آیا بهترین میکروفون برای تولید محتوا را می شناسید؟ آیا به دنبال میکروفونی برای ضبط صدایی با کیفیت مناسب هستید؟ اگر پاسخ شما به این سوال ها مثبت است، باید به شما بگوییم در این مقاله از کاروکانتنت سعی داریم شما را با بهترین میکروفون ها برای تولید محتوا آشنا کنیم. این روزها با توجه به پیشرفته علم و فناوری، تولید محتوا هم در قالب های مختلفی از جمله ویدیویی و صوتی شکل می گیرد. افراد بسیاری ترجیح می دهند به جای اینکه به سراغ خواندن متن بروند، پیغام شما را از طریق ویدیو یا در قالب یک پادکست دریافت کنند. با توجه به این مطلب لازم است تا تجهیزات مناسب و کافی برای ضبط صدا در اختیار شما قرار بگیرد. در ادامه این مقاله سعی داریم میکروفون هایی که برای تولید محتوا مناسب هستند را به شما عزیزان معرفی کنیم؛ پس ما را تا پایان همراهی کنید.

بهترین میکروفون برای تولید محتوا

مهمترین نکات برای خرید میکروفون تولید محتوا

برای خرید میکروفون برای تولید محتوا معیارهای بسیار متفاوتی در این حیطه وجود دارد و شما بر اساس نیازی که دارید باید دست به انتخاب بزنید. برای انتخاب یک میکروفون مناسب لازم است به نکاتی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، دقت داشته باشید تا پس از خرید از انتخاب میکروفون پشیمان نشوید.

میکروفون را بر اساس کاربردی که از آن انتظار دارید، خریداری کنید

در ابتدا این موضوع را مشخص کنید که از میکروفون چه انتظاری دارید و آن را برای چه کاری می خواهید خریداری کنید. در صورتی که مکان کار یا محل زندگی خود را به صورت مداوم عوض می کنید، بنابراین بهترین گزینه برای شما می تواند میکروفون یقه ای باشد. این میکروفون ها کوچک هستند و برای شما می توانند گزینه ای ایده آل به شمار آیند. در صورتی که در فضایی کار می کنید که عایق صوتی مناسبی ندارد لازم است تا از میکروفون هایی استفاده کنید که بتوانند صداهای اضافی را حذف یا فیلتر کنند.

نکات خرید میکروفون تولید محتوا

به عوامل محیطی دقت داشته باشید

در صورتی که مایل هستید در صدایی که ضبط می کنید صداهایی که در محیط وجود دارد را به وسیله میکروفون خود به ثبت برسانید، انتخاب شما بهتر است میکروفون های خازنی باشد. با توجه به اینکه از ضبط صدا چه هدفی دارید لازم است تا بهترین میکروفون را که به شرایط کاری شما می آید، خریداری کنید.

به بودجه خود توجه کنید

قیمت میکروفون برای تولید محتوا از دیگر عواملی است که در زمان خریداری و تهیه یک میکروفون مناسب برای تولید محتوا، باید به آن توجه شود. اگر کار شما قرار است به صورت خیلی حرفه ای و در سطوح مختلف به نمایش در آید، بنابراین بهتر است به جای قیمت، روی کیفیت آن توجه لازم را داشته باشید و به دنبال میکروفونی باشید که کیفیت صدای عالی را داشته باشد. واضح است که هر چه کیفیت میکروفون خریداری شده بالاتر برود، قیمت آن هم به مراتب افزایش پیدا می کند.

قیمت میکروفون برای تولید محتوا

کیفیت صدا را ارزیابی کنید

کیفیت صدا از مهم ترین و به جرات می توانیم بگوییم اصلی ترین عواملی است که در تولید محتوای ویدیویی و صوتی بسیار مهم است. میکروفونی که قصد خرید آن را دارید باید بتواند این نیاز را با بهترین شکل ممکن پاسخگو باشد. برای تهیه میکروفون جهت تولید محتوا صدا باید با دقت ضبط شود و حداقل نویز را داشته باشد. صدای شفاف و رسا برای یک محتوای ویدیویی و صوتی موضوع مهمی است که تولیدکنندگان این نوع محتوا باید به آن دقت زیادی داشته باشند.

حساسیت میکروفون را بسنجید

منظور ما از حساسیت میکروفون قدرت ضبط صدا در ولوم های بسیار پایین است. میکروفون های حساس باید بتوانند صدا را هر چقدر که ظریف و آرام باشد هم به ضبط برسانند. اگر در تولید محتوایی که انجام می دهید ضبط صداهای آرام اهمیت زیادی دارد، پس به حساسیت میکروفونی که می خواهید تهیه کنید، دقت داشته باشید.

کیفیت میکروفون برای تولید محتوا

انواع میکروفون برای تولید محتوا

شاید بهتر باشد قبل از اینکه سراغ فروشگاه های عرضه میکروفون بروید، با دسته بندی هایی که این محصول دارد آشنا شوید و با توجه به نیاز و سلیقه ای که دارید بهترین را انتخاب کنید. میکروفون ها به صورت کلی دارای تقسیم بندی های مختلفی هستند و برای تولید محتوا بهتر است ۳ دسته ای که به آنها اشاره می کنیم را خریداری کنید:

میکروفون های یقه ای

اگر برای ضبط صدا دائماً در حال راه رفتن هستید و در حین حرکت می خواهید صحبت کنید، بهترین نوع میکروفون برای شما میکروفون های یقه ای است. میکروفون های یقه ای با توجه به شکل ظاهری که دارند علاوه بر این که جای زیادی را نمی گیرند به آسانی می توانند روی یقه پیراهن یا دیگر قسمت های آن وصل شوند. میکروفون ها برای افرادی که در محیط های عمومی می خواهند به ضبط صدا بپردازند، بسیار مناسب است.

میکروفون های یقه ای

هدست ها

از جمله رایج ترین نوع میکروفون ها که به صورت متداول هر شخصی که به تولید محتوای صوتی می پردازد یکی از آنها را دارد هدست ها هستند. هدست ها حتی در اختیار افرادی که در کار تولید محتوا نیستند، هم قرار گرفته و در صورتی که می خواهید خیلی به دنبال خرید لوازم مختلف برای تولید محتوا نباشید به شما پیشنهاد می کنیم به سراغ خریدن هدست بروید.

هدست؛ رایج ترین نوع میکروفون

میکروفون های نواری

از جمله میکروفون های پویایی که این روزها در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار می گیرد، میکروفون های نواری است. در تولید میکروفون های نواری، از یک نوار موجدار فلزی میان آهنرباهای این میکروفون بهره گرفته اند. البته این شیوه ساخت نسبت به مدل های قدیمی تر تفاوت شایانی دارد و نباید این مدل را با مدل های قدیمی آن یکسان بدانیم. حساسیتی که میکروفون های نواری نسبت به صدا دارند از حساسیت میکروفون های خازنی به مراتب بیشتر بوده و شما از طریق این نوع میکروفون می توانید صدا را بدون دریافت امواج مزاحم و با جزئیات دقیق به ضبط برسانید.

معرفی ۱۰ مدل از بهترین میکروفون ها برای تولید محتوا

همانطور که پیش تر هم به این موضوع اشاره داشتیم، میکروفون های مختلفی برای تولید محتوا در بازار وجود دارد و هر شخصی با در نظر گرفتن نیاز خود می تواند هر کدام را که مایل است، انتخاب کند؛ اما بهترین میکروفون هایی که برای تولید محتوا می توان از آنها استفاده کرد موارد زیر هستند:

میکروفون کندانسر یانما مدل SF_7772021

اگر به دنبال صدایی بسیار با کیفیت و بدون نویز هستید و این موضوع در محتوای تولیدی شما به شکل چشمگیری اهمیت دارد، پس میکروفون کندانسر یانما مدل SF_7772021 برای شما می تواند بهترین گزینه باشد. شیوه اتصال و آماده شدن این نوع از میکروفون ها به صورت اتوماتیک بوده و این موضوع توانسته آن را به یکی از محبوب ترین های تولید محتوای صوتی تبدیل کند. جنس میکروفون کندانسر یانما مدل SF_7772021 بسیار عالی است و با بهترین متریال ها توانسته اند آن را تهیه کنند.

میکروفون کندانسر یانما مدل SF_7772021

میکروفون Blue Snowball

در صورتی که قیمت برای شما خیلی اهمیت دارد، می توانید از میکروفون Blue Snowball که در فهرست ارزان ترین میکروفون برای تولید محتوا قرار دارد، استفاده کنید. با کمک این میکروفون می توانید صدای بسیار باکیفیتی را ضبط کنید. میکروفون میکروفون Blue Snowball از میکروفون های خازنی به شمار رفته و از 3 پایه برای نصب بهره می برد.

میکروفون Blue Snowball

میکروفون Rode SmartLav

در صورتی که بخواهیم از بهترین میکروفون های یقه ای چند سویه برای تولید محتوا نام ببریم، می توانیم به میکروفونRode SmartLav اشاره داشته باشیم. این میکروفون را شما می توانید به کامپیوتر و دیگر دستگاه های اسمارت فون به آسانی وصل کنید و از یک جک 3.5 میلی متری برخوردار است. اندازه این میکروفون بسیار کم بوده و استفاده بسیار راحتی دارد.

میکروفون Rode SmartLav

میکروفون یقه ای اینوی مدل YW_001

اگر ترجیح می دهید برای تولید محتوای صوتی یا ویدیوی از میکروفون های اییقه استفاده کنید به شما مدل پرفروش و محبوب میکروفون میکروفون یقه ای اینوی مدل YW_001 را توصیه می کنیم. این میکروفون از سیم بلندی برخوردار است و برای کلاس های آنلاین و تولید محتوا بسیار مناسب است. صدای ضبط شده توسط میکروفون یقه ای اینوی واضح و باکیفیت بوده و شما را از خرید پشیمان نمی کند.

میکروفون یقه ای اینوی مدل YW_001

میکروفون Blue Yeti X

از جمله بهترین میکروفون ها برای ضبط پادکست و تولید محتوا که می توانید روی آن حساب باز کنید میکروفون میکروفون Blue Yeti X است. کاربرد بسیار زیادی که این میکروفون دارد توانسته آن را به پرطرفدارترین میکروفون برای تولید محتوا تبدیل کند. نسخه جدیدی که این میکروفون توانسته به بازار عرضه کند عمق بیت و نرخ نمونه برداری صدای بیشتری را به خود اختصاص داده است.

میکروفون Blue Yeti X

میکروفون بویا مدل BY_M1Lavalier

برخی افراد به دنبال میکروفونی ارزان هستند که در عین حال کیفیت ضبط صدای خوبی را نیز داشته باشد. با کمک میکروفون بویا مدل BY_M1Lavalier می توانید صدا را از تمامی جهات به ضبط برسانید. این میکروفون به راحتی روی یقه جا می شود و ظاهر مناسبی نیز دارد. حساسیت بهبود یافته و بهره گیری از یک الگوی قطبی همه جانبه توانسته به میکروفون بویا کمک کند تا نویز کمتری را داشته باشد.

میکروفون بویا مدل BY_M1Lavalier

میکروفون یقه ای مدل PS_01

در صورتی که برای تولید محتوا به دنبال یک میکروفون با قیمت مناسب هستید، میکروفون یقه ای مدل PS_01 گزینه ای ایده آل برای شما است. این مدل علاوه بر اینکه در فهرست بهترین میکروفون ها برای تولید محتوا قرار گرفته است، به وسیله خبرنگاران، سخنرانان و مجریانی که در تلویزیون مشغول فعالیت هستند نیز استفاده می شود. کابل یک و نیم متری این محصول موجب شده تا به راحتی بتوان از آن استفاده کرد. کیفیت ضبط صدای بسیار عالی توسط این نوع میکروفون یقه ای، می تواند به شما در ضبط صدا کمک شایانی داشته باشد.

میکروفون یقه ای مدل PS_01

میکروفون بهرینگر C_1U

میکروفون بهرینگرC_1U از نوع خازنی بوده و برخلاف میکروفون هایی که داینامیک هستند، می تواند صدا را از تمامی جهات ضبط و ثبت کند. برای اینکه از میکروفون بهرینگر C_1U استفاده کنید باید از منبع تغذیه و پیش تقویت کننده جدایی کمک بگیرید. از ویژگی هایی که می توانیم برای میکروفون بهرینگر نام ببریم ساختار فلزی مستحکم آن است که در برابر ضربه به آسانی صدمه نمی بیند. پاسخ فرکانسی میکروفون ۴۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز بوده و از یک دیافراگم بزرگ نیز برخوردار است.

میکروفون بهرینگر C_1U

میکروفون بی سیم ComicaBoomX_D MI1

اولین ویژگی که می توانیم برای این میکروفون نام ببریم، وزن بسیار سبکی است که دارد. این میکروفون دو کاناله بوده و علاوه بر فرستنده و گیرنده از میکروفون یقه ای جدایی هم برخوردار است. برای متصل شدن هدفون از جک ۳ و نیم میلیمتری استفاده می کند و با کمک آن می توانید صدایی که در حال ضبط هست را کنترل و مدیریت نمایید. برد بیسیم و ۵۰ متری و حساسیت صدای ۸۶ دسی بل، از دیگر ویژگی های مطلوب میکروفون بی سیم ComicaBoomX_D MI1 به شمار می آید.

میکروفون بی سیم ComicaBoomX_D MI1

میکروفون Audio_Technica AT_2020

از محصولاتی که به تازگی وارد بازار شده و قیمت مناسبی را هم به خود اختصاص داده است، می توانیم میکروفون میکروفون Audio_Technica AT_2020 را نام ببریم. از متریال مرغوب برای ساخت این میکروفون استفاده شده و بسیار مقاوم است؛ همین موضوع توانسته آن را به یکی از میکروفون های تولید محتوای بادوام تبدیل کند. ظاهر کوچک و جمع و جوری که این میکروفون دارد در کنار کیفیت صدای عالی، ظرف مدت کوتاهی، میکروفون Audio_Technica AT_2020 را به یکی از بهترین میکروفون ها برای تولید محتوا مبدل ساخت.

میکروفون Audio_Technica AT_2020

جمع بندی

انتخاب بهترین میکروفون تولید محتوا برای اشخاصی که در حیطه محتوای ویدیویی و صوتی فعالیت دارند گاهی همراه با چالش هایی است. برای تهیه یک میکروفون مناسب باید آگاهانه دست به انتخاب بزنید و نکاتی که در ارتباط با خرید بهترین میکروفون تولید محتوا بیان کرده ایم را در زمان تهیه و انتخاب، مورد بررسی قرار دهید و به شکل همه جانبه ای محصول را به درستی بسنجید. به این موضوع دقت داشته باشید که در زمان خرید نیاز خود را به خوبی ارزیابی کنید تا بر اساس آن هزینه لازم را پرداخت کنید؛ زیرا ممکن است گاهی کار شما آنچنان نیاز به میکروفون های گرانقیمت نداشته باشد. در این مقاله از سری مقالات کاروکانتنت سعی داشتیم تا شما را هر چه بیشتر با بهترین میکروفون برای تولید محتوا آشنا کنیم. در صورتی که علاوه بر مواردی که در این مطلب از آنها یاد شد، شما هم برای تولید محتوای صوتی، میکروفون های باکیفیت دیگری را می شناسید، اطلاعات خود را با ما به اشتراک بگذارید.