یادمه اون اوایل که حرف از هوش مصنوعی وسط اومده بود خیلیا ترسیده بودن که ای وای بیچاره شدیم، دیگه بیکار شدیم، از فردا باید بیل و کلنگ دست بگیریم بریم قنات حفر بکنیم و کلی داد و بیداد و گریه و زاری… چرا؟ چون هوش مصنوعی اومده و به جای ما دیگه تولید محتوا انجام میده؛ اونم خیلی بی دردسر و مجانی. همه بدی‌هاشو (البته اگه بشه بگیم بدی)  دیده بودن، اما هیچکس نگفت خب بیایم به چشم یک رقیب بهش نگاه کنیم که باعث میشه ما کیفیت کارمون رو بالا ببریم. یا اصن نه چرا رقیب باشه! به چشم همکار بهش نگاه کنیم. بله وقتی با دید مثبت به یک موضوع نگاه کنیم قطعا میشه مزایای زیادی رو ازش به دست بیاریم.

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئو کلیک کنید

تولید محتوا با هوش مصنوعی چیست؟

تولید محتوا با هوش مصنوعی یعنی یک نرم افزار می‌تواند برای شما محتوا ایجاد کند. این محتوا در انواع مختلفی قابل تولید است. به عبارتی می‌تواند یک کتاب الکترونیکی باشد یا پست برای وبلاگ یا محصولات فروشگاهی ایمیل‌ها و… با کمک هوش مصنوعی می‌توان انواع محتوا را تولید کرد و البته اگر بخواهید کار شما حرفه‌ای به نظر آید لازم است خلاقیت خود را روی آن  پیاده کنید.

چگونه با کمک هوش مصنوعی تولید محتوا کنیم؟

در خصوص تولید محتوا به وسیله هوش مصنوعی ابتدا لازم است به شما این مطلب را یادآوری کنیم که این شما هستید که به هوش مصنوعی توضیح می‌دهید چه می‌خواهید و به دنبال چه چیزی هستید. به عبارتی شما باید ایده خود را بشناسید، نوع محتوای خود را از پیش تعیین کنید و سپس به وسیله عناصر کلیدی که در ذهن دارید، هر آنچه که می‌خواهید را به ابزار هوش مصنوعی وارد کنید.

هوش مصنوعی برای اینکه محتوایی واقعی را به شما تحویل دهد به پردازش زبان طبیعی و تولید زبان طبیعی خواهد پرداخت. این کار را بدین جهت انجام می‌دهد که وقتی شخصی با محتوای تولید شده روبرو شد، احساس کند یک انسان واقعی آن را تولید کرده است. زمانی که قصد کار با هوش مصنوعی را دارید، می‌توانید درخواست‌های مختلفی را از آن داشته باشید. البته برای هر درخواست بهتر است اطلاعات کافی را در اختیار آن قرار دهید؛ مثلاً یک توضیح کوتاه از کار خود را وارد کنید یا کلمات کلیدی که قصد مانور دادن روی آنها را دارید به این ابزار وارد کرده تا بتواند اطلاعات دقیق‌تری را در اختیارتان قرار دهد. هر چقدر که این اطلاعات دقیق‌تر باشد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی هم بهتر و روان‌تر است.

در خصوص استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که هر چقدر بتوانید بیشتر با این وسیله کار کنید هوش مصنوعی اطلاعات بیشتری را دریافت خواهد کرد. شما حتی می‌توانید به او بگویید که چه کاری را دوست ندارید انجام دهد یا اینکه در ارتباط با خلاقیت‌هایی که هوش مصنوعی دارد چه فکری می‌کنید؛ آن وقت مشاهده خواهید کرد که این ابزارهای مصنوعی چقدر می‌توانند در کار تولید محتوا به کمک ما بیایند.

هوش مصنوعی می‌تواند به شما ایده‌های متفاوتی را بدهد که در زمینه پیشرفت کاری قطعاً می‌تواند موثر باشد. نکته‌ای که در ارتباط با هوش مصنوعی جالب هست این است که می‌تواند بر اساس اصول سئو محتوا را تولید کند. فراموش نکنید هوش مصنوعی هیچ وقت بی‌عیب و نقص نیست و آن هم می‌تواند دارای اشکالاتی باشد؛ پس بعد از اینکه محتوای مد نظر شما به اتمام رسید حتماً آن را ویرایش کنید.

تولید محتوا با هوش مصنوعی برای چه افرادی مناسب است؟

ابزارهای تولید محتوا که بر پایه هوش مصنوعی فعالیت دارند، می‌توانند برای اقشار مختلفی مناسب باشند و به‌کار گرفته شوند؛ اما بهتر است بدانید بیشترین فایده‌ای که هوش مصنوعی دارد برای افرادی است که در حیطه موارد زیر مشغول فعالیت هستند:

افرادی که در شبکه‌های اجتماعی مشغول بازاریابی هستند

از جمله افرادی که می‌توانند به نحو احسنت از ابزارهای تولید محتوایی که مبتنی بر هوش مصنوعی بوده، به خوبی استفاده کنند اشخاصی هستند که در بازاریابی میان شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند. با توجه به اینکه شبکه‌های اجتماعی دارای کاربران فراوانی هستند که هر کدام آنها اطلاعات مختلفی را مشاهده می‌کنند، پس برای آنها باید مطالب جدیدی داشته باشید.

اشخاصی که به ارائه خدمات به مشتریان می‌پردازند

مشتری مداری در راس همه امور یک کسب و کار است؛ اما برای این کار شما می‌توانید از هوش مصنوعی استفاده کنید. هوش مصنوعی می‌تواند در زمانی کوتاه به مشتریان شما پاسخگویی کامل و جامعی را داشته باشد. پشتیبانی و ارائه خدمات به مشتری نیاز به محتوایی با کیفیت دارد؛ بنابراین لازم است کاربران و مخاطبان شما به بهترین شکل پاسخ دریافت کنند.

اشخاصی که در حوزه بازاریابی محتوایی به فعالیت می‌پردازند

افرادی که در حوزه تولید محتوا مشغول فعالیت هستند و به بازاریابی محتوایی می‌پردازند می‌توانند از هوش مصنوعی برای کار خود استفاده کنند. مخاطبان این قشر قطعاً به دنبال محتواهای جدید و خلاقانه هستند و افراد فعال در حوزه بازاریابی محتوایی می‌توانند با کمک ابزارهایی که بر پایه هوش مصنوعی کار می‌کنند بهترین محتوا را تولید کنند و در اختیار کاربران خود قرار دهند.

Chatgpt ابزاری برای تولید محتوای خلاق

احتمالاً نام چت جی پی تی را در این مدت بارها و بارها شنیده‌اید. چت جی پی تی رباتی هوشمند بوده که به وسیله open al گسترش پیدا کرده است. تولید کنندگان این ابزار تلاش می‌کنند تا یک تعامل دو طرفه میان انسان و این ابزار هوشمند را به وجود آورند. زمانی که سوالی از Chatgpt پرسیده می‌شود با توجه به پیش‌بینی‌ها و داده‌هایی که قبلاً به آن داده شده و جمع آوری اطلاعات از اینترنت، می‌تواند به شما پاسخ دهد. چت جی پی تی می‌تواند به شما در کد نویسی، ترجمه، نوشتن مقاله یا نوشتن داستان کمک کند. تنها باید اطلاعات لازم را به آن بدهید و سوال را به شکل کاملاً دقیق از آن بپرسید تا اطلاعاتی جامع را هم دریافت کنید.

بهترین ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی

ابزارهای مختلفی طی این مدت به بازار وارد شده‌اند که همه آنها مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. اما از معروف‌ترین و محبوب‌ترین این ابزارها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

جاسپر

جاسپر را باید یک تولید کننده محتوای همه جانبه بدانیم. به عبارتی هر آنچه که از جاسپر بخواهید به شما ارائه خواهد کرد؛ مثلاً لیست املاک، ایمیل، سرفصل‌ها، پست‌های طولانی برای سایت‌ها، اسکریپت‌های ویدیویی و… همه از مواردی هستند که جاسپر می‌تواند با سرعت و کیفیت بالا به شما ارائه دهد.

Frase

احتمالاً شما هم تا به حال با این چالش مواجه شده‌اید که وقتی در پی نوشتن متن برای یک موضوعی هستید، نمی‌دانید دقیقاً از کجا شروع کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند به راحتی بتوانید کار را شروع کنید و از سردرگمی خارج شوید. Frase با طرح کلی اطلاعات به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی و زیر عنوان‌های مناسب را برای موضوع خود پیدا کنید.

گرامرلی

گرامرلی از معروف‌ترین ابزارهایی است که برای ویرایش و تصحیح محتوا از آن کمک گرفته می‌شود. درست است که نوشتن یک متن اصل کار است، اما این متن باید خوانایی کافی را داشته باشد؛ بنابراین با گرامرلی می‌توانید دستور زبان را روی متن خود پیاده کنید.

Language translation

از این ابزار می‌توانید برای ترجمه استفاده کنید. به عبارتی زمانی که نیاز داشتید یک متن را به زبانی شیوا و واضح ترجمه کنید، می‌توانید از این ابزار کمک بگیرید.

Audio description

اگر به دنبال ابزاری هوشمند برای ایجاد توضیحات صوتی از محتواهای بصری هستید، مثلاً می‌خواهید برای اشخاصی که نابینا هستند یک محتوای خوب تولید کنید Audio description می‌تواند به شما کمک کند.

 نکاتی که در زمان تولید محتوا با هوش مصنوعی باید به آنها توجه کنید

برای استفاده از هوش مصنوعی لازم است تا برخی از نکات را به کار بگیرید تا بتوانید محتوایی بدون تکرار و البته خلاقانه و هوشمندانه را تولید کنید. از مهم‌ترین این نکات می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • از مقاله‌هایی که در زمینه مورد نظر وجود دارند، برای خلاصه نوشتن کار خود استفاده کنید.
  • از هوش مصنوعی برای مطالبی که جدید و نوین هستند، استفاده کنید و به عبارتی از آن برای نوشتن مباحث تکراری استفاده نکنید.
  • به وسیله هوش مصنوعی پاراگراف‌هایی را که نوشته‌اید، ارتقا دهید؛ یعنی آنچه را که نوشته‌اید به هوش مصنوعی دهید تا بتواند آن را کامل‌تر کند.
  • مطلبی که هوش مصنوعی به شما می‌دهد را حتماً بررسی کنید که مبادا کپی حساب شود‌. کپی بودن مطلب می‌تواند سایت شما را با افت مواجه کند.
  • از هوش مصنوعی برای نوشتن متای کار خود کمک بگیرید. این وسیله می‌تواند متا را به صورت دقیق و بهینه تحویل دهد.

دستوراتی که می‌تواند کسب و کار شما را حرفه‌ای کند

با کمک برخی از دستوراتی که به هوش مصنوعی می‌دهید، می‌توانید کسب و کار خود را در میان رقبا متمایز کنید. اگر خیلی اطلاعاتی در خصوص این نوع از دستورات ندارید در ادامه برخی از نمونه‌ها را برای شما بیان می‌کنیم که بتوانید با کمک آنها یک مارکتینگ خلاق را داشته باشید.

  • ایا می‌توانید در ارتباط با (موضوع مدنظر) ایده‌هایی برای پست‌های وبلاگ ارائه دهید؟
  • توضیح محصول درباره (محصول مورد نظر) بنویس.
  • یک ایمیل تبریک برای مشتری بنویس.
  • برای پست بلاگ با موضوع ….. یک متادیسکریپشن ۱۰۰ کاراکتری بنویس.

 

سخن پایانی

همونطور که متوجه شدین هوش مصنوعی اصلاً یک رقیب سرسخت نیست. فقط کافیه کار با اون رو بلد باشید و بتونید نکاتی که در این مطلب بیان کردیم رو، روی کار خودتون پیاده کنین. اگه از هوش مصنوعی به عنوان یه همکار استفاده کنین، قطعاً کار شما خیلی خلاقانه‌تر از قبل پیش میره؛ پس بدون هیچ ترس و واهمه‌ای همکاری خودتون رو شروع کنید. در ارتباط با تولید محتوا به وسیله هوش مصنوعی هر چیزی که لازم بود رو به شما توضیح دادیم؛ اما اگه بازم سوالی داشتین روی ما حساب کنین. سوالاتتون رو برای ما کامنت کنین تا کارشناس‌های کاروکانتنت در اولین فرصت پاسخگوی شما باشند.

سوالات متداول

  • آیا استفاده از چت جی پی تی رایگان است؟

بله شما می‌توانید بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنید خیلی راحت از چت جی پی تی استفاده کنید.

  • تولید محتوا با هوش مصنوعی چیست؟

تولید محتوا با هوش مصنوعی به معنی این است که با کمک ابزارهای هوشمند شما بتوانید انواع مختلفی از محتوا را ایجاد کنید.

دسته بندی شده در: