تصور کنید یک کالای بی‌نظیر و کاربردی را اختراع کرده و الان کسب و کار خود را راه اندازی کردید. اما آیا مخاطب هدف از شما و کسب و کاری که راه انداخته‌اید اطلاع دارد؟ آیا با محصول شما آشنا است؟ چقدر می‌تواند روی شما حساب باز کند و بر اساس اعتماد از شما محصول مورد نظر را خریداری کند؟ برای اینکه بتوانید با مشتری ارتباط برقرار کنید و خدمات و محصولاتی که دارید را به او ارائه کنید، لازم است برندسازی از طریق تولید محتوا را انجام دهید. اما اینکه برندسازی از طریق تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد موضوعی است که در این مقاله از سری مقالات کاروکانتنت سعی داریم در خصوص آنها با شما صحبت کنیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

برند سازی از طریق تولید محتوا چیست؟

برندسازی از طریق تولید محتوا یا همان بازاریابی محتوایی یعنی اینکه شما می‌خواهید برند خود را با کمک انواع روش‌های تولید محتوا به مخاطب بشناسانید. با کمک تولید محتواهایی که حرفه‌ای هستند و نیاز مخاطب را پاسخ می‌دهند، می‌توانید اعتماد را میان خود و مشتری ایجاد کنید. بر اساس نظر کارشناسانی که در حیطه بازاریابی محتوا فعالیت دارند می‌توانیم بازاریابی محتوا را یک رویکرد استراتژیک بدانیم که روی ایجاد و توزیع محتوا و حفظ مخاطب و سازگاری با او، هدف گذاری خواهد شد.

برندسازی از طریق تولید محتوا در نهایت می‌تواند یک عملکرد سودآوری از جانب مشتری را به همراه داشته باشد. محتواهای تولیدی می‌تواند در قالب‌های وبلاگ، تصاویر، بازی‌ها، اینفوگرافی، ویدیو، مطالعات موردی توصیفات و… در خصوص خدمات یا محصولات شما انجام شود.

پیشنهاد مطالعه:شیوه نامه محتوا چیست؟

برندسازی از طریق تولید محتوا چه اهمیتی دارد؟

برندسازی از طریق تولید محتوا اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها دارد. برندسازی به آنها انگیزه بیشتری خواهد داد تا بتوانند رونق فراوانی را به کسب و کار خود بدهند. اما از دیگر دلایل اهمیت برندسازی از طریق محتوا و مزایایی که دارد، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • موجب شناخته شدن برند شما در بازار خواهد شد و از همین طریق می‌توانید به معروفیت حتی در بازارهای جهانی هم دست پیدا کنید.
  • موجب افزایش درآمد و سود بیشتر شما می‌شود.
  • در صورتی که برند شما معتبر باشد، قطعاً مخاطب به راحتی می‌تواند از برند و محصولاتتان استقبال کند و مورد اطمینان او خواهید بود.
  • مخاطب همیشه شما را در ذهن خود خواهد داشت و اگر به دنبال محصولی باشد که در حوزه کاری شما است قطعاً شما را می‌تواند به یاد آورد و به سراغ شما بیاید.

ارتباط برند سازی و تولید محتوا

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چه ارتباطی میان برندسازی و تولید محتوا وجود دارد؟ از جمله ویژگی‌هایی که برای یک برند معتبر می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که خدمات صادقانه‌ای را به مشتریان خود ارائه دهد؛ اما این خدمات صادقانه نیاز به یک رویکرد شفاف دارند. برای عملکردی که شما می‌توانید آن را به مخاطب خود نشان دهید روش‌های مختلفی وجود دارد که تولید محتوا از موثرترین آنها محسوب می‌شود.

در کسب و کارهای امروزی با توجه به اینکه فضای رسانه‌ها و دنیای مجازی خیلی روی آنها اثر گذاشته است تولید محتوا به یکی از موضوعات ضروری تبدیل شده که بدون آن نمی‌توان به درستی در میدان رقابت پیروز شد. هر چقدر که شما محتوایی با کیفیت را تولید کنید قطعاً اعتبار شما به مراتب بالاتر خواهد رفت. موضوعی که در تولید محتوا برای اثرگذاری روی یک برند اثر فراوانی دارد انتخاب نوع محتوایی است که شما می‌خواهید با کمک آن خدمات و محصولاتتان را به کاربران معرفی کنید. برای این کار بهتر است نیاز و سلیقه مشتری را در نظر بگیرید و سپس دست به انتخاب بزنید.

پیشنهاد مطالعه:محتوای سئو شده چیست + چک لیست محتوا سئو

مهمترین مزیت‌های برندسازی از طریق تولید محتوا

در خصوص برندسازی از طریق تولید محتوا مزایای بسیار زیادی را می‌توانیم مطرح کنیم اما از مهم‌ترین آنها موارد زیر هستند:

  • با کمک تولید محتوا می‌توانید ارتباطی بهتر با مشتریان برقرار کنید و به صورت مداوم با آنها در تعامل باشید.
  • از طریق تولید محتوا می‌توان شناخت بهتری را از خدمات و محصولات به مخاطب بدهید.
  • تولید محتوا موجب خواهد شد، برند شما یک هویت حقیقی به خود بگیرد و به آسانی می‌توان این برند را به ثبت رساند.
  • روی تصورات کاربران نسبت به برند شما اثر مستقیمی خواهد داشت.

چگونه از طریق تولید محتوا برندسازی کنیم؟

برای اینکه از طریق بازاریابی محتوا برای برندسازی اقدام کنید لازم است این کار را به صورت هدفمند و با برنامه‌ریزی انجام دهید. در ادامه در خصوص ترفندهایبرندسازی از طریق تولید محتوا مواردی را بیان می‌کنیم که با کمک آنها می‌توانید رونق خوبی را در کسب و کار خود ایجاد کنید:

مخاطب را بشناسید

شناخت مخاطب از مهم‌ترین کارهایی است که شما در این راستا باید انجام دهید. محتوایی که برایکاربر مفید نباشد، قطعاً مورد پسند او هم واقع نخواهد شد. با توجه به اینکه قصد شما از برندسازی جلب مشتری و مخاطب است، پس  باید نیازهای او را بشناسید و اطلاعات کافی را در این خصوص پیدا کنید.

با تیم بازاریابی محتوا مشورت کنید

مشورت کردن آن هم با تیم‌های بازاریابی محتوا که دقیقاً می‌دانند چه چیزی برای هر کسب و کاری لازم است، مهمترین موضوع برای برندسازی از طریق تولید محتوا محسوب می‌شود. شاید در ابتدا این تصور را داشته باشید که یک هزینه اضافی را دارید پرداخت می‌کنید و خودتان می‌توانید روشی مناسب را پیدا کنید؛ این در حالی بوده که ممکن است روش انتخابی شما تنها تکرار مکررات باشد. این تکرار باعث زدگی مخاطب می‌شود و همین موضوع است که سبب شده تیم‌های بازاریابی محتوا ایده‌های جدید و نوین را به صاحبان مشاغل ارائه کنند.

پیشنهاد مطالعه:چگونه تولید محتوا برای سایت را شروع کنیم؟

محتوای با کیفیت تولید کنید

محتوایی ارزشمند است که بتواند نیاز مخاطب را به شکل کامل در بر بگیرد و از کیفیت بالایی برخوردار باشد. این نوع از محتوا نشان از آن است که شما به مخاطب خود اهمیت می‌دهید و دغدغه حل مسائل و مشکلات او را دارید.

اشتراک گذاری مناسب را فراموش نکنید

هر جایی برای به اشتراک گذاری محتوای شما مناسب نیست. بهترین مکان برای اینکه بتوانید محتوای تولید شده را منتشر کنید، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها هستند. بررسی داشته باشید که مخاطبان شما بیشتر در کدام یک از بخش‌های فضای مجازی فعالیت دارند تا محتوای خود را در همان قسمت به اشتراک بگذارید.

جمع‌بندی

برندسازی از طریق تولید محتوا می‌تواند به رشد و توسعه برند شما کمک شایانی داشته باشد. اما برای این کار لازم است استراتژی‌های قوی را داشته باشید و با تیم‌های بازاریابی حتماً مشورت‌های لازم را انجام دهید. فراموش نکنید برای تولید محتوا به خصوص تولید محتوای متنی می‌توانید با کارشناسان کاروکانتنت ارتباط برقرار کنید تا بر اساس حوزه کاری که دارید بهترین محتوا را در اختیار شما قرار دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برندسازی با تولید محتوا می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

  • برندسازی از طریق تولید محتوا چیست؟

برندسازی از طریق تولید محتوا یعنی شما با کمک انواع محتوایی که وجود دارد بتوانید برند خود را در میان مخاطبان مطرح کنید و به جذب مشتری بر اساس استراتژی‌های خاصی بپردازید.

  • در تولید محتوا برای برندسازی باید از چه روش‌هایی کمک بگیریم؟

لازم است از تیم‌های بازاریابی محتوا استفاده کنید، محتوای ارزشمند تولید کنید، حتماً نیاز کاربران مد نظر قرار دهید، محل انتشار و زمان انتشار محتوا را بشناسید و به درستی عمل کنید.

دسته بندی شده در: