تعداد کلمه مناسب برای تولید محتوا همیشه از مهم‌ترین دغدغه‌های نویسندگانی است که تازه وارد حرفه تولید محتوا شده‌اند. البته این موضوع تنها دغدغه این افراد نیست؛ بلکه برای هر نویسنده‌ای ممکن است سوال پیش آید که برای برخی از موضوعات خاص چه تعداد کلمه‌ای کفایت می‌کند؟ با در نظر گرفتن اینکه محتواهای متنی وبلاگ از محبوب‌ترین قالب‌های محتوایی محسوب می‌شوند پس لازم است به تعداد کلمه‌ها و البته دیگر ویژگی‌هایی که می‌تواند برای دریافت ترافیک ارگانیک به سئوی سایت کمک کند توجه داشت. در این مقاله از سری مقالات کاروکانتنت سعی داریم اطلاعات بیشتری در خصوص ایده‌آل‌ترین تعداد کلمه برای تولید محتوا صحبت کنیم پس تا پایان همراه ما باشید.

تعداد کلمه مناسب برای تولید محتوا سایت

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئو کلیک کنید

تعداد کلمه مناسب برای تولید محتوا

بر اساس اطلاعاتی که از طریق Yoast به دست آمده هر مقاله‌ای که بالای ۳۰۰ کلمه داشته باشد قطعاً می‌تواند در نتایج گوگل مورد رتبه‌بندی قرار بگیرد. البته زمانی که در ارتباط با برخی موضوعات که به شدت رقابتی هستند پای تعداد کلمه به میان می‌آید پست‌های کوتاه کاری سخت را در پیش دارند. طبق تحقیقاتی که داشته‌ایم، می‌توانیم بگوییم ایده آل‌ترین تعداد کلمه برای یک مقاله وبلاگی ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ خواهد بود به این موضوع دقت داشته باشید که تمامی کارشناسان بر این تعداد کلمه اتفاق نظر ندارند. البته هر چقدر که در این سال‌ها از طول عمر مقالات وبلاگی می‌گذرد روز به روز به تعداد کلمه آنها اضافه می‌شود.

طول ایده آل پست‌های وبلاگی

کاربران اینترنت و البته خود موتورهای جستجو همیشه به دنبال پست‌هایی هستند که نسبت به دیگر رقبا طولانی‌تر است؛ از این رو محتوا نویسان و بازاریابی محتوای شرکت‌های معتبر برای‌های وبلاگ خود از محتواهایی استفاده می‌کنند که حداقل دارای ۱۰۰۰ کلمه باشد. هر چقدر که یک مقاله طولانی‌تر باشد دست شما برای استفاده از کلمات کلیدی بازتر است. در زمان نوشتن پست، طولانی‌ترین و حداکثری‌ترین تعداد کلمه را در نظر بگیرید. علاوه بر این فراموش نکنید که محتوای خود را همواره بروز رسانی کنید. در زمان نوشتن، بهترین کار این است که برای آینده فضایی جهت آپدیت محتوا را باقی بگذارید تا در زمان بروزرسانی با مشکل روبرو نشوید.

بیشتر بخوانید:چگونه مقاله دانشجویی بنویسیم؟

عواملی که در تعیین تعداد کلمه مقاله موثر هستند

تعداد کلمه مقاله بر اساس برخی عوامل هم تعیین می‌شود؛ اما از مهم‌ترین فاکتورهایی که برای نوشتن مقاله و پست‌های وبلاگی باید به آنها توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین تعداد کلمه برای مقاله خود را در نظر بگیرید موارد زیر هستند:

تمرکز روی هدف

بر اساس تحقیقاتی که کارشناسان سئو روی فاکتورهای اثرگذار بر تعداد کلمه انجام داده‌اند، باید به این موضوع تاکید داشته باشیم که تعداد کلمه بر ارزش محتوایی که هدف جستجوی کاربر اثر دارد، تاکید ویژه‌ای خواهد داشت. به زبان دیگر باید اینگونه بیان کرد که تعداد کلمه‌ای که شما برای مقاله خود در نظر می‌گیرید باید طبق میزان جستجو باشد.

بیشتر بدانید:انتخاب کلمه کلیدی در تولید محتوا

پوشش کامل موضوع

اگر می‌خواهید مقاله طولانی و البته ارزشمند داشته باشید لازم است که تمامی ابعاد مختلف موضوع را بررسی کنید. به عبارتی پوشش دادن کامل موضوع در تعیین تعداد کلمه مناسب برای تولید محتوا بسیار اثرگذار است. هر چقدر که یک محتوا کامل‌تر باشد، قطعاً شما می‌توانید برنده میدان رقابت باشید. البته فراموش نکنید کیفیت را فدای کمیت نکنید تا سایت شما بتواند اقتدار موضوعی خود را حفظ کند.

ارزیابی مقالات رقبا

شاید هنوز مطمئن نشده‌اید که برای مقاله خود چه تعداد کلمه‌ای را در نظر بگیرید. به شما پیشنهاد می‌کنیم همین الان سری به طول مقاله‌هایی که رقبای شما در سایت منتشر کرده‌اند بزنید. اگر مقالات آنها به عنوان مثال ۱۰۰۰ کلمه بود شما سعی کنید از این تعداد بیشتر بنویسید و یک مقاله با تعداد کلمه کلیدی بیشتر را در سایت قرار دهید فراموش نکنید بیش از حد ننویسید. اگر سایت‌هایی که مشاهده می‌کنید با یک کلمه کلیدی‌، مقاله‌ای میانگین ۱۵۰۰ کلمه‌ای دارند شما تحت هیچ شرایطی از ۳۰۰۰ کلمه برای کار خود استفاده نکنید؛ زیرا بیش از حد قلمداد بر قلب محتوایی که در سایت قرار داده‌اید، بنشیند و این موجب ضرر برای شما خواهد بود.

بررسی از طریق ابزارهای سئو

خوشبختانه هر چقدر که سئو رونق گرفت ابزارهایی همچون SurferSEO و Clearscope توانستند جای خود را بیشتر باز کنند و البته به کمک محتوا نویسان بیایند. با کمک این ابزار می‌توانید به تحقیق کلمه کلیدی و بازاریابی محتوا بپردازید. در زمان استفاده از این ابزارها کورکورانه عمل نکنید؛ زیرا با توجه به اینکه شما در ایران از زبان فارسی استفاده می‌کنید ممکن است گاهی اطلاعات غلطی در این زمینه به شما ارائه دهند.

افزودن ویژگی‌های مخاطب‌ پسند

همیشه مقالات وبلاگی نیازمند تعداد کلمه زیادی نیستند. در این میان برخی از موضوعات به تعداد کلمه کوتاه‌تر نیاز دارند و اگر بخواهید کلمات کلیدی را در یک مقاله به صورت کامل به کار بگیرید، قطعاً با افت اعتبار سایت خود مواجه می‌شوید. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه حتی با تعداد کلمه کلیدی پایین هم بتوانید نظر مخاطب را به خود جلب کنید از موارد زیر در کار خود بهره بگیرید:

  • تصاویر جذاب و با کیفیت
  • استفاده از بولت‌ها
  • استفاده از اینفوگرافیک در کار
  • به‌کارگیری ابزارهای استیکی همچون جدول محتوا
  • استفاده کردن از ویدیوهای مرتبط با موضوع

پیشنهاد مطالعه:محتوای همیشه سبز 

سخن‌پایانی

تعداد کلمه مناسب برای تولید محتوا همانطور که در این مقاله به آن هم اشاره داشتیم ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ کلمه است. البته بر اساس موضوعی که قصد نوشتن آن را دارید این تعداد می‌تواند افزایش یا کاهش پیدا کند. با توجه به اینکه مخاطبتان در موضوع مد نظر به چه اطلاعاتی نیاز دارد شما می‌توانید بهترین تعداد کلمه را برای کار در نظر بگیرید. اگر در خصوص به‌کارگیری تعداد کلمات مناسب برای موضوعات مختلف نیاز به راهنمایی دارید ما در کارو کانتنت آماده‌ایم تا اطلاعات لازم را به شما ارائه دهیم.

سوالات متداول

تعداد کلمات محتوا، بهتر است چند کلمه باشد؟

۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ کلمه ایده آل‌ترین تعداد کلمه برای یک پست وبلاگی در نظر گرفته می‌شود.

در تعداد کلمات محتوا به چه فاکتورهایی توجه داشته باشیم؟

به نیاز مخاطب شما باید توجه کنید. علاوه بر این به ارزیابی مقالات منتشر شده توسط رقبا بپردازید و با پوشش کامل موضوع تعداد کلمات را تعیین کنید.

دسته بندی شده در: