی که شاید به وجود آید، این است که چگونه محتوای خود را بهینه کنیم؟

جمله بندی درست و به جا یکی از مواردی به شمار می آید که می تواند به بهینه سازی محتوا کمک کند. در نظر گرفتن چگالی کلمات کلیدی هم جای بحث دارد؛ زیرا برخی هنوز با اهمیت این موضوع که کلمات کلیدی را باید به صورت اصولی به کار ببرند، هنوز آشنا نشده اند.

حتی استفاده از رنگی خاص برای جمله ای خاص هم می تواند، به بهینه سازی محتوا کمک کند. سعی کنید کلمات کلیدی را در متن بولد کنید، این یکی دیگر از استراتژی های محتوا نویسی به شمار می آید. استفاده از تصاویر باکیفیت، واضح و البته با حجم مناسب را هم نباید نادیده گرفت.

  • بروزرسانی محتوا را فراموش نکنید
بروزرسانی محتوا را فراموش نکنید

بررسی لینک ها، تصاویر و کلیه اطلاعات را موضوع کمی در نظر نگیرید. به هر حال به مرور زمان شاید مشکلاتی به وجود آید که محتوا احتیاج به بروزرسانی داشته باشد. این چنین تولید محتوا برای سایت می تواند بازدهی خوبی داشته باشد. محتوای همیشه سبز به بروزرسانی مداوم نیاز دارد که محال است سئوکاری ماهر از این مسئله غافل مانده باشد. لینک دادن محتوا به صفحه 404 را باید یک مشکل بزرگ در نظر بگیرید که به پایین آمدن رتبه سایت شما ختم می شود و به همین دلیل، امروزه بروزرسانی محتواهای قدیمی را می توان یک راهکار عالی در نظر گرفت.

  • محتوای جذاب تولید کنید

سعی کنید جهت انجام تولید محتوا برای سایت، از عبارت های جذاب و کنجکاوانه استفاده کنید. زمانی که مخاطب تیترهای شما را مشاهده کند، باید به نیاز خود پی ببرد. به هر حال شما محتوا تولید می کنید تا بتوانید نظر مخاطبان را جلب کرده و نیاز آن ها را برطرف کنید.

  • کپی را کنار بگذارید

کپی در تولید محتوا جزء ضرر و بی اعتمادی مخاطب نسبت به شما و رویارویی با جریمه های گوگل، ثمری نخواهد داشت. تولید محتوایی یونیک می تواند برگ برنده شما باشد. الگوریتم های گوگل به راحتی محتواهای کپی را تشخیص داده و جریمه های سنگینی را اعمال می کنند. با این حساب باید تولید محتوا برای سایت را کاملاً یونیک، بروز و به دور از حاشیه انجام داد.

  • پیوند محتواها را جدی بگیرید

زمانی که محتوای خود را به محتواهای مرتبط دیگر پیوند دهید، این چنین محتوای مورد نظر شما همیشه می تواند بروز باقی بماند. بروز کردن یک محتوا به بروز شدن محتوای مرتبط هم کمک می کند. این روشی عالی برای بهبود سئو سایت است.

بیشتر بخوانید:ترفندهای تولید محتوا در توییتر که باید بدانید

سخن پایانی

در مورد نحوه انجام تولید محتوا برای سایت به صورت مختصر ولی مفید، به گونه ای که از حوصله کاربر خارج نباشد، با شما صحبت کرده ایم. چنانچه هنوز با سؤال یا ابهام خاصی در ذهن خود مواجه هستید، می توانید با کارشناسان مجموعه کارو کانتنت در تماس باشید.

دسته بندی شده در: