حدود ۱۲ سال از آغاز فعالیت اینستاگرام می‌گذرد و تاکنون بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال در این شبکه اجتماعی مشغول فعالیت هستند. اینستاگرام که تاکنون توانسته به یکی از فضاهای سرگرم کننده و البته موفق در حیطه بازاریابی تبدیل شود قاعده و قانونی را در ارتباط با پست‌های اینستاگرام و ابعاد آنها در نظر گرفته است. البته هر از گاهی این ابعاد و این قوانین دستخوش تغییراتی می‌شوند و همین موضوع سبب شده که امروز بخواهیم در ارتباط با سایز پست اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ با شما صحبت کنیم. اگر در این فضا فعالیت دارید و می‌خواهید در ارتباط با بهترین اندازه تصویر برای ابعاد پست‌های اینستاگرام اطلاعات بیشتری را به دست آورید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

سایز استوری در اینستاگرام

سایز استوری در اینستاگرام

شاید بهتر باشد ابتدا از محبوب‌ترین بخش اینستاگرام یعنی استوری آن صحبت کنیم استوری اینستاگرام را دریچه‌ای برای برندهای مختلف می‌دانند تا بتوانند به شکل کاملاً خلاقانه محصولات و خدمات خود را به دیگران ارائه کنند. ابعادی که برای استوری اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده ۹:۱۶ یا 1080 پیکسل عرض در ۱۹۲۰ ارتفاع است. اگر با گوشی خود به مشغول ویدیوی استوری اینستاگرام شوید ابعاد را در همین پیکسل قرار خواهد داد؛ از این رو شما هیچ نیازی به تغییر آن نخواهید داشت. اما اگر از دوربین دیگری یا با تنظیمات سفارشی می‌خواهید به اشتراک استوری اینستاگرام بپردازید لازم است که از ابعاد آن مطمئن شوید.

 

یادت نره که به جز سایز پست، کپشن نویسی هم مهمه.

دلایل اهمیت ابعاد و سایز استوری اینستاگرام

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چرا ابعاد و سایز استوری اینستاگرام اهمیت دارد؟ دلایل این موضوع را می‌توانیم به سبب موارد متعددی بدانیم. این ابعاد در اختیار شما قرار گرفته‌اند تا اطمینان حاصل کنید استوری شما با کیفیت بسیار بالایی آپلود خواهد شد. زمانی که شما دغدغه کیفیت بالای کار را داشته باشید برای مخاطب خود حرفه‌ای‌تر به نظر می‌آید؛ همچنین از پیکسل سازی‌های غیر ضروری پیشگیری خواهد شد.

اگر به سایز بندی‌هایی که اینستاگرام برای هر بخش در نظر گرفته توجهی نداشته باشید ویدیوهای شما قطع شده یا محتوایی که قصد به اشتراک گذاری آن را دارید با کیفیتی که شما می‌خواهید منتشر نمی‌شود‌. با توجه به این موارد به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از اینکه ویدیوها را آپلود کنید آنها را در یک برنامه ویرایش عکس اینستاگرام مورد بررسی قرار دهید و از اندازه‌های آن مطمئن شوید. شما با کمک این ویرایشگرها می‌توانید علاوه بر اینکه از سایز آن مطمئن شوید هر بخش را که بخواهیدکج کنید، پنهان کنید و هر افکتی که مایل هستید را روی ویدیو قرار دهید.

ابعاد و سایز پست در اینستاگرام

بهترین ابعاد و سایز پست در اینستاگرام

در زمینه سایز پست اینستاگرام به موارد مختلفی همیشه روبرو هستیم. در اینستاگرام بخش پست‌ها همیشه طرفداران بسیار زیادی دارد و افرادی که در اینستاگرام فعالیت دارند به این بخش توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. جلوه‌های بصری و محتواهای متنوعی که معمولاً در پست‌های افراد قرار داده می‌شود شانس بیشتر دیده شدن آنها را به مراتب افزایش می‌دهد.

اما اگر می‌خواهید بیشتر از قبل دیده شوید لازم است به اندازه تصاویر اینستاگرام اهمیت دهید. اینستاگرام برای هر نوع پست ابعاد مختلفی را در نظر گرفته است. با توجه به اینکه در پست‌های اینستاگرام شما موارد مختلفی همچون عکس، آی جی تی وی، ویدیو و… را می‌توانید بارگذاری کنید، پس بهترین سایز پست را نمی‌توانیم تنها یک سایز خاص بدانیم. در ادامه هر کدام را به تفکیک برای شما بیان خواهیم کرد:

 ابعاد پست فید اینستاگرام

در ارتباط با سایز پست ویدیو اینستاگرام باید اینگونه گفت که اینستاگرام تنها از سه نوع پشتیبانی خواهد کرد آن هم مربع افقی و عمودی است. هر کدام از این موارد و هم اندازه‌های تصویر و نسبت‌های خاصی برای آنها در نظر گرفته شده است:

  • مربع: x1080 1080 پیکسل (۱:۱)
  • پرتره/ عمودی: x1350 1080 پیکسل (۴:۵)
  • منظره/ افقی: x566 1080 پیکسل (۱۶:۹)

 اکثر کسب و کارهایی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و کار خود را به شکل سنتی تقریباً پیش می‌برند از ابعاد مربعی معمولاً استفاده می‌کنند. هر کدام از سایزهایی که نام بردیم مزایای خاص خود را دارند مثلا اگر می‌خواهید از ساختمان‌های بلند عکس بگیرید بهتر است از تصاویر افقی یا عمودی استفاده کنید یا برای پروفایل می‌توانید از عکس‌های مربعی استفاده کنید. با توجه به عکس یا ویدیویی که قرار است پست کنید بهترین ابعاد را در نظر بگیرید.

ابعاد IGTV

IGTV مناسب افرادی است قصد دارند در اینستاگرام ویدیوهای طولانی را با دیگران به اشتراک بگذارند. اینستاگرام برای IGTV زاویه افقی و عمودی را در نظر گرفته است؛ اما توصیه ما به شما استفاده از زاویه عمودی است. اگر در IGTV بخواهیم از زاویه‌ای که مد نظر دارید صرف نظر کنیم در ارتباط با پیش نمایش‌هایی که دارد باید به این نکته اشاره داشت که در تایم لاین و صفحات پروفایل برش مرکزی ویدیویی که قرار می‌دهید4:5  را نشان خواهد داد. ابعاد IGTV به صورت زیر است:

  • پرتره/عمودی X1920 1080 پیکسل (9:16)
  • منظره/ افقی X566 1080 پیکسل (۱۶:۹)

از ویژگی‌های بارز IGTV این است که شما در پیش نمایش می‌توانید ویدیو خود را ویرایش کنید.

 

استراتژی های تولید محتوا در اینستاگرام رو یادت نره بخونی

ابعاد ویدیو اینستاگرام

سایز پست اینستاگرام در فتوشاپ در ارتباط با ویدیو هم متغیر است. ویدیوهایی که در اینستاگرام قرار می‌گیرند، می‌توانند افقی عمودی یا مربعی با دیگران به اشتراک گذاشته شوند. در صورتی که ویدیو را در پست چرخ و فلک قرار دهید آن ویدیو متناسب با جهت تصویر اول برش داده خواهد شد. ابعاد ویدیوی اینستاگرام به شرح زیر هستند:

  • مربع:x1080 1080 پیکسل (1:1)
  • منظره/ افقی:x566 1080 پیکسل (16:9)
  • پرتره/عمودی: x1920 1080 پیکسل (۹:۱۶)

دلیل کاهش کیفیت پست در اینستاگرام

چرا اینستاگرام کیفیت پست‌ها را کاهش می دهد؟

در صورتی که شما بخواهید فایلی بزرگتر از سایز ۱۰۸۰ پیکسل را در اینستاگرام آپلود کنید اینستاگرام اندازه آنها را کم می‌کند و برای این کار فایل را فشرده‌تر خواهد کرد. زمانی که فایل فشرده می‌شود به مراتب تصاویر هم تار شده و کیفیت آنها پایین ‌‌می‌آید. اگر می‌خواهید کیفیت تصاویری که در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید پایین نیاید حتماً به ابعادی که در این مطلب از آنها یاد کردیم توجه داشته باشید و آنها را در کار خود رعایت کنید.

جمع‌بندی

الگوریتم‌هایی که برای اینستاگرام در نظر گرفته شده به شما این اجازه را می‌دهد تا هر کدام از پست‌هایی که مایل هستید در اینستاگرام را انتشار دهید در اختیار داشته باشید و عکس و ویدیوهایی که می‌خواهید را با دیگران به اشتراک بگذارید. زمانی که می‌خواهید در هر کدام از بخش‌هایی که نام بردیم تصاویر مورد نظر خود را به اشتراک بگذارید، حتماً ابعادی که بیان کردیم را بررسی کنید و سایز پست در اینستاگرام را بر اساس آنها تنظیم کنید. در این مقاله سعی داشتیم اطلاعات کافی را در ارتباط با سایز پست اینستاگرام در فتوشاپ در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با اطلاعات کافی و استفاده از جلوه‌های بصری مناسب‌تری اقدام به اشتراک تصاویر زیبا کنید. اگر شما هم در این زمینه اطلاعات دیگری دارید لطفاً آن را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • ابعاد ویدیو اینستاگرام چقدر باید باشد؟

ابعادی که برای ویدیوی اینستاگرام در نظر گرفته می‌شود با توجه به مربع عمودی یا افقی بودن تفاوت دارد.

  • بهترین سایز پست در اینستاگرام چقدر است؟

با توجه به اینکه قصد دارید در چه بخشی به اشتراک تصاویر و ویدیو بپردازید این ابعاد متغیر است.

دسته بندی شده در: