ریلز اینستاگرام را چند سالی است که این پلتفرم اجتماعی فعال کرده و به قابلیت‌های خود اضافه کرده است. اینستاگرام ارائه این قابلیت را بیشتر برای رقابت با تیک تاک، به کشورهای مختلف دنیا ارائه کرد. همانطور که می‌دانید این روزها تیک تاک به سبب روابط نامطلوب سیاسی که چین با کشورهایی همچون هند و آمریکا دارد تقریباً کاربران  خود را دارد از دست می‌دهد و از این رو اینستاگرام این فرصت را غنیمت شمرده و ریلز را به کشورهای مختلفی در سراسر دنیا عرضه کرده است. اگر مایل هستید بدانید که ریلز اینستاگرام چیست و چگونه می‌توانید آن را فعال کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان همراه ما باشید.

ریلز اینستاگرام چیست؟

برای سفارش پادکست و نریشن کافی است با یک کلیک ساده این کار را انجام دهید.

ریلز اینستاگرام چیست؟

در سال ۲۰۲۰ بود که اینستاگرام قابلیت ریلز را معرفی کرد.ریلز اینستاگرام یک قالب جدید از محتوا در این شبکه اجتماعی است که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید ویدیو‌هایی را در یک فید اختصاصی جدید با دیگران به اشتراک بگذارید . با کمک ریلز ویدیو‌هایی که ۱۵ ثانیه هستند را ضبط و با متن و جلوه‌های ویژه و صدا ویرایش کنید.البته امروزه شما می‌توانید تا ۶۰ ثانیه هم ویدیوهای خود را در اینستا آپلود کنید؛سپس با فالوورها و کاربران خود می‌توانید آنها را به اشتراک بگذارید. شما با کمک ریلز می‌توانید افکت صدایی را که مورد نظر شماست به ویدیو اضافه کرده یا از طریق حافظه دستگاه خود یک فایل صوتی را انتخاب کنید. از دیگر افکت‌هایی که به ویدیو‌های ریلز می‌توان اضافه کرد افکت‌های واقعیت افزوده است. شما می‌توانید سرعت پخش ویدیو را هم تغییر دهید و مجموعه‌ای از کلیپ‌ها را برای این قابلیت در یک شات استفاده و ضبط کنید.

کاربرد ریلز اینستاگرام

ریلز اینستاگرام برای چه افرادی مناسب است؟

بهتر است به ریلز مانند یک پلتفرم نگاه کنید که به کاربران خود این اجازه را داده تا بتوانند ویدیو‌های کوتاه مورد نظر خود را با فالوورهایشان به اشتراک بگذارند. فرقی ندارد که این ویدیوها در چه زمینه‌ای است؛ آنها می‌توانند در زمینه تبلیغات باشند یا اینکه تنها یک جنبه سرگرمی و تفننی داشته باشند. به عبارتی هیچ محدودیتی در آپلود کردن این ویدیو‌ها برای کاربر وجود ندارد و تنها موضوعی که محدودیت دارد زمان است که باید زمان ویدیو مورد نظر ۶۰ ثانیه باشد. می‌توانیم بگوییم ریلز اینستاگرام برای همه اشخاص مناسب است و اگر می‌خواهید با کمک انتشار ویدیو به کسب و کار خود سر و سامان دهید قطعاً ریلز می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

بیشتر بدانید:تولید محتوا در اینستاگرام

ریلز اینستاگرام برای چه افرادی مناسب است؟

چگونه در اینستاگرام ریلز ضبط کنیم؟

برای اینکه از ریلز در اینستاگرام بتوانید استفاده کنید سه روش وجود دارد. این سه شیوه شامل موارد زیر هستند:

  • در گوشه سمت چپ بالای اینستاگرام روی علامت + ضربه بزنید و سپس گزینه استوری را انتخاب نمایید
  • در قسمت نوار پایین صفحه روی علامت + ضربه بزنید و از همان قسمت استوری را انتخاب کنید.
  • هر قسمت از پیج خود که از دید یک بار انگشتتان را از سمت راست به چپ کشیده و وارد قسمت استوری شوید.

هر سه روش موجب می‌شوند تا دوربین اینستاگرام باز شده و آماده ضبط ویدیو شود. الان از قسمت پایین دوربین می‌توانید روی گزینه ریلز بزنید و ویدیوی مورد نظر را ضبط کنید. بعد از اینکه کار فیلمبرداری شما تمام شد به راحتی می‌توانید هر آنچه را که ضبط کرده‌اید ویرایش کنید. ویرایش کردن این فیلم‌ها اصلا کار سختی نیست و شبیه به ویرایش استوری است. شما می‌توانید هر قسمتی از ویدیو را که دوست ندارید حذف کرده یا هر جایی که مایل هستید از نوشته یا ایموجی استفاده کنید. با کلیک روی میکروفون، این قابلیت برای شما فراهم شده تا در زمان ضبط فیلم بتوانیم صدای خود را هم به آن اضافه کنید.

چگونه ریلز را فعال کنیم؟

مزایای استفاده از ریلز اینستا گرام:

همانطور که متوجه شدید کار با ریلز اینستاگرام اصلا سخت نیست؛ اما ممکن است برای شما این سوال به وجود آید که آیا ریلز اینستاگرام مزیتی دارد که این چنین مورد استقبال قرار گرفته است؟ در ادامه در خصوص مزایایی که ریلز اینستاگرام به همراه دارد مواردی را بیان می‌کنیم:

موجب بیشتر دیده شدن در Feed  خواهد شد

در ابتدا به این موضوع اشاره داشتیم که در حال حاضر اینستاگرام به رقابت بسیار شدیدی با تیک تاک پرداخته و از این رو اهمیت فراوانی به ریلز می‌دهد؛ از این رو می‌توانیم بگوییم ریلز‌ها در فید فالوورها اولویت بسیار بیشتری نسبت به پست‌ها دارند. قطعاً می‌دانید که نمایش پست شما در فید به چند موضوع بستگی دارد؛ مانند اینکه شما پست را در چه زمانی منتشر کنید؛ یا اینکه اصلاً پست شما لایک و کامنت می‌گیرد یا خیر و اینکه آیا مخاطبان مایل هستند پیج شما را بررسی کنند یا‌ نه؟ این در حالی است که وقتی یک ریلز منتشر خواهد شد مخاطبان بیشتری می‌توانند آن محتوا را مشاهده کنند.

موجب بیشتر دیده شدن در هشتگ‌ها می‌شوند

از دیگر مزایایی که می‌توانیم برای ریلز بیان کنیم این است که احتمال بیشتری دارد تا در میان هشتگ‌ها دیده شود. هشتگ‌ها به ویدیو‌های ریلز بسیار اهمیت می‌دهند و آنها را برای کاربران به نمایش خواهند گذاشت.

موجب بیشتر دیده شدن در اکسپلور خواهد شد

ریلز‌ها به آسانی می‌توانند به اکسپلور اینستاگرام بروند. این احتمال تا ۹۰ درصد هم افزایش پیدا می‌کند و ممکن است با این موضوع مواجه شوید که رفتن ریلز به اکسپلور تا ۹۰ درصد بیشتر از پست‌های عادی شما است؛ بنابراین با توجه به زمان کوتاهی که ریلزها دارند، خیلی سریع‌تر برای مخاطب به نمایش گذاشته خواهند شد.

مزایای استفاده از ریلز اینستا گرام

بیشتر بدانید: مراحل ساخت پادکست

تفاوت ریلز و استوری:

از مهمترین تفاوت‌هایی که می‌توانیم برای ریلز و استوری بیان کنیم مواردی همچون این موضوع است که ویدیو‌های استوری به صورت متداول ۲۴ ساعته هستند، در حالی که ریلزها دائمی به شمار می‌روند. ریلز‌ها در پیج شما همچون یک پست در معرض دید کاربران قرار می‌گیرد، در حالی که استوری‌ها تنها روی عکس پروفایل قرار خواهند گرفت. قابلیت‌های ریلز و افکت‌هایی که دارد نسبت به استوری به مراتب بیشتر است. ریلز‌ها همچون IGTV دارای گزینه اختصاصی در پیج هستند.

مهمترین تفاوت‌های ریلز و استوری

چگونه از ریلز برای رشد کسب و کار خود استفاده کنیم؟

همانطور که برای توسعه و رشد سایت خود باید از سئو و خدمات سئو استفاده کنید برای اینکه بتوانید در اینستاگرام هم حرفی برای گفتن داشته باشید لازم است از ابزارهای مختلفی که این پلتفرم دارد به نحو احسن استفاده کنید. اگر می‌خواهید از طریق اینستاگرام برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنید یکی از راه حل‌هایی که در این زمینه وجود دارد بهره‌گیری از ریلز است. برای این کار کافی است به مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم دقت داشته باشید:

از محتواهای آموزشی استفاده کنید

تولید محتوایی که کوتاه جذاب و آموزشی باشد را با هدف برند سازی انجام دهید. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از محتوایی استفاده کنید که مخاطب هدف شما مشخص باشد و فراموش نکنید که خود را حتماً به جای مخاطب بگذارید تا با توجه به نیاز او بتوانید محتوایی منحصر به فرد را خلق کنید. اینگونه شما می‌توانید به جذب فالوور برای پیج خود مشغول شوید. برای اینکه مخاطب بیشتر به پیج و ویدیوی شما جذب شود، نکات مهم و خاص را در قالب جملات کوتاه و به شکل مختصر بیان کنید.

محصول و خدمات خود را معرفی کنید

هر زمان که خواستید خدمات خود را یا محصولاتی که دارید عرضه کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم آن را همراه با یک تخفیف خوب از طریق ریلز با دیگران به اشتراک بگذارید. با توجه به اینکه ویدیو‌های ریلز خیلی زودتر در اکسپلور قرار می‌گیرند می‌توانند موجب فروش بیشتر خدمات و محصولات شما شوند.

رضایت مخاطبان خود را به اشتراک بگذارید

رضایت‌هایی که مخاطبان برای شما ارسال کرده‌اند، می‌توانند سوژه بسیار خوبی باشند تا از آنها یک ویدیو بسازید و با کمک ریلز در قالب ویدیو‌های کوتاه به اشتراک بگذارید. این نوع از ویدیوها می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند تا مخاطبان و مشتریان جدیدی را به دست آورید.

چگونه با ریلز درامد خود را افزایش دهیم؟

سخن پایانی

ریلز اینستاگرام از جذاب‌ترین ابزارهایی بوده که چند سالی است در اینستاگرام فعال شده است. با توجه به اینکه این پلتفرم در حال رقابت با تیک تاک است همواره سعی دارد امکانات و قابلیت‌های متعددی را به کاربران ارائه کند و اینگونه به جذب مخاطب می‌پردازد. شما می‌توانید با کمک ریلز اینستاگرام کسب و کار خود را در این شبکه اجتماعی رونق بخشید؛ تنها کافی است نکاتی که به آنها اشاره داشتیم را به‌کار بگیرید و با کمک آن‌ها محصولات و خدماتی که دارید را به دیگران ارائه کنید. در این مقاله از سری مقالات کاروکانتنت سعی داشتیم تا اطلاعاتی را در خصوص ریلز اینستاگرام و چگونگی فعال کردن آن در اختیار شما قرار دهیم. اگر علاوه بر مطالبی که در این مقاله از آنها یاد کردیم نیاز به راهنمایی‌های بیشتری داشتید می‌توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

  • آیا از طریق ریلز اینستاگرام می‌توانیم درآمد خود را افزایش دهیم؟

شما با کمک ریلز می‌توانید به رشد کسب و کار خود بپردازید؛ تنها کافیست محصولات خود را در قالب ویدیو‌های کوتاه به اشتراک بگذارید و محتواهای آموزشی تولید کنید. رضایت مخاطبان را به اشتراک بگذارید تا افرادی که با کار شما آشنا نیستند، بتوانند به شما اعتماد کنند. این گونه از طریق ریلز می‌توانید موجب گسترش کار خود شوید.

  • ریلز و استوری چه تفاوتی با هم دارند؟

ریلز به صورت دائمی در پیج قرار می‌گیرد در حالی که استوری تنها ۲۴ ساعت در پیج شما باقی خواهد ماند. ریلز مانند پست در پیج بوده در حالی که استوری تنها در اطراف پروفایل قرار خواهد گرفت.

دسته بندی شده در: