تولید محتوا با موبایل را همین الان شروع کنید؛ بله درست متوجه شدید شما حتی با کمک موبایلی که در دست دارید هم می توانید به تولید محتوا بپردازید. شاید تصور کنید که این کار نشدنی است و محتوای تولیدی خوب از آب در نمی آید؛ اما ما در کنارتان هستیم تا تمام نکات و نرم افزارهایی را که باید در این راه به کار بگیرید را به شما معرفی کنیم؛ پس همین الان این مقاله را مطالعه کرده و در پایان، کار خود را خیلی سریع آغاز کنید.

تولید محتوا با موبایل+ مهمترین نکاتی که باید بدانید

دلایل استفاده از موبایل برای تولید محتوا

از جمله دلایلی که باعث می شود امروزه تولید محتوا با موبایل این چنین مورد توجه و استقبال قرار گیرد، بدون هیچ اغراقی در دسترس بودن گوشی های هوشمند است. شما در هر شرایطی، هر مکان و زمانی صد درصد به گوشی موبایل خود دسترسی دارید و این یعنی محدودیت برای استفاده از این وسیله ارتباطی بسیار کاربری وجود ندارد.

جهت سفارش تولید محتوا یونیک با رعایت اصول سئو کلیک کنید

دلیل دیگری که می توان در نظر گرفت است که انواع اپلیکیشن را می توان درون گوشی موبایل نصب کرد، یعنی هیچ گونه محدودیتی برای نصب و استفاده از انواع اپلیکیشن وجود ندارد. توجه داشته باشید که امروزه با وجود اپلیکیشن های گوناگون به راحتی می توان به انجام تولید محتوا با استفاده از گوشی موبایل اقدام کرد.

حتی از لحاظ راحتی استفاده می توان گفت گوشی به گونه ای است که یک محیط کاربر پسند و جذاب را به نمایش می گذارد تا کاربر بتواند در هنگام کار با اپلیکیشن از نرم افزارهای گوناگون به راحتی استفاده کند. برخی از نرم افزارها به تخصص و آموزش خاصی نیاز ندارند و به راحتی درون گوشی موبایل هم می توان به ویرایش و ادیت عکس پرداخت.

معرفی انواع تولید محتوا با گوشی

انواع تولید محتوا با گوشی

تولید محتوا با موبایل انواع مختلفی را شامل می شود و بهتر است که بدانید امروزه به راحتی با استفاده از گوشی های هوشمند می توان از نرم افزارها و ابزار گوناگونی استفاده و محتوایی خلاقانه و منحصر به فرد را در شکل های مختلف به راحتی تولید کرد. ما در ادامه شما را با انواع تولید محتوا که با استفاده از گوشی موبایل امکان پذیر است بیشتر آشنا می کنیم.

تولید محتوای متنی

تولید محتوا با موبایل به صورت متنی امروزه بسیار رایج است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی می توان گفت بازاریابی محتوایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تنها جذاب، خلاقانه و یونیک بودن محتوا می تواند یک سایت را به یکی از بهترین ها تبدیل کند. محتوایی که شما تولید می کنید باید بتواند خواننده را ترغیب کند مه به مطالعه ادامه آن بپردازد و همچنین از خدماتی که معرفی می کنید، استفاده کند. شما بهتر است برای انجام تولید محتوای متنی از طریق گوشی موبایل از مجموعه آفیس که یک نوع نرم افزار است روی گوشی خود استفاده کنید.

شما با استفاده از موبایل به راحتی می توانید انواع محتوای تبلیغاتی، عمومی و تخصصی را تولید کنید. حتی امروزه برای شبکه های اجتماعی تولید محتوا مقوله بسیار حائز اهمیتی است و محصول نویسی نیز با گوشی موبایل به راحتی امکان پذیر است. دسته بندی گفته شده برای تولید محتوای متنی می تواند به شکل های مختلف جذابیت خود را به چشم آورد ولی بهتر است بدانید که کپی نبود محتوا و یک قلم خلاقانه داشتن می تواند غوغا کند.

بیشتر بخوانید:مهارت هایی که برای محتوا نویسی لازم است!

تولید محتوای تصویری با موبایل

تولید محتوا با موبایل به صورت تصویری نیز می تواند به راحتی انجام پذیرد؛ چرا که از نرم افزارها و ابزار های بسیار ساده ای می توان درون گوشی استفاده کرد و محتوایی جذاب و خارق العاده را به صورت تصویری تولید کرد. معمولاً محتواهای تصویری باعث می شوند که انسان درک بهتری نسبت به موضوع مورد نظر داشته باشد.

امروزه تأثیری پذیری تصاویر برهیچکس پوشیده نیست و به همین دلیل حتی با گوشی نیز می توان به انجام این مدل محتوا پرداخت. محتواهای تصویری را به حتی می توان با محتواهای متنی ترکیب کرد و نتیجه قابل قبول تری را در پایان کار مشاهده کنید. امروزه بسیاری از سایت ها معمولاً از تولید محتوای متنی و تصویری به صورت ترکیبی استفاده می کنند و حقیقتاً نتیجه پایانی کار نیز نتیجه بسیار ایده آلی است.

تولید محتوای ویدیویی با موبایل

موبایل با داشتن نرم افزارهای کاربردی خود می تواند یک گزینه عالی برای تولید محتوای ویدیویی باشد. بسیاری برای ساختن استوری و پست اینستاگرامی موبایل را گزینه قابل قبولی می دانند تا محتوایی ارزشمند را تولید کنند. معمولاً لازم نیست از وسایل و تجهیزات خاصی مانند دوربینی گران قیمت و یا هر وسیله دیگری استفاده کنید. در این شرایط گوشی موبایل شما می تواند به تنهایی کارساز باشد.

اگر با دقت و ظرافت محتوای مورد نظر خود را تولید کنید، بدون شک با گوشی های هوشمند حتی متوسط رو به بالا هم می توانید حرفی برای گفتن داشته باشید. شما حتی برای تولید محتوای ویدیویی باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. این کلمات می توانند چه کسی، چه چیزی، چرا، چه زمان، چگونه و چه موقع باشند که در طول محتوا به صورت کاملاً اصولی گنجانده می شوند و شما اگر حتی با موبایل محتوا تولید می کنید بهتر است بدانید که باید به نیاز مخاطب توجه کرده و سعی کنید هدف اصلی خود را از انجام تولید محتوا به خوبی بیان کنید.

نکات کلیدی برای تولید محتوای ویدیویی با موبایل

متأسفانه برخی از افراد هنگام انجام تولید محتوای ویدیویی از طریق گوشی موبایل به میزان صدای پیرامون خود توجهی ندارند. کیفیت صدا و استاندارد بودن میزان آن یکی از نکات کلیدی برای انجام این کار است. صداهای اضافی را باید کاملاً از بین ببرید تا بتوانید محتوایی باکیفیت را ارائه دهید.

نورپردازی نیز در تولید محتوای ویدیویی را نباید مسئله کمی در نظر گرفت. به عنوان مثال باید به کنتراست چهره شخص و نور پس زمینه نیز دقت کرد تا بتوان کیفیت بالایی را برای تولید محتوای مورد نظر پیاده کرد. حتی انتخاب یک کاور جذاب را نیز نباید نادیده گرفت، خصوصاً برای شبکه های اجتماعی این موضوع به هیچ عنوان کمی نیست.

بیشتر بدانید:آموزش تولید محتوا در اینستاگرام با معرفی ایده ها و ابزارها

تولید محتوای صوتی با موبایل

پادکست یا به قول معروف محتوای صوتی را نیز می توان با استفاده موبایل تولید کرد. به هر حال گوشی های هوشمند هرکدام دارای میکروفون های قوی و باکیفیتی بوده که برای تولید محتوای صوتی می توانند بسیار مناسب و ایده آل باشند.

 با توجه به این که گوشی خود دارای میکروفونی خصوصاً با کیفیت است، لازم نیست به خرید میکروفون های گران قیمت تمایل نشان دهید و این چنین است که تولید محتوا با موبایل به صورت صوتی نیز به راحتی امکان پذیر است. حتی نرم افزارهای صوتی زیادی را نیز می توانید دانلود و نصب کنید و از خدمات آن برای این نوع تولید محتوا به نحو احسنت استفاده کنید. توجه داشته باشید که حتی در این شرایط باز هم کیفیت شرط اول برای موفقیت شما در این حوزه است.

پشنهاد ویژه!: چگونه پادکست جذاب بسازیم؟

تولید محتوای درسی با موبایل

به راحتی می توان از خدمات تولید محتوای ویدیویی یا حتی صوتی برای منابع درسی گوناگون استفاده کرد. امروزه به صورت مجازی نیز تدریس جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است. می توان با هزینه مناسب بسیاری از مباحث مهم را به صورت های مختلف برای تولید محتوا انتخاب کرد و با استفاده موبایل در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به تولید محتوایی با کیفیت پرداخت و این گونه است که تولید محتوا با موبایل حتی در حوزه درسی می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

نرم‌ افزارهای ویرایش عکس با گوشی

نرم‌ افزارهای ویرایش عکس با گوشی

شما چنان چه قصد دارید که به انجام تولید محتوا با موبایل بپردازید، بهتر است با نرم افزارهای ویرایش عکس هم آشنا باشید. البته نرم افزارهای گوناگونی در این زمینه وجود دارند ولی هر نرم افزاری نمی تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. ویرایش عکس در اندروید و آیفون هرکدام به شکل های مختلفی امکان  پذیر است. به همین دلیل در ادامه به بررسی چند نمونه از انواع این نرم افزارها خواهیم پرداخت.

Adobe Photoshap Express

 یکی از بهترین نرم افزارها برای ویرایش عکس معرفی می شود که ویرایش سریع و آسان مهم ترین ویژگی این نرم افزار ویرایش عکس به شمار می آید. علاوه بر اندروید برای iOS هم می توان از این نرم افزار به سادگی استفاده کنید. فیلترهای پیشرفته (ویبرانت، سوپرپانچ و گلو)، رابط کاربری ساده، ابزارهای ادیت عکس، ابزارهای گوناگون (برش، چرخاندن، تصحیح قرمزی چشم، ته رنگ، قرینه سازی و…) همگی از جمله ویژگی های بارز دیگر این نرم افزار محسوب می شوند تا شما بتوانید عکس ادیت شده مورد نظر خود را به راحتی در شبکه های اجتماعی گوناگون مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و… به اشتراک بگذارید یا به انجام تولید محتوا با موبایل بپردازید.

·Fotor Photo Editor

فتور فتو ادیتور نیز یکی نرم افزار کاربردی دیگر برای تولید محتوا به صورت تصویری با استفاده از موبایل مغرفی می شود که می توان در اندروید و iOS مورد استفاده و کاربر قرار داد. حقیقتاً در لیست پرطرفدارترین نرم افزاری ویرایش عکس این برنامه جای گرفته است و حرف های زیادی برای گفتن دارد.

برای بهبود انواع تصاویر می توان از امکانات و ویژگی های اصلی این برنامه به راحتی استفاده کرد و بهتر است که بدانید الگوهای کلاژ و فیلترهای زیادی را این نرم افزار به کاربران ارائه می دهد. سادگی کار با نرم افزارهای این چنینی قطعاً برای انجام تولید محتوا کاربران را ترغیب می کند.

بیشتر بدانید:معرفی ده تا از بهترین نرم افزار تولید محتوا

Airbrush

ایربراش نیز یکی دیگر از نرم افزارهای عالی برای ادیت عکس است که بسیاری از قابلیت ها را درون خود جای داده است که تارکردن پس زمینه عکس بهترین و کاربردی ترین قابلیت آن به حساب می آید. معمولاً عکسی که قبل از ثبت ویرایش شود قطعاً بازدهی بیشتری دارد و ناگفته نماند که از فیلترهای گوناگون عکس نیز می توان برای تولید محتوا با موبایل در نظر گرفت.

inshot Photo Editor

این نوع دیگر ادیتور عکس امکانات بسیار امروزی و کاربردی را ارائه می دهد. حتی می توانید به ترکیب عکس های بپردازید و از گزینه زیادی برای تغییر عکس های مختلف استفاده کنید. ناگفته نماند که قرار دادن استیکر روی عکس، نوشته و حتی ویدیو از جمله ویژگی های اصلی و قابلیت های متفاوت این نرم افزار است.

شما برای استفاده حرفه ای تر می توانید هزینه اشتراک خود را پرداخت و کنید از خدمات بیشتری نیز استفاده کنید.

Enlight Pixaloop

این نوع نرم افزار کاربردی ادیت عکس را نیز می توان تولید محتوا یک گزینه قابل قبول معرفی کرد. این برنامه از تکنیک و روش های قابل قبولی استفاده می کند که همین امر نیز می تواند برای ویرایش عکس بسیار قابلیت های متفاوتی را به ارمغان آورد. به شکلی که برای تبدیل عکس به GIF قطعاً این نرم افزار یک گزینه ایده آل به شمار می آید.

معمولاً برای تولید محتواهای تصویری استفاده عناصر گوناگون را نباید نادیده گرفت. به این علت که برای تولید محتوا باید از جلوه های بصری استفاده کرد. تنها ایرادی که شاید طبق نظر برخی از کاربران بتوان برای این برنامه گفت، هزینه اشتراک آن است.

PhotoDirector – Photo Editor

اگر به دنبال نرم افزاری برای ویرایش عکس هستید که بیشتر از ارائه فیلتر را از آن انتظار داشته باشید، قطعاً فتودیرکتور فتو ادیتور می تواند انتخاب مناسبی به شمار آید. معمولاً اکثر کاربران به دلیل تنظیمات دستی این نرم افزار از آن استقبال می کنند. تنظیماتی مانند HSL و همچنین کانال و طیف رنگی RGB از جمله قابلیت های ویژه  و ممتاز این نرم افزار معرفی می شوند و می توان بدون اغراق به این نکته اشاره کرد که محیط کاربری جذاب و آسان این برنامه شما از انتخابی که دارید در زمینه تولید محتوا برای موبایل پشیمان نخواهد کرد.

نرم‌ افزارهای ویرایش فیلم با گوشی

نرم‌ افزارهای ویرایش فیلم با گوشی

همان گونه که پیش تر اشاره کرده ایم برای انجام تولید محتوا با موبایل می توان به سراغ نرم افزارهای ویرایش فیلم هم بروید. شما برای تولید محتواهای ویدیویی قطعاً باید کمی هوشمندانه تر عمل کنید و نرم افزارهای کاربردی این حوزه را بشناسید. امروزه برای iOS و اندروید به راحتی نرم افزارهای گوناگونی را می توان مورد کاربرد و استفاده قرار داد. بدین ترتیب در ادامه به بررسی چند نمونه از این نرم افزارها خواهیم پرداخت.

Quik

Quik یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو است که به دلیل ویژگی های متفاوت خود امروزه بسیار به کار می آید. در ابتدا بهتر است بدانید که این نرم افزار به صورت رایگان امکانات خود را در اختیار شما قرار خواهد داد. برای تنظیم سرعت پخش در هنگام ساخت انواع ویدیو، اضافه کردن راحت و آسان متن و تصویر روی محتوای ویدیویی، شخصی سازی فونت و… این نرم افزار می تواند انتخاب قابل تأملی باشد.

FilmoraGo

برای پخش ویدیو به شکل برعکس یا حتی تنظیم سرعت ویدیوی مورد نظر می توانید از امکانات نرم افزار FilmoraGo استفاده کنید. برای جذابیت هرچه بیشتر تولید محتوای ویدیویی خود بهتر است استفاده از قالب های گوناگون، فونت های منحصر به فرد، جلوه و فیلترهای مختلف را نیز نادیده نگیرید و مورد کاربرد و استفاده قرار دهید.

Premiere Rush

Premiere Rush هم برای انجام تولید محتوا با موبایل به صورت ویدیویی یک گزینه انتخابی منحصر به فرد به شمار آید. شما چنانچه قصد ویرایش فیلم برای شبکه های اجتماعی را داشته باشید، بهتر است از خدمات و امکانات این نرم افزار کاربردی غافل نشوید به این علت که می توان کلیه قسمت هایی که مورد استفاده نیستند را از محتوای مورد نظر ویدیویی حذف کرد و به تنظیم سرعت ویدیو هم پرداخت.

فیلترها، ترنزیشن‌ های مختلف، چیدن محتوای ویدیویی ضمن به کارگیری Drag and Drop و حتی ساخت ویدیو به صورت خودکار از جمله قابلیت های قابل توجه دیگر این نرم افزار به شمار می آیند. ناگفته نماند که به صورت دستی هم می توان به اعمال تغییرات ویدیوی مورد نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید:مؤثرترین راه های ایده یابی تولید محتوا

سخن پایانی

تولید محتوا با موبایل نیازمند داشتن اطلاعاتی در خصوص نرم افزارها و دانستن نکات مهمی است که در این راه می تواند به شما کمک کند تا یک شخص موفق در این مسیر شوید. انواع تولید محتوا با موبایل را به شما معرفی کردیم تا بتوانید به هر کدام از آنها که علاقه دارید بپردازید و به یک درآمد ایده آل برسید. توصیه ای که به شما داریم این است که تولید محتوا را جدی بگیرید و سعی کنید حتی با کمک همین موبایلی که در دست دارید بهترین ها را تولید کنید. اگر در خصوص تولید محتوای متنی با موبایل نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می توانید با کارشناسان ما در کارو کانتنت ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

انواع تولید محتوا با موبایل کدام ها هستند؟

تولید محتوای متنی، تولید محتوای تصویری با موبایل، تولید محتوای ویدیویی با موبایل، تولید محتوای صوتی با موبایل و تولید محتوای درسی با موبایل، از انواع تولید محتوا با تلفن همراه محسوب می شوند.

بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم با گوشی کدام ها هستند؟

از میان نرم افزارهایی که برای ویرایش فیلم با گوشی می توانند به شکل حرفه ای عمل کنند می توانیم به مواردی همچون Quik،FilmoraGo و Premiere Rush  اشاره داشته باشیم.

دسته بندی شده در: