یکی از موضوعات جذابی که در مبحث سئو وجود دارد، سئو خارجی است. در دنیای دیجیتال شما با عبارت‌های زیادی روبرو می‌شوید که یکی از آنها سئوی خارجی است. در سئو آف پیج شما باید برای بهینه‌سازی سایت خود کارهایی را انجام دهید که خارج از سایت شما صورت می‌گیرد. بازاریابی دیجیتال نیاز به بررسی قواعد متعددی دارد که یکی از آنها را باید همین Off-page Seo بدانیم که موحب می‌شود تا ترافیک بین المللی را به سمت سایت خود هدایت کنید. اگر تازه وارد کار بهینه‌سازی سایت شده‌اید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص اصطلاحات آن به دست آورید به شما پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید و بیشتر با سئو خارجی آشنا شوید.

سئو خارجی چیست؟

همانطور که در مقدمه هم به این مسئله اشاره داشتیم، کارهایی که خارج از سایت ما به منظور بهینه سازی آن انجام می‌شود و باعث خواهد شد تا سایت ارتقا پیدا کند را سئو خارجی می‌گویند. این تکنیک‌ها و فعالیت‌ها را می‌توانیم بازاریابی‌های اثرگذار، فعالیت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی داریم، لینک‌گذاری که صورت می‌گیرد و… بدانیم. سایت‌های دیگری که به سایت ما لینک می‌دهند دقیقاً همین کار سئوی خارجی را انجام خواهند داد. مهم‌ترین موضوعی که در سئوی خارجی اثر دارد بک لینک است.

 

 

اهمیت سئو خارجی

سئوی خارجی موجب خواهد شد تا کاربران بالقوه به کاربران بالفعل تبدیل شوند و از آنها مشتری‌های ثابت برای شما می‌سازد. داشتن مشتری ثابت و کاربرانی که همیشه به سایت شما سر می‌زنند، موجب افزایش ترافیک خواهد شد و همین موضوع می‌تواند به راحتی از اهمیت سئوی خارجی پرده بردارد. هر چقدر که بتوانید با قدرت بیشتری روی سئوخارجی سایت کار کنید، بهتر می‌توانید اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید و همچنین در راستای برندینگ گامی استوارتر بردارید.

تفاوت سئوی خارجی و سئوی داخلی

هر کدام از انواع سئوی خارجی و سئوی داخلی برای بهینه سازی سایت به صورت شاخص مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که در ادامه این تفاوت‌ها را توضیح خواهیم داد.

سئو داخلی

سئوی داخلی یا آن پیج سئو مجموعه کارهایی است که شما آن را درون وب سایت خود انجام می‌دهید. به عبارتی تکنیک‌هایی همچون بهینه سازی کلمات کلیدی یا لینک سازی‌هایی که درون سایت انجام می‌دهید از جمله روش‌های سئوی داخلی به حساب می‌آیند. گوگل از سئوی داخلی به صورت کلی برای ارزیابی و بررسی صفحات سایت استفاده خواهد کرد و پس از این ارزیابی است که رتبه بندی‌ها را آغاز می‌کند.

سئوی داخلی رو بیشتر بشناس.

سئو خارجی

سئو خارجی یا آف پیج سئو به تمام شیوه‌هایی گفته می‌شود که شما با کمک آن می‌توانید به بهینه‌سازی سایت خود کمک کنید؛ اما این شیوه‌ها در داخل سایت انجام نخواهد شد؛ بلکه شما این کارها را خارج از سایت انجام خواهید داد. از جمله این اقدامات همانطور که پیش‌تر هم به آنها اشاره داشتیم کارهایی همچون بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است یا زمانی که سایت‌های دیگر به سایت شما لینک می‌دهند آن هم به عنوان سئوی خارجی شناخته می‌شود. با کمک سئو خارجی گوگل میزان اعتباری که صفحات یک سایت دارند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مهمترین مزیت‌ سئو خارجی

سئو خارجی مزیت‌های بسیار زیادی برای سایت و کسب و کارهای اینترنتی دارد. اگر بخواهیم از مهم‌ترین آنها یاد کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

افزایش ترافیک سایت

زمانی که رتبه سایت شما در میان نتایج جستجو بهبود پیدا کند قطعاً افراد زیادی به سمت سایت شما هدایت خواهند شد و همین موضوع ترافیک ارگانیک سایتتان را بالاتر می‌برد

بیشتر شدن اعتبار سایت

یکی دیگر از مزایایی که سئو خارجی می‌تواند با خود به همراه داشته باشد این است که  معتبر بودن سایت را به مراتب افزایش خواهد داد. زمانی که اعتبار سایت شما بیشتر شود گوگل به آسانی می‌تواند آن را به کاربران معرفی کند و با یک دید بهتری به شما نگاه خواهد کرد.

افزایش درآمد

هنگامی که ترافیک سایت بالا می‌رود؛ یعنی کاربران زیادی به سمت سایت شما هدایت شده‌اند. این موضوع باعث می‌شود به مرور زمان درآمد شما به واسطه ورود کاربران و اعتباری که دارید بیشتر شود.

بهبود رتبه سایت در میان نتایج جستجو

بهبود رتبه سایت مهم‌ترین هدفی است که هر شخصی در زمان کار کردن روی سایت و راه‌اندازی آن برایش تلاش خواهد کرد.سئوی خارجی موجب می‌شود تا موتورهای جستجو شما را بهتر ببینند و بیشتر بشناسند؛ همین موارد سبب بهبود رتبه سایت شما خواهد شد.

فاکتورهای موثر در سئو خارجی

عوامل مهمی وجود دارند که در سئوی خارجی اثرگذار هستند؛ همچنین ابزارهای متنوعی هم در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند تا به هدف نهایی خود دست پیدا کنید. اما در این مقاله مهم‌ترین عوامل موثر در سئو خارجی را بیان خواهیم کرد تا بتوانید با کمک آنها سایت خود را ارتقا دهید.

اعتبار دامنه‌هایی که به سایت لینک می‌دهند

از موضوعاتی که روی سئو خارجی بسیار اثرگذار است همین اعتبار دامنه سایت‌هایی است که به سایت شما لینک خواهند داد. هر چقدر که این دامنه‌ها معتبرتر باشند قطعاً گوگل به دامنه سایت شما هم اعتبار بیشتری خواهد بخشید. یکی از موضوعاتی که نباید در این زمینه به آن بی‌توجهی کنید سایت‌هایی هستند که به سراغ آنها برای رپورتاژ آگهی می‌روید. به شما توصیه می‌کنیم اعتبار دامنه آنها را حتماً مورد بررسی قرار دهید.

تعداد دامین‌هایی که به سایت لینک می‌دهند

هر چقدر که تعداد دامنه‌هایی که به سایت شما لینک خواهند داد بیشتر باشد سئو خارجی نقش پررنگ‌تری را روی سایتتان ایفا می‌کند. افزایش تعداد دامنه‌ها این سیگنال را به گوگل ارسال می‌کند که سایت و محتوایی که دارید اعتبار بسیار زیادی دارد. همین امر موجب شده که بیشتر کسب و کارها برای رپورتاژ آگهی و به خصوص تولید محتوای متنی با یکدیگر رقابت داشته باشند و از آنها استفاده کنند.

مرتبط بودن موضوع صفحاتی که به سایت لینک می‌دهند

یکی از موضوعاتی که در زمینه سئوی خارجی از آن نباید چشم پوشی کنید، این است که موضوع سایت شما و موضوع سایتی که به شما لینک داده‌اند، باید با یکدیگر تطبیق داشته باشد. پس به این موضوع دقت داشته باشید زمانی که به دنبال بک لینک هستید حتماً موضوع سایت طرف مقابل را مورد ارزیابی قرار دهید.

تعداد لینک‌های فالو و نوفالو

لینک‌های فالو و نوفالو از دیگر موضوعاتی بوده که در سئوی خارجی اثرگذار هستند. بر اساس اعلام رسمی که گوگل داشته لینک‌های نوفالو در نظر گرفته نخواهند شد و آنها را به عنوان لینکی خارجی به حساب نمی‌آورد؛ بنابراین در خصوص لینک‌هایی که به شما داده می‌شود بررسی داشته باشید که آنها فالو باشند تا سئوی داخلی سایت را تحت الشعاع قرار دهند.

انکرتکست

وقتی که می‌خواهید لینک سازی‌ها را آغاز کنید، فراموش نکنید که کلمه کلیدی صفحه اصلی را به عنوان انکرتکست خود انتخاب کنید. برای انتخاب انکرتکست بی دقتی نکنید؛ زیرا می‌تواند اثر منفی روی رتبه سایت شما داشته باشد.

روش‌های رایج برای انجام سئو خارجی

برای انجام شیوه‌های مختلف وجود دارد که پیشتر به چند مورد آنها اشاره کردیم. اما از رایج‌ترین روش‌هایی که معمولاً برای سئو خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد موارد زیر هستند:

  • پست میهمان
  • بازسازی لینک‌های شکسته
  • کامنت گذاری
  • استفاده از نام برند و توضیحاتی درباره آن
  • بازاریابی محتوا
  • رپورتاژ آگهی
  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی
  • خبرنامه

سخن پایانی

سئو خارجی از مهم‌ترین موضوعاتی است که این روزها دغدغه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی شده است. Off_pageSeo با توجه به اثرات بسیار مهمی که می‌تواند در بهبود سایت داشته باشد نباید نادیده گرفته شود. با کمک سئوی خارجی شما می‌توانید تغییرات شگرفی در سایت خود ایجاد کنید؛ اما باید اطلاعات جامع و کاملی در ارتباط با آن داشته باشید. ما در این مقاله سعی داشتیم همه چیز را در خصوص سئو آف پیج در اختیار شما قرار دهیم اگر علاوه بر مطالبی که در این مقاله از آنها یاد کردیم نیاز به راهنمایی‌های بیشتری داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما در کاروکانتنت ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

  • سئوی خارجی چیست؟

سئوی خارجی یا سئو آف پیج به تکنیک‌هایی گفته می‌شود که شما خارج از سایت خود برای بهینه سازی آن مورد استفاده قرار می‌دهید.

  • مهمترین مزیت‌های سئوی خارجی کدام‌ها هستند؟

از مهمترین مزایایی که سئوی خارجی برای سایت به همراه دارد می‌توانیم به افزایش ترافیک سایت، افزایش درآمد، برندسازی، جلب اعتماد مشتریان، بهینه سازی سایت و… اشاره داشته باشیم.

دسته بندی شده در: