تولید محتوا برای اینستاگرام آن هم با بکارگیری استراتژی‌های هوشمند و شیوه‌های نوین، باعث پیشرفت کسب‌وکارهای اینترنتی شده است. پیشرفت تکنولوژی سبب شده تا امروزه تبلیغات در بستر اینترنت خصوصا شبکه‌های اجتماعی انجام شود که مخاطبین زیادی هم دارند. تولید محتوای اینستاگرامی برای ایجاد ارتباط با مشتری بهترین گزینه بوده و می‌تواند به جذب مشتریان کمک زیادی کند. صاحبان مشاغل برای ارائه خدمات به صورت آنلاین نیاز به تولید محتوای اینترنتی دارند که این کار باید با تخصص و دانش لازم صورت بگیرد. در این مطلب از سایت کاروکانتنت شما را با استراتژی‌های لازم برای تولید محتوای تاثیرگذار و جذاب آشنا می‌کنیم.

هدف از تولید محتوای اینستاگرامی

هدف از تولید محتوای اینستاگرامی چیست

تولید محتوای اینستاگرامی با اهداف مختلفی دنبال می‌شود و روش‌های متنوعی برای شروع آن وجود دارد. محتوایی که در صفحات اینستاگرام بارگذاری می‌شود با محتوای متنی داخل سایت کاملا متفاوت است‌ و باید کوتاه و در عین حال جذاب و گیرا باشد تا بتواند در همان لحظه مخاطب را میخکوب کند.

برای دنبال کردن اهداف خود باید علاوه بر محتوای متنی مناسب در کپشن و استوری از محتوای بصری هم کمک بگیرید. برای پاسخ به سوالات کاربران نیاز است تا محتواهای آموزشی هم در صفحات درج شود. اهداف اصلی تولید محتوا برای اینستاگرام عبارتند از:

  • اولین هدف تولید محتوا افزایش فروش و سود بیشتر است. با این روش تبلیغاتی کسب و کارها می‌توانند به صورت مستقیم و غیرمستقیم به سود بیشتر دست پیدا کنند. با افزایش فروش محصول و بازدید از سایت و مطالعه آن این کار عملی می‌شود.
  • ارائه محتوای به موقع تاثیر بسزایی در جلب اعتماد مخاطب و ایجاد راه ارتباط و آشنایی با آن دارد. مخاطب با این تکنیک می‌تواند محصولات معرفی شده در صفحه اینستاگرام را مشاهده و مقایسه کند.
  • هدف دیگر تولید محتوا در اینستاگرام محبوبیت و شناخته شدن برند است. با این تکنیک می‌توان برند را در ذهن مخاطب ماندگار کرد.
  • برای سئو‌سازی نیاز به تولید محتوا است. با تولید یک محتوای باکیفیت و متناسب با اصول سئو کم کم بازدیدهای پیج افزایش پیدا می‌کند.
  • برای آشنایی بیشتر مشتری با تخصص و خدماتی که شما ارائه می‌کنید نیاز است تا محتوایی تخصصی داشته باشید.

تولید انواع محتوا در اینستاگرام

هدف از تولید محتوای اینستاگرامی چیست

تولید محتوا در اینستاگرام کاملا متنوع است و صاحبان کسب و کار می‌توانند متناسب با حرفه خود محتوای متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی داشته باشند. به دلیل تصویر محور بودن این شبکه اجتماعی صاحبان کسب و کار هیچ محدودیتی ندارند و می‌توانند تبلیغات را به صورت گسترده و مطابق با نیاز کاربران ارائه کنند. در این بستر تبلیغات بیشتر به صورت عکس و ویدیو است که برای مخاطبان جذابیت زیادی دارد. به طور کلی ساختار محتوانویسی در اینستاگرام به ۴ دسته مجزا تقسیم‌بندی می‌شود:

  1. پُست (عکس یا ویدیو): پست همیشه در دسترس بوده و کاربران با مراجعه به پیج می‌توانند هر زمان آن را مشاهده و مطالعه کنند. پست‌ها بیشتر به صورت عکس و ویدیو هستند و می‌توانند بهتر با مخاطب ارتباط بگیرند و مفهوم را برسانند.
  2. استوری (عکس یا ویدیو): استوری تایم خاصی دارد و مخاطبان پیج می‌توانند در مدت زمان مشخص شده آن را مشاهده کنند. استوری‌ها هم بیشتر عکس و ویدیو هستند و جهت آگاهی دادن و اطلاع‌رسانی استفاده می‌شوند.
  3. Reels : شامل ویدئوهای کوتاه است که با کیفیت بالا در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
  4. Live (ویدیو زنده): پرطرفدارترین بخش تولید محتوا در اینستاگرام ویدیو زنده است که مخاطبین زیادی هم دارد.

برای تولید محتواهای بالا نیاز است تا شما همیشه خودتان باشید. نوآوری را جایگزین تقلید کنید تا بتوانید با ایده‌های خوب به موفقیت برسید. نیاز است تا همیشه حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشید تا کاربر خسته و دلزده نشود. با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید محتواهای مناسب را بارگذاری کنید. توجه به این نکات شما را به فردی موفق تبدیل می‌کند.

آموزش مدیریت حساب اینستاگرام رو یادت نره

 

استراتژی مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام

برای تولید محتوای اینستاگرامی داشتن استراتژی‌های هوشمندانه و مناسب اهمیت زیادی دارد و کمک می‌کند تا محتوا متناسب با اصول سئو تولید شود. یک استراتژی موفق دارای عناصری است که آشنایی با آنها فرآیند محتوانویسی را آسان‌تر می‌کند. برای کسب موفقیت در مدیریت صفحات اینستاگرام شناسایی ۴ مورد کلیدی که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم کاملا ضروری است:

تعیین موضوعات برای تولید محتوا

تعیین موضوعات برای تولید محتوا

اولین استراتژی تعیین موضوع مناسب و مخاطب‌پسند برای تولید محتوا است. اینستاگرام یک شبکه‌ اجتماعی پر مخاطب است؛ از این رو نیاز است تا محتوایی که در آن بارگذاری می‌شود تاثیرگذار و جذاب باشد. داشتن یک دسته‌بندی موضوعی مشخص برای ارسال محتوا اهمیت زیادی دارد و از تکراری شدن محتوا تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. موضوعات پر طرفدار را دنبال کنید و به میزان محبوبیت و رتبه‌بندی آنها توجه داشته باشید. استفاده از ابزارهای آنالیز اینستاگرام کمک می‌کند تا یک موضوع پرطرفدار داشته باشید.

اهمیت زمان مناسب انتشار پست در استراتژی محتوا

بعد از انتخاب موضوع زمان نشر آن حائز اهمیت است. این یک استراتژی مهم است که باعث شده تا پست‌ها در زمانی انتشار داده شوند که پیج بیشترین مخاطبان آنلاین و فعال را دارد. کاربران در برخی ساعت‌ها فعالیت بیشتری در این شبکه اجتماعی دارند و خود را برای سرگرمی و آموزش آماده می‌کنند. بهتر است زمان مناسب را برای انتشار در نظر بگیرید تا پست منتشر شده بیشترین حجم بازدید را داشته باشد. برای شناسایی زمان مناسب اینستا ابزارهای خوبی را معرفی می‌کند.

پرسونای مشتری و تولید محتوا بر اساس آن

استراتژی دیگری که به پست‌های اینستاگرام روح تازه‌ای می‌بخشد توجه به نیاز و سلیقه مخاطب است. مخاطبین صفحات اینستاگرام کاملا متفاوت هستند، پس بهتر است برای تولید محتوا ویژگی‌های انها را شناسایی کنید. برای جلب نظر مشتری نیاز است تا محتوای متنی و تصویری به سلیقه مخاطب نزدیک باشد. کسب و کار شما در هر حوزه‌ای که باشد طرفداران خاص خود را دارد.

افزایش تعامل و مشارکت کاربران

افزایش تعامل و مشارکت کاربران استراتژی دیگری است که با آن می‌توان به رشد صفحات اینستاگرام کمک کرد. وقتی یک موضوع محبوب را انتخاب و بر اساس آن پستی را در زمان مشخص در پیج قرار می‌دهید در واقع به دنبال افزایش تعامل با مشتریان و گسترده‌تر کردن روابط خود هستید. مخاطبین با لایک کردن، ذخیره و ارسال کردن پست و کامنت گذاشتن مشارکت پیدا می‌کنند.

ویژگی یک محتوای ارزشمند در اینستاگرام

یک محتوای ارزشمند در اینستاگرام باید ویژگی‌های لازم را داشته باشد تا بتواند به توسعه و رشد صفحه شما کمک کند. از ویژگی‌های یک محتوای ارزشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پست متنی یا تصویری باید بتواند نیاز خواننده را شناسایی و به بهترین شکل به آن پاسخ دهد‌. اگر مخاطب نیاز خود را برطرف کند مشتری همیشگی خواهد شد.
  • محتوایی که جنبه یادگیری و آموزشی داشته باشد قطعا جذاب‌تر بوده و ارزش مطالعه کردن و دیدن را دارد. با تولید چنین پستی بازدید از صفحه بیشتر خواهد شد.
  • تولید محتوای اینستاگرامی آن هم بر اساس نیاز خواننده ارزش آن را چندین برابر می‌کند و باعث جدب بیشتر مخاطب و تبدیل آن به مشتری دائمی می‌شود.
  • اگر پست ارائه شده بتواند دغدغه خواننده را برطرف سازد با ارزش خواهد بود. با رفع مشکلات مخاطب پیشرفت صفحه بیشتر خواهد شد.
  • ساده و قابل فهم بودن محتوا موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود. وقتی موضوع قابل فهم باشد مخاطب بهتر می‌تواند با آن ارتباط بگیرد.
  • در کنار آموزشی بودن بهتر است محتوا کمی جنبه سرگرمی هم داشته باشد تا بتواند خواننده را جذب کند. سرگرم شدن کاربر باعث رشد بیشتر پیج می‌شود.
  • جذب مخاطب با محتوا نشان دهنده ارزشمند بودن آن است که توانسته به هدف اصلی تولید محتوا برسد.

اهمیت تولید محتوای اینستاگرامی برای کسب و کارها

تولید محتوای اینستاگرامی برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارد و باعث رشد و توسعه آنها در کمترین زمان و با هزینه اندک می شود. تبلیغات در بستر اینترنت خصوصا شبکه‌های اجتماعی پر مخاطبی چون اینستاگرام نتیجه خوبی را به همراه دارد و باعث جذب بیشتر مخاطب می شود. اهمیت تولید محتوا در این فضا به این دلیل است که کاربران زیادی با نظر و سلیقه‌های مختلف دارد.

 در این شبکه قرار دادن پست آن هم با برنامه‌ریزی و طبق زمان مشخص مهم است و به پیشبرد اهداف کمک زیادی کند. اگر ارائه دهنده خدمات خاصی هستید می‌توانید به صورت تخصصی و به همراه فیلم و عکس آن را به مخاطبین خود معرفی کنید که جنبه سرگرمی و آموزشی دارد. اگر با قصد فروش محصول به تولید محتوا می‌پردازید می‌توانید تبلیغات را به صورت‌ کاملا گسترده انجام دهید.

 با این شبکه اجتماعی محتوا محور کسب و کارها شانس بیشتری برای موفقیت و محبوبیت دارند و با کمی تلاش و بکارگیری استراتژی مناسب می‌توانند اعتبار لازم را بدست آورند. اهمیت تولید محتوا برای اینستاگرام به این دلیل است که کاربران می‌توانند مشارکتی نامحدود در آن داشته باشند. هر پستی که در صفحه اصلی گذاشته می‌شود می‌تواند بازدیدکنندگان زیادی داشته باشد.

برای بازاریابی و فروش این شبکه اجتماعی بهترین گزینه بوده که می‌تواند خدماتی به‌روز را ارائه کند و تمام نیازهای مخاطب را به خوبی پوشش دهد. محتوانویسی در این فضا زمانی می‌تواند موفق باشد که با توجه به اصول سئو و به صورت کاملا تخصصی انجام شود. در نظر گرفتن نیاز و سلیقه مشتری کمک کرده تا پیج در کمترین زمان به اوج خود برسد.

مزیت‌ تولید محتوای اینستاگرامی

تولید محتوای اینستاگرامی به دلیل مزیت‌های زیادی که دارد در میان کاربران به محبوبیت رسیده است. این مزیت‌ها عبارتند از:

  • جلب اعتماد مشتریان: محتوانویسی اصولی برای اینستاگرام جلب اعتماد مشتریان را به همراه دارد. با تولید محتوا به صورت حرفه‌ای اعتماد افراد بیشتری جلب می‌شود و می‌توانید ارتباطی موثر و پایدار با آنها داشته باشید.
  • افزایش محبوبیت کسب و کار: برای افزایش محبوبیت و اعتبار تولید محتوای حرفه‌ای کاملا ضروری است. با به اشتراک گذاشتن محتوای شما توسط کاربران سانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. تبلیغات در اینستاگرام رایگان بوده و این محبوبیت با کمترین هزینه ایجاد می‌شود.
  • بازاریابی موثر: بازاریابی آن هم با تولید محتوای متنی و تصویری بهترین راهکار برای رونق کسب و کار است. با آموختن تکنیک‌های بازاریابی محتوا می‌توان فروش بیشتر را تجربه کرد. در اینستاگرام تبلیغات به صورت گسترده و بدون محدودیت انجام می‌شود و این یک مزیت مهم به حساب می‌آید‌
  • کسب رتبه برتر: برای داشتن رتبه برتر در اینستاگرام نیاز است تا یک محتوای باکیفیت داشته باشید. داشتن مخاطبان بیشتر مستلزم تولید محتوای هدفمند و حرفه‌ای است.
  • تبدیل کردن محتوا به سایر فرمت‌ها: با تغییر دادن فرمت محتوا از متنی به صوتی و تصویری بازدید از پیج بیشتر خواهد شد و مخاطبین با محتوای تکراری روبرو نمی‌شوند. انتخاب فرمت مناسب برای پست و استوری در جذب مشتری تاثیر بسزایی دارد.
  • حضور مخاطبان به صورت طولانی مدت در صفحه اینستاگرام: با تولید محتوای حرفه‌ای مخاطبان همیشه آن را دنبال می‌کنند و پیگیر پست‌های بعدی می‌شوند که این موضوع آنها را مشتاق‌تر می‌کند.

گام‌های مهم تولید محتوا در اینستاگرام

برای تولید محتوا در اینستاگرام باید گام‌های مهمی را برداشت و تمام مراحل را طبق اصول سئو طی کرد. اولین و مهمترین گام شناختن مسیر جذب مخاطب است. هر کاربر سلیقه و نظر مختص به خود را دارد و با شناخت ویژگی‌های مخاطب می‌توان اهداف را بهتر دنبال کرد. داشتن یک شخصیت استوار گام دیگر برای رسیدن به موفقیت در تولید محتوا است.

 اگر نوسانی در شخصیت شما ایجاد شود مخاطب به خوبی این را متوجه می‌شود و ممکن است دیگر صفحه را دنبال نکند. گام دیگری که محتوانویسی اینستاگرام را به نتیجه می‌رساند. ساختن یک هویت بصری ویژه است. برای اینکه شانس دیده شدن داشته باشید باید پست‌هایی را با یک قالب مشابه ارائه کنید. این هویت یکپارچه به جذب بیشتر مخاطب کمک زیادی می‌کند.

 این می‌تواند حس ارتباط مستقیم را در مخاطب ایجاد کند. پرهیز از تبلیغات زیاد یک گام مهم برای موفقیت در محتوانویسی است. اگر تبلیغات پشت سر هم باشد مخاطب را خسته می‌کند؛ بدین ترتیب دیگر علاقه‌ای به دیدن سایر تبلیغات نخواهد داشت و حتی ممکن است پیج را انفالو کند. این گام‌های موثر صاحبان کسب و کار را به موفقیت نزدیکتر می‌کنند.

اگر قصد توسعه و رونق کسب و کار خود را دارید بهتر است این تکنیک‌های موثر را یاد بگیرید. هر گامی که روبه جلو بر می‌دارید انگیزه شما را بیشتر خواهد کرد. زمانی که برای انتشار هر پست انتخاب می‌کنید اهمیت زیادی دارد و می‌تواند در یک لحظه تعداد مخاطبان را افزایش دهد. موضوع محتوا باید به کسب و کاری که دارید نزدیک باشد تا کاربر را از اصل موضوع دور نکند.

اصول کپشن نویسی در اینستاگرام

از آنجا که کپشن‌نویسی در تولید محتوا اهمیت زیادی دارد و می‌تواند اطلاعات کاملی را اختیار مخاطب قرار دهد نیاز است تا کپشن به صورت کاملا اصولی و رعایت اصول و قواعد نوشته است. طولانی بودن کپشن نه تنها بار محتوایی ندارد بلکه خواننده را خسته و دلسرد خواهد کرد.

 کپشن در واقع همان متن تاثیرگذاری است که پایین پست قرار می‌گیرد. قبل از نوشتم این بخش باید شناخت خوبی از مخاطب داشته باشید. فن بیان خوب کمک می‌کند تا به راحتی با خواننده ارتباط بگیرید و به سلیقه او نزدیک شوید‌. این می‌تواند بهترین روش برای تولید محتوا باشد. کپشن باید برای خواننده قابل فهم و ملموس باشد تا او را جذب کند.

 داشتن ثبت نگارشی ثابت کمک می‌کند تا کپشن‌نویسی را به صورت حرفه‌ای انجام دهید. در این قسمت باید برای برند شعار تبلیغاتی مناسبی داشته باشید. قرار دادن نکات مهم در جملات اول کپشن و بکارگیری هشتگ جز مهمترین اصول نوشتن کپش است. کلمات کلیدی نوشته شده در این قسمت راهنمای مخاطب هستند.

سخن پایانی

تولید محتوای اینستاگرامی بهترین روش برای بازاریابی بوده که توانسته با تبلیغات گسترده به پیشرفت و توسعه کسب و کارها کمک کند‌. این تکنیک که نیازمند برنامه‌ریزی معین است اصول خاص خود را دارد و در صورتی که به صورت حرفه‌ای انجام شود بازخورد خوبی خواهد داشت. سایت کاروکانتنت با بکارگیری استراتژی‌های هوشمندانه توانسته در این زمینه موفقیت‌های خوبی را به خود اختصاص دهد و با تولید محتوای تاثیرگذار باعث پیشرفت کسب و کارها شود.

سوالات متداول

  • محتواهای پرطرفدار اینستاگرام را معرفی کنید؟

محتوای آموزشی، ترندها، نقل قول‌ها، مصاحبه‌ها، مسابقات، معرفی فیلم کتاب، تخفیفات و…

  • قیمت تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است؟

این هزینه بستگی به تعداد پست در روز و نوع محتوا دارد.

دسته بندی شده در: