آموزش تولید محتوا به بهترین شکل ممکن و در کمترین زمان، طبیعتا ًبا استفاده از ابزار خاصی باید انجام شود؛ چرا که هر ابزاری امکانات متفاوتی دارد و برای خلق محتوایی جذاب، منحصر به فرد و خلاقانه در کمترین زمان ممکن مانند تولید محتوای صوتی، ویدیویی و تصویری نباید استفاده از ابزار گوناگون را نادیده گرفت.

به همین دلیل در ادامه شما را با ابزارهای مناسب هر کدام از انواع تولید محتواهای گفته شده بیشتر آشنا خواهیم کرد. نکات مهمی که در تولید محتوا باید رعایت شود، صد درصد به کیفیت کار اشاره می کند و به همین دلیل آشنایی با این نکات نیز نمی تواند خالی از لطف باشد.

آموزش تولید محتوا با معرفی ابزار، روش ها و توصیه ها

 

 

ابزار تولید محتوای متنی

امروزه آموزش تولید محتوای متنی بسیار مورد استقبال قرار گرفته و به همین دلیل، ابزارهای گوناگونی که برای ویرایش و بازنویسی متن های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، هر کدام با یک استراتژی خاص می توانند به کار آیند. چنانچه شما قصد داشته باشید در بازاریابی محتوا حرفی برای گفتن داشته باشید، صد درصد باید به دستور زبان توجه کرده تا بتوانید یک محتوای جذاب را تولید کنید؛ همچنین باید با املای درست کلمات در کنار شناخت ابزار های گوناگون مورد نیاز در این زمینه آشنایی کامل داشته باشید.

با انواع روش های تولید محتوا بیشتر آشنا شو.

· دیکشنری آنلاین

ابزارهای متفاوتی می تواند به شما کمک کند تا قادر باشید از خدمات یک دیکشنری آنلاین به نحو احسن استفاده کنید. در این میان، آبادیس یکی از دیکشنری های آنلاین و معتبری است که بسیاری از محتوا نویسان برای تولید محتوای متنی خود از آن استفاده می کنند.

 می توان گفت در تولید محتوای متنی استفاده از کلمه ای که مفهوم اصلی خود را به راحتی منتقل می کند، می تواند برای خواننده محتوایی جذاب و ترغیب کننده به شمار آید؛ چرا که امروزه معمولاً استفاده از کلمات جذاب، مفهومی و همچنین کاربرد مترادف کلمات بدون شک زیبایی و جذابیت محتوای متنی را افزایش می دهند.

· تبدیل صوت به متن

نرم افزارها و ابزارهای گوناگونی برای تبدیل صوت به متن وجود دارند که می توان ابزاری مانند تایپو را نیز یکی از بهترین ابزار و گزینه ها برای آموزش تولید محتوا به صورت متنی در نظر گرفت. تایپ کردن برای برخی از افراد می تواند بسیار فعالیت لذت بخشی باشد؛

چرا که در حین تایپ، محتوا نویس به صورت ناخودآگاه از کلمات و جملات متفاوتی در متن استفاده می کند و همین امر می تواند به تولیدمحتوای متنی خلاقانه تری کمک کند. در برخی از شرایط شاید محتوا نویس فرصت کافی برای تایپ نداشته باشد و در این مواقع، بهتر است از ابزارهای تبدیل صوت به متن استفاده شود، این ابزارها نیز در فضای اینترنت به راحتی پیدا می شود و در دسترس هستند.

· ویرایش متون

 ابزار دیگری مانند نرم افزار ویراستاری وجود دارد که برای ویرایش متون بسیار به کار می آید. همانگونه که می دانید املای صحیح کلمات و حتی در برخی از شرایط به کار بردن نیم فاصله از جمله موارد کلیدی است که باید برای تولید محتوای متنی در نظر گرفت.

صفر تا صد تولید محتوا و جدیدترین روش های تولید محتوا

 به هر حال ممکن است، کلمه ای به غلط نوشته شود یا به خاطر شباهت املایی برخی از کلمات، محتوا نویس قادر نباشد کلمه مناسب و درست را با املایی صحیح در متن بگنجاند و بدین ترتیب، ابزارهای گوناگون این چنینی می توانند جزء ابزارهای کلیدی، ضروری و بسیار مهم در بین ابزارهای تولید محتوای متنی به شمار آیند.

ابزار تولید محتوای متنی

ابزار تولید محتوای صوتی

 حال که در مورد ابزار مورد نیاز تولید محتوای متنی با شما صحبت کرده ایم، بهتر است بدانید که شاید اهمیت محتوای متنی بالا باشد، اما تولید محتوای صوتی نیز جایگاه خود را از دست نداده و بسیار پیش آمده که بسیاری از کاربران زمان کافی برای مطالعه متون طولانی و گوناگون را نداشته و به همین دلیل، از محتوای صوتی استقبال بیشتری کرده اند.

به همین خاطر معمولاً آموزش تولید محتوا به صورت صوتی را نیز باید با توجه به موضوع و همچنین در نظر گرفتن نیاز کاربران به بهترین شکل ممکن دنبال کرد. در این بین، ابزارهای متفاوتی با امکانات قابل قبولی می توانند برای تولید محتوای صوتی نقش بسیار پررنگی را ایفا کنند. در ادامه شما را با چند نمونه از انواع ابزارهای مناسب برای خلق محتوای صوتی آشنا می کنیم که عبارتند از:

· نرم افزار ادوبی آدیشن

یکی از ابزارهای بسیار مهم برای تولید محتوای صوتی استفاده از نرم افزار Adobe Audition است. می توان گفت این نرم افزار یکی از کاربردی ترین نرم افزارهایی معرفی می شود که می توان برای معرفی ابزارهای مورد نیاز در جهت تولید محتوای صوتی مورد بررسی قرار داد.

 نرم افزار مورد نظر از سال ۲۰۰۳ تولید و روانه بازار شده است که برای سیستم عامل های مک و ویندوز قابلیت اجرا دارد. شما اگر به دنبال نرم افزاری با امکانات منحصر به فرد برای تولید محتوای صوتی هستید، این نرم افزار می تواند بهترین گزینه باشد. به این دلیل که برای از بین بردن نویز قابلیت خود را به نحو احسنت به نمایش می گذارد. به هر حال وجود انواع نویز در پس زمینه صدا باعث می شود تا شنونده را از شنیدن ادامه محتوا منصرف کند.

قابلیت بعدی می تواند تقویت صدا باشد که این امر برای واضح و بلندتر شدن صدای ضبط شده می تواند یک ویژگی اساسی به شمار آید. اگر به تنظیمات این نرم  افزار نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که طیف های گوناگون از زیر تا بم را می توانید به راحتی مورد استفاده قرار دهید. همین امر به نیاز افراد در سنین و شخصیت های گوناگون قطعاً پاسخ می دهد.

· نرم افزار اداسیتی

یکی از بهترین نرم افزارهایی که در آموزش تولید محتوا به صورت صوتی مورد استفاده قرار می گیرد،  نرم افزار رایگان Audacity است که از سال ۲۰۰۲ مورد کاربرد قرار می گیرد و توانسته سیر تکاملی قابل قبولی را ارائه دهد. می توان گفت حجم بسیار پایین این نرم افزار توانسته دانلود آن را راحت و استفاده آسان و قابل توجهی را به وجود آورد.

به هر حال رایگان بودن این نرم افزار یک ویژگی به حساب می آید که توانسته بسیاری از کاربران و مشتاقان به این حوزه را ترغیب کند. نکته بعدی این است که اگر شما با نرم افزار اداسیتی کار کنید، متوجه محیطی ساده خواهید شد که این امر می تواند برای آن دسته از افرادی که چندان در حوزه تولید محتوای صوتی حرفه ای نیستند، ویژگی منحصر به فردی به حساب آید.

یکی دیگر از قابلیت های این نرم افزار ضبط صدا با بالاترین کیفیت است که این موضوع را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت؛ چرا که حتی از چندین زبان پشتیبانی می کند و شما می توانید امکان ذخیره، ویرایش و پخش  فرمت های گوناگون را نیز انتظار داشته باشید. از دیگر ویژگی های این نرم افزار محبوب کات، کپی و پیست صداهای مختلف و پوشش دهی افزونه های گوناگونی همچون Nyquist و LADSPA، همچنین پوشش حالت هایی نظیر MULTI-CHANNEL است.

·نرم افزارSpeaker Studio

نرم افزار Speaker Studio یکی دیگر از ابزارهای کاربردی برای تولید محتوای صوتی است. معمولاً برای آن دسته از افرادی که در فیسبوک و توییتر فعالیت دارند، این نرم افزار می تواند یک گزینه با آپشن های بسیار مفیدی باشد. اگر بخواهیم به ویژگی مهم و کلیدی این نرم افزار اشاره کنیم، پخش زنده اولین نکته ای محسوب می شود که می توان بیان کرد.

 میکس کردن صدا با آهنگ ها، به وجود آوردن جلوه های صوتی بسیار بروز و جدید با وجود یک محیط کاربری آسان و همچنین استفاده از کتابخانه صوتی اف ایکس همگی از جمله قابلیت های این نرم افزار محبوب به شمار می آیند. اگر شما قصد دارید پادکست های خود را به صورت خودکار به توییتر و فیسبوک ارسال کنید یا حتی آهنگ های جدیدی بسازید، صد درصد این نرم افزار اندرویدی می تواند یک گزینه عالی برای آموزش تولید محتوا به شکل صوتی به شمار آید. 

ابزار تولید محتوای صوتی

بیشتر بخوانید: همین الان اولین پادکست رو بساز

ابزارهای تولید محتوای تصویری

می توان گفت در حوزه بازاریابی و فروش تولید محتوای تصویری جایگاه بسیار بالایی را از آن خود می کند؛ چرا که تنها کلمات نمی توانند در برقراری ارتباط موثر باشند و به همین دلیل، استفاده از تصاویر و انواع فیلم ها می توانند پیام روشن و واضحی را به مخاطبین انتقال دهند.

این چنین مخاطب می تواند شناخت دقیق و واضحی نسبت به خدمات و محصولات مورد نظر به دست آورد. می توان گفت امروزه تولید محتوای تصویری را در اشکال گوناگونی همچون اینفوگرافیک، تصاویر محصولات، اسلاید، لوگو، اسکرین شات، ویدیو و تصاویر می توان مشاهده کرد.

 معمولاً تصاویر نسبت به پست های متنی بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند، به این علت که نشان دادن یک موضوع نسبت به گفتگو و صحبت در مورد آن موضوع می تواند برای انتقال اطلاعات گزینه قابل قبول تری باشد. معمولاً رایج ترین تولید محتوای تصویری به استفاده از عکس و تصویر مربوط می شود که استفاده از تصاویر با کیفیت در این شرایط می تواند پیشنهاد مناسبی باشد.

اینفوگرافیک ها جذابیت بیشتری خصوصاً در شبکه های اجتماعی دارند؛ چرا که  تاثیر تعاملی را به وجود می آورند؛ اما در این بین، بهتر است با ابزارهای گوناگون برای آموزش تولید محتوا به صورت تصویری آشنا شوید تا بتوانید در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشید.

· نرم  افزار Adobe Photoshop

یکی از ابزار مهم برای ویرایش تصاویر گرافیکی نرم افزار Adobe Photoshop است که برای سیستم عامل های نظیر ویندوز و OSX مورد استفاده قرار می گیرد. Adobe Photoshop در سال ۱۹۸۸ تولید شده و امروزه توانسته حرف های زیادی در آموزش تولید محتوا به صورت تصویری داشته باشد.

برای ویرایش چندین لایه تصاویر گرافیکی می توان گفت این نرم افزار بهترین گزینه است؛ همچنین چندین مدل رنگ در کنار ترکیب بندی آلفا را جزء ویژگی های اصلی این نرم افزار می شناسند. فرمت های PSD و PSB و البته فرمت های گرافیکی بیشتری را می توان زیر مجموعه پوشش این نرم افزار معرفی کرد.

 علاوه بر ویرایش تصاویر گرافیکی تا حدودی نرم افزار مرتبطی که در آنها صحبت می کنیم، برای ویرایش متن می تواند مناسب باشد. این نوع نرم افزار از پلاگین هایی نظیر اصلاح رنگ، جلوه های ویژه و جلوه های سه بعدی نیز پشتیبانی می کند. ابزارهایی که در نوار جانبی نرم افزار گنجانده شده اند، دسته بندی های مختلفی را شامل می شوند که شامل طراحی، نقاشی، تایپ، رتوش، حرکت و اندازه گیری است.

· نرم افزار کانوا

معمولاً برای طراحی حرفه ای لوگو و بنر می توان از نرم افزاری به نام Canva استفاده کرد. در آموزش تولید محتوا به صورت تصویری این نرم افزار بسیار محبوب و کاربردی شناخته شده است.Canva انواع مختلف قالب و طرح های گوناگون را پشتیبانی می کند که شما حتی با اضافه کردن نوشته به عکس ها با ابزار گوناگون می توانید به صورت خلاقانه محتوای تصویری منحصر به فردی را خلق کنید.

 برای آن دسته از افرادی که کار با فتوشاپ را کمی سخت می دانند، می توان گفت این نرم افزار فضای کاربری بسیار آسانی دارد. گروهی از افرادی که در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام فعالیت می کنند، معمولاً برای تولید محتوای تصویری خود، به این نرم افزار نیاز دارند که حتی عمده ای از معلمان و دانش آموزان نیز استفاده از Canva را توصیه می کنند. سرعت بالای نرم افزار به جلوگیری از اتلاف زمان مرتبط اشاره می کند که با طرح های گوناگون و انواع فیلتر شما را از انتخاب خود پشیمان نخواهد کرد.

· نرم افزار پیکس آرت

می توان گفت که در آموزش تولید محتوا البته به صورت تصویری باید از ابزارهایی که با سرعت بالایی می توانند عکس ها و ویدیوها را ویرایش کنند، استفاده شود که نرم افزاری مانند پیکس آرت در حال حاضر جزء محبوب ترین و کاربردی ترین گزینه ها در تولید محتوای تصویری به شمار می آید.

امکانات گوناگونی در این نرم افزار گنجانده شده است که توانسته به محبوبیت آن اشاره واضحی داشته باشد. فضای کاربری نسبتاً ساده ای که حین ورود به این نرم افزار می توانید مشاهده کنید، یکی دیگر از ویژگی های اصلی برای آن دسته از افرادی است که چندان به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت نمی کنند. شما همچنین می توانید از امکاناتی نظیر ویرایش ویدیوها، اعمال افکت، ویرایش و روتوش، طراحی، کلاژ و رنگ پس زمینه بهره مند شوید.

· نرم افزار Adobe Spark

نرم افزار Adobe Spark قبلاً با نام دیگری یعنی adobe spark post شناخته می شد. شما این نرم افزار را می توانید به راحتی از نسخه های مکینتاش، ویندوز، اندروید و iOS این نرم افزار می توانید استفاده کنید.

فضای کاربری بسیار آسان این برنامه توانسته افرادی که در زمینه تولید محتوای تصویری خصوصاً در اینستاگرام فعالیت دارند را بسیار به سوی خود ترغیب کند. این نرم افزار یک گزینه عالی با آپشن های متفاوت است که در بین ابزارهای رایگان توانسته بسیار مورد استقبال قرار گیرد؛ چرا که هزینه خاصی برای کاربران نداشته و برعکس امکانات و آپشن های بسیار قابل قبول را ارائه می دهد.

 قالب های آماده ای که در این نرم افزار وجود دارد، کار را برای کاربران آسان کرده تا با خلاقیت هرچه بیشتر بتوانند خروجی قابل قبولی را به نمایش بگذارند. از جمله ویژگی های این نرم افزار می توان به طرح های جدید و بروز، سبک های متنوع و پالت های رنگی و همچنین فیلترهای گسترده ای برای خلق یک طراحی منحصر به فرد در کنار بیشتر از ۳۰۰۰ قالب از پیش تنظیم شده اشاره کرد.

ابزارهای تولید محتوای تصویری

ما بهت می گیم تولید محتوای تصویری چیه، تو فقط کلیک کن

ترفندهای ضروری در تولید محتوای متنی

با پیشرفت تکنولوژی و صفحات وب تولید محتوا در انواع گوناگون خود یعنی صوتی، تصویری و متنی توانسته نقش بسیار پررنگی را ایفا کند. اما در این بین، توصیه و نکاتی وجود دارد که اگر مورد بررسی قرار ندهید، صد درصد در کوتاه مدت نمی توانید نتیجه ایده آلی از محتوای مورد نظری که تولید می کنید، به دست آورید.

 عملکرد موفقیت آمیز در تولید محتوا به نکات و عوامل خاصی مرتبط است که نباید برای خلق محتوایی ارزشمند این نکات را نادیده گرفت؛ چرا که جذابیت محتوا می تواند به جذب مخاطب و جذب مخاطب به افزایش درآمد منجر شود و به همین دلیل، ما در ادامه شما را با ترفندهای کلیدی و بسیار ضروری در هنگام آموزش تولید محتوا بیشتر آشنا خواهیم کرد.

·مخاطب را درک کنید

اولین ترفندی که شما باید در هنگام تولید محتوا به آن توجه کنید، در نظر گرفتن درک و نیاز مخاطب است. یعنی شما باید بدانید که برای چه کاربرانی قرار است محتوا تولید کنید. این چنین کاربران مورد نظر شما می توانند با محتوای شما ارتباط قابل قبولی برقرار کنند؛ همچنین باید بدانید کاربران مورد نظری که برای آنها محتوا تولید می کنید چه چیزی را با ارزش می دانند و قرار است از وبسایت شما به چه چیزی برسند. باید این نکته را حتی در نظر بگیرید که کاربر ممکن است با توجه به فعالیتی که شما در مورد آن صحبت می کنید، چه سوالاتی داشته باشد.

چنانچه به دنبال رفع مشکلاتی باشید که ذهن مخاطب شما را درگیر کرده است، صد درصد می توانید مطالبی که کاربران به آن علاقه دارند را نوشته یا به صورت صوتی و تصویری تولید کنید. البته شما باید با اصول تولید محتوا نیز آشنا باشید که اصول مربوط به تولید محتوا را می توان این چنین در نظر گرفت که شامل:

1. تیتر جذاب

 اولین اصل در آموزش تولید محتوا انتخاب یک تیتر جذاب و مخاطب پسند است. متاسفانه برخی از محتوا نویسان به هیچ عنوان در انتخاب تیتر دقت نمی کنند و قادر نیستند به صورت خلاقانه به انتخاب تیترهای جذاب و کاربر پسند بپردازند. امروزه با وجود سایت های گوناگون حتی می توان از رقبا کمک گرفت و تیتری فوق العاده خاص و منحصر به فرد را برای یک محتوای عالی انتخاب کرد.

2. اطلاعات دسته بندی شده

بعد از انتخاب یک تیتر جذاب نوبت به دسته بندی اطلاعات است. اینکه شما اطلاعات خود را در محتوا به درستی ارائه دهید، خود می تواند به درک نیاز مخاطب مربوط باشد؛ چراکه اطلاعات به صورت متفرقه پاسخ مناسبی برای سوالاتی که کاربر دنبال آن است را ارائه نمی دهد. همین امر خود به ایجاد آشفتگی ذهن کاربر ختم خواهد شد و هرچه سریع تر از ادامه مطالعه محتوای شما یا حتی شنیدن یک محتوای متنی صرف نظر خواهد کرد.

3. بهینه سازی پاراگراف اول محتوا

شما در پاراگراف اول محتوای خود باید مهمترین اصل، یعنی بهینه سازی را از یاد نبرید؛ چراکه لازم نیست هر آنچه که در مورد آن قرار است صحبت کنید را تنها در پاراگراف اول بیان کنید. شما باید این قدرت را داشته باشید که محتوا را پخش کنید تا کاربر ترغیب شود به مطالعه ادامه پاراگراف هم ترغیب شود، متاسفانه برخی از محتوا نویسان بهینه سازی پاراگراف اول را چندان اصل مهمی در نظر نمی گیرند و همین امر باعث می شود تا نیاز کاربر به راحتی درک نشود و متوجه نشود که دقیقاً قرار است به چه چیزی در محتوای شما دست پیدا کند.

4. اهمیت خوانایی متن

خوانایی متن یکی دیگر از اصول اصلی در آموزش تولید محتوا به شمار می آید. زمانی که نیاز مخاطب خود را درک کنید، صد درصد به تولید محتوایی می اندیشید که خواننده سنگینی کلماتی متن را احساس نکند. معمولاً استفاده از کلمات راحت، روان، به جا و مترادف های جذاب بدون ترغیب می توانند به افزایش خوانایی متن کمک کنند.

5. لینک های مفید

استفاده از لینک های مفید جزء اصول اصلی تولید محتوا به شمار می آید. درج لینک کمک می کند تا محتوای شما بتواند ارتباط خود را با مقاله ها و سایت های معتبر دیگر حفظ کرده و این چنین به اعتبار محتوای شما کمک می کند. معمولاً لینک دهی به تجربه و دقت بالایی نیاز دارد که برخی از محتوا نویسان شاید به اهمیت این موضوع آنچنان که باید و شاید پی نبرده اند.

6. طول مقاله

طول مناسب مقاله یکی دیگر از نکات مهمی است که می تواند در آموزش تولید محتوا مورد بررسی قرار گیرد. متاسفانه این نکته کلیدی را برخی از محتوانویسان نیز نادیده می گیرند و چندان به طول مناسب مقاله خود توجهی نشان نمی دهند؛ چراکه طول مناسب مقاله برای وب سایت، معمولاً به هدف محتوا نویس مربوط می شود.

7. سئو محتوا

در نظر گرفتن سئو محتوا که یکی از مهمترین موضوعات در تولید محتوا به شمار می آید را نباید نادیده گرفت. شما اگر نیاز مخاطب را به درستی درک کنید، قطعاً مسئله سئو محتوا را یک مسئله بی اهمیت در نظر نخواهید گرفت. به این دلیل که امروزه برای محتوای متنی و گرافیکی سئو حرف های زیادی برای گفتن دارد.

شما زمانی که درگوگل رتبه بالایی را به دست آورید، می توانید به کسب اعتماد هرچه بیشتر مخاطب خود کمک کرده و همین خود برای آن دسته از افرادی که در بازاریابی و فروش محصولات فعالیت دارند، می تواند یک موضوع مهم و بسیار کلیدی باشد؛ زیرا به عنوان سرنخ فروش از آن یاد می کنند.

8. تصاویر با کیفیت

به هیچ عنوان استفاده از تصاویر جذاب را به عنوان یک محتوا نویس نباید از یاد ببرید. امروزه در آموزش تولید محتوا به محتوا نویسان این نکته را یادآوری می کنند که عکس و تصویر تا چه اندازه می تواند در جذب مخاطب موثر باشد. استفاده از تصاویر با کیفیت و استاندارد با فرمت های مناسب صد درصد می تواند نیاز مخاطب را به خوبی پاسخ دهد و همین امر محتوا نویس را در این حوزه موفق تر خواهد کرد.

· عنوان جذاب و خلاقانه 

حال که به ترفندهای اصلی برای آموزش تولید محتوا اشاره کرده ایم، بهتر است بدانید که ترفند مهم دیگری که مورد بررسی قرار می گیرد، استفاده از عناوین کلیک خور است. این خود می تواند به افزایش بازدید محتوای شما کمک کند و ترافیک وب سایت را نیز بالا ببرد؛ چرا که در سئوی محتوا نیز عناوین جذاب و کلیک خور نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

 به هر حال صفحات وب با انواع عناوین مختلف مخاطبین را روبرو می کنند و زمانی که شما از یک عنوان کاربردی، جذاب و خلاقانه استفاده کنید، در بین سیل عظیم عناوینی که در صفحات گوگل مشاهده می شوند، تنها عنوان انتخابی شما می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

سعی کنید از عناوین خیلی کوتاه یا حتی بیش از حد بلند استفاده نکنید. به هیچ عنوان کلمه کلیدی را در عنوان مورد نظر نادیده نگیرید و سعی کنید از متفاوت بودن هراسی نداشته باشید. بدین ترتیب از عنوان های جذاب، خارق العاده و خلاقانه استفاده کند. معمولاً اعداد فرد تاثیر پذیری بیشتری دارند و به همین دلیل، بهتر است از علامت های گوناگونی در کنار این اعداد همچون گیومه استفاده کنید. معمولاً کاربرد نقل قول ها و سخنان افراد مشهور نیز می تواند در این شرایط بسیار کارساز باشند.

· مقدمه جذاب و مختصر

مقدمه یکی از مهمترین بخش هایی است که در محتوا باید به آن اهمیت بدهید. مقدمه شما هر چقدر خلاقانه تر و جذاب تر باشد، صد درصد حوصله کاربر را سر نمی برد و می تواند از همان ابتدا وی را ترغیب کند تا به مطالعه ادامه محتوای شما بپردازد.چرا که همیشه مقدمه محتوا ذهنیت اصلی کاربر را شکل می دهد و در تصمیم گیری وی دخیل است.

عمدتاً مقدمه های طولانی و خسته کننده کاربر را از مطالعه ادامه مقاله منصرف می کنند و بهتر است تنها در بدنه اصلی مقاله به جزئیات بپردازید. فراموش نکنید که پرسیدن یک سوال از همان ابتدا می تواند ذهن مخاطب را درگیر کرده و آن را به چالش دعوت کند. تنها سعی کنید یک توضیح کاملاً کوتاه ولی مفید از آنچه قرار است در طول مقاله به آن اشاره کنید را در مقدمه خود بگنجانید. استفاده از آمار و ارقام در کنار نوشته های روان و ساده از جمله عوامل اصلی در ترفندهای اصلی آموزش تولید محتوا به شمار می آیند.

·  چگالی کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی یکی از نکات مهم و اصلی دیگری به شمار می آید که عمدتاً برای هر ۱۰۰۰ کلمه شما باید 3، 4 یا حداکثر 5 بار از کلمه کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید. پخش کردن کلمه های کلیدی در بدنه اصلی متن خود جزء ترفندهای اصلی به شمار می آید که می تواند روی کیفیت اصلی محتوا تاثیر بسیار قابل قبولی بگذارد. این گونه است که محتوای شما صددرصد بازدید بالایی را به دست می آورد و در صفحات اولیه گوگل جای خواهد گرفت.

· محتوایی جامع و کامل

معمولاً نوشتن یک محتوای جامع و کامل اگر بتواند پاسخ مناسبی به نیاز کاربر ارائه دهد، به هیچ عنوان از حوصله مخاطب خارج نشده و همین امر می تواند از نظر گوگل گزینه ای بسیار کارآمد و مفید باشد. مقاله ای ۳,۰۰۰ کلمه ای زمانی می تواند عالی باشد که سئوی خوبی را رعایت کند و مهمتر از همه کیفیت را در تولید محتوای خود به رخ بکشد. این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که آموزش تولید محتوا با در نظر گرفتن یک سئوی عالی می تواند نتیجه قابل قبولی را به نمایش بگذارد.  

· شناخت پلتفرم

یکی دیگر از ترفندهای اصلی در آموزش تولید محتوا این است که به پلتفرمی که قصد دارید در آن فعالیت داشته باشید هم توجه کنید؛ چرا که تولید محتوا تنها به سایت و وبلاگ منحصر نمی شود و امروزه در شبکه های اجتماعی نیز تولید محتوا حرف های زیادی برای گفتن دارد.

به همین خاطر شما باید فضای اصلی را برای ارائه خدمات خود بشناسید تا قادر باشید در آن زمینه بسیار طوفانی عمل کنید. عمدتاً محتوای تصویری برای شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام گزینه کارآمدتری است. در صورتی که برای شبکه جهانی یوتیوب صد درصد محتوای ویدیویی می تواند حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد. البته برای وب سایت ها نیز امروزه تولید محتوای متنی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

· ابزار آنالیز

استفاده از ابزارهای بازبینی و آنالیز محتوا را به هیچ عنوان دست کم نگیرید؛ چرا که شاید شما به تمام نکات و ترفندهایی که باید در تولید محتوا مورد توجه قرار دهید، توجه کرده اید، اما باز هم آنچنان که باید و شاید از محتوای جامع، خلاقانه و جذاب شما استقبالی به عمل نمی آید.

در این شرایط تنها باید از ابزارهای گوناگونی برای بازبینی و آنالیز محتوای خود استفاده کنید تا متوجه شوید که مخاطب از کدام قسمت محتوا استقبال کرده و کدام قسمت بهتر است که چندان مورد توجه قرار نگیرد. شاید تغییرات کوچکی را باید روی محتوای خود اعمال کنید که همین امر می تواند با استقبال چندین برابری مخاطبان  شما را روبرو کند.

ترفندهای ضروری درآموزش تولید محتوا

 

سیر تا پیاز تولید محتوا رو برات اماده کردیم؛ بخون که جا نمونی از رقبا

سخن پایانی

هر آن چه برای بررسی آموزش تولید محتوا لازم و ضروری بود را را بیان کرده ایم. به هر حال ابزار، روش و ترفندهای گوناگونی وجود دارند تا بتوان تولید محتوایی جذاب و قابل قبول را ارائه داد. برای تولید یک محتوای بدون نقص شما باید بدانید چه ابزارهایی وجود دارد و چه امکاناتی می تواند برای جذب هرچه بیشتر مخاطب کاربردی باشند.

زیرا امروزه بسیاری از کسب و کارهای آنلاین تنها با وجود تولید محتوا توانسته اند پیشرفت خوبی را تجربه کنند. به همین دلیل نمی توان اهمیت این موضوع که تولید محتوا می تواند چه دستاوردی داشته باشد را نادیده گرفت. به همین خاطر باید آموزشی هایی این چنینی را در حوزه هایی مهم همچون تولید محتوا را بسیار با دقت و جامع دنبال کنید. اگر علاوه بر مواردی که در این مطلب از آن ها یاد شد، شما ابزار دیگری را می شناسید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دسته بندی شده در: