تولید محتوای تخصصی محتوایی است که معمولاً محتوانویس باید با اشراف بیشتر و کاملتر به تولید آن اقدام کند. با توجه به مزایایی که برای این نوع تولید محتوا بیان می شود، امروزه بسیاری از شرکت ها برای معرفی محصولات خود معمولاً سعی می کنند از این شیوه تولید محتوا استقبال بیشتری به عمل آورند. البته تولید محتوای عمومی هنوز جایگاه خود را از دست نداده اما به هر حال برای فروش برخی از محصولات یا افزایش بازده بیشتر سایت صد درصد تولید محتوای تخصصی می تواند گزینه قابل قبول تری باشد؛ به همین دلیل، بهتر از با استراتژی های تولید محتوا به صورت تخصصی نیز آشنایی هر چند مختصر ولی مفیدی داشته باشید. 

چگونه تولید محتوای تخصصی کنیم؟

1.استراتژی های تولید محتوای تخصصی

زمانی می توان به سراغ تولید محتوای تخصصی رفت که شما قصد داشته باشید محصول خود را به صورت منحصر به فرد و البته اختصاصی به مخاطب خود معرفی کنید؛ چرا که برخی از محصولات تخصصی را به هیچ عنوان به صورت عمومی نمی توان معرفی کرد؛ چرا که کاربر صد در صد برای آشنایی با این محصول کمی سردرگم خواهد شد. به هرحال مجموعه ای همچون کاروکانتنت به شما کمک می کند تا بتوانید محتوای خود را به صورت کاملا تخصصی و با رعایت استانداردهای کامل تولید کرده تا در امر بازاریابی اینترنتی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشید.

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئو کلیک کنید

 این نوع تولید محتوا یکی از بهترین روش ها برای جذب مشتری است و برای انجام این نوع تولید محتوا داشتن هدف از همان ابتدا امر مهم است و نکته مهم دیگر این است که بعد از انتخاب هدف باید از مطالب کاملا مرتبط با محصول استفاده شود؛ به همین دلیل ما در ادامه شما را با تکنیک های اصولی برای انجام این تولید محتوا بیشتر آشنا خواهیم کرد  

مهم نیست که کسب و کار شما چقدر کوچک و یا بزرگ است، بلکه اگر قصد داشته باشید در بازاریابی آنلاین حرفی برای گفتن داشته باشید، بهتر است از استراتژی های اصولی تولید محتوای تخصصی استفاده کنید. این استراتژی ها کم نیست و شما را می تواند در این مسیر به فردی حرفه ای تبدیل کند که ما در ادامه به صورت مختصر و مفید با این استراتژی ها، شما را آشنا خواهیم کرد. 

·کلمات کلیدی

اهمیت کلمات کلیدی را نمی توان نادیده گرفت. برای انجام تولید محتوای تخصصی یا حتی محتواهای عمومی یکی از مهمترین استراتژی هایی است که معرفی می شود، به گونه ای که شما مرتبط با موضوع خود می توانید از کلماتی استفاده کنید که این کلمات به نحو احسن بتوانند در جستجوی گوگل حرفی برای گفتن داشته باشند.

به هر حال شما با توجه به کسب و کاری که دنبال می کنید، به راحتی می توانید با استفاده از ابزار و نرم افزارهای آنالیز کلمات کلیدی متوجه شوید که مخاطبان بیشتر از چه کلماتی برای سرچ خود استفاده می کنند و حقیقتاً اگر از همان ابتدا به مقوله یافتن کلمات کلیدی اهمیت ندهید، در کوتاه مدت صددرصد آنچنان که باید و شاید نمی توانید به صورت واضح بازدهی خوبی را انتظار داشته باشید.

·عنوان

بعد از اهمیت کلمات کلیدی داشتن یک عنوان جذاب بدون اغراق برای انجام تولید محتوای تخصصی موضوع مهمی به شمار می آید که اگر شما بتوانید به صورت کاملاً هوشمندانه و جذاب از کلمات کلیدی اصلی خود در عنوان هم استفاده کنید، حقیقتا ًبازدهی خوبی را می توانید انتظار داشته باشید.

برخی از افراد ناوارد به دلیل تجربه کم خود و عدم آگاهی در این زمینه، از کلمات بسیار نامربوطی در عنوان استفاده می کنند و همین امر باعث کاهش بازدید سایت خواهد شد. کلمات مرتبط و در این میان کلمات کلیدی باعث می شوند تا از همان ابتدا مخاطب متوجه شود که قرار است در مورد چه موضوعی صحبت کنید. لطفاً نقش عنوان را در پروسه تولید محتوا نادیده نگیرید.

·تولید محتوا به زبان انگلیسی

برای انجام تولید محتوای تخصصی برخی از شرکت ها و برندها انتظار دارند که زبان انگلیسی، زبان اصلی محتوا باشد تا بتوانند در سطح بین المللی نیز حرفی برای گفتن داشته باشند. برخی از وب سایت های فروشگاهی که محصولات اختصاصی تولید می کنند و به فروش می رسانند،

صددرصد باید محتوای تخصصی خود را نیز تولید کرده و در این بین، زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی می تواند بسیار گزینه قابل قبولی باشد تا کیفیت محتوا را افزایش داده و همچنین سایت مورد نظر را در سطح بالاتری قرار دهد. البته تولید محتوای تخصصی به زبان انگلیسی نیز به زمان بیشتر، هزینه بالاتر و البته دقت بیشتری نیاز خواهد داشت. 

آموزش تولید محتوا در یوتیوب معرفی ایده ها، ابزارها، روش ها و توصیه ها

·نیاز مخاطب

توجه به نیاز مخاطب یکی از استراتژی های مهمی است که در تولید محتوای تخصصی باید به آن بپردازید. برای دنبال کردن محتوای تخصصی، مخاطب زمان بیشتری را صرف می کند تا بتواند نیاز خود را برطرف کند. در این بین، اگر محتوا نویس به این مقوله توجهی نداشته باشد، صد در صد نمی تواند بازدهی خوبی را برای سایت در نظر بگیرد.

یکی از استراتژی های مهم برای انجام این نوع تولید محتوا این است که نیاز کاربر به صورت کامل برطرف شود؛ چرا که به هر حال مخاطب زمانی به دنبال مطالب تخصصی می رود که قصد دارد نیاز خود را به صورت ویژه برطرف کند. اگر شما آنچنان که باید و شاید به صورت تخصصی به معرفی محصول و خدمات خود نپردازید، کاملاً طبیعی است که مخاطب را دلسرد کرده و نمی توانید بازاریابی خوبی را انتظار داشته باشید.

همین امر باعث بدبین  شدن مخاطب و مهمتر از همه دلسرد شدن به محتوای تخصصی خواهد شد. در محتوای عمومی هم نیاز کاربر باید برطرف شود و قطعاً تکنیک مهمی است اما حقیقتاً برای تولید محتوای تخصصی این امر به شکل ویژه ای مورد توجه قرار می گیرد. 

1.استراتژی های تولید محتوای تخصصی

2.بررسی سایت رقیب

یکی از اصولی ترین نکاتی که برای تولید محتوای تخصصی باید مورد توجه قرار دهید، دقت به این نکته است که وب سایت رقبا را نیز ارزیابی کنید. به این دلیل که به هر حال در محتوای سایت های دیگر رقبا، شما می توانید با موضوعات جالب تری روبرو شوید و همچنین کم و کاستی محتوای خود را برطرف کنید.

در هر حوزه ای رقابتی وجود دارد، اما اگر شما آنچنان که باید و شاید رقیبی برای کار خود نمی بینید، پس باید گفت که یک برگ برنده در اختیار شما قرار گرفته و لازم نیست که دغدغه و استرس خاصی در دنیای رقابت داشته باشید. البته باز هم همه چیز به پشتکار و تلاش شما بستگی دارد، اما به هر حال توجه به وب سایت رقیب می تواند یکی دیگر از استراتژی های مهمی باشد که به هیچ عنوان نمی توان آن را نادیده گرفت. 

·دور شدن از حاشیه

برخی از محتوا نویسان به دلیل اینکه تجربه خوبی ندارند، متاسفانه بیشتر به مسائل فرعی و حاشیه می پردازند در صورتی که در تولید محتوای تخصصی و حتی عمومی نباید از موضوع اصلی دور شد، بلکه محتوا نویس باید از ابتدا تا پایان محتوای خود، هر آنچه که به موضوع اصلی مربوط است را بیان کند. اینگونه می تواند یک محتوای ایده آل، تخصصی و منحصر به فرد را ارائه دهد.

برخی از مسائل حقیقتاً هیچ اهمیتی ندارند و به همین دلیل لازم نیست تا در مورد آن صحبتی شود و این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که تمامی اطلاعات و جزئیات را زمانی می توان در یک محتوای تخصصی بیان کرد که ارتباط مفهومی بین آنها را به خوبی بیابید و سپس به صورت ماهرانه ای در تولید محتوای بگنجانید. 

·لحن مناسب

اگر به دیگر سایت ها سر بزنید، متوجه خواهید شد که شاید تمامی سایت ها از یک لحن و شیوه استفاده می کنند. با این وجود، برای تولید محتوای تخصصی، متفاوت بودن می تواند یک برگ برنده باشد. به هر حال لحن و بیان شما هر چقدر صمیمی تر باشد، مخاطبان بیشتری را جذب می کند و هر چقدر بتوانید کلمات قلمبه، سلمبه و پیچیده دوری کنید،

سئو محتوا چیست؟ صفر تا ۱۰۰ سئو و بهینه سازی محتوا سایت

محتوای تخصصی شما جذابیت بیشتری برای مخاطب خواهد داشت. هیچ گاه نباید این چنین بیندیشید که اگر در مورد یک محتوای تخصصی صحبت می کنید، باید که حتماً از کلمات سخت و جملات پیچیده استفاده کنید. این امر به هیچ عنوان نمی تواند برای به رخ کشیدن یک محتوای تخصصی معیار مناسبی باشد؛ چرا که اصلا فهم محتوا به صورتی ماهرانه و به دور از پیچیدگی است.

حال که در مورد لحن محتوا با شما صحبت می کنیم، بهتر است بدانید که برای برخی از برندها تنها لحن ادبی و رسمی کاربرد دارد، ولی برای برخی از برندها لحن کاملاً محاوره ای می تواند گزینه قابل قبول تری باشد و به همین دلیل، برای انجام تولید محتوای تخصصی باید برند را خوب بشناسید وسپس از یک لحن خاص برای تولید محتوای آن استفاده کنید. این چنین تأثیری که انتظار دارید را در کوتاه ترین زمان ممکن می توان تجربه کرد. 

بررسی سایت رقیب

3.استفاده از منابع خارجی

برای انجام تولید محتوای تخصصی بهتر است از منابع خارجی هم استفاده کنید. البته استفاده از این منابع این چنین نیست که شما کلمه به کلمه را کپی کرده و سپس پس از ترجمه آن، مورد استفاده قرار دهید. بلکه شما باید در ابتدا خود متوجه شوید که محتوای مورد نظر قصد دارد چه چیزی را بیان کند و شما صورت مفهومی و البته تخصصی از این منبع خارجی یک محتوای ایده آل و خلاقانه را به دست آورید.

متأسفانه برخی از افراد احساس می کنند که تنها با ترجمه کلمه به کلمه از منابع خارجی می توانند یک محتوای یونیک، بدون کپی و خلاقانه تولید کنند. در شرایطی که این چنین نیست و استفاده از منابع خارجی زمانی می تواند تاثیرگذار باشد که مفهوم اصلی محتوای اصلی را محتوا نویس متوجه شود و بتواند به نحو احسن در محتوای تخصصی خود بگنجاند.

استفاده از منابع خارجی

 

بیشتر بخوانید:تشخیص محتوای کپی دیگر کار سختی نیست!

4.مزایای تولید محتوای تخصصی

حال که در مورد استراتژی های اصلی تولید محتوای تخصصی با شما صحبت کرده ایم، بهتر است بدانید که این نحوه تولید محتوا چه مزایایی می تواند داشته باشد. می توان گفت اولین مزیت آن مرجع شدن، دوم برندسازی و سپس جذب مخاطبان تخصصی است.

  1. در مقایسه با محتوای عمومی می توان گفت، تک بودن محتوای تخصصی باعث می شود تا به عنوان مرجع مخاطبان از این محتوا یاد کنند. حتی گوگل سعی می کند محتوای اختصاصی را همیشه در رأس خود قرار داده و به درستی آنها را آنالیز می کند؛ به همین دلیل شما به عنوان سایت مرجع می توانید سایت هایی که محتوای تخصصی ارائه می دهند را بشناسید و صد درصد در بازدهی و روال کار سایت تأثیر واضح این محتوا را احساس کنید.
  2. برای آن دسته از عزیزانی که به برندسازی در صفحات وب می اندیشند، بهتر است بدانند که تولید محتوا تخصصی قطعاً حرف های بیشتری برای گفتن دارد. معمولاً در بازاریابی محتوا این چنین تولید محتوایی می تواند یک گزینه منحصر به فرد باشد؛ چرا که هر چقدر مخاطب به صورت تخصصی با مشخصات، مزایا و حتی معایب یک محصول آشنا شود، نسبت به خرید آن تصمیم گیری آگاهانه تری خواهد داشت و به همین دلیل است که برای برند سازی، تولید محتواهای تخصصی می توانند گزینه مرجع و بسیار قابل قبولی باشند.
  3. می توان گفت یکی دیگر از مزایای اصلی برای انجام تولید محتوای تخصصی می تواند جذب مخاطبان تخصصی در حوزه های متفاوت باشد. برخی از سایت های فروشگاهی به این دلیل که به صورت تخصصی محصولات خاصی را به فروش می رسانند، بسیار معروف و مشهور هستند و به همین دلیل، مخاطب از همان ابتدا زمانی که به دنبال خرید آنلاین و اینترنتی است، این سایت ها را یک گزینه ایده آل می شناسد؛ چرا که می داند در این سایت، محصول خود را به صورت تخصصی می تواند بررسی کرده  و نسبت به خرید آن اقدام کند.

مزایای تولید محتوای تخصصی

سخن پایانی

هر آنچه لازم بود را برای انجام تولید محتوای تخصصی به صورت اجمالی برای شما بیان کرده ایم. در این میان، شما بهتر است برای اینکه بتوانید هزینه مناسبی برای این نوع محتوا پرداخت کنید، به این مجموعه یعنی کاروکانتنت مراجعه کرده تا از تخصص محتوا نویسان ما بتوانید به نحو احسن و به صورت کامل در سریع ترین زمان ممکن استفاده کنید؛

چرا که محتوا نویسانی که ما در اختیار داریم، با سابقه و تجربه بالای خود توانسته اند به عنوان فردی تاثیرگذار در این مجموعه در حال فعالیت باشند. به خاطر کیفیت و دقتی که برای تولید محتوای خود، این افراد برآورد می کنند، شما را از انتخابی که دارید در طولانی مدت پشیمان نخواهند کرد؛ همچنین اگر شما به عنوان محتوا نویس در این زمینه قصد فعالیت دارید، می توانید با مشاورین ما در این مجموعه در تماس باشید.  

دسته بندی شده در: