شغل تولید محتوا یکی از روش های بسیار پر درآمد، در داخل کشور و خارج کشور به حساب می آید که البته باید بدانید که هرچقدر حرفه ای تر در این شغل ظاهر شوید، صد درصد با درآمد بالاتری روبرو خواهید شد که البته این خود به موارد زیادی بستگی دارد؛

چرا که برخی از افراد شاید حرفه ای باشند اما به دلیل عدم آگاهی برای همکاری با شرکت های معتبر متاسفانه آنچنان که باید و شاید بازدهی در کار خود احساس نکنند؛ به همین علت، در ادامه شما را با مهارت های لازم و بازار کار این شغل بیشتر آشنا خواهیم کرد تا بتوانید به کسب درآمد بالا در این حوزه بیندیشید. 

مهارت های لازم شغل تولید محتوا

مهارت های لازم شغل تولید محتوا

طبیعتاً برای ورود به هر شغلی باید مهارت هایی را آموخت که بتوان در طولانی مدت بسیار حرفه ای ظاهر شد و حرفی برای گفتن داشت. در این بین، توصیه ما به شما این است که سعی کنید تا حد امکان به مهارت هایی که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد، برای حرفه ای شدن در شغلی مانند تولید محتوا بیشتر توجه کنید.

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئو کلیک کنید

·مهارت نوشتاری

نوشتن یک محتوای یونیک، بدون کپی، جذاب و خلاقانه مهمترین مهارتی است که برای شغل تولید محتوا مورد توجه و بررسی قرار می گیرد. هر کدام از معیارهای گفته شده که به عنوان مهارت از آن یاد می شود، باعث می شود تا خواننده از دنبال کردن ادامه محتوا منصرف نشده و همین امر بازدهی و بازدید سایت را افزایش می دهد.

به هر حال در محتوا چنانچه مخاطب احساس کند که اطلاعات کامل و مفیدی را به دست می آورد، صد درصد از انتخاب محتوای مورد نظر پشیمان نشده و همین امر به نفع سایت مورد نظر خواهد بود. معمولا نوشته های در پست های بلاگی، سناریو نویسی، زیرنویس ویدیو و… هر کدام مهارت های نوشتاری خاصی را برای این شغل لازم دارند.

·جستجوی کلمات کلیدی

شاید باور نکنید اما یکی از مهارت های دیگری که می توان برای ورود به شغل تولید محتوا در نظر گرفت، مهارت جستجوی کلمات کلیدی است. زمانی محتوا نویس به صورت حرفه ای می تواند فعالیت کند و درآمد بالایی داشته باشد که کلمات کلیدی را با مهارت کامل جستجو کرده و با نیاز کاربر آشنایی کامل داشته باشد؛

چرا که مطالب تولید شده با توجه به کلمات کلیدی می تواند نیاز کاربر را برطرف کرده و همین امر یک سایت را در بالاترین رتبه گوگل قرار می دهد. به هر حال برای برای یک محتوا نویس بررسی منابع برای جمع آوری مطالب نیز موضوع مهمی است که اگر کلمات کلیدی را در اختیار نداشته باشد، صددرصد دریافتن منابع دچار مشکل خواهد شد.

این نکته را به خاطر بسپارید که استفاده از ابزار های مختلفی برای یافتن کلمات کلیدی بسیار به کار می آیند. این چنین محتوا نویس می تواند به صورت هدفمند به یافتن کلمات کلیدی بپردازد. به خاطر داشته باشید که باید همگام با شناخت هدف کاربر کلمات کلیدی را جستجو کنید که این چنین بازدهی کار افزایش خواهد یافت.

متاسفانه برخی از افرادی که در این شغل فعالیت می کنند، تصور می کنند که باید محتوای خود را از کلمات کلیدی پر کنند؛ در صورتی که این تکنیک اشتباهی است، بلکه استفاده از کلمات کلیدی باید متناسب با چگالی و کاملا هوشمندانه بکار گرفته شود تا موتور جستجو بتواند سرچ را برای کاربر آسان کرده و همین امر بازدهی سایت را افزایش می دهد.

·سئو محتوا

به هر حال استراتژی هایی در سئو وجود دارد و اگر فردی قصد داشته باشد، وارد شغل تولید محتوا شود، بهتر است با این استراتژی ها هم آشنایی مختصر و مفیدی داشته باشد. توجه داشته باشید که مهارت های پایه ای و مورد نیاز سئو یکی از مهمترین مهارت هایی به شمار می آیند که محتوا کار باید با آن آشنا باشد.

البته برخی از محتوانویسان اینگونه تصور می کنند که وظایفی مانند بهینه سازی محتوا یعنی سئو محتوا تنها جزء وظایف متخصص سئو به شمار می آید. در صورتی که شاید در برخی از مواقع این مسئولیت بر دوش محتوا نویس بیفتد و به همین دلیل، توجه به مهارت های پایه ای در این حوزه می تواند به کسب درآمد بیشتر در این شغل اشاره ای واضح داشته باشد.

چگونه سئو کار شویم یکی از سوالاتی است که این روزها ذهن برخی از افراد..برای مطلعه بیشتر کلیک کنید

آموزش تولید محتوا در یوتیوب معرفی ایده ها، ابزارها، روش ها و توصیه ها

از جمله روش هایی که در سئو محتوا به کار گرفته می شود، اضافه کردن کلمات کلیدی اصلی به عنوان صفحه است؛ همچنین بهتر است در پاراگراف ابتدایی از کلمات کلیدی محتوا استفاده کند. معمولاً در بخش سر تیتر محتوا کلمه کلیدی نیز می تواند تاثیرگذار باشد و به محتوا به شکل ویژه ای کمک کند. البته لینک دادن سایت به وب سایت های مرجع یکی از نکات کلیدی برای سئو محتوا به شمار می آید که همین اصول به ظاهر ساده می تواند به رتبه بندی بالاتر سایت مورد نظر کمک کند که در این شغل این موارد را به هیچ عنوان نباید نادیده گرفت. 

·مهارت تحلیل وب

یکی از مهارت های دیگری که میتوان برای این شغل در نظر گرفت، مهارت تحلیل وب است. این مهارت را معمولاً مدیران بازاریابی محتوا باید به خوبی فرا بگیرند تا بدانند که چگونه باید به ارزیابی داده های خود بپردازند. ارزیابی و بررسی سبک محتوا باعث میشود تابتوان مقایسه ای ایده آل را انجام داد و این چنین به افزایش کیفیت و اثربخشی سایت پرداخت.

پیشنهاد مطلعه:محتوا نویسی به مهارت های ارتباطی و نوشتاری نیاز دارد.

مسیرهای شغلی

مسیرهای شغلی

چنانچه بخواهیم به مسیرهای شغل تولید محتوا اشاره ای داشته باشیم، می توان گفت متخصص بازاریابی محتوا وظیفه تحقیق و نوشتن محتوا را برعهده دارد؛ همچنین وظیفه طراحی تکنیک ها و استراتژی هایی که در حوزه بازاریابی محتوا برای شرکت های گوناگون مورد بررسی قرار می گیرد نیز در حوزه تخصص استراتژیست بازاریابی محتوا است.

شغل دیگری مانند سرپرست بازاریابی محتوا نیز وجود دارد که به آن مدیر بازاریابی هم می گویند و در این بین این فرد می تواند مدیر، سرپرست یا مسئول یک مجموعه باشد؛ همچنین متخصص ارشد فردی کاملاً با تجربه، با تخصص و با سابقه است که می تواند کمپین بازاریابی محتوا را راه اندازی کرده و با شرکت های گوناگون در این حوزه همکاری کند.

مشاور بازاریابی محتوا نیز فردی کار بلد است که به واسطه تخصص و مهارت خود می تواند نحوه بازاریابی محتوا را با تکنیک ها و روش های مختلفی ارزیابی کرده تا فروش محصولات را افزایش دهد. می توان گفت مشاور هر چقدر با تجربه تر باشد، صد در صد بازدهی کار مجموعه را افزایش می دهد. شغلی مانند شغل تولید محتوا نیز با توجه به عوامل خاصی می تواند میزان درآمد خود را تعیین کند که ما در ادامه شما را با این عوامل به صورت مختصر و مفید آشنا خواهیم کرد.

آموزش ۰ تا ۱۰۰ تولید محتوا در توییتر

·تعرف و تعداد کلمات

اولین عاملی که می تواند برای برآورد میزان درآمد این شغل موثر باشد، تعداد کلمات محتوا است، یعنی محتوا نویس است هرچقدر تعداد کلمات بیشتری را متقبل شود، هزینه بیشتری را دریافت خواهد کرد. البته تعرفه کلمه نیز خود موضوع مهمی به شمار می آید که متاسفانه برخی از شرکت های نوپا به تخصص و مهارت محتوا نویس توجهی نشان نداده و تعرفه های بسیار پایین را پیشنهاد می دهند؛ به همین دلیل شما باید به مجموعه هایی برای کار در این حوزه مراجعه کنید که پیشنهاد های مناسبی را ارائه دهند.

به هر حال فعالیتی مانند تولید محتوا آن چنانکه دیگران تصور می کنند، کار آسانی نیست؛ چرا که از لحاظ فکری به تمرکز بالایی نیاز دارد و مهمتر از همه قسمت هایی از بدن مانند انگشتان دست، کتف و خصوصاً گردن را درگیر می کند و به همین دلیل، بهتر است محتوا نویس برای کار خود ارزش قائل شده و با تعرفه های مناسب کار خود را ادامه دهد.

·رزومه مؤفق

یکی دیگر از عواملی که می تواند روی میزان درآمد افرادی که در شغل تولید محتوا فعالیت می کنند، بسیار تاثیر گذار باشد همکاری با شرکت های بزرگ و مطرح است. به هر حال هر کارفرمایی نیرویی استخدام می کند که تجربه کاری بالایی داشته باشد و بتواند به صورت حرفه ای در حوزه کاری خود فعالیت کند.

در مورد شغلی همانند تولید محتوا نیز تجربه، تخصص و نظم کاری، 3 معیار مهمی به شمار می آیند که شرکت های مطرح برای استخدام نیرو به آن فکر می کنند. به هر حال شما هرچقدر رزومه کاری موفق تری داشته باشید، با دستمزد بیشتری هم روبرو خواهید شد؛ چرا که حرفه ای کار می کنید و سطح طبقات کارفرما را نیز افزایش می دهید. بدین ترتیب، سعی کنید پروژه های موفق را در رزومه کاری خود جای دهید تا بتوانید برای همکاری با شرکت های بزرگ و مطرح حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

·سبک نوشتاری خاص

سبک نوشتاری نیزیکی از موضوعات مهمی است که معمولاً در شغلی همانند تولید محتوا بسیار مورد توجه قرار می گیرد. بسیاری از نویسندگان و محتوا نویسانیک سبک خاص را برای نوشته خود در نظر می گیرند و به همین دلیل، هر چقدر محتوا نویس خلاقانه تر، با سلیقه تر و با ذوق بیشتری سبک نوشتاری خود را ارائه دهد، قطعاً می تواند در حوزه رقابت این کار حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد و هزینه بیشتری طلب کند.

آموزش تولید محتوا با موبایل با ترفندها و تکنیک های روز

·آشنایی با پلتفرم های گوناگون

محتوا نویس برای این که بتواند شغل خود حرفه ای باشد، باید کار در سطح وب و شبکه های اجتماعی را به بهترین شکل ممکن ارائه دهد. یعنی بداند که چگونه باید سئو محتوا را رعایت کند. کار با فتوشاپ، ادیت تصویر و موارد این چنینی را در شغل تولید محتوا می توان از جمله مواردی در نظر گرفت که می تواند روی میزان درآمد فرد تأثیر بسزایی بگذارد. هزینه برای محتوا در سطح وب و شبکه های اجتماعی به شکل های متفاوتی برآورد می شود و نباید اهمیت این موضوع را در شغل تولید محتوا نادیده گرفت. به این دلیل که کیفیت کار و دانش فرد در سطح های گوناگونی برآورد می شود.

·زبان محتوا

چنانچه محتوا نویس از ترجمه برای تولید محتوای خود استفاده کند، صد درصد باید به این نکته پی ببرد که درآمد این چنین کاری افزایش می یابد. به این دلیل که باید تخصص بیشتری را در نظر بگیرد و زمان بیشتری را سپری کند. در این شرایط نمی تواند از متن اصلی چیزی کم و یا اضافه کند.

·محتوای تخصصی

در شغل تولید محتوا معمولاً تخصصی بودن محتوا می تواند یک مهارت به شمار آید. این مهارت کمی نیست؛ به این دلیل که باید از تکنیک های خاصی استفاده کند و بسیار هدفمند محتوا تولید کند. امروزه در زمینه های مختلفی همچون پزشکی، مهندسی و… می توان محتواهای تخصصی و ایده آلی را تولید کرد. چنانچه  محتوایی را در زمینه خاصی تولید کنید، علاوه بر کیفیت کار می توان گفت اصولی تر و با استاندارد بالاتری می توان به تولید محتوا پرداخت. کیفیت حقیقتاً در هر شغلی یک شاخصه مهم به شمار می آید که نمی توان دست کم گرفت.

آیا شغل تولید محتوا در خارج درآمدی دارد؟

آیا شغل تولید محتوا در خارج درآمدی دارد؟

صد درصد تولید محتوا را می توان یکی از بهترین شغل هایی در نظر گرفت که در خارج از کشور نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. خصوصاً اگر در شغل تولید محتوا، محتوا نویس بتواند به صورت تخصصی حرفه خود را دنبال کند می تواند درامد بیشتری را در خارج از کشور به خود اختصاص دهد.

نکته مهم این شغل دورکاری آن است. یعنی شما در منزل خود حضور دارید و می توانید به کسب  خوب و ایده آلی بیندیشید. تنها کیفیت کار مهم است و حتی لازم نیست سرمایه خاصی را در نظر گرفت. بسیاری از افراد در داخل کشور با سایت های خارجی نیز در ارتباط بوده و توانسته اند به درآمد بالایی دست یابند.  این یکی از مزایای اصلی و فوق العاده این شغل به شمار می آید.

بازار کار

بازار کار

کسب درآمد از تولید محتوا

بازار کار شغل تولید محتوا بسیار خوب است. به این دلیل که امروزه اکثر مردم از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. طبیعتاً برای خرید و فروش بسیاری از محصولات و خدمات مردم از سطح وب و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. همین امر می تواند به بازار کار عالی این شغل اشاره واضحی داشته باشد. حال فکر کنید، اگر محتوا نویس ذهن خلاقانه ای داشته باشد و بداند که چگونه کیفیت کار را حفظ کند، قطعاً در این میان، می تواند بازار را در دست بگیرد.

شغل تولید محتوا

سخن پایانی

هر آنچه لازم بود به صورت اجمالی که خارج از حوصله کاربر نباشد، در مورد شغل تولید محتوا را بیان کرده ایم. به هر حال در هر شغلی، مهارت هایی لازم است که تولید محتوا نیز از این موضوع مستثنی نیست. این شغل بی نظیر بازار کار بسیار خوبی را در داخل کشور برای خود به وجود آورده و همین امر می تواند یکی از نکات طلایی به شمار آید. البته توصیه ما به شما این است که سعی کنید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاورین ما در کاروکانتنت در ارتباط باشید. 

دسته بندی شده در: