گذاشتن عکس پروفایل اینستاگرام قاعده و قانون دارد، اما متاسفانه برخی از افراد این موضوع را نمی‌دانند و تنها برای برندسازی یا برای اینکه تصویری در پروفایل اینستاگرام قرار دهند یک تصویر را برای آن انتخاب می‌کنند. در صورتی که اگر تاکنون به این موضوع توجه داشته باشید افرادی که در اینستاگرام به شکل حرفه‌ای فعالیت می‌کنند عکس‌هایشان از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. تا پایان این مقاله همراه ما باشید زیرا قصد داریم بهترین نکات قرار دادن عکس پروفایل حرفه‌ای اینستاگرام را به شما توضیح دهیم.

صورت خود را به صورت کامل نشان دهید

صورت خود را به صورت کامل نشان دهید

اولین نکته‌ای که در ارتباط با عکس پروفایل لازم است بدانید این است که تمام چهره خود را نشان دهید. اگر دقت کرده باشید برخی از افراد تنها بخشی از چهره خود را در عکس پروفایل قرار می‌دهند و این اصلاً نشان از حرفه‌ای بودن آنها نیست. بهترین حالت گرفتن عکس برای پروفایل این است که چهره شما واضح باشد و اگر می‌خواهید یک برند را برای حساب کاربری خود به کار بگیرید، لازم است آن آرم را به شکل کاملاً اصولی در پروفایل بگذارید. فراموش نکنید که آرمی که قرار می‌دهید حتماً به شکل قانونی باشد و آن را حرفه‌ای مورد استفاده قرار دهید.

از پس زمینه‌های شلوغ استفاده نکنید

پس زمینه شلوغ اصلاً جنبه زیبایی ندارد و فقط باعث می‌شود شما در عکس تار دیده شوید یا حتی میان شلوغی‌هایی که برای پس زمینه عکس خود انتخاب کرده‌اید اصلاً گم شوید و کسی متوجه عکس شما دقیقاً نشود. اگر مایل هستید از این نوع پس زمینه‌ها استفاده کنید پس آن را حتماً تار کنید؛ زیرا مهم این است که شما دیده شوید نه پس زمینه. عکس پروفایل اینستاگرام به اندازه کافی کوچک است و بهتر است با توجه به این موضوع یک عکس ساده و واضح را مورد استفاده قرار دهید.

در تمام کادر عکس خود را قرار ندهید

یکی از نکاتی که در ارتباط با عکس پروفایل اینستاگرام باید به آن توجه کنید این است که هر چقدر عکس شما با رعایت فاصله مناسب از کادر باشد حرفه‌ای‌تر دیده می‌شود. لازم نیست تمام کادر پروفایل را بگیرید یکی از موضوعاتی که باعث ماندگاری عکس پروفایل شما در ذهن افراد می‌شود رعایت یک فاصله اصولی از کادر عکس است. این موضوع را دست کم نگیرید و حتماً در زمان عکاسی یا قرار دادن تصویر به آن توجه ویژه‌ای نشان دهید.

در عکس های خود حنما لبخند بزنید

لبخند بزنید

در صورتی که قصد دارید برای پروفایل خود از عکستان استفاده کنید، عکسی را به کار بگیرید که حتماً در آن لبخند زده باشید. همیشه افراد به دنبال این هستند که از شما لبخند ببینند و به آنها یک انرژی مثبت بدهید. عکس‌های بی‌حس و روح قطعا نمی‌تواند تصویر مناسبی از افراد را در ذهن دیگران ایجاد کند.

از تضاد رنگ‌ها استفاده کنید

یکی از موضوعاتی که سبب می‌شود پروفایل شما بهتر دیده شود این است که بتوانید یک تضاد رنگ اصولی را در کار مورد استفاده قرار دهید. توجه داشته باشید که حرف ما این نیست که از رنگ‌های کروماتیک یا یک دست استفاده کنید بلکه گاهی ممکن است حتی این نوع از رنگ‌ها با پیج شما تطبیق داشته باشند و یک تصویر دلنشین را به وجود آورند؛ اما در صورتی که نمی‌دانید به چه شکلی تصویر پروفایل انتخاب کنید بهتر است عکسی را در نظر داشته باشید که خیلی واضح با کمک رنگ‌هایی که در آن تضاد وجود دارد به چشم مخاطب بیاید.

از دوربین مناسب استفاده کنید

منظور از دوربین مناسب این نیست که شما یک دوربین فوق حرفه‌ای را برای عکس گرفتن انتخاب کنید؛ بلکه منظور این است شما دوربینی را مورد استفاده قرار دهید که تصویری واضح شفاف و واقعی را از شما نشان دهد؛ مثلاً تحت هیچ شرایطی برای تصویر پروفایل خود از عکس‌هایی که به کمک دوربین سلفی می‌گیرید استفاده نکنید؛ زیرا این دوربین‌ها تصویر واقعی را از شما نشان نخواهند داد.

عکس‌هایی با ژست جذاب بگیرید

زمانی که قصد دارید برای پروفایل خود تصویری انتخاب کنید از عکس‌هایی که بدون هیچ ژست و جذابیتی گرفته‌اید استفاده نکنید. پروفایل شما کارت ملی شما نیست که یک عکس بی‌‌زاویه و بی‌رنگ و روح را بخواهید برای آن انتخاب کنید. در عکس خود ژستی مناسب بگیرید و حتی اگر می‌خواهید می‌توانید پوزی را به خود اختصاص دهید؛ مثلاً حالتی بامزه به خود بگیرید یا اگر سگ و حیوان خانگی آن دارید را بغل کنید. به عبارتی ایده‌های مختلفی برای عکس پروفایل اینستاگرام وجود دارد. حتماً از آنها استفاده کنید و اصلاً از ژست‌هایی که می‌گیرید خجالت نکشید شما قصد دارید شخصیتی را که هستید در عکس خود به دیگران نشان دهید.

از لوگوهای پر از نوشته استفاده نکنید

از لوگوهای پر از نوشته استفاده نکنید

همیشه که قرار نیست عکس خود را روی پروفایل قرار دهید، مخصوصاً اگر حساب شما یک حساب تجاری باشد. زمانی که می‌خواهید لوگوی فروشگاه، شرکت، کارخانه، سازمان و… را در عکس پروفایل خود قرار دهید تحت هیچ شرایطی آن را شلوغ نکنید. تصویر ساده لوگوی شما جذاب‌تر از هر چیزی است. یک تصویر شلوغ علاوه بر اینکه آن لوگو را در ذهن قرار نمی‌دهد بلکه کسی توجه خاصی هم به آن نخواهد داشت. روانشناسی رنگ در کسب و کار را فراموش نکنید و آن را برای رنگبندی لوگوی خود مورد استفاده قرار دهید.

سخن پایانی

عکس پروفایل اینستاگرام بخش مهمی از جذابیت پیج اینستاگرام هر شخص را به دنبال دارد. برای انتخاب این تصویر لازم است به شکل قانونمند عمل کنیم؛ یعنی از نکات طلایی که در این زمینه وجود دارد حتماً استفاده کنیم و آنها را به کار بگیریم. در این مقاله سعی داشتیم در ارتباط با بهترین نکات در خصوص چگونگی انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام با شما صحبت کنیم تا بتوانید بهترین تصویر را برگزینید و آن را برای جذابیت بخشیدن به پیج خود مورد استفاده قرار دهید. اگر شما هم نکته دیگری را در ارتباط با چگونگی قرار دادن یک عکس پروفایل حرفه‌ای در اینستاگرام می‌دانید لطفاً آن را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • آیا می‌توانیم از بخشی از چهره برای عکس پروفایل استفاده کنیم؟

اگر می‌خواهید تصویر پروفایل اینستاگرام شما حرفه‌ای به نظر آید صورت خود را به شکل کامل نشان دهید.

  • مهمترین نکات برای عکس پروفایل اینستاگرام کدام‌ها هستند؟

در عکس خود لبخند بزنید، از پس زمینه شلوغ استفاده نکنید، از تضاد رنگ‌ها استفاده کنید، با کمک دوربین‌های مناسب عکس بگیرید.

دسته بندی شده در: